[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Klacht Reisbureau Schlichter
Pagina 1 van 1

Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 03 jun 2012 21:15
door R.Hamer
Klacht over reisbureau Schlichter

Op 2 februari een vlucht en hotel geboekt bij Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.
Nog geen 4 weken later staat dezelfde reis voor ruim € 830,00 goedkoper

Meteen een klacht ingediend bij mijn Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.,
Hier gaf men aan, dat men er niets aan kon doen en dat ik een brief moest sturen naar United Airlines / Lufthansa te Schiphol. Deze brief heb ik per gewone post verzonden en na 4 weken nogmaals dezelfde brief aangetekend verzonden en weer geen reactie.

Op 18 Mei mijn reisbureau Schlichter uit Oldenzaal een mail verzonden en hen verzocht om binnen 14 dagen het probleem op te lossen. Dit ook gedaan middels een aangetekende brief.
Schlichter is in mijn ogen het bedrijf dat deze reis voor mij heeft geboekt en moet het geschil oplossen. Reisbureau Schlichter hanteert nu de strategie van verstoppertje spelen, ze hebben hun geld binnen en geven geen enkele reactie meer.
Heeft iemand een advies?
Dank en met vriendelijke groet

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 03 jun 2012 21:22
door Frantic2
Oplichting? Waar Dan? Door Wie?

U draaft wel erg door als iets goedkoper is geworden dan waar u het voor heeft gekocht.

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 03 jun 2012 21:23
door riddert
R.Hamer schreef:Klacht over reisbureau Schlichter

Op 2 februari een vlucht en hotel geboekt bij Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.
Nog geen 4 weken later staat dezelfde reis voor ruim € 830,00 goedkoper

Meteen een klacht ingediend bij mijn Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.,
Hier gaf men aan, dat men er niets aan kon doen en dat ik een brief moest sturen naar United Airlines / Lufthansa te Schiphol. Deze brief heb ik per gewone post verzonden en na 4 weken nogmaals dezelfde brief aangetekend verzonden en weer geen reactie.

Op 18 Mei mijn reisbureau Schlichter uit Oldenzaal een mail verzonden en hen verzocht om binnen 14 dagen het probleem op te lossen. Dit ook gedaan middels een aangetekende brief.
Schlichter is in mijn ogen het bedrijf dat deze reis voor mij heeft geboekt en moet het geschil oplossen. Reisbureau Schlichter hanteert nu de strategie van verstoppertje spelen, ze hebben hun geld binnen en geven geen enkele reactie meer.
Ik ben voornemens om aangifte van oplichting te doen bij de politie.
Heeft iemand een ander advies?
Dank en met vriendelijke groet
Een beetje normaal doen, dat is mijn advies. Prijzen veranderen, u vond het ten tijde van boeken van de reis een uitstekend aanbod, dus niet zeuren.

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 04 jun 2012 08:29
door GJvdZ
Ik zou zeker aangifte van oplichting gaan doen.

(dan hebben de dienstdoende agenten ook eens een verzetje)

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 04 jun 2012 08:48
door rozemarijntje
ja doen wat gjvdz zegt!! vooral doen.. :lol: :lol: :mrgreen:

dit hoort er nu eenmaal bij....dit is heel normaal...
neem je verlies...

als de reis nu duurder was geweest?had je dan ook gaan klagen?
pff oplichten ,diefstal...

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 04 jun 2012 09:07
door sephora30
Te hilarisch dit :lol: :mrgreen:

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 04 jun 2012 10:58
door Emmy75
Bedankt voor het vermakelijke topic. Ik heb weer eens goed gelachen en dat kon ik wel gebruiken :lol:

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 04 jun 2012 14:09
door berndv
R.Hamer schreef:Klacht over reisbureau Schlichter

Op 2 februari een vlucht en hotel geboekt bij Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.
Nog geen 4 weken later staat dezelfde reis voor ruim € 830,00 goedkoper

Meteen een klacht ingediend bij mijn Toerkoop reisbureau Schlichter uit Oldenzaal.,
Hier gaf men aan, dat men er niets aan kon doen en dat ik een brief moest sturen naar United Airlines / Lufthansa te Schiphol. Deze brief heb ik per gewone post verzonden en na 4 weken nogmaals dezelfde brief aangetekend verzonden en weer geen reactie.

