LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vertraagde vlucht

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dave_e
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 okt 2009 14:12

Re: vertraagde vlucht

Ongelezen bericht door dave_e »

tenormin schreef:
dave_e schreef:
tenormin schreef:ja sprookje, wie gaat er nu steggelen over een paar minuten (want dat is the bottom line) en dan nog eens achteraf, "omdat het van horen zeggen" was. Zelf weleens een etmaal vertraging gehad, wat ook werd gecompenseerd, maar dan denk ik: waar praat je nu over. Denk dat het een soort "spelletje" voor dave is geworden. Maar goed, het is zijn case. Er zijn belangrijker zaken.
Die paar minuten maken het verschil, Het maakt uit of ik recht heb of niet. Het gaat mij niet om dat geld dat boeit me dus niet. Nogmaals, want mensen begrijpen het blijkbaar niet: Ik wist niet dat recht had op een vergoeding. Niemand van de maatschappij heeft mij ergens op gewezen. Ik heb geen folder gehad. Hoe wist jij dat je recht had op een vergoeding bij een vertraging ? Ik neem aan dat je daar door iemand op gewezen bent net als ik ( niet door de maatschappij maar een vriend ) Als je ergens recht op hebt dan wil je je recht halen. Grote delen van dit forum draaien om rechten en daar hebben mensen vragen over hoe ze dat het beste kunnen halen. Daarin verschilt mijn vraag niet.

Je hebt zelf ook geclaimd, als er dan belangrijkere zaken zijn waarom heb je dan zelf gebruik gemaakt van de compensatie ? Waar praat je over ? Je hebt het '' spelletje '' ook zelf gespeeld.
Neem me niet kwalijk hoor, maar er zit een ietsiepietsie verschil in net 4 uur vertraging of een etmaal. En over compensatie werd door mij niets gevraagd maar, in dit geval Singapore Airlines, stond bij wijze van spreken al klaar, in dit geval met de formulieren invullen. Maar 25 uur (ja een etmaal + 1 uur = 25) is nu eenmaal iets meer dan jouw vertraging. Maar ik stop je toch niet om op je strepen te blijven staan? Ik sta in het verkeer ook niet op mijn recht: kijk wel uit want dan was ik wel tig keer aangereden!
Als je niet op je recht staat dan had niet de compensatie moeten aan nemen. En het moet accepteren dat je een vertraging hebt gehad.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: vertraagde vlucht

Ongelezen bericht door b767-300er »

Dave

Je draaft door. En als je even in de spiegel kijkt dan weet je dat ook.
Heb je vlucht nagetrokken en de vertrekvertraging was meer dan 4 uur en de aankomstvertraging minder dan 4 uur.

Groeten Niels.

dave_e
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 okt 2009 14:12

Re: vertraagde vlucht

Ongelezen bericht door dave_e »

b767-300er schreef:Dave

Je draaft door. En als je even in de spiegel kijkt dan weet je dat ook.
Heb je vlucht nagetrokken en de vertrekvertraging was meer dan 4 uur en de aankomstvertraging minder dan 4 uur.

Groeten Niels.
Hahaha i know ! :wink:

En nu ? welke hou je dan aan ? aankomst of vertrek ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vertraagde vlucht

Ongelezen bericht door tenormin »

dave, je draaft door. Ik schrijf niet dat ik op mijn rechten ga staan. Mijn vertraging was dusdanig dat iedere passagier, zonder vragen, een formulier in de handen kreeg, de volgende dag, bij vertrek uit het door hen aangeboden hotel. Natuurlijk heb ik dat aangenomen, gewoon omdat dit meer dan duidelijk en nog vervelender, ik veel aansluitende vluchten gemist heb. En uiteraard: ik niet alleen. Op jou "verhaal van geld innen" voor gederfde tijd, nee, dat had ik niet gedaan, maar nogmaals, het is jouw speeltje, niet het mijne.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: vertraagde vlucht

Ongelezen bericht door sprookje »

ik heb ooit samen met mijn man en dochter bijna een hele week vertraging gehad.Mijn man moest in die week al werken en onze dochter moest voor de jury verschijnen voor haar mondling examen,wat erg belangrijk was.Deze jury is het laastste en dan ben je afgestudeerd in 't middelbaar.Ook ik heb moeten verletten op mijn job.
En dat allemaal dankzij een aswolk.En nee wij hebben ook geen geld gekregen.

dave_e
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 okt 2009 14:12

Re: vertraagde vlucht

Ongelezen bericht door dave_e »

sprookje schreef:ik heb ooit samen met mijn man en dochter bijna een hele week vertraging gehad.Mijn man moest in die week al werken en onze dochter moest voor de jury verschijnen voor haar mondling examen,wat erg belangrijk was.Deze jury is het laastste en dan ben je afgestudeerd in 't middelbaar.Ook ik heb moeten verletten op mijn job.
En dat allemaal dankzij een aswolk.En nee wij hebben ook geen geld gekregen.

Dat komt omdat dat onder overmacht valt

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vertraagde vlucht

Ongelezen bericht door tenormin »

sprookje schreef:ik heb ooit samen met mijn man en dochter bijna een hele week vertraging gehad.Mijn man moest in die week al werken en onze dochter moest voor de jury verschijnen voor haar mondling examen,wat erg belangrijk was.Deze jury is het laastste en dan ben je afgestudeerd in 't middelbaar.Ook ik heb moeten verletten op mijn job.
En dat allemaal dankzij een aswolk.En nee wij hebben ook geen geld gekregen.
Dat klopt met wat je schrijft, Sprookje. Natuurrampen, zoals de aswolk ook word genoemd valt uiteraard niet aan welke vliegmaatschappij dan ook te verwijten. Neem aan dat er wel voor accommodatie e.d. werd gezorgd. Buitengewoon vervelende beleving voor u allen; maar daar kon niemand wat aan doen.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: vertraagde vlucht

Ongelezen bericht door sprookje »

Dat klopt met wat je schrijft, Sprookje. Natuurrampen, zoals de aswolk ook word genoemd valt uiteraard niet aan welke vliegmaatschappij dan ook te verwijten. Neem aan dat er wel voor accommodatie e.d. werd gezorgd. Buitengewoon vervelende beleving voor u allen; maar daar kon niemand wat aan doen.
Klopt gewoon de schuld van de natuur,hebben zelfs niet geprobeerd geld te krijgen.Wij mochten gewoon in ons hotel blijven waar wel mensen naar mindere * hotels werden verplaats.Uiteindelijk werd alles goed geregeld en hebben wij de niet gewerkte dagen vergoed gekregen van de werkloosheid instanties.En de jury heeft beslist speciaal voor mijn dochter een uitzondering te maken en nog eens samen te komen.En ja zij was geslaagd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vertraagde vlucht

Ongelezen bericht door tenormin »

En zo heeft uw verhaal toch een "sprookjesachtig" eind gekregen. Gelukkig dat uw dochter een welwillende jury had. Het was inderdaad chaos op vele vliegvelden in de tijd van de asregen, wat wij allen konden vernemen uit de nieuwsbronnen.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: vertraagde vlucht

Ongelezen bericht door b767-300er »

dave_e schreef:
b767-300er schreef:Dave

Je draaft door. En als je even in de spiegel kijkt dan weet je dat ook.
Heb je vlucht nagetrokken en de vertrekvertraging was meer dan 4 uur en de aankomstvertraging minder dan 4 uur.

Groeten Niels.
Hahaha i know ! :wink:

En nu ? welke hou je dan aan ? aankomst of vertrek ?
Aankomsttijden is de basis van de claim. Het eventuele ongemak vloeit namelijk voort uit de te late aankomst op de bestemming en de eventuele gevolgen daarvan, niet het te late vertrek. Het late vertrek kan wel een oorzaak zijn voor de te late aankomst.
Als u 4 uur later verrtrekt en 3 uur later op bestemming aankomt, is uw ongemak slechts 3 uur, geen 4. Althans zo redeneert de rechter.

Gesloten