LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klm's Flying Blue een wassen neus?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
MasciniG
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2011 11:08

Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door MasciniG »

Aangezien we al tijden een behoorlijk aantal frequent Flyer punten hebben dachten we een aanbieding van de Flying Blue te kunnen kopen. Naar Havana, bc. Boeken vanaf 30 oktober 2012, reizen in November en December. Deze aankondiging stond dus al twee weken op de site! Opgebleven tot maandagavond 12 uur en om één over twaalf ingelogd en wel proberen te boeken. Resultaat, geen enkele stoel beschikbaar om rechtstreeks bc naar Havana te vliegen. 0, zero, nada. Heb bijna alle data geprobeerd, en er zat niets bij voor het actietarief. Volgende dag de servicedesk gebeld en die hadden al meerdere klachten binnen, ze zou het navragen. Einde van de overigens zeer correcte en vriendelijke dame was dat dit echt het totaalaanbod was.

Wat een farce, ik daag de KLM uit om openbaar te maken hoeveel stoelen op de KLM vlucht naar Havana ze hebben aangeboden voor die twee maanden in hun zgnd "aanbieding" voor hun trouwe klanten. Als je geen aanbiedingen hebt, moet je er ook niet mee adverteren. Je steelt tijd van je trouwe klanten, en loopt wederom een deuk op in de toch al niet zo goede omgang met je klanten.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door meela »

Het kan zomaar zijn dat er maar max.5 stoelen per vlucht beschikbaar zijn.
Dan schiet het (helaas) lekker op.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Deze hele actie is een lokkertje. Trap er toch niet elke keer in ! :D

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

welnee mijn man heeft ook een card en ook al heel wat pnt,maar?wat mee doen,nee eigenlijk niet!
zijn een keertje wel hotel overnachting geweest,dat ging goed!
nou en daar moest je al heel wat pnt voor hebben :lol:

wieljn
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2008 11:30

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door wieljn »

Flying Blue maakt het de trouwe vliegers zo moeilijk mogelijk om de gespaarde punten te verzilveren. Zo staat hun website al jarenlang vol fouten en niet werkende functies die ze niet believen te korrigeren. En dan nog: het komt uiteindelijk met ingeleverde punten neer op een korting van ongeveer 30% op de prijs als je het ticket gewoon zou kopen, door het in rekening brengen van brandstoftoeslagen e.d. Realistische verwachtingen hebben en je niet ergeren als je er aan begint. En vooral niet de keuze op KLM/AF laten vallen vanwege de punten!

tazitiz
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2014 17:45
Contacteer:

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door tazitiz »

Nou ben ik nog niet helemaal aan het boeken met mijn flying blue miles, maar ik heb al behoorlijk wat amex flying blue miles gespaard. apart dat pas achteraf het duidelijk wordt dat dit andere miles zijn...

MasciniG
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2011 11:08

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door MasciniG »

En waar je een jaar geleden nog een Business Class ticket voor zo'n 50.000 punten kon krijgen in een zogenaamde "aanbieding" zijn dit aantallen ook met soms wel tot 70 % gestegen. Bijna geen business trips meer in de aanbieding en tegen veel hogere punten aantallen. Zoals iemand hier al zei, je moet er inderdaad niet intrappen. Nu weer kosten voor bagage, ondanks toezeggingen dat FD members dat niet zouden krijgen. Ik heb alleen ervaring met Bitish Airways loyalty programma, maar dat is wel andere koek! BV acties als triple miles cadeau bij een retourtje Australië bizz. Heb je genoeg miles om met zijn 2 en naar New York te vliegen. KLM FD is en blijft een grote farce, en sterker nog, ze maken het alleen maar erger. Bezuinigen op je klanten, goede lange termijn strategie hoor!

MasciniG
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2011 11:08

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door MasciniG »

En het is natuurlijk niet meer FD (Flying Dutchman), maar KLM Flying Blue loyalty (nou ja) programm

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door kokka »

aan de positieve kant hebben ze de tarieven voor upgrades naar BC wel veranderd, waardoor je vaak voordeliger uit ben.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door ruud_a »

die spaarprogramma's zijn allemaal aan een grote inflatie onderhevig.
dat was met de airmiles ook al zo.
het is gewoon hoe langer je spaart, hoe armer je wordt.
net zo iets als de spaarrente bij de bank.
het gaat alleen nog iets (veel) sneller.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door newmikey »

Hmmm, had net vandaag een opmerking op hun FB pagina geplaatst aangaande de wijziging in bagage voorwaarden maar ook het feit dat ze nog steeds niet met Privium in zee willen. Daardoor kost mijn bagage check-in met KLM op Schiphol meestal een halfuur (bagage-machines self-checking met rijen) terwijl ik met m'n Privium kaart bij de meeste andere maatschappijen business class bij een bemande balie in 3 minuten klaar ben.