Op 18 Mei mijn reisbureau Schlichter uit Oldenzaal een mail verzonden en hen verzocht om binnen 14 dagen het probleem op te lossen. Dit ook gedaan middels een aangetekende brief.
Schlichter is in mijn ogen het bedrijf dat deze reis voor mij heeft geboekt en moet het geschil oplossen. Reisbureau Schlichter hanteert nu de strategie van verstoppertje spelen, ze hebben hun geld binnen en geven geen enkele reactie meer.
Ik ben voornemens om aangifte van oplichting te doen bij de politie.
Heeft iemand een ander advies?
Dank en met vriendelijke groet
Voor de zekerheid maar even de openingspost veilig gesteld :wink:

Maar ja, dit is absoluut geen oplichting

Stel dat de reis duurder was geworden, had u ook zo geeist om meer te betalen? Zoals gezegd, de koop is met wederzijdse instemming gesloten. Moet u eens rekenen wat alle last minutes kosten ten opzichte van de reguliere prijzen. Reizen worden nu eenmaal goedkoper naar gelang de datum dichterbij komt. U wilde op tijd boeken, dit is helaas daar deels een risico van.

U kunt proberen te annuleren en opnieuw een reis aan te gaan?

En even voor de beeldvorming, hoe duur was uw totaalprijs? En wanneer is het vertrek?

830 euro goedkoper is natuurlijk erg relatief. Op een 4 persoonsreis naar Kenia, waar u 6000 euro voor kwijt zou zijn, is 830 euro heel wat anders dan een all-in naar turkije voor 2000 euro.

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 04 jun 2012 17:10
door sprookje
Ik zou zeker aangifte doen van oplichting,wat denken ze wel niet om vier weken later die vlucht zomaar 830 euro goedkoper te maken.Schandalig dat ze dat aldurven. :wink:

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 04 jun 2012 17:16
door meela
vage topic !!

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 05 jun 2012 11:08
door dia
Broodje aap verhaal.

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 05 jun 2012 12:18
door rozemarijntje
wel nee dit gebeurd echt,mensen snappen niet dat ook die prijzen dalen stijgen!

wereld vreemd noem ik dat en denken dat JOU denk wijze altijd de goede is...
niet dus....niet bij dit..
:lol: :lol:

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 05 jun 2012 14:04
door meniles
Ik had hetzelfde met mijn huis!! Ik heb het 10 jaar geleden gekocht voor een X bedrag en wat blijkt nu!? Ik heb het laten taxeren en mijn huis is nu gewoon 50.000 euro minder waard!! Dus ik heb mijn toemalige makelaar gebeld (want hij heeft mij immers het huis verkocht) en geeist dat ik de 50.000 die ik teveel heb betaald per omgaande op mijn rekening overgeschreven krijg. In afwachting hiervan heb ik reeds brieven verzonden naar Kassa, Trosradar en de consumentenbond, daarnaast ga ik morgen naar Den Haag om de zaak in de 2e kamer aanhandig te maken. Belachelijk! Dit is gewoon pure oplichting!!.....

Maar even serieus beste meneer Hamer: u kunt dit toch niet serieus menen? Zelfs al zou dezelfde reis na 4 uur (ipv de door u genoemde 4 weken) voor 830 euro minder op de site staan, dan nog zou u geen poot om op te staan hebben. U bent bij het boeken namelijk akkoord gegaan met de op dat moment geldende prijs. Punt, einde discussie.. En ik wil u aub verzoeken niet naar de politie te gaan want uiteindelijk mag ik (als belastingbetaler) dat weer voor u gaan betalen.

