LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Masterbreel
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2012 12:02

Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Masterbreel »

Beste forumgangers,

Ik vertrek van de week voor een 10 daagse vakantie naar Ibiza. Nu is het zo dat wij op vrijdag (= dag 1) vertrekken, maar door een tussenstop pas op zaterdag (=dag 2) aankomen. Mag dit? Volgens de ANVR tellen reisdagen namelijk als volledige dagen, door het aankomen op dag 2, zijn wij 2 dagen kwijt als heenreisdagen, nog 1 dag terug reizen levert 3 reisdagen op.

Mag dit? Ik had namelijk begrepen dat je moest aankomen op je eerste dag van je vakantie, niet op je tweede?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Masterbreel schreef:Beste forumgangers,

Ik vertrek van de week voor een 10 daagse vakantie naar Ibiza. Nu is het zo dat wij op vrijdag (= dag 1) vertrekken, maar door een tussenstop pas op zaterdag (=dag 2) aankomen. Mag dit? Volgens de ANVR tellen reisdagen namelijk als volledige dagen, door het aankomen op dag 2, zijn wij 2 dagen kwijt als heenreisdagen, nog 1 dag terug reizen levert 3 reisdagen op.

Mag dit? Ik had namelijk begrepen dat je moest aankomen op je eerste dag van je vakantie, niet op je tweede?
Hoe stelt u zich dit voor als u bijvoorbeeld naar Azië of Australië zou reizen ? Als het vliegtuig hier vertrekt is het daar al bijna de volgende dag.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door grun »

Emmy75 schreef:Hoe stelt u zich dit voor als u bijvoorbeeld naar Azië of Australië zou reizen ? Als het vliegtuig hier vertrekt is het daar al bijna de volgende dag.
Dat klopt. Maakt op zich ook niks uit eigenlijk want die 'verloren' dag krijg je terug als je aan het eind van de vakantie weer naar huis vliegt, de andere kant op.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

grun schreef:
Emmy75 schreef:Hoe stelt u zich dit voor als u bijvoorbeeld naar Azië of Australië zou reizen ? Als het vliegtuig hier vertrekt is het daar al bijna de volgende dag.
Dat klopt. Maakt op zich ook niks uit eigenlijk want die 'verloren' dag krijg je terug als je aan het eind van de vakantie weer naar huis vliegt, de andere kant op.
De tijd krijgt men dan deels terug omdat men als het ware "terugvliegt in de tijd". Echter een vakantiedag genieten ter plekke krijgt men er echt niet mee terug.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door sprookje »

Ik vertrek van de week voor een 10 daagse vakantie naar Ibiza. Nu is het zo dat wij op vrijdag (= dag 1) vertrekken, maar door een tussenstop pas op zaterdag (=dag 2) aankomen. Mag dit? Volgens de ANVR tellen reisdagen namelijk als volledige dagen, door het aankomen op dag 2, zijn wij 2 dagen kwijt als heenreisdagen, nog 1 dag terug reizen levert 3 reisdagen op.

Mag dit? Ik had namelijk begrepen dat je moest aankomen op je eerste dag van je vakantie, niet op je tweede?
Kort en bondig antwoord ja dat mag,hoe moet het anders met alle mensen die om 23,00 uur(dag 1) vertrekken en 5 uur of langer vliegen.Die komen toch ook pas na middernacht aan.
Laatst gewijzigd door sprookje op 08 aug 2012 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door grun »

grun schreef:
Emmy75 schreef:Dat klopt. Maakt op zich ook niks uit eigenlijk want die 'verloren' dag krijg je terug als je aan het eind van de vakantie weer naar huis vliegt, de andere kant op.
De tijd krijgt men dan deels terug omdat men als het ware "terugvliegt in de tijd". Echter een vakantiedag genieten ter plekke krijgt men er echt niet mee terug.
Mmmmjaa, maar het vertrektijdstip van de retourvlucht is toch ook in de lokale tijd en niet in de NL tijd? Dan heft dat mekaar weer op, of ben ik nou in de war?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door kweenie »

Je geeft zelf het antwoord al:
Masterbreel schreef:Volgens de ANVR tellen reisdagen namelijk als volledige dagen, door het aankomen op dag 2, zijn wij 2 dagen kwijt als heenreisdagen, nog 1 dag terug reizen levert 3 reisdagen op.
Dus ja, de reisdagen tellen gewoon mee.

Relevanter is trouwens hoeveel overnachtingen je boekt en of je ook zoveel krijgt.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoe komt het dat je nu pas klaagt over de reistijd?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

grun schreef: Mmmmjaa, maar het vertrektijdstip van de retourvlucht is toch ook in de lokale tijd en niet in de NL tijd? Dan heft dat mekaar weer op, of ben ik nou in de war?
Dat eerste klopt. Het laatste is maar even net hoe men een en ander wil zien en hoe men rekening houdt met een aantal dingen. Het tijdsverschil in dat voorbeeld heft mekaar wel op als men van te voren rekening houdt met het verlies op de heenweg. Als men in eerste instantie dit niet incalculeert, sja dan lijkt ineens het verblijf een stuk korter.

