LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Brunkey
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2012 16:48

Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door Brunkey »

Hallo

Ik ben samen met een collega van mij op datum: 27JUNI tot 29JUNI naar Venetië geweest.
Dit was voor ons samen, onze eerste vliegrit. De heenweg ging uitstekend zonder problemen of vertragingen.
Wat wel minder was, is dat als we over bepaalde landen vliegen geen uitspraken werden gedaan in welk gebied wij zitten, Puur ter kennisgeving.

29JUNI 21:40.
Op dit genoemde tijdstip zou ons vliegtuig van Ryanair vanuit Trevisio vertrekken naar Dusseldorf Weeze.
Dit vliegtuig is niet komen opdagen, we hebben minstens moeten wachten tot 23:15. Toen pas kwam ons vliegtuig aanvliegen. In die tussen tijd werd er vanuit Trevisio niks medegedeeld of omgeroepen. Ze hebben ons gewoon al die tijd laten wachten zonder enige kennis stelling.

Toen we uiteindelijk het vliegtuig in mochten, en toen we onderweg waren, 10minuten voor aankomst werd er omgeroepen dat wij niet meer konden landen in Weeze dat we ergens anders moesten landen, In het vliegtuig werd verteld dit had te maken met slecht weer. Wij gingen landen in Frankfurt ongeveer 300KM vanaf Weeze.
Wij konden voor meer informatie terecht bij de info bali op het vliegveld. Bij aankomst in Frankfurt, Werd op een behoorlijke onbeschofte manier verteld, dat wij alles maar zelf moesten uitzoeken. Mevrouw vertelde aan ons, Dat we maar 3 opties hadden. Tijdstip trouwens van aankomst in Frankfurt was ongeveer 02:00uur.
Wij konden een Taxi nemen, rent a car dit was allemaal voor eigen kosten. Andere optie was wachten tot de volgende vlucht 07:00. Je zag gewoon de irritaties van andere mensen op hun gezichten. Ook dit was voor ons de 1ste keer vliegen en dan al zo dik in de problemen komen dat geeft echt geen fijn gevoel. Wij hebben dus toen met 4 mensen een taxi genomen naar Weeze wij hebben per persoon 72,00 euro betaald. Dit zijn dus extra kosten wij eigenlijk bedoeld waren voor andere doeleinde. Totaal geen leuke ervaring.

Nu is mijn vraag, ik heb geprobeerd uit te zoeken of ik recht heb op terug gave van mijn vliegticket aangezien dit veeeel langer is dan 3uur vertraging. Plus natuurlijk mijn extra taxi kosten. Zijn hier bepaalde website's voor die mij hierin kunnen helpen.

Ook zal ik nooit meer vliegen Ryanair, reden hiervoor is, gewoon niet vriendelijk! Er zit totaal geen humor in personeelsleden.

Hopelijk kan iemand mij met dit probleem helpen.
Gr Bjorn.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Beste,

Ten eerste jammer dat u eerste vlucht niet ging zoals u hoopte,maar vliegen is geen excursie?
Bij veel maatschappijen. Hangen er beeldschermen in de cabines en daar kan je op zien waar je vliegt.
Maar Ryan is low- budget dus niet teveel van verwachten sorry..

Wat verwacht u dan ,dat de piloot roept,beste mensen we vliegen nu Ned. Uit en gaan richting Duitsland,we zitten nu boven Duitsland
Zo werkt het niet,piloot geeft meestal wel info,voor vertrek ,stelt zich voor,zegt als we boven zijn kom ik even terug.
Doet ie ook zegt hoe lang vliegen,...tijd van geplande aankomst,maar is geen entertainer..

Oke,vertraging is normaal ,dat een toestel er ook nog niet is ook,komt heel vaak voor.
Maar wat niet normaal is,dat u aan u aan u lot overgelaten bent.
Zei horen normaal gesproken te zorgen dat er een bus klaar staat zodat iedereen op het normale vliegveld aankomt..
Nou zeg ik wel maaaaar,ik ken de voorwaardes niet van ryan air,wat ik al zei low-budget.
De kosten van de taxi kunt u misschien ,ik zeg misschien op u reis verzekering verhalen? Maar wel met originele bon! Denk ik...
U vertraging,daar zitten allerlei haken en ogen aan,vergoeding voor die 3 uur?denk het niet,zoek eens op de zoekfunctie zijn genoeg topics over.

Maar terug gave van ticketkosten....nee ,beetje overdreven ook eerlijk gezegd..

U verwacht iets teveel van een vliegreis...

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door meela »

Teruggave van de taxi kosten lijkt me toch wel het minste wat men kan doen.
Voor de rest hangt het af wat de duitse (omdat u als eindbestemming een duitse luchthaven had) wetgeving is wat betreft compensatie bij vertraging.

Erg vervelend, Ryanair had beter een touringcar kunnen regelen, had ze minder gekost (als ze tenminste tot uitbetaling gaan van alle reiskosten naar Weeze).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat wel minder was, is dat als we over bepaalde landen vliegen geen uitspraken werden gedaan in welk gebied wij zitten, Puur ter kennisgeving.
Dat gebeurt eigenlijk nooit, op intercontinentale vluchten heb je vaak wel een schermpje met het verloop van de vlucht.
Ook zal ik nooit meer vliegen Ryanair, reden hiervoor is, gewoon niet vriendelijk! Er zit totaal geen humor in personeelsleden.
Ben ik niet met je eens , heb wel eens op een vlucht gezeten die ingelast werd, met een last minute opgeroepen crew waar iedereen zo melig was dat de veiligheidsinstructie een complete cabaret show is geworden.
Laatst gewijzigd door bprosman op 05 jul 2012 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ook wel gewoon in Europa hoor,althans heb veel gevlogen dichtbij en inter,,,maar altijd scherm..
Maar wat ik zei Ryan air???

