LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie kent Gobest

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
liba
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 okt 2003 11:11

wie kent Gobest

Ongelezen bericht door liba »

ze zijn niet duur maar wie zijn ze en zijn ze te vertrouwen :oops:

Nika

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door Nika »

Ja, en ook nog, als je alle meerkosten erbij rekent, ben je even duur of nog duurder uit als bij de gerenomeerde namen. Het is maar wat je wil en goedkoop vindt!

Nika

Gast

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door Gast »

zelfde als corendon

Gast

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door Gast »

Go Best is onderdeel van First Choice, een beursgenoteerd bedrijf in Engeland. Een van de weinige touroperators die wel goed draaien.

koos

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door koos »

go best is de direct seller van sunrise - als je wil weten wie er achter een naam zit ga dan naar www.sgr. nl en typ de betreffende naam in - als je boekt krijg je een nota en tickets van sunrise

Gast

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben met ze op vakantie geweest naar Egypte. Inderdaad werkt de hostes ook voor Sunrise. Voor de rest alles prima in orde. Hotel goed, hostess aardig en geen geleur om geld voor de fooienpot zoals bij Sky. Kortom aanradertje.

RonaldA
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2006 10:53

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door RonaldA »

We zijn net terug van Lesbos Eftalou Alcaeos Beach Club. Geboekt via GoBest. :(
We wilde een all inclusive vakantie met onze 4 jarige dochter.
Wij waren waren een van de weinige die NIET ziek zijn geworden.
Na een paar dagen werd er al een kind naar het ziekenhuis afgevoerd. Meerdere mensen durfde toen geen salade meer te eten. Het vermoeden ontstond dat dat de oorzaak was.
Wij hebben toen ook maar besloten buiten de deur te eten. :evil:
Na een gesprek met de kok en de manager bleek dat de koeling van de salade bar niet goed is. Ze hadden daar geen budget voor.
Op het moment ben ik samen met andere reisgenoten bezig de klachten te melden bij GoBest. Ik heb een eerste reactie gekregen. Ze ontkenen het probleem met de koeling!?!
Ook zou ik een officieel klachten rapport hebben moeten indienen op de lokatie en laten ondertekenen door de reisleiding. De reisleiding ontkende het probleem overigens ook.
Ik kan zo nog wel even doorgaan maar dat doe ik wel ergens anders.
Wij hebben overigens wel kunnen genieten van de vakantie, maar het heeft ons wel veel extra gekost omdat we niet meer bij het hotel durde te eten, ze geen normale frisdranken serveren, wel als je daarvoor betaalde.
All Inclusive zou ik dus NIET doen bij Alcaeos Beach Club Lesbos Eftalou zolang de salade bar koeling niet goed. Zeker niet met je kind. :evil:
We hebben nog kontact met reisgenoten, hun dochter van 3 is na een maand nog steeds ziek van de bacterie die ze via het eten heeft binnen gekregen.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Go best is prima, ik heb er zelf niet mee gevlogen maar mijn ouders wel en die waren er zeker over te spreken

als je alle meerkosten erbij rekent, ben je even duur of nog duurder uit als bij de gerenomeerde namen
Tjah en als die goedkoop zijn is het prima in orde :)
We zijn net terug van Lesbos Eftalou Alcaeos Beach Club. Geboekt via GoBest.
We wilde een all inclusive vakantie met onze 4 jarige dochter.
Wij waren waren een van de weinige die NIET ziek zijn geworden.
Na een paar dagen werd er al een kind naar het ziekenhuis afgevoerd. Meerdere mensen durfde toen geen salade meer te eten. Het vermoeden ontstond dat dat de oorzaak was.
Wij hebben toen ook maar besloten buiten de deur te eten.
Na een gesprek met de kok en de manager bleek dat de koeling van de salade bar niet goed is. Ze hadden daar geen budget voor.
wat kan Gobest hier aan doen dan? zij betalen het hotel weer en als toevallig die week de koeling het begeeft... of als het hotel het vertikt om een nieuwe koeling te kopen, dan kan Gobest je alleen maar daar voor waarschuwen... en ik ben zelf niet zon salade freak (en zo zullen er nog wel meer zijn) dus dat echt iedereen ziek was (op u na) lijkt me sterk.

RonaldA
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2006 10:53

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door RonaldA »

Wat GoBest hier aan kan doen....daar gaat het juist om....
Ik heb een reactie van firstchoicenederland.nl gekregen waarin zij ontkennen dat de salade niet gekoeld is. Hij is wel gekoeld schrijven ze. Als in de reactie alleen maar had gestaan dat ze dit zullen controlleren had ik al minder problemen. Ze ontkennen!!
Het feit waarom in mij nu druk maak......de hotel manager en kok hebben aangegeven tegenover mij dat ze geen budget hebben voor de koeling. De scahlen staan nu op een ongekoelde tafel.