Wat ik er meer mee wilde aangeven is dat het niet persé wil zeggen dat aankomen en vertrekken altijd op dezelfde dag is. Nu vliegt TS in dit geval naar Ibiza en met Ibiza is geen tijdsverschil. Dus aankomsttijd is daadwerkelijk het aantal uren reistijd later.

Nu vraag ik me wel af wat de reistijden precies zijn. Een vlucht mag bijvoorbeeld ook vlak voor twaalven vertrekken op dag 1, dan is het onmogelijk om op dezelfde dag aan te komen natuurlijk.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Masterbreel schreef:Beste forumgangers,

Ik vertrek van de week voor een 10 daagse vakantie naar Ibiza. Nu is het zo dat wij op vrijdag (= dag 1) vertrekken, maar door een tussenstop pas op zaterdag (=dag 2) aankomen. Mag dit? Volgens de ANVR tellen reisdagen namelijk als volledige dagen, door het aankomen op dag 2, zijn wij 2 dagen kwijt als heenreisdagen, nog 1 dag terug reizen levert 3 reisdagen op.

Mag dit? Ik had namelijk begrepen dat je moest aankomen op je eerste dag van je vakantie, niet op je tweede?
Hoe laat kom je op zaterdag aan?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

alfatrion schreef:Hoe komt het dat je nu pas klaagt over de reistijd?
Omdat je pas kort voor vertrek je tickets met de 'gegarandeerde' vertrektijd krijgt misschien?

Mardiesel
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2012 14:23

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Mardiesel »

Je moet altijd rekening houden dat in de reisduur, in jou geval 10 dagen, de eerste en laatste niet volledig zijn door je vlucht. Als je naar Ibiza reist kun je onmogelijk op dag 2 ook nog veel tijd verliezen (waarschijnlijk kom je net na middernacht aan) en kun je deze toch wel als hele dag beschouwen. Waarschijnlijk vlieg je de 10e dag dan ook laat terug.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door b767-300er »

Een tussenstop naar Ibiza.
bedoel je een overstap?
Waar heb je geboekt en waar vlieg je mee, want een pakketreis naar Ibiza met een overstap is zeer ongebruikelijk. (een tussenstop niet)

john duelieux
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door john duelieux »

Wanneer je een reis boekt naar een bestemming die zo dichtbij is als Ibiza is het vrij logisch dat je op dag 1 aankomt. Wanneer echter reeds bekend was ten tijde dat U de reis boekte dat dit dag 2 zou zijn ivm laat vertrek of tussenstops dan heeft U geen recht om uw beklag te doen.

Mardiesel
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2012 14:23

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Mardiesel »

Een overstap is idd zeer ongebruikelijk, ik neem aan dat je tussenlanding bedoeld?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door ciske »

john duelieux schreef:Wanneer je een reis boekt naar een bestemming die zo dichtbij is als Ibiza is het vrij logisch dat je op dag 1 aankomt. Wanneer echter reeds bekend was ten tijde dat U de reis boekte dat dit dag 2 zou zijn ivm laat vertrek of tussenstops dan heeft U geen recht om uw beklag te doen.
TS klaagt niet , die vraagt wat.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja helaas zoals de andere al zeggen dat mag.
Waar heb je tusse stop ? Een kennis van mij die had ooit eens een tussenstop in barcelona.
En daarna weer door naar ibiza..

Ik heb het ook een keer gehad naar cyprus ,kwam pas om 1 uur aan ,volgende dag dus,maar terug gingen we pas om kwart voor 2... Dus die dag hadden we zeg maar weer.
Je kan ook de pech hebben dat je ook nog een vroeg terug ga.

Helaas mag het dus...
Geniet van de vakanttie ,laat het hierdoor niet verpesten..
Fijne vakantie

Mardiesel
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2012 14:23

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Mardiesel »

Ik zou de tijden willen weten als ik zo'n reis boekte en zou het meenemen in de afweging :)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door Har06 »

Weer een overbodige topic, naar Ibaze vliegt de Ts met een charter mij, die willekeurig hun vliegtijden vaststellen, zie hun alg. voorwaarden :?:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Op dag 2 van je vakantie aankomen, mag dit?

Ongelezen bericht door ciske »

Har06 schreef:Weer een overbodige topic, naar Ibaze vliegt de Ts met een charter mij, die willekeurig hun vliegtijden vaststellen, zie hun alg. voorwaarden :?:
:?: :?:

Gesloten