LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gu Fun jongerenreis GEEN FUN!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
corinew.
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2013 09:47

Gu Fun jongerenreis GEEN FUN!!

Ongelezen bericht door corinew. »

Mijn dochter boekte samen met haar vriendin een reis via internet bij Go Fun (Corendon).
De reis kostte ca. €800,--. Hier kreeg zij een bevestigingsmail van.
Een dag later kreeg zij een factuur met de prijs van €1900,--. De vorige prijs bleek fout te zijn en haar werd aangeraden de nieuwe prijs te accepteren. Mijn dochter ging niet akkoord en na enig aandringen werd haar aangeboden de reis kosteloos te annuleren.
Bij navraag bij Go Fun bleek dat zij volgens de ANVR volledig in hun recht staan en dit mogen doen. Logisch zou je denken als er een fout is gemaakt op de website.
Maar wie schetst onze verbazing als wij enige dagen later wederom dezelfde reis kunnen boeken voor weer het bedrag van €800.--.En weer wordt dit daarna wegens foute vermelding geannuleerd.
Hier lijkt ons geen sprake van een fout. Dit is gewoon oplichterij. Jongeren lekker maken met een goedkoop reisje en als dit dan niet door blijkt te gaan, hopen dat ze een veel duurdere reis boeken. Zeer slecht voor de reisbranche, dat dit nog blijkt te mogen ook.
Ons advies: niet in zee gaan met dergelijke dubieuze reisorganisaties.....als de prijzen al niet blijken te kloppen. wat kun je dan nog meer verwachten?

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Gu Fun jongerenreis GEEN FUN!!

Ongelezen bericht door Regggy »

corinew. schreef:Mijn dochter boekte samen met haar vriendin een reis via internet bij Go Fun (Corendon).
De reis kostte ca. €800,--. Hier kreeg zij een bevestigingsmail van.
Een dag later kreeg zij een factuur met de prijs van €1900,--. De vorige prijs bleek fout te zijn en haar werd aangeraden de nieuwe prijs te accepteren. Mijn dochter ging niet akkoord en na enig aandringen werd haar aangeboden de reis kosteloos te annuleren.
Bij navraag bij Go Fun bleek dat zij volgens de ANVR volledig in hun recht staan en dit mogen doen. Logisch zou je denken als er een fout is gemaakt op de website.
Maar wie schetst onze verbazing als wij enige dagen later wederom dezelfde reis kunnen boeken voor weer het bedrag van €800.--.En weer wordt dit daarna wegens foute vermelding geannuleerd.
Hier lijkt ons geen sprake van een fout. Dit is gewoon oplichterij. Jongeren lekker maken met een goedkoop reisje en als dit dan niet door blijkt te gaan, hopen dat ze een veel duurdere reis boeken. Zeer slecht voor de reisbranche, dat dit nog blijkt te mogen ook.
Ons advies: niet in zee gaan met dergelijke dubieuze reisorganisaties.....als de prijzen al niet blijken te kloppen. wat kun je dan nog meer verwachten?
Wederom: het is geen oplichting. In zo'n website worden miljoenen prijsregels ingelezen. Het kan voorkomen dat die een keer niet goed is. Ja, als zo'n foute prijs gesignaleerd wordt moet deze van de site afgehaald worden. Doordat die prijzen automatisch in het systeem ingelezen worden kan dit bij een nieuwe inlezing van het bestand echter alsnog fout gaan.

Aan de prijs te horen klinkt het alsof dochter wel degelijk had kunnen weten dat deze reis voor die prijs te mooi was om waar te zijn. Boeken, hem geannuleerd krijgen en hem daarna weer boeken heeft dan ook echt geen zin. Heel vervelend allemaal, maar reisorganisatie mag binnen 8 werkuur inderdaad op de prijs terugkomen. Je hoeft daar als klant nooit mee akkoord te gaan, maar dan zal reis kosteloos voor je geannuleerd worden.

corinew.
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2013 09:47

Re: Gu Fun jongerenreis GEEN FUN!!

Ongelezen bericht door corinew. »

Het zal volgens de regels dan wel geen oplichting zijn, zo komt het echter wel over.
Als het dan kosteloos geannuleerd mag worden, biedt dat dan meteen aan en begin niet over andere, nog duurdere reizen. En pas meteen je website aan. Lekker makkelijk om te beginnen over prijzen die ingelezen moeten worden enz. enz. Als consument mag je ervan uitgaan dat je krijgt wat men aanbiedt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gu Fun jongerenreis GEEN FUN!!

Ongelