LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
eelcovanenter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2012 20:05

Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door eelcovanenter »

Mijn vakantie moet nog plaatsvinden in September. Reserveringscode BDLCPR.

Ik heb een vakantie geboekt via Arke.nl op internet. 6 dagen, all-inclusive, Ibiza. We konden op internet kiezen uit een ochtendvlucht en een middagvlucht. De middagvlucht was goedkoper, maar dan mis je wel een dag en op 6 dagen hadden wij er dus wel iets meer voor over en hebben dus de duurdere ochtendvlucht geboekt.
In mijn reservering heb ik het vluchtnummer voor de ochtendvlucht ontvangen en aan alle voorwaardes voldaan.
Ik kreeg, vóórdat ik mijn tickets ontving, een (waarschuwings)mailtje dat de terugvlucht vroeger zou aanvangen (ipv 22.55 nu 19.55). Opzich ook goed, maar na diverse telefoontjes blijkt de reden een tussenstop op Mallorca te zijn. Prima, maar geef dan openheid en vermeld dat in de waarschuwings-mail.
Ik krijg 21 dagen vooraf mijn tickets: en ja hoor, de middagvlucht! Een totaal ander vluchtnummer. Na diverse mailtjes en telefoontjes blijken de Arke-stoelen al vol op het moment dat wij de boeking beklonken?! Transavia heeft nog wel stoelen maar die kosten 1288 euro... Ik heb dus nóóit een eerlijke kans gehad. Na diverse mailtjes en telefoontjes sta ik met lege handen. Ook kan ik het verschil in prijs (tussen ochtend- en middagvlucht niet meer berekenen, omdat die niet meer beschikbaar zijn op internet. Ik had absolute rust gehad bij overmacht/onvoorkomendheden/vertraging comform de voorwaarde maar wij zijn gewoon op een totaal andere vlucht gezet en zijn deze voorwaardes dus niet van toepassing! Volgens mij heet het dan een overboeking en heeft dat commercieel belang ten nadelen van de mij..?!

Bij Arke ben ik altijd netjes behandeld, maar heb het gevoel dat niemand de moeite neemt even verder te kijken. Het enige antwoord is: 'vertraging is altijd mogelijk' Maar dit is geen vertraging. Ik ben nog niet één keer begonnen over het prijsverschil, maar daar hoor ik Arke ook niet over ;-) Ook zegt Arke dat zij daar niks aan kunnen doen en de planning bij Transavia ligt. Ik bellen met Transavia en daar ben ik op vakkundig en asociale wijze teruggeschopt naar Arke. Overigens ben ik het eens met Transavia dat ik naar Arke terug moet voor bemiddeling, maar de achterlijke manier waarop Transavia mij even terugschopt is een vermelding waard!
Ik heb altijd antwoord gekregen en ben keurig te woord gestaan door Arke.
Ik heb gedacht aan claimen, maar dat kan alleen bij een vertraging langen dan 3 uur. Ik ga zes uur en 55 minuten later maar dat is natuurlijk geen vertraging. Ik heb een andere vlucht. Opzich ook al een opvallende toevalligheid...
Maar goed, ik wil mijn geld niet terug: ik wil, zoals geboekt, de ochtendvlucht!
Nooit meer met Arke. Volgende keer een losse vlucht en een lokaal hotel boeken

Ik ben van mening dat de consument geen keus meer moet kunnen maken op internet, vwb vluchtijden/vluchtnummers als de maatschappij deze tóch niet na kan komen. Vroeger boekte je een vakantie bij een reisbureau en moest je je vliegtijden maar afwachten als de tickets op de mat vielen. Een vertraging ís en blijft lastig, maar daar had ik vrede mee gehad. Nu ben ik duurder uit, krijg ik een andere vlucht, ben ik mijn dag kwijt en krijg ik nergens gelijk en gooit arke het op overmacht/dit kan voorkomen/onoverkomendheden...

Ik lees het helaas veel meer en men doet daar dus niks mee

Jammer

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door b767-300er »

Dat de maatschappij (Transavia) deze niet na kan komen, heeft weinig te doen met waar u uw reis geboekt heeft (Arke). U heeft een pakketreis geboekt bij Arke, u dient dan bij hen te zijn.
ALs u bij een andere TO geboekt had had u hetzelfd probleem gehad.
De schuld ligt bij Transavia in deze, echter de klacht dient u bij Arke neer te leggen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door alfatrion »

eelcovanenter schreef:Ik heb gedacht aan claimen, maar dat kan alleen bij een vertraging langen dan 3 uur.
Waarom denk je dat?