De organisatie die het hotel vol zet GoBest/Sunrise blijft dus mensen daar plaatsen en de reis leiding blijft liegen over een zogenaamd buikgriepje dat alleen in dat hotel heerst. Ik heb nog contact gehad met de ouders van een kind dat na 2 dagen verblijf de rest van de vakantie in het ziekenhuis heeft gelegen.

Wie is nu verantwoordelijk dat de salade niet gekoeld is? De manager die geen budget daarvoor gereserveerd heeft? Zo kun je het ook zien.
Maar in iedergeval moet GoBest/Sunrise/firstchoicenederland er op toezien dat mensen daar geen gevaar lopen. Dus dit onderzoeken en niet ontkennen. Het is notabene een "Kidsworld" hotel. Je denkt kind vriendelijk. Maar kinderen en hun ouders lopen nu de kans een op een voedselvergiftiging!!!!!!!!!

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

toch blijf ik het kort door de bocht vinden... wellicht doet de koeling het nu weer...en is het van tijdelijke aard geweest...

RonaldA
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2006 10:53

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door RonaldA »

Er is geen koeling, dat is juist het probleem. Een koeling die er niet is kan het ook niet doen. Ben je van GoBest of zo?

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

nee :)

maar ik meen toch ergens gequote te hebben

Na een gesprek met de kok en de manager bleek dat de koeling van de salade bar niet goed is. Ze hadden daar geen budget voor.

Wie gaat er overegens ongekoelde salade eten?

knarfings
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2006 14:15

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door knarfings »

Hallo, even een reactie op de discussie die gevoerd wordt over gobest in Lesbos.
Ook wij hebben daar, wat betreft het eten, enorm slechte ervaringen opgedaan. Inderdaad lag het hele hotel plat met maag- en darmproblemen.
Onze dochter is nu nog steeds onder behandeling van de arts en heeft inderdaad een bacterie opgelopen. Zij is nu al een week of 4 ziek. Er is aldaar zelfs een kindje in het ziekenhuis opgenomen en lag er na een dikke week nog in.
Wij hebben een klacht ingediend, maar de hostess van Sunrise wilde ons niet serieus nemen.
Voedsel kwam lauw de keuken uit (met al reeds uitgedroogde stukken eten er tussen) en stond dan 2 uur lauw te zijn en daarna werd het hergebruikt. De salades waarover gesproken wordt zijn koude schotels van resten overgebleven voedsel van de vorige dag. Die stonden 2 uur zonder koeling en werden rustig opnieuw geserveerd. Dus van een kapotte koeling is geen sprake er was eenvoudig geen koeling aanwezig! De vliegen konden ook vrij hun gang gaan. Dus is het echt niet overdreven dat er klachten over zijn.
Door omstandigheden is het moeilijk om met ons kindje uit eten te gaan, daarom kozen we juist all inclusive.
Ik ben medisch onderlegd en zag dat het er hier niet best aan toe ging. Ik was al bang dat het mis zou gaan.
Je probeert de minst risicovolle voeding te kiezen. Bij ons ging het ondanks dat helaas toch ook mis. Gelukkig aten wij geen vlees en is het geen salmonella geweest, want dan ben je nog verder van huis. Zeker met je kind!
De mensen van Lesbos kozen voor flessen water maar de hostess zei ons gewoon het water te drinken uit de kraan. Ze was zelf sinds kort overgegaan op kraanwater en dat ging tot nu toe goed. Soms zag het bruin! Dat ga je toch niet aan je kind geven en zeker niet als de plaatselijke bevolking het niet drinkt. Dus maar aan het flessenwater. Dat hadden ze niet aan de bar. Dat kon je kopen voor 1 euro 50 per fles. All inclusive.....
Terwijl de barman voor zichzelf een fles water klaar had staan, moesten wij het water uit de kraan maar drinken.
Diepvriezen voor de ijsjes stonden is de volle zon en het ijs was soms gewoon gesmolten.....nou ja als er ergens een haard van bacterieen te vinden is dan is het daar wel.
Ik denk toch dat het zaak is dat een reisorganisatie hier iets mee doet.
Ik kan stellen dat als het om kinderen, zwangeren of ouderen gaat, hier doden gaan vallen! Het is overigens het eerste jaar dat ze daar draaien!
Ik denk dat er wel degelijk met een vinger gewezen mag worden.
Los daarvan is dat all inclusive echt een wasse neus.
Cola, sinas e.d. waren zo zoet en van een dermate lage kwaliteit dat we onze drankjes toch moesten betalen om een normaal colaatje te kunnen drinken was je 2 euro 50 kwijt. Zo lopen de kosten ook wel op. Op den duur zijn we toch maar buiten de deur gaan eten.
Maar helaas was het al wel te laat voor velen!!!
Gobest moet nu maar snel ingrijpen, want het gaat daar echt mis...
Overigens denk ik dat wij met deze lokatie puur pech hebben en dat het ergens anders best goed zal zijn, maar hier was het foute boel.
Groet en succes

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door Laurent »

vraagje, was dit een All Incl. hotel ?