Krijg ik een kul antwoord dat ik dan maar Silver member ipv Ivory moet zijn...minstens 15 vluchten per jaar en bij mij is het aandeel KLM gezakt naar ca. 8 vluchten van de 30-40 per jaar dus dan moet ik het maar helemaal vergeten. Ze missen daar een essentieel deeltje service-bewustzijn.

Ik was het laatste jaar sowieso al aan het minderen met AF/KL en vlieg liever SAS, LH en BA of Austrian en Iberia. Zèlfs GermanWings is beter dan KLM en dat voor een prijsvechter.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door ruud_a »

newmikey schreef:Hmmm, had net vandaag een opmerking op hun FB pagina geplaatst aangaande de wijziging in bagage voorwaarden maar ook het feit dat ze nog steeds niet met Privium in zee willen. Daardoor kost mijn bagage check-in met KLM op Schiphol meestal een halfuur (bagage-machines self-checking met rijen) terwijl ik met m'n Privium kaart bij de meeste andere maatschappijen business class bij een bemande balie in 3 minuten klaar ben.

Krijg ik een kul antwoord dat ik dan maar Silver member ipv Ivory moet zijn...minstens 15 vluchten per jaar en bij mij is het aandeel KLM gezakt naar ca. 8 vluchten van de 30-40 per jaar dus dan moet ik het maar helemaal vergeten. Ze missen daar een essentieel deeltje service-bewustzijn.

Ik was het laatste jaar sowieso al aan het minderen met AF/KL en vlieg liever SAS, LH en BA of Austrian en Iberia. Zèlfs GermanWings is beter dan KLM en dat voor een prijsvechter.
dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt, door het belonen van politici met mooie baantjes.
het wil niet zeggen, dat ze ook verstand van vliegen hebben, als ze al verstand het besturen van nederland hadden.
van politiek bedrijven hebben ze meestal wel verstand.
maar of dat nu iets is om trots op te zijn?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ruud_a schreef:
newmikey schreef: dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt, door het belonen van politici met mooie baantjes.
het wil niet zeggen, dat ze ook verstand van vliegen hebben, als ze al verstand het besturen van nederland hadden.
van politiek bedrijven hebben ze meestal wel verstand.
maar of dat nu iets is om trots op te zijn?
Jij weet het allemaal zo goed, dus ik neem aan dat ik bij de volgende verkiezingen op jou kan stemmen, zodat het allemaal goed gaat komen. Of ben je meer de stuurman die langs de wal staat en vooral geen vieze handen wil krijgen?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kokka schreef:aan de positieve kant hebben ze de tarieven voor upgrades naar BC wel veranderd, waardoor je vaak voordeliger uit ben.
Klopt. Ik heb het afgelopen jaar al meer upgrades gehad dan de paar jaar daarvoor. Komt natuurlijk ook omdat de meeste bedrijven geen business class tickets meer boeken waardoor er plek zat is daar voorin. Menig CEO zit ook gewoon in de economy class tegenwoordig.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Klm's Flying Blue een wassen neus?

Ongelezen bericht door ruud_a »

GJvdZ schreef:
ruud_a schreef:
newmikey schreef: dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt, door het belonen van politici met mooie baantjes.
het wil niet zeggen, dat ze ook verstand van vliegen hebben, als ze al verstand het besturen van nederland hadden.
van politiek bedrijven hebben ze meestal wel verstand.
maar of dat nu iets is om trots op te zijn?
Jij weet het allemaal zo goed, dus ik neem aan dat ik bij de volgende verkiezingen op jou kan stemmen, zodat het allemaal goed gaat komen. Of ben je meer de stuurman die langs de wal staat en vooral geen vieze handen wil krijgen?
ik heb mijn leven lang vieze handen gekregen van mijn werk.
ik ben niet van plan nu ook nog eens voor 50 plus vieze handen te gaan maken.
maar als de overheid het presteert aan alle kanten voortdurend miljarden kwijt te raken, is er toch iets flink mis met die overheid.

betuwelijn (die met die tunnels, waar treinen, met twee containers op elkaar onderdoor kunnen, die op het gewone spoor jammer genoeg tegen de bovenleiding komen).
fyralijn naar brussel.
fyra.
helicopters
privatisering woningbouwverenigingen
invoering mammoetwet (nee er is niets mis met het onderwijs, maar we kunnen toch eens een keer iets nieuws proberen? was het antwoord van de minister)
privatisering zorg.
invoering ov chipkaart
automatiserings projecten.
iets te veel betaald voor de abnamro, doordat er iets was vergeten bij de koop mee te kopen.

als ik er even rustig voor ga zitten, kan ik waarschijnlijk nog wel wat meer bedenken, maar voorlopig lijkt het me wel genoeg.

Gesloten