Je hebt A besteld en B gekregen. Op basis van de Nederlandse wet heb je dan recht op een schadevergoeding van de wederpartij (Arke). Eén aanknopingspunt is het verschil in prijs tussen die twee tijden. Dat je op basis van de EU-vordering recht hebt op een vast vergoeding van de luchtvaartmaatschapij (Transavia) bij vertragingen of annuleringen doet hier niets aan af. Ik zie geen overmacht aan de kant van Arke of Transavia.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door ruud_a »

als alle stoelen waren bezet, zou je dan niet kunnen stellen dat de vlucht overboekt was en op die gronden een vergoeding claimen?

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door b767-300er »

ruud_a schreef:als alle stoelen waren bezet, zou je dan niet kunnen stellen dat de vlucht overboekt was en op die gronden een vergoeding claimen?
Nope, want je hebt geen ticket voor die vlucht.
Slechts een reisovereenkomst waarin staat dat de vlucht inbegrepen is, maar d tijden en nummers onder voorbehoud zijn.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor de vergoeding op basis van de EU-verordening gaat er niet om of je de tickets hebt, maar of de vlucht geboekt was bij de vluchtvaartmaatschappij. Dit kun je bewijzen als je de tickets hebt, maar het niet zo dat je dit onbewijsbaar is als je geen tickets hebt.

De reisindustrie hanteert voorwaarden die in strijd zijn met de Nederlandse wetgeving. Dat de vliegdata en -tijden onder voorbehoud zijn is hier een voorbeeld van. Hiermee eigenen bedrijven zich de vrijheid toe om niet de overeengekomen prestatie te hoeven leveren, zonder opgave van redenen. Hiermee handelt men in strijd met dwingend recht, te weten art. 7:505 jo 7:513 BW.

In de toelichting heeft de wetgever aangegeven dat, wanneer de reisorganisator dit beperkt tot de gewichtige omstandigheden waardoor de reisorganisator zich ander tot ontbinden genoodzaakt zou zien, de reisorganisator als ondergrens steeds de schade moeten vergoeden die de reiziger hierdoor leid (MvT, Kamerstukken II 1991/92. 22 506, nr. 3, p. 18). Ondank het recht op schadevergoeding mag een reiziger iedere wijziging altijd afwijzing wanneer het om een wezenlijk punt gaat of de wijziging tot nadeel van meer dan geringe betekenis strekt.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Het kan ook zijn dat u op die andere vlucht bent gezet, omdat daar misschien alle gasten in zitten die naar dezelfde accommodatie gaan?
Ik zou me kunnen voorstellen dat Arke niet voor iedere gast aparte transfers kan regelen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door geengast »

eelcovanenter schreef:Vroeger boekte je een vakantie bij een reisbureau en moest je je vliegtijden maar afwachten als de tickets op de mat vielen.
Nog steeds boekt 80% zijn vakantie bij een reisbureau en daar zit gewoon heel veel kennis over vliegtijden. Het is een keuze die je kunt maken: je eigen kennis gebruiken of die voor zo'n 25 euro op een reisbureau inkopen. Uiteraard is het goed dat die keuze er is, maar het is niet helemaal eerlijk om dan anderen de schuld te geven als je kiest voor het feit dat je genoeg kennis hebt om alles via internet te boeken.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

geengast schreef:Nog steeds boekt 80% zijn vakantie bij een reisbureau en daar zit gewoon heel veel kennis over vliegtijden. Het is een keuze die je kunt maken: je eigen kennis gebruiken of die voor zo'n 25 euro op een reisbureau inkopen. Uiteraard is het goed dat die keuze er is, maar het is niet helemaal eerlijk om dan anderen de schuld te geven als je kiest voor het feit dat je genoeg kennis hebt om alles via internet te boeken.
Toevallig gisteren weer een triest en tegelijkertijd ergerlijk geval gezien in het programma red mijn vakantie. Het ging om een gezin van 3 personen waarvan de vrouw afhankelijk was van een rollator door een medische aandoening. Via Internet boekte het gezin een vakantie met Arke naar Salou. Ze hadden regelmatig contact gehad met Arke over het feit dat zij afhankelijk was van een rollator en zij hadden aangegeven dat het blijkbaar geen probleem zou moeten zijn. Ze kregen uiteindelijk een kamer welke eigenlijk niet geschikt was voor een rollator. Het TV-programma beweerde glashard dat ze een rolstoelvriendelijke kamer hadden geboekt.

