LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] China Southern cancelled vlucht

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
kevertje
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:22

China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door kevertje »

Beste mede forummers,

Ik heb een vlucht geboekt naar Nieuw Zeeland met daarin een binnenlandse vlucht van Shanghai (PVG) naar Guangzhou.
Deze vlucht is geannuleerd door China Southern en ik ben omgeboekt naar een vlucht van Shanghai (SHA) naar Guangzhou.

Nu zit ik hier niet op te wachten omdat ik :

- Naar een andere luchthaven moet 40km verderop
- Ik een visum nodig heb voor China.

Wat zijn mijn rechten eigenlijk ? Expedia is nog aan het uitzoeken met China Southern hoe dit op te lossen is.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door ruud_a »

kevertje schreef:Beste mede forummers,

Ik heb een vlucht geboekt naar Nieuw Zeeland met daarin een binnenlandse vlucht van Shanghai (PVG) naar Guangzhou.
Deze vlucht is geannuleerd door China Southern en ik ben omgeboekt naar een vlucht van Shanghai (SHA) naar Guangzhou.

Nu zit ik hier niet op te wachten omdat ik :

- Naar een andere luchthaven moet 40km verderop
- Ik een visum nodig heb voor China.

Wat zijn mijn rechten eigenlijk ? Expedia is nog aan het uitzoeken met China Southern hoe dit op te lossen is.

dat zou ik dan gewoon even afwachten

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door Barman »

Dat visum had je anders niet nodig?

Wat maakt het trouwens uit dat je naar een andere luchthaven moet?

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door Regggy »

Hangt er een beetje vanaf..

Heb je alles met 1 luchtvaartmaatschappij in 1 ticket gekocht? Dan zijn zij (expedia in dit geval als je tussenpersoon)verantwoordelijk voor de aansluiting en dienen ze het maar voor je op te lossen

Heb je zelf een losse vlucht geboekt in China en losse vlucht naar Nieuw Zeeland met andere airline? Jouw probleem, mag je het zelf op gaan lossen.

Overigens: leg me het reisschema met 2x een overstap in China wanneer je naar NZL moet eens uit?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja en je visa kan wek binnen 2 dagen geregeld zijn maar kost he wel wat!!!! Zeg het alvast...

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door geengast »

Rechten? Bij Expedia? Ondanks hun .nl adres is het géén Nederlands bedrijf. Bij boeking bent u VERPLICHT het hokje aan te vinken dat u akkoord gaat met hun algemene voorwaarden. Daar staat oa in:

'Expedia' betekent Expedia Inc. en/of Expedia Travel.
'Expedia Inc.' betekent Expedia Inc. ,gevestigd op 333, 108th Avenue NE Bellevue, WA 98004, USA.

Dat wil dus zeggen dat u zaken doet met het Amerikaanse bedrijf. Voorwaarden etc. gelden enkel van dat bedrijf (voormalig eigendom van Microsoft). Er gelden géén Nederlandse regels, u kunt NOOIT naar een Nederlandse rechter.

Dus: Expedia boeken, als het goed gaat, prima. Bij problemen, weet bij wie u terecht kan (eigenlijk nergens dus).


Artikel 7. Aansprakelijkheid Expedia Inc.

De Klant erkent dat Expedia Inc. handelt als tussenpersoon namens en ten behoeve van de Dienstverleners. Expedia Inc. zal onder geen enkele omstandigheid aansprakelijk zijn met betrekking tot Diensten die de Klant heeft geboekt bij een of meer Dienstverleners.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door ruud_a »

ts stelt dat expedia het nog aan het uitzoeken is
dus als de vlucht niet op zeer korte termijn is kun je ook gewoon even afwachten

je zou de vraag ook even bij China Southern kunnen stellen
misschien dat die maatschappij wel direct een antwoord heeft
en op een e-mail hoef je geen postzegel te plakken
dat scheelt al weer

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door kokka »

Barman schreef:Dat visum had je anders niet nodig?

Wat maakt het trouwens uit dat je naar een andere luchthaven moet?
Als je in china op de luchthaven achter de douane blijft hoef je geen visum te hebben, als je naar een andere luchthaven moet wel

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kokka schreef:
Barman schreef:Dat visum had je anders niet nodig?

Wat maakt het trouwens uit dat je naar een andere luchthaven moet?
Als je in china op de luchthaven achter de douane blijft hoef je geen visum te hebben, als je naar een andere luchthaven moet wel
dat is waar! maar voor het zelfde geld moet hij nachtje blijven,dan wel...

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door ruud_a »

kokka schreef:
Barman schreef:Dat visum had je anders niet nodig?

Wat maakt het trouwens uit dat je naar een andere luchthaven moet?
Als je in china op de luchthaven achter de douane blijft hoef je geen visum te hebben, als je naar een andere luchthaven moet wel
er is misschien gesloten vervoer van 1 luchthaven naar een andere
dat betekent dat je van de transitzone van de ene luchthaven naar de transitzone van een andere wordt gebracht

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zijn dit soort risico's niet gewoon inherent aan het maken van lange reizen? We zijn doordat wij opgegroeid zijn in 1 Europa een beetje verwend geraakt met alle voorzieningen en redelijk perfect op elkaar afgestemde zaken die wij hebben, maar als je kijkt wat er tijdens een reis allemaal fout kan gaan dan is het eigenlijk ontzettend knap dat het vrijwel altijd goed gaat.

JanDael
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2012 15:29

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door JanDael »

Ik weet niet of je al weg bent, maar je kan sinds een paar weken in China op de luchthaven een transitvisum krijgen voor maximaal 72 uur en dit is alleen van toepassing op de luchthavens van Peking en Shanghai.

Zo wil de Chinese regering overstappers naar China krijgen die ook nog een paar dagen geld gaan spenderen.

Visumprobleem zou dus opgelost moeten zijn, wel irritant van die vluchten idd.

Keffin
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2013 14:23

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door Keffin »

Herkenbaar! Ik moest ook 132 km (!!) verderop mijn vluchthalen van Expedia. Ik ging er niet vanuit dat de vlucthaven zover zou zijn, want een reisorganisatie zou daar toch wel rekening mee houden? Helaas, op zijn Amerikaans: 'think again'.

Expedia is een belabberde organisatie.

kevertje
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:22

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door kevertje »

Uiteindelijk heeft Expedia het overigens wel opgelost.
Oorspronkelijk was mijn vlucht AMS-PVG, PVG-CAN, CAN-AKL en dat werd door de omboeking AMS-PVG , SHA-CAN, CAN-AKL.

Uiteindelijk hebben ze mij omgeboekt naar AMS-PEK, PEK-CAN, CAN-AKL.

Wel jammer want nu vloog ik niet met de A380

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Flinke tussenstops geweest ams shanghai shanghai guangzhou guanghzou aukland
Hoe vond je ghangzou,man moet er wel eens heen,waar shop paradijs waar hij zat,aparte stad..je bent echt opvallend dAar,ze zitten nog net niet aan je haar

Ah een a 380 toch realaxed..

Opelijk fijne reis gehad!!!

kevertje
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:22

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door kevertje »

Ik heb alleen de luchthavens gezien en ondanks dat CAN airport een airport van een stad is die groeit vond ik het uitermate slecht hoe weinig mensen daar Engels spraken.
De vlucht op de terugweg naar Hangzhou was vertraagd en ik zag dat al uren aankomen omdat de vluchten van andere maatschappijen ook vertraging hadden door slecht weer.
Maar niemand die mij iets kon vertellen en wat te doen als ik de aansluiting zou gaan missen.
Uiteindelijk is het natuurlijk goedgekomen maar ik had meer Engelse chinezen verwacht op de luchthavens.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: China Southern cancelled vlucht

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou dus niet, nergens niet daar!!! Moet je eens wat bestellen bij kfc...moet je aanwijzen op kaart overal..
Is een provincie...man ook op vliegveld luchtje kopen,drama!!! Maar kwam er wel :lol:

Ach het is een belevenis en je hebt uiteindelijk je reis gehad .

En ergste is ,provincie dus weer anders chinees als bv shanghai,
Vind mijn man ook hoor!

Uiteindelijk nw zeeland gelukkig,denk onbeschrijflijk mooi!

Gesloten