RonaldA
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2006 10:53

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door RonaldA »

Ja het hotel is all Inclusive. Dus je gaat er vanuit dat je verder geen extra kosten meer hoeft te maken voor wat betreft het eten en dergelijke. Maar als je steeds meer mensen om je heen ziek ziet worden durf je niet meer in het hotel te eten. Dan ga je uit eten en maak je extra kosten waar je niet op gerekent had.

Als het eten goed/veilig zou zijn en de binnen bar lawaai zou niet bij de gasten kamers komen to 1:00/1:30 's nachts, dan zou het hotel een paradijs op aarde zijn met z'n 3 zwembaden.
Mijn advies richting het hotel -dat heb ik ook lokaal doorgegeven- zorg voor een koeling van de salade bar, isoleer de binnen bar van de hotelkamers!!!!!

Verder nog een tip voor mensen die met GoBest reizen....Als je opmerkingen, klachten hebt. Schrijf deze ter plekke op de en laat deze ondertekenen door de reisleiding. Zonder dat zogenaamde officieele klachten rapport wat alleen schriftelijk mag worden ingediend heb je geen poot om op te staan. Dit staat letterlijk in de GoBest reisvoorwaarde.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door Laurent »

Verder nog een tip voor mensen die met GoBest reizen....Als je opmerkingen, klachten hebt. Schrijf deze ter plekke op de en laat deze ondertekenen door de reisleiding. Zonder dat zogenaamde officieele klachten rapport wat alleen schriftelijk mag worden ingediend heb je geen poot om op te staan. Dit staat letterlijk in de GoBest reisvoorwaarde.

Dit is niets nieuws maar een normaal voorkomde actie, staat ook in de kleine lettres-voorwaarden van het reisburo, het is niet specifiek GOBEST, gobest staat overigens redelijk bekend en maken veel reclame. :roll:

knarfings
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2006 14:15

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door knarfings »

Ja ik geloof wel dat het redelijk bekend staat hoor maar de waarschuwing gaat ook alleen over onze ervaring op Lesbos. Ik blijf zeggen: ga daar nu in ieder geval nog niet naar toe!
Ik heb een klacht ingediend omdat ik hoop dat men het daar zal gaan checken en aanpakken. Zodat er geen slachtoffers meer gaan vallen. Wij hebben daar trouwens geen goedkope vakantie geboekt hoor. Het was aardig aan de prijs. En ziek worden en smerig eten krijgen is geen pretje hoor! Het is wel een vakantie waar wij het hele jaar naar uit hebben gekeken. En ons meisje en wijzelf en bijna alle andere gasten zijn flink ziek geweest!

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wij zijn vorig jaar ook naar dit All Inclusive hotel (via KidsWorld) geweest met de kinderen. En toen was het eten ook al zo slecht. Er is dus nog niets veranderd. Bij het zwembad was het eten het gesprek van de dag. Gelukkig hebben wij een restaurant gevonden op 10 minuten lopen van dit hotel. De eigenaresse daarvan kreeg bijna medelijden met ons, toen zij hoorde, dat wij daar verbleven. Onze vakantie is wel wat duurder geworden, maar liever iets meer betalen dan eten in dit hotel. Onze klacht is overigens wel door de hostess aangenomen en getekend. In Nederland een officiele klacht ingediend en deze is inderdaad gehonoreerd door KidsWorld.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door Laurent »

Ergo, altijd ter plekke een schadetoestand opstellen en laten tekenen door de plaatselijke agent(e),maak er ook een foto van als ze niet willen tekenen. :roll:

sannie111
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2008 23:05

Re: wie kent Gobest

Ongelezen bericht door sannie111 »

Ik zit momenteel in mallorca, kidsworld gran playa garden, en we hebben deze reis geboekt via gobest.
nou 1 ramp, zwembad is leeg gepompt, ivm bacterie, en wanneer deze weer vol zit is onbekend, riool water loopt de appartementen in, en alles stinkt. Het eten is gewoon vies, en de hostes zijn te lui om te komen kijken. we hadden een 5 persoons kamer geboekt, en nu blijkt dat we op een even grote kamer liggen als 2 personen, alleen is onze woonkamer omgebouwd tot een slaapkamer. nou daar betaal je niet zoveel extra's voor.
Als we melden dat we een klacht hebben en deze officieel bij haar in willen dienen zegt ze dat ze geen klachtformulieren heeft.
Nou dit is te gek voor woorden.
Ik raad iedereen aan om gewoon via een reisbureau te boeken, want dit is een regelrechte ramp.

Gesloten