Als ik de informatie van het hotel lees en alles bekijk had ik dit hotel never nooit geboekt als ik rolstoelafhankelijk of rollator afhankelijk zou zijn. Het woord rolstoelvriendelijk komt totaal niet voor bij diverse verschillende touroperators in de informatie. Bij diverse touroperators staat bij de gegevens van de kamer "bad met douche", oftewel vrij vertaald douchen in het bad en geen aparte douche waar men zo kan inlopen waar in het programma ook een punt van wordt gemaakt. Douchen in bad is nu niet echt rolstoel / rollator vriendelijk voor mensen die echt slecht ter been zijn. Daar komt nog bij dat als een hotel al rolstoelvriendelijk is, zegt dit nog vrij weinig over de kamers. Rolstoelvriendelijk is ook nog heel wat anders dan daadwerkelijk aangepast aan minder validen.

Uiteindelijk heeft het programma met een hoop roeptoeterij en blaaskakerij het wel opgelost en is er een alternatief gekomen, maar ik blijf er wel bij dat die mensen iets totaal verkeerds geboekt hebben voor hun situatie. Hoe triest ik het ook vond voor hen.

Persoonlijk vind ik dan ook dat een gezin in een dergelijke situatie beter naar een reisbureau kan gaan die ze van goed advies kan voorzien. In de meeste hotels wordt een standaardkamer waar een 3e bed bijgeplaatst moet worden al snel veel te klein voor mensen die van deze hulpmiddelen afhankelijk zijn. Ook zouden ze er goed op moeten letten een kamer met aparte douche te boeken of desnoods een aangepaste kamer. In de meeste hotels zouden ze dan beter kunnen gaan voor een familiekamer of suite die ruimer zijn. Zeker als ze met zijn 3en op reis gaan. Ja kost zeker allemaal wat meer, maar dan heb je ook wat. Ga desnoods iets korter op vakantie maar wel naar iets goeds.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door bprosman »

Vroeger boekte je een vakantie bij een reisbureau en moest je je vliegtijden maar afwachten als de tickets op de mat vielen.
Nee hoor, ben in Mei met mijn zoon naar de US geweest en de juffrouw had wel degelijk inzicht en kennis van vluchttijden, kwam met verschillende (overstap) opties, alternatieve vliegvelden (Brussel, Frankfurt) en waarschuwde me ook voor toeslagen. Al met al een uur bezig geweest maar heb een prima vlucht gehad (op de héénreis zelfs nog een gratis economy+ upgrade) via United Airlines die ook nog extra beenruimte heeft tov andere airlines.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door Regggy »

bprosman schreef:
Vroeger boekte je een vakantie bij een reisbureau en moest je je vliegtijden maar afwachten als de tickets op de mat vielen.
Nee hoor, ben in Mei met mijn zoon naar de US geweest en de juffrouw had wel degelijk inzicht en kennis van vluchttijden, kwam met verschillende (overstap) opties, alternatieve vliegvelden (Brussel, Frankfurt) en waarschuwde me ook voor toeslagen. Al met al een uur bezig geweest maar heb een prima vlucht gehad (op de héénreis zelfs nog een gratis economy+ upgrade) via United Airlines die ook nog extra beenruimte heeft tov andere airlines.
Ander verhaal. Een reis naar Amerika heeft lijndiensten inbegrepen. Deze zijn amper geneigd van tijd te veranderen.

De TS heeft zoals eerder gezegd een pakketreis geboekt waarbij vlucht is inbegrepen. Vluchttijden en maatschappij zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen. Hier boek je bewust voor, staat ook in de voorwaarden van iedere ANVR / SGR aangesloten reisorganisatie.

Gevalletje van jammer maar helaas. Hoewel het hier al heel vaak gezegd is:

Bij pakketreizen altijd de eerste en laatste dag van je reis als reisdag zien. Alles wat je overhoudt is mooi meegenomen. Zou persoonlijk dan ook niet snel een 6-daagse zonvakantie boeken, juist omdat je zo weinig tijd overhoudt in veel gevallen..