Brunkey
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2012 16:48

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door Brunkey »

Hallo

Dankje voor jullie reactie's ik heb deze goed doorgelezen!
Taxi kosten wil ik inderdaad wel verhalen,

Ik verwacht niet echt veel, dit heeft gewoon te maken met netheid.
Ik weet van bepaalde regeling niks af. Onbekend terrein voor me.

Maar ontzettend bedankt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Graag gedaan!!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rozemarijntje schreef:Ten eerste jammer dat u eerste vlucht niet ging zoals u hoopte,maar vliegen is geen excursie?
:lol: :lol: Die is goed....

Net het is inderdaad geen excursie, maar ik kan het wel begrijpen als iemand voor het eerst vliegt is dat allemaal net een efteling attractie.

En zoals gezegd er zijn ook vaak van die schermpjes, sja dan is wel een beetje basale kennis van de kaart van Europa nodig..
rozemarijntje schreef: Doet ie ook zegt hoe lang vliegen,...tijd van geplande aankomst,maar is geen entertainer..
Gelukkig niet, laat de piloot maar lekker bezig blijven met het vliegen van het ding.

Goed, even alle gekheid op een stokje.
De compensatie voor vertraging, ik zou zeggen altijd proberen maar meestal wordt het een gebed zonder eind.

Ik vind echter wel dat TS de kosten vergoed moet krijgen. Hij had immers een overeenkomst voor vervoer van A naar B en dan moet de airliner er ook voor zorgen dat u bij B komt en niet u bij C eruit gooien en bekijk het maar.

Een beetje gechargeerd en in theorie genoemd natuurlijk, wat als 'C' Australië was geworden ? Dan had ook niemand dit gepikt dat er wel even een ticket naar huis gekocht moest worden op eigen kosten.

Wint u eens advies in bij een juridisch loket waar eerste advies meestal gratis is of Jurofoon of Consuwijzer.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door bprosman »

Gelukkig niet, laat de piloot maar lekker bezig blijven met het vliegen van het ding.
Deden ze dat maar, grootste gedeelte van de vlucht gaat op auto-pilot met de voeten op t dashboard :wink:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:
Gelukkig niet, laat de piloot maar lekker bezig blijven met het vliegen van het ding.
Deden ze dat maar, grootste gedeelte van de vlucht gaat op auto-pilot met de voeten op t dashboard :wink:
Yep maar zelfs dan horen ze de instrumenten wel in de gaten te blijven houden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Hiihih ja of ze vermaken zich met de stewardess GRAPJE!!!!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door tenormin »

Brunkey, dat er geen ticket zal worden terugbetaald staat voor mij als een paal boven water. Ja, na 3 uur heb je recht op iets, maar zie dat maar te krijgen. En op zulke korte vluchten hoor je echt alleen maar: good morning, afternoon of evening, my name is zo en zo en I am your captain and wish you a good flight. Maar dat Ryanair een vergoeding voor de gemaakte taxi kosten moet betalen, ook dat staat voor mij als een paal boven water. Ze hebben het zichzelf behoorlijk duur gemaakt: een bus was voordeliger geweest, maar die kosten moet je echt wel gaan claimen, hoor. Succes, want ze zullen echt niet snel over de brug willen komen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

wat ik al schreef ,dat laatste is echt niet goed.

ze hadden moeten zorgen voor bussen...
vind het eerlijk gezegd ook erg vreemd dat dat niet gedaan is,300 km is niet niks...
ik wil naar ams en ik wordt in aachen gedropt?en dan moet ik zelf maar zorgen dat ik in ams kom? :shock:

ik weet alleen niet waar nu te beginnen,zou eerst ryan air proberen!! nou ja proberen eisen...
wel al je gegevens goed bewaren,je ticket enz enz enz..

heb er eigenlijk hele nacht aangedacht en werd steeds vager voor mij eerlijk gezegd,kan toch niet?? :shock:

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door brokkel »

Ok. ik weet dat het een hoop stof is om door te nemen.
Maar lees a.u.b. de algemene voorwaarden door dan weet je wat je rechten zijn.
Zij hebben u een gratis alternatief transport aangeboden naar de originele luchthaven (de vlucht van 7 uur) en het is aan u de keuze om hier wel of geen gebruik van te maken. U besluit hiervan geen gebruik te maken dus uw geld voor de taxi kunt u helaas uit eigen zak betalen.
Aangezien de vertraging bij vertrek minder dan 2 uur bedroeg is er ook hiervoor geen compensatie verplicht.
Alhoewel u het altijd moet proberen geef ik u helaas weinig kans op een redelijke vergoeding. Hoogstens dat je een compensatie kan krijgen vanwege de verlate aankomst op Weeze van meer dan 2 uur na de geplande aankomst.
Dit zou in ieder geval misschien nog een compensatie van 50% van de 250 euro zijn.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kijk daar had ik dus over heen gelezen!
idd dan had je gewoon die vlucht kunnen nemen?
vind het dan wel meevallen allemaal eerlijk gezegd,?

dan kan je het wel vergeten met vergoedingen!!

ja ts,die is voor het eerst weggeweest,die weet nog niet hoe alles precies werkt..

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rozemarijntje schreef:kijk daar had ik dus over heen gelezen!
Oops, daar had ik ook over heen gelezen.. :oops:
Dat verandert de zaak inderdaad wel.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Problemen bij Ryanair bij terugkomst.

Ongelezen bericht door tenormin »

Emmy75 schreef:
rozemarijntje schreef:kijk daar had ik dus over heen gelezen!
Oops, daar had ik ook over heen gelezen.. :oops:
Dat verandert de zaak inderdaad wel.
Ik ook, dus nog een oeps!

Gesloten