LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
JJO
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2012 10:16

Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door JJO »

Goedendag,
Ik wil iedereen aanraden, zéér goed te overwegen, voordat ze een reis boeken via TourTime / QK Reizen.
Wij hebben met hen afgelopen zomer een reis naar Turkije (Lara) geboekt en alleen maar problemen gehad.
Afspraken zijn niet nagekomen, informatie is achtergehouden.
Contact met de vertegenwoordiger in Turkije is haast onmogelijk.
Direct in Turkije (op vliegveld) contact gehad met TourTime / QK Reizen omdat we overgeboekt waren naar een ander hotel, hetgeen we absoluut niet wilden.
Veel beloftes, geen acties. Ze hebben ons daarnaast verhinderd om een klachten formulier in te leveren.
Zelf maar een fax met de klacht vanuit het hotel willen sturen.
Naar zowel kantoor NL als vertegenwoordiger in Turkije.
Fax van kantoor NL, was 2 weken lang (dag en nacht) onbereikbaar.
De man bij de receptie van het Hotel werd welhaast gek van mij.
De fax naar vertegenwoordiger in Turkije, nooit meer iets van gehoord.

Na terugkomst in NL, direct contact opgenomen met TourTime / QK Reizen.
Aangegeven dat ik compleet niet eens was met de gang van zaken, en de geboden service.
Op hen verzoek schriftelijk (per post) klacht ingeleverd.
NIETS meer van gehoord.
Achteraan gebeld, hadden niets ontvangen.
Maar direct per mail gestuurd.
Je raadt het al, NIETS gehoord, geen enkele reactie.
Weer gebeld, afspraken gemaakt, zou binnen een week reactie vanuit TourTime komen.
En..., ja hoor NIETS vernomen.
Inmiddels werd mijn telefoon niet meer opgenomen indien ik met nummer herkenning aan belde.
Vorige week voor de 3e keer mijn klacht doorgestuurd (los van de vele telefoontjes).
Geen reactie.

Bottom-line is dat ik de organisatie TourTime / QK Reizen meer dan voldoende mogelijkheden heb gegeven om op mijn klachten in te gaan, maar het voelt alsof ik word genegeerd.

Opgemerkt moet worden dat er nog veel meer gebeurd is inzake TourTime / QK Reizen, en dat ik hier alleen het topje van de ijsberg heb vermeld.
Ik ben van plan, een en ander uitgebreid te documenteren via een blog zodat een ieder kan lezen waarom je niet met TourTime / QK reizen in zee moet gaan.
Zodra ik die gereed heb, zal ik dat ook hierbij vermelden.

Tot die tijd kunnen jullie natuurlijk altijd reageren of vragen stellen.

John
Laatst gewijzigd door JJO op 02 feb 2014 13:14, 2 keer totaal gewijzigd.

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door geengast »

Ze blijken pas sinds 1-11-2012 (dus een paar dagen pas) lid van het ANVR te zijn. Waarschijnlijk heeft u dus geboekt toen ze géén ANVR deelnemer waren. Dat wil dus zeggen dat het u niet veel uitmaakte dat de reisvoorwaarden met en door de Consumentenbond niet geldig waren. Ook maakte het niet uit dat u niet naar de Geschillencommissie Reizen kon, daar moet je immers lid van het ANVR voor zijn.

Het blijkt dus dat u zelf een bepaald risico heb genomen om met een niet-ANVR touroperator in zee te gaan. Er hoeft niets mis te gaan, maar gaat er iets mis, dan heeft u geen poot om op te staan. Jammer natuurlijk. Maar het is op dit forum wel al ontelbare keren aan bod gekomen: SGR als je geld je lief is, en ANVR als je enige kwaliteit wilt hebben.

Natuurlijk is het jammer als u een rot vakantie heeft gehad, maar u heeft toch waarschijnlijk maar heel weinig hoeven te betalen als je zo'n risico ingaat?

JJO
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2012 10:16

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door JJO »

Klopt wat je zegt, ze waren nog geen ANVR lid.
Dacht dat ze dat wel waren indertijd, zag het pas na de boeking en had toen al direct de schrik dat het mis kon gaan.
Verder zou ik 5.000 euro niet echt "weinig" noemen.

John

JJO
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2012 10:16

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door JJO »

Nou, mijn blog is eindelijk klaar.
Je kunt hem vinden op http://tourtime.blog.com
Hoop dat ik daarmee nog net iets meer licht op de zaak kan werpen,
en jullie duidelijk kan maken waarom je beter niet met TourTime of QK Reizen in zee kan gaan.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door newmikey »

Fascinerend blog :twisted:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door Har06 »

Kijk een op het Turkije prikbord een en al vernietigend inzake QK

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Buitengewoon vervelend om de vakantie op die manier in het water te zien vallen.
Waar ik echter wel nieuwsgierig naar ben: u geeft aan al minstens 15x op vakantie naar Turkije te zijn geweest. Ongetwijfeld meerdere keren naar volle tevredenheid. Waarom dan boeken bij een reisburo dat (op het moment van boeken) niet is aangesloten bij de ANVR? Waarom niet geboekt bij een reisorganisatie die in het verleden wel alles goed verzorgd had?

v.d.Heyden

KLEPPY
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 dec 2012 17:25

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door KLEPPY »

u begrijpt ook dat u niet de enige bent die met die reismaatschapij reist er zijn ook andre mensen op de wereld

mvg kleppy

JJO
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2012 10:16

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door JJO »

v.d.Heyden schreef:Buitengewoon vervelend om de vakantie op die manier in het water te zien vallen.
Waar ik echter wel nieuwsgierig naar ben: u geeft aan al minstens 15x op vakantie naar Turkije te zijn geweest. Ongetwijfeld meerdere keren naar volle tevredenheid. Waarom dan boeken bij een reisburo dat (op het moment van boeken) niet is aangesloten bij de ANVR? Waarom niet geboekt bij een reisorganisatie die in het verleden wel alles goed verzorgd had?

v.d.Heyden
De keren hiervoor zijn wij met meerdere verschillende reisburo's gegaan en eigenlijk hebben wij nooit veel problemen ondervonden. En als er al problemen waren, werden die door de betreffende operators prima verholpen.
Er kan namelijk altijd eens iets misgaan, maar dan komt de service om de hoek.
En die is bij TourTime / QK Reizen ver te zoeken.
Het argument betreffende de ANVR is legitiem.
Dat was een beoordelingsfout.
Ik was echt in de veronderstelling te tijde van het boeken dat zij zowel SGR als ANVR aangesloten waren.
Achteraf bleek het alleen SGR te zijn en dat was niet handig (en zal me ook niet meer gebeuren).

JJO
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2012 10:16

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door JJO »

KLEPPY schreef:u begrijpt ook dat u niet de enige bent die met die reismaatschapij reist er zijn ook andre mensen op de wereld

mvg kleppy
Sorry Kleppy, ik snap de strekking van de opmerking niet !
Mag ik mijn verhaal niet vertellen omdat er ook andere mensen boeken bij TourTime / QK reizen ?
Er zullen ook vast klanten zijn geweest die minder of geen problemen hebben gehad.
Ik wil alleen maar mijn kant van hetgeen voorgevallen is mededelen, zodat hopelijk andere potentiële klanten beseffen welk risico ze lopen als ze met die touroperator in zee gaan.

Qk Reizen.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2013 14:21

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door Qk Reizen.nl »

Sinds november 2012 zijn wij lid geworden van de ANVR, en kunnen wij garanderen dat u zonder zorgen op vakantie kunt.

Vragen kunt u altijd stellen, we beantwoorden ze graag. Ga naar onze Facebookpagina voor een snelle reactie.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jan 2014 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijzigingen: Commerciële uitingen

JJO
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2012 10:16

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door JJO »

Ik moet zeggen dat ik enorm verbaasd ben dat er nu ineens een reactie komt van QK reizen.
Niet om de problemen van weleer te bespreken,
Nee, inderdaad om reclame te maken.
Erg frappant.
In al die tijd (inmiddels bijna een jaar geleden) is er geen enkele response geweest op al mijn vragen/verzoeken e.d..
En nu dit.