Groet,

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 11 jun 2012 16:15
door sprookje
En al klacht neergelegd? :wink:

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 11 jun 2012 20:10
door rozemarijntje
ja en ook weer weggeveegd :wink:

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 20 jun 2012 20:48
door Innieminnie
berndv schreef: Reizen worden nu eenmaal goedkoper naar gelang de datum dichterbij komt. U wilde op tijd boeken, dit is helaas daar deels een risico van.
Niet helemaal waar. Andersom mee gemaakt. Dat vakantie juist duurder werd, 2 weken van te voren geboekt. Was toen 150 euro duurder uit dan als ik 2 weken eerder had geboekt voor een dagje NY.

Maar verder, wel een punt. Naarmate datum dichterbij komt verandert er vaak wat.

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 20 jun 2012 21:16
door berndv
En u heeft vast en zeker geeist om die 150 euro meer te betalen :lol:

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 20 jun 2012 21:36
door Emmy75
Innieminnie schreef:
berndv schreef: Reizen worden nu eenmaal goedkoper naar gelang de datum dichterbij komt. U wilde op tijd boeken, dit is helaas daar deels een risico van.
Niet helemaal waar. Andersom mee gemaakt. Dat vakantie juist duurder werd, 2 weken van te voren geboekt. Was toen 150 euro duurder uit dan als ik 2 weken eerder had geboekt voor een dagje NY.

Maar verder, wel een punt. Naarmate datum dichterbij komt verandert er vaak wat.
Klopt hoeft ook lang niet altijd zo te zijn inderdaad. Prijzen van vakanties wijzigen met grote regelmaat in een bepaalde tijd aanlopend naar de reisdatum. Dat kan in positieve of negatieve zin zijn.

Het is voor een ieder dan ook persoonlijk om een reis te boeken op een moment dat de prijs acceptabel is. Vroegboeken heeft soms ook als voordeel dat de accomodatie en vluchtdagen van de keuze beschikbaar zijn. Laatboeken heeft soms weer als voordeel van de keuze uit last minutes. Vroegboeken is soms gunstiger met vroegboekkortingen, voordeelklasse enz. Laatboeken is soms gunstiger door de last minute aanbieding.

Begin mei zijn wij op vakantie geweest, deze reis hadden we geboekt in januari. De dag voor vertrek was onze reis nog steeds boekbaar bij de TO echter deze was zomaar duurder dan wij hadden betaald o.a. door de vroegboekkorting.

Re: Klacht Reisbureau Schlichter

Geplaatst: 20 jun 2012 22:34
door Innieminnie
berndv schreef:En u heeft vast en zeker geeist om die 150 euro meer te betalen :lol:
Nee hoor. Ik heb juist alles in de gaten gehouden. Meerdere sites bekeken, en naarmate alles overal duurder werd, ujiteindelijk toch voor die prijs gekozen. Maar meer uit angst dat het allemaal nog duurder zou worden. En moet dan niet gaan lopen klagen als uiteindelijk 3 dagen van te voren de reis weer 50 euro goedkoper is. Was al met 26 uur vertraging vertrokken naar de VS, ga dan ook niet moeilijk doen over 50 euro voor een dagje NYC. Ondanks dat ik die in NYC of Orlando had kunnen uitgeven.

@Emmy75: Iedereen moet inderdaad voor zichzelf beslissen. Was zelf blij dat ik mijn vakantie toen niet via Arke had geboekt naar Amerika, maar alles via Thomas Cook geregeld had. Was dan alleen al voor Orlando gemiddeld 100 euro duurder uitgeweest bij Arke, excl. boekingskosten. Naar NY was gemiddeld ook 50 euro duurder bij Arke voor retourtje Orlando international-NY Newark. Ook boekingskosten niet meegerekend.

Vind het vaak jammer dat mensen niet goed rond kijken. Kan een boel schelen. En eenmaal geboekt en dan plots goedkoper? Jammer, maar dit zijn gewoon dingen die gebeuren. Prijzen kunnen op de dag zelf ook verschillen. Ochtend goedkoper of duurder dan bijvoorbeeld om 11 uur.