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door ruud_a »

Regggy schreef:
bprosman schreef:
Vroeger boekte je een vakantie bij een reisbureau en moest je je vliegtijden maar afwachten als de tickets op de mat vielen.
Nee hoor, ben in Mei met mijn zoon naar de US geweest en de juffrouw had wel degelijk inzicht en kennis van vluchttijden, kwam met verschillende (overstap) opties, alternatieve vliegvelden (Brussel, Frankfurt) en waarschuwde me ook voor toeslagen. Al met al een uur bezig geweest maar heb een prima vlucht gehad (op de héénreis zelfs nog een gratis economy+ upgrade) via United Airlines die ook nog extra beenruimte heeft tov andere airlines.
Ander verhaal. Een reis naar Amerika heeft lijndiensten inbegrepen. Deze zijn amper geneigd van tijd te veranderen.

De TS heeft zoals eerder gezegd een pakketreis geboekt waarbij vlucht is inbegrepen. Vluchttijden en maatschappij zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen. Hier boek je bewust voor, staat ook in de voorwaarden van iedere ANVR / SGR aangesloten reisorganisatie.

Gevalletje van jammer maar helaas. Hoewel het hier al heel vaak gezegd is:

Bij pakketreizen altijd de eerste en laatste dag van je reis als reisdag zien. Alles wat je overhoudt is mooi meegenomen. Zou persoonlijk dan ook niet snel een 6-daagse zonvakantie boeken, juist omdat je zo weinig tijd overhoudt in veel gevallen..
toch heb ik de indruk gezien het aantal klachten dat er veel meer tickets worden verkocht voor die gunstige vertrektijd dan er plaatsen zijn in het vliegtuig
de overblijvende reizigers worden dan naar de ongunstige tijd verhuisd
persoonlijk vind ik zo'n handelwijze misleiding
als voorbeeld: er zijn op een dag 2 vluchten voor 300 passagiers
de voorkeur van de passagiers zou bijvoorbeeld de dagvlucht zijn
vervolgens wordt er bij het verkopen van die vlucht niet gestopt bij 300 passagiers, met als resultaat 450 passagiers voor de dagvlucht en 150 passagiers voor de avondvlucht zijn
150 passagiers worden dan van de dagvlucht naar de avondvlucht geboekt

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door bprosman »

toch heb ik de indruk gezien het aantal klachten dat er veel meer tickets worden verkocht voor die gunstige vertrektijd dan er plaatsen zijn in het vliegtuig
Ook nog voor een hoger bedrag zoals TS aangeeft.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja reggy je hebt gelijk,maar in deze zaak laat arke bewust de klant kiezen! tussen een vroege of late vlucht en je betaald voor die keus! dus dan moeten ze ook zo fair zijn om het verschil terug te geven!

dit is misleiding...je laat iemand kiezen,je kiest je betaald...wordt geboekt en vervolgens krijg je dus NU niet! waar je voor betaald...

ook al staat er onder voorbehoud dan moeten ze het verschil terug geven..

en iedereen bij elkaar in een zelfde vlucht,nou dat zal moeilijk worden,er gaan zoveel to naar een bepaald gebied,niet alle to overleggen met elkaar wie wat waar logeert..

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door Regggy »

ruud_a schreef: toch heb ik de indruk gezien het aantal klachten dat er veel meer tickets worden verkocht voor die gunstige vertrektijd dan er plaatsen zijn in het vliegtuig
de overblijvende reizigers worden dan naar de ongunstige tijd verhuisd
persoonlijk vind ik zo'n handelwijze misleiding
als voorbeeld: er zijn op een dag 2 vluchten voor 300 passagiers
de voorkeur van de passagiers zou bijvoorbeeld de dagvlucht zijn
vervolgens wordt er bij het verkopen van die vlucht niet gestopt bij 300 passagiers, met als resultaat 450 passagiers voor de dagvlucht en 150 passagiers voor de avondvlucht zijn
150 passagiers worden dan van de dagvlucht naar de avondvlucht geboekt
Baseer je dit op enig feit? Nee? Dan is het pure speculatie..