Verder is het al duidelijk dat ze hun lesje nog steeds lijken te hebben geleerd,
want ook op Turkije forum worden alweer dezelfde berichten over QK Reizen / Tourtime vermeld.
Het blijkt nog steeds lastig te zijn om met hen te communiceren.
Sterker nog in die meldingen wordt ook aangegeven dat informatie achtergehouden is.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jan 2014 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Laster / smaad/ ongefundeerde uitspraken

lovely2
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2013 01:06

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door lovely2 »

ja ik ben ook benieuwd w8 op me geld en ben al behoorlijk :evil: der over
en ja reclame en foto,s kunnen ze wel maken en ze zijn erger dan laks in mijn ogen.... gewoon geen woorden voor
pfff om moe van te worden maar ga der een zaak van maken indien ik mijn geld niet terug krijg
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jan 2014 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Laster / smaad/ ongefundeerde uitspraken

Tourtime
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2013 11:01

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door Tourtime »

Geachte heer/mevr,

Uit uw totale schrijven is het feit dat u geboekte hotel overboekt was en dat wij voor u bezig zijn geweest binnen en buiten kantoor uren, maar intussen " direct " een alternatief ( gelijkwaardig alternatief ) hebben geboden.

Onze excuses nogmaals vanwege de overboeking op uw geboekte hotel Delphin Palace, Wij hebben u ter plekke in Turkije maar ook van uit kantoor als ook in het weekend buiten kantoor uren te woord gestaan, met u gebeld en ge-sms't alles geprobeerd om uw geboekte hotel als nog voor u te kunnen arrangeren. Helaas komt het voor dat mensen fouten maken, en door een fout was u overboekt. Als alternatief hebben wij Royal Holiday Palace voor u geboekt en u verzocht te genieten van u vakantie terwijl wij ons zouden inzetten voor u: om een mogelijkheid bij Delphin Palace een kamer voor u te kunnen krijgen!

hieronder gevolgen bij een overboeking:

http://www.juridischkennisportaal.nl/wi ... r-lid-.htm

Als reiziger kunt u dan de volgende keuzes maken:
- u gaat akkoord met het (minstens) gelijkwaardige alternatief.
- u gaat akkoord met het alternatief, maar met een vergoeding, als het alternatief minder is.
- u gaat vrijwillig akkoord met een beter/luxer alternatief en betaalt de (veelal door de TO gereduceerde) meerkosten bij.
- indien een gelijkwaardig alternatief niet voorhanden is, kunt u er voor kiezen naar huis te gaan. Dit moet altijd in overleg met de reisorganisator!

Reden dat de ANVR bovengenoemd artikel heeft opgenomen in de voorwaarden is natuurlijk omdat overboekingen kunnen voorkomen!!

Royal Holiday Palace is een gelijkwaardig alternatief wat wij u hebben aangeboden, U heeft ervoor gekozen om ons te dreigen met internet Berichten en verkeerde recentie's "als uw geboekte hotel niet geregeld zou worden" Dit heeft u dan ook gedaan, wij hopen dat u begrijpt dat dit niet is zoals het hoort! wij moeten ook werken voor ons brood, wij zijn er voor onze reizigers en daarom bestaan wij ook nog steeds en hebben wij ieder jaar weer een groter aantal reizigers die met ons op vakantie gaan.

U geeft aan dat u geen fax kon sturen, u heeft gelijk! sinds 2009 werken wij niet meer met een fax, alles gaat via mail, Overigens was uw " klacht " op dag 1 al bekend en hoefde u geen fax of klacht in te sturen. wij hebben direct alles op gang gezet om uw vakantie naar behoren te regelen.

U maakt bekend dat wij niet reageren of u te woord staan, In uw blog zien wij alle gevoerde correspondentie zelfs buiten kantoor uren!

Nu beschuldigd u ons / u verzoekt reizigers niet bij ons te boeken, Graag zouden wij willen weten wat u wenst van ons? wij hebben gehandeld naar ANVR voorwaarden en u met een gelijkwaardig hotel uw vakantie uitgevoerd!

Wij hebben begrip voor uw frustratie maar wij hopen ook op uw begrip dat wij soms door onmacht niet alles kunnen regelen wat wij graag zouden willen voor onze reizigers, ook al zetten wij ons 100% in voor onze reizigers binnen en buiten kantoor uren.

en de reden dat wij Goedkoper Turkije reizen kunnen aanbieden zijn:
-Wij hebben geen enorme tv en/of radio reclame uitgaven ( dat hoeven wij dan ook niet door te belasten naar onze reizigers )

Hoogachtend,
Tourtime
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jan 2014 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijzigingen: Off-topic / vermelden persoonsgegevens

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door Har06 »

QK Tourtime vlug vergeten die club, zie ook het turks prikbord

JJO
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2012 10:16

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door JJO »

Beste "TourTime",

De reis is inmiddels bijna een jaar geleden geweest.
Dat u nu nog reageert is een beetje mosterd-na-de-maaltijd.
Maar goed, ik zal uw schrijven even nalopen...

