LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De beste ......

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
pukprojo
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2012 21:55

De beste ......

Ongelezen bericht door pukprojo »

Vakantie is altijd heerlijk

Zo was dit jaar ook, via Arke .. Turkije... top !

Maar wat is het nou het slimst om te doen.....
Vergelijken/ zoeken en boeken...

Ik begin altijd onze vakantie op zoover.
Ik klik mijn voorkeuren aan, 5 sterren, zandstrand, kindvriendelijk, en dan ja welk land...
Uiteraard zoeken en de verhalen snel bekijken ( soms met een grote korrel zout).
Via zoover kom je wel bij de touroperators die aanbieden en vaak is diegene die op 1 staat ook wel goedkoop, of je kiest voor nr 2, iets duurder maar kun je nog wel vluchtijd kiezen en je stoel veranderen/ opwaarderen...
In mijn geval gekozen voor Arke ipv Corendon ( Corendon was goedkoper, alleen had Arke meer servce en betere vertrek en aankomst tijden in mijn geval).Tot zover het goede nieuws, de vakantie koste een hoop centjes maar plezier en fijne ervaringen maken dat weer goed.

Teruggekomen, en toch een gevoel kan het niet gunstiger ( goedkoper).
zoover ideaal voor reisverslagen en eventuele TO die reis aanbieden.
Daarnaast weet ik dat D-reizen ook probeert gunstig te zijn,


Via het forum, wat aantrekkelijk moet zijn
holidaycheck oftewel via een duitse TO, en via die site kun je ook nog vertrekken vanuit Amsterdam...

Uiteraard moet ik nog uitzoeken of je dan ook alle garanties hebt welke je in Nld hebt ( Anvr/ sgr etc).

Kortom
1) mensen met ervaringen met holidaycheck.de, is deze wel goedkoper in het zomerseizoen t.o.v. de Nld. TO, uitgangsituatie is vertrek vanuit Nld
2) garanties duitse TO...., zelfde als in Nld of toch .....
3) andere suggesties

Een vakantie is fijn/ mooi mag ook wat kosten, maar als je wat kan besparen doe ik dat natuurlijk graag. Reden dat ik de vakantie ook vroeg boek.....
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2012 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

john duelieux
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39

Re: De beste ......

Ongelezen bericht door john duelieux »

pukprojo schreef:...alleen had Arke betere vertrek en aankomst tijden in mijn geval.....
Totdat ze die tijden vlak voor je reis fors in je nadeel wijzigen en als je reclameert ze dan attenderen op hun fijne algemene voorwaarden...

pukprojo
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2012 21:55

Re: De beste ......

Ongelezen bericht door pukprojo »

john duelieux schreef:
pukprojo schreef:...alleen had Arke betere vertrek en aankomst tijden in mijn geval.....
Totdat ze die tijden vlak voor je reis fors in je nadeel wijzigen en als je reclameert ze dan attenderen op hun fijne algemene voorwaarden...
Sorry, misschien heb je negatieve ervaringen gehad, maar dit betrof een reguliere lijnvlucht en geen chartervlucht. 6 maanden van te voren kon ik het vluchtnummer al zien... OR 806, en dus ook kiezen voor de vertrektijd, nooit meer gewijzigd.
http://www.flightradar24.com/data/flights/or806/

Het verschil tussen charter ( de stunters...lastminute)... t.o.v de lijnvlucht

Toch bedankt voor je reactie

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: De beste ......

Ongelezen bericht door b767-300er »

OR0805 en OR0806 zijn ook gewoon chartervluchten.
john duelieux schreef:
pukprojo schreef:...alleen had Arke betere vertrek en aankomst tijden in mijn geval.....
Totdat ze die tijden vlak voor je reis fors in je nadeel wijzigen en als je reclameert ze dan attenderen op hun fijne algemene voorwaarden...
Tsja, dat kan dus ook andersom gebeuren. Ik heb Arke nog nooit kunnen betrappen op het aanbieden van een niet bestaande vlucht ten tijde van boeking. (ik heb de mogelijkheid om de tijden die Arke aanbied te controleren met het vluchtsysteem Schiphol waar alle op dat moment geplande vluchten instaan)
Wil je die controle ook, ga dan naar http://www.vliegschemas.nl, en ik controleer het voor je.
Wel heb ik eens meegemaakt dat de vlucht wijzigde, en dit was ook meteen in de vluchtplanning te zien. Soms in me voordeel, soms in mijn nadeel. Deze zome rin mijn voordeel, mjn terugreis stond in de ochtend gepland, dat wordt nu in de avond ;)
Laatst gewijzigd door b767-300er op 15 aug 2012 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: De beste ......

Ongelezen bericht door Emmy75 »

pukprojo schreef:Sorry, misschien heb je negatieve ervaringen gehad, maar dit betrof een reguliere lijnvlucht en geen chartervlucht. 6 maanden van te voren kon ik het vluchtnummer al zien... OR 806, en dus ook kiezen voor de vertrektijd, nooit meer gewijzigd.

Het verschil tussen charter ( de stunters...lastminute)... t.o.v de lijnvlucht
Dat het vluchtnummer bekend is, wil niet zeggen dat het automatisch een lijnvlucht is. Dus wat dat betreft heeft JD wel een punt. Doorgaans weet ik het vluchtnummer van al mijn vakanties op het moment van boeken en ik vlieg regelmatig met chartervluchten.

Ik heb wel het gevoel dat prijsvechters als Corendon veel bv veel vaker de vluchttijden lijken te wijzigen dan partijen als Arke.

Toeval of niet, ik heb ik geen jaren met chartervakanties wijzigingen van vluchttijden gehad van meer dan een half uurtje.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: De beste ......

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Emmy75 schreef: Ik heb wel het gevoel dat prijsvechters als Corendon veel bv veel vaker de vluchttijden lijken te wijzigen dan partijen als Arke.
Op zich niet onlogisch. Prijsvechters gaan voor iedere euro lagere kosten om de winst een beetje te verhogen. Bij de verkoop van de vakanties is die minimaal, en door te schuiven met vluchten waardoor ze lagere vertrek- en landingsrechten kunnen bedingen kunnen ze de marges een beetje mooier maken.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: De beste ......

Ongelezen bericht door b767-300er »

GJvdZ schreef:
Emmy75 schreef: Ik heb wel het gevoel dat prijsvechters als Corendon veel bv veel vaker de vluchttijden lijken te wijzigen dan partijen als Arke.
Op zich niet onlogisch. Prijsvechters gaan voor iedere euro lagere kosten om de winst een beetje te verhogen. Bij de verkoop van de vakanties is die minimaal, en door te schuiven met vluchten waardoor ze lagere vertrek- en landingsrechten kunnen bedingen kunnen ze de marges een beetje mooier maken.
Landinsgrechten (Zgn slots) zijn op elk moment van de dag net zo duur.
Die worden afgerekend per kilo MTOW ;)

Gesloten