@Rozemarijntje: helemaal mee eens dat je in dat geval het geld voor de vroege vlucht terug moet krijgen. Dit is denk ik echter niet direct waar TS op uit is en vraag me af of hij dit bovendien gevraagd heeft. Dikke kans dat Arke dat in dat geval wel doet..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nee wat ik lees is dat hij een ochtend vlucht wil,nou dat gaat denk ik niet gebeuren ,
maar goed daar zou arke dan zelf mee moeten komen,simpel, ze zeggen zelf een vlucht kan veranderen ,nee in deze niet...gewoon overboekt..

snap wel wat ruud bedoeld maar over het algemeen gebeurd dat wel met lijnvluchten!

omdat er vaak door bv zakenlui gereisd wordt mogen die kort van tevoren afzeggen dus zitten ze met lege plaatsen.
om dat op te vangen nemen ze het risico om te overboeken!

ik weet dit omdat
1 ik ben zelf een keer overboekt geweest,stond ik op schiphol lijnvlucht naar taipei overboekt,ja mev het vliegtuig zit vol,pardon?
kreeg een boarding pass met groot kruis erdoor...20 min voor dat iedereen bij de gate moest zijn moesten wij ons melden met nog tich anderen,nou zat ik er al een uur van te voren en dat was mijn geluk,want zoals de sterwardes zei..u mag meee!! nou wat een geluk :twisted: en ik heb nog kunnen regelen dat u naast u partner zit,nou helemaal geweldig...
andere konden dus blijven wachten tot andere dag! je zal je verheugd hebben op een vakantie

2 mijn man reist veel voor zijn werk,lijndiensten...deze mogen dus tot 2 uur van te voren een vlucht annuleren..
hebben ze een speciale verzekering voor??dat zal b700 wel kunnen vertellen..

dus daar heb je die overboekingen als die zakenlui dus afmelden dan blijven er plaatsen over en hoppa dan mag ik mee,joepie..geweldig verzonnen :twisted:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Regggy schreef:De TS heeft zoals eerder gezegd een pakketreis geboekt waarbij vlucht is inbegrepen. Vluchttijden en maatschappij zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen. Hier boek je bewust voor, staat ook in de voorwaarden van iedere ANVR / SGR aangesloten reisorganisatie.
Zou je het ook accepteren als als je een auto van een bepaald type hebt besteld en vervolgens toch een andere krijgt, als dit in de voorwaarden staat?

Overigens zijn de ANVR voorwaarden een stuk genuanceerder dan hier gesteld wordt.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door ruud_a »

Regggy schreef:
ruud_a schreef: toch heb ik de indruk gezien het aantal klachten dat er veel meer tickets worden verkocht voor die gunstige vertrektijd dan er plaatsen zijn in het vliegtuig
de overblijvende reizigers worden dan naar de ongunstige tijd verhuisd
persoonlijk vind ik zo'n handelwijze misleiding
als voorbeeld: er zijn op een dag 2 vluchten voor 300 passagiers
de voorkeur van de passagiers zou bijvoorbeeld de dagvlucht zijn
vervolgens wordt er bij het verkopen van die vlucht niet gestopt bij 300 passagiers, met als resultaat 450 passagiers voor de dagvlucht en 150 passagiers voor de avondvlucht zijn
150 passagiers worden dan van de dagvlucht naar de avondvlucht geboekt
Baseer je dit op enig feit? Nee? Dan is het pure speculatie..

@Rozemarijntje: helemaal mee eens dat je in dat geval het geld voor de vroege vlucht terug moet krijgen. Dit is denk ik echter niet direct waar TS op uit is en vraag me af of hij dit bovendien gevraagd heeft. Dikke kans dat Arke dat in dat geval wel doet..


dit baseer ik op de grote regelmaat dat er over aanpassing naar een vlucht op ongunstige tijden wordt geklaagd, dan wel vluchten naar een ongunstige tijd worden verschoven
maar inderdaad er staat ik heb de indruk
dit wil niet zeggen dat een en ander niet eens uitgezocht zou moeten worden
want als het waar is worden de klanten misleid

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door b767-300er »

Misschien komt dat omdat mensen pas gaan klagen als het voor hen ongunstiger wordt.
Als het gunstiger wordt voor hen gebeurd dan hoor je uiteraard niemand.