Klopt inderdaad dat wij direct in Royal Holiday Palace (RHP) zijn geplaatst ipv het gekozen Delphin Palace.
Feit is echter, dat u reeds een dag voor vertrek wist, dat er geen plaats voor ons was in Delphin Palace.
Dat heeft u m achtergehouden en daarmee ons een keuze ontnomen.

Aangekomen in Turkije waren er dus geen opties meer voor ons.
Gezegd werd dat we tijdelijk in RHP moesten wachten, totdat eea geregeld zou zijn.
Wij hebben daar een WEEK uit de koffer geleefd, omdat we in afwachting waren van actie uwerzijds.
Die zoals meermaals is aangegeven, ruim tekort is geschoten.
Nadrukkelijk is ook aan u aangegeven waarom we NIET naar RHP wilden, maar dat terzijde.

Fijn dat u nu wat ANVR teksten toont, maar TourTime was toendertijd niet eens ANVR lid.
Dat is echter niet waar de schoen wringt:
Het probleem was o.a.:
* het totale gebrek aan communicatie (na enkele dagen)
* het niet nakomen van afspraken
* het feit dat u volgens mij informatie heeft achtergehouden
* het uitblijven van reacties op mijn mails
* het verhinderen van het invullen van een klachtenformulier

Toegegeven, een foutje kan iedereen maken.
Gaat erom dat het probleem voor iedereen naar behoren opgelost wordt.
En dat was zeker niet het geval.

U zegt dat ik gedreigd heb met internet berichten en verkeerde recenties.
Ik kan u het schrijven wat ik TourTime meermaals via de post en mail toegestuurd heb doen toekomen.
Daarin heb ik diverse keren aangegeven (ook telefonisch) dat ik best in overleg wil inzake mogelijkheden.
Pas toen ik ten einde raad was, en besefte dat service voor jullie compleet niet belangrijk is,
dat jullie in het geheel niet beseffen wat voor impact een "mislukte" vakantie voor een gezin kan hebben, heb ik inderdaad aan de telefoon doorgegeven dat ik mijn bevindingen publiek zou maken.

Dat heeft NIETS met verkeerde recenties te maken,
dat is gewoon een beschrijving van mijn perceptie van hetgeen ik met jullie heb door moeten maken.
Ik heb daarbij expres zoveel mogelijk informatie opgenomen, zodat ook eenieder zijn/haar eigen beeld kan vormen inzake hetgeen voorgevallen is.

Dat jullie sinds 2009 geen fax meer hebben, is prima.
Maar omdat ik via de telefoon, SMS en mail geen enkele respons meer kreeg en mij ook de mogelijkheid van het invullen van een klachtenformulier was ontnomen, heb ik mijn klacht alsnog maar gefaxt.
Dat faxnummer stond (en staat op dit moment nog steeds) op jullie website en op de papieren die ik van jullie heb gekregen.

Ik heb (achteraf gezien) de stellige indruk dat TourTime ten tijde van mijn boeking reeds wist dat wij overgeplaatst zouden gaan worden.
U weet dondersgoed wat, wat mijn voorstellen waren inzake tegemoetkoming en/of compensatie.
Ik heb meermaals aangegeven dat ik "mee wilde denken", maar alles is op niets uitgelopen omdat er uiteindelijk gewoonweg niet meer gereageerd werd vanuit TourTime.

U zegt dat u mijn frustatie begrijpt, maar dat doet u dus niet.
En 100% inzetten voor de reiziger, laat me niet lachen.
Alles is prima, en inderdaad werd ik netjes behandeld, totdat ik met een probleem bij u aanklopte.
Dat heeft u niet ter plaatse kunnen herstellen, maar u heeft ook achteraf laks of zelfs moedwillig niet gehandeld.

U heeft als reisorganisatie blijkbaar nog niet door dat service een key sellingpoint is (geworden) in uw branche.
U gaat blijkbaar uit van de korte termijngedachte, maar eenieder weet dat dat op de lange duur geen stand houd.

Ik hoop van harte dat u andere reizigers die met uw firma reizen wèl (en in minder dan een jaar) zult helpen.