Voor alle reizen geboekt bij TUI (Arke, Holland International) en vliegend met ArkeFLy worden er niet meer stoelen verkocht dan dat er beschikbaar zijn op de betreffende vlucht. Het boekingssytseem staat dat niet toen.
Bij vluchten geboekt bij TUI en vliegen met Transavia kan het incidenteel gebeuren dat er teveel stoelen worden verkocht omdat de boekingssite niet actueel is met de Transavia gegevens.
Uitzondering op de Arkefly regel is als er bij achterblijvende boekingen in plaats van bijvoorbeeld een b767 een boeing 737 wordt ingezet. Dan zou het kunnen dat de oorspronkelijk geboekte vlucht niet beschikbaar is.

Beste Ruud_a. Geef mij eens voorbeelden van jouw keiharde bewering over dat de reistijden een deel van de reisovereenkomst zijn van een pakketreis.
Een pakketreis is een vakantiereis, met vlucht heen en vlucht terug, transfer airport accomodatie vv en accomodatie.
Volgens mij zijn de tijden geen deel van de overeenkomst. Slechts een voorkeur.

Zover ik kan terugvinden is er nooit iemand met succes in geslaagd deze (in jouw ogen) onjuistheid aan te vechten.
Als jij daar wel voorbeelden van hebt hoor ik het graag. Ik hou namelijk van lezen en leren ;)

Want als jij echt gelijk hebt, waar ik uiteraard vanuit ga, waarom heeft dan niemand met succes zo'n zaak gewonnen?
Zal het dan toch gewoon een voorkeur zijn?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Andere vlucht dan geboekt, dus géén vertraging!

Ongelezen bericht door ruud_a »

b767-300er schreef:Misschien komt dat omdat mensen pas gaan klagen als het voor hen ongunstiger wordt.
Als het gunstiger wordt voor hen gebeurd dan hoor je uiteraard niemand.

over het algemeen zullen de mensen de vlucht kiezen die zij gunstig vinden
iedere verandering zal dan meestal een verslechtering zijn


Voor alle reizen geboekt bij TUI (Arke, Holland International) en vliegend met ArkeFLy worden er niet meer stoelen verkocht dan dat er beschikbaar zijn op de betreffende vlucht. Het boekingssytseem staat dat niet toen.
Bij vluchten geboekt bij TUI en vliegen met Transavia kan het incidenteel gebeuren dat er teveel stoelen worden verkocht omdat de boekingssite niet actueel is met de Transavia gegevens.
Uitzondering op de Arkefly regel is als er bij achterblijvende boekingen in plaats van bijvoorbeeld een b767 een boeing 737 wordt ingezet. Dan zou het kunnen dat de oorspronkelijk geboekte vlucht niet beschikbaar is.

ik neem aan dat dit een veronderstelling is, maar dat u dit niet kunt controleren
u kunt waarschijnlijk wel een aantal vrije stoelen zien in uw boekingssysteem
u weet echter niet zeker of dit aantal klopt
het feit dat er overboeking bestaat toont in ieder geval aan dat het mogelijk is om meer stoelen te verkopen dan er in het vliegtuig aanwezig zijn
dat aantal kan net zo makkelijk op 5 als op 100 staan


Beste Ruud_a. Geef mij eens voorbeelden van jouw keiharde bewering over dat de reistijden een deel van de reisovereenkomst zijn van een pakketreis.
Een pakketreis is een vakantiereis, met vlucht heen en vlucht terug, transfer airport accomodatie vv en accomodatie.
Volgens mij zijn de tijden geen deel van de overeenkomst. Slechts een voorkeur.

volgens deze redenatie zou een autofabrikant een Bose stereo-installatie kunnen vervangen door een transistorradio
daar komt immers ook muziek uit


Zover ik kan terugvinden is er nooit iemand met succes in geslaagd deze (in jouw ogen) onjuistheid aan te vechten.
Als jij daar wel voorbeelden van hebt hoor ik het graag. Ik hou namelijk van lezen en leren ;)

het is voor een consument moeilijk een gevecht aan te gaan met een belangenorganisatie als de ANVR
daar heb je een grote portemonnee voor nodig en een hoop vrije tijd
wie heeft daar zin in om mogelijk een klein bedrag terug te kunnen krijgen en waarschijnlijk een groot bedrag aan advocaten kwijt te zijn



Want als jij echt gelijk hebt, waar ik uiteraard vanuit ga, waarom heeft dan niemand met succes zo'n zaak gewonnen?
Zal het dan toch gewoon een voorkeur zijn?
zie bovenstaand antwoord

Gesloten