John
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jan 2014 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijzigingen: Laster / smaad / ongefundeerde uitspraken

Tourtime
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2013 11:01

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door Tourtime »

Geachte heer,

Het betreurt ons zeer en natuurlijk hebben wij begrip en respect voor uw persceptie, maar ik zal u uitleggen hoe wij het hebben ervaren:

U heeft geboekt op 3 januari 2012 met maar liefst € 570,81 aan VROEGBOEK-KORTING
Op de dag van aankomst in Antalya Turkije 27 juli 2012 hebben wij met de geldende prijzen Royal Holiday Palace voor u ingekocht, Zoals ieder reiziger weet bestaat er midden hoogseizoen geen vroegboekkortingen meer.

De reis die u heeft geboekt voor € 4.995,74 heeft ons maar liefst € 5740,- gekost! natuurlijk als tussen persoon is dat onze zorg, maar wij hopen dat u begrijpt dat wij niet naar de kosten hebben gekeken maar direct u een gelijkwaardig alternatief hebben geboden.
Indien wij hadden geweten van een overboeking zouden wij geen risico nemen tot enorme verlies en een ontevreden klant, dat moet u aub begrijpen. Het feit is dat wij minder sterk staan als de Grotere Touroperators en weinig beginnen tegen een Hotel die op het laatste moment een overboeking bekend maakt. De mededeling van het hotel is geweest dat de reservering niet was ingevoerd!! en wij moesten maar een oplossing zoeken!! en ook al waren wij geen deelnemer van de ANVR, wij hebben gehandeld naar de voorwaarden van de ANVR.

Er zijn veel reizigers die negatief uitvallen over de kleinere Touroperators, Turkije specialisten zoals wij. Ik kan u verzekeren dat omboekingen / overboekingen / vertragingen /menselijke fouten bij ieder Touroperator voor komen.

Wist u dat indien wij kleinere Touroperators ( Turkije specialisten ) niet zouden bestaan, U als reizigers naar Turkije MINIMAAL 20% meer zouden betalen voor uw Reis naar Turkije?

zoals veel van onze reiziger heeft u mijn directe 06 nummer, u kunt mijn binnen en buiten kantoor uren bellen en alles met mijn bespreken.

Hoogachtend,
Tourtime
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jan 2014 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Vermelden persoonsgegeven

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door evie01 »

Nou dit is wel zielepieterij van tourtime!

Dus omdat Tourtime extra kosten gemaakt zou hebben voor meneer, moet hij maar niet zeuren! JJO had RECHT op een gelijkwaardig alternatief. Dus de kosten die tourtime voor deze familie gemaakt zou hebben zijn totaal niet van belang!!
Lees ook begrip en respect overal.
Jammer zou juist van een touroperator willen lezen "excuses dat we er een puinhoop van gemaakt hebben"
Denk zeker dat JJO een punt heeft om niet naar RHP te willen, immers hij is daar enkele maanden eerder ook al geweest.
Ik zou wel willen weten of tourtime daadwerkelijk klanten geplaatst heeft in een van de delphin resorts.....

Tourtime
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2013 11:01

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door Tourtime »

Nee, Evie u heeft het niet begrepen!

De extra kosten, extra tijd alle moeite heeft Tourtime gedaan om een alternatief ( gelijkwaardig ) voor de familie te vinden, dat was op dat moment het belangrijkste voor Tourtime.
Toch heeft Tourtime begrip voor de perceptie van de heer ( voor zijn frustratie zijn vijandigheid richting Tourtime of Qkreizen )

En ja, Tourtime heeft veel reizigers ook in Delphin hotels die een vakantie genieten of hebben genoten. Van de duizenden klanten van ons treft het net deze familie, helaas. Graag willen wij aangeven dat het zeer spijtig is wat de familie heeft ervaren maar wij hopen ook op begrip van al onze reizigers dat wij in een situatie van onmacht gehandeld hebben volgens de ANVR voorwaarden en het best mogelijke met extra kosten geregeld hebben voor de familie. als men eist om iets wat op dat moment onmogelijk is, kunnen wij niet meer doen als het mogelijke. En ja, als u ons dat kwalijk neemt zijn wij absoluut schuldig.

Tourtime
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jan 2014 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijzigingen: Vermelden persoonsgegevens

JJO
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 nov 2012 10:16

Re: Slechte ervaring met TourTime / QK Reizen

Ongelezen bericht door JJO »

TourTime reageert wederom een beetje kort-door-de-bocht.

TourTime verklaart al het mogelijke te hebben gedaan, in een situatie van onmacht.

Daarom de volgende vragen:
Waarom heeft TourTime ons niet voor vertrek reeds ingelicht inzake de overboeking ?
Waarom is ALLE communicatie na enkele dagen gestopt vanuit TourTime ?
Waar is het bericht vanuit TourTime dat al het mogelijk is ondernomen,
maar geen andere bevredigende optie voorhanden is ?
Waarom heeft de hostess geen enkel contact meer opgenomen nav van mijn ingesproken berichten en SMS-jes?
Waarom staat er een faxnummer op de website en documenten die al enkele jaren niet meer in gebruik is ?
Waarom konden wij geen klachtenformulier invullen ?
Waarom hebben wij een gehele week (in afwachting van actie van TourTime) vanuit een koffer moeten leven ?
Waar is de toezegging tot tegemoetkoming of compensatie achteraf ?
Waarom is er laks omgegaan met de klachten na de vakantie ?
Waarom is TourTime na een heel jaar pas wakker geworden ?

Waarom? Lijkt wel een heel belangrijk woord naar aanleiding van bovenstaande.
Iets wat wij ons veelvuldig hebben gevraagd tijdens de vakantie van een jaar geleden (en nu weer).
Waarom geboekt bij TourTime ?

De eerste week was een hel, in afwachting van TourTime, in de hoop dat er IETS geregeld zou worden.
De tweede week, na de berusting dat we toch niets meer hoefden te verwachten, zijn wij redelijk doorgekomen.
Maar het leed was toen al geschied, en de vakantiesfeer was aardig bedorven.

Het dringt blijkbaar niet door bij TourTime hoe belangrijk een vakantie is voor de klanten.
Een tijd van plezier en ontspanning waar al geruime tijd naar uitgekeken wordt,
een tijd voor extra aandacht voor het gezin, in het normaliter toch drukke en hektische bestaan.

Natuurlijk waren wij vreselijk "unhappy" met de keuze voor RHP als alternatief,
maar de slechte en later in het geheel ontbrekende communicatie,
het niet nakomen van gemaakte beloftes, en het achtergehouden van informatie,
neem ik TourTime nog wel het meeste kwalijk.

Nogmaals, altijd kan er iets misgaan. Zolang alles goed gaat is er vrijwel geen verschil tussen de reisorganisaties.
Het komt erop aan, hoe je handelt als er onverhoopt wat misgaat.
Daar komt de service om de hoek. En daar kun je als organisatie "het verschil" maken.

TourTime heeft dat in deze overigens ook gedaan, maar dan in negatieve zin.

Voor TourTime is dit hopelijk een prima leermoment.
Je kunt blij zijn met tevreden klanten,
maar je moet een klant met een klacht "koesteren".
Deze wijzen je vaak op een tekortkoming in de organisatie.
En zodra je daar weet van hebt, is er een mogelijkheid om dat te verbeteren.
Als niemand je daarop wijst, is dat veel lastiger.

Ik denk dat TourTime op empatisch gebied behoorlijk tekort schiet,
en dat met name de communicatie een extreem probleempunt is.
Die conclusie is ook heel makkelijk te staven,
getuige de berichten op o.a. het Turkije forum, waar ook aangegeven wordt dat TourTime / QK Reizen slecht of niet reageert.

Met andere woorden, ik ben zeker niet de enige die hierover klaagt.
Mijn schrijven blijkt iedere keer weer behoorlijk lang,
omdat de ellende die een jaar geleden veroorzaakt is, nog steeds zijn emotionele sporen nalaat.

U schrijft dat ik in het bezit ben van uw mobiel nummer.
Dat klopt. Maar de legio mails en telefoontjes in het verleden, hebben tot op de dag van vandaag nog NERGENS toe geleid.
Dus mijn verontschuldigingen, maar ik heb daar weinig vertrouwen meer in.
Mocht u een voorstel willen doen, kan dat natuurlijk altijd. U heeft al mijn gegevens, dus niets let u om mij per mail hierover te verwittigen.
Ik ben benieuwd....

John
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jan 2014 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijzigingen: Ongefundeerde uitspraken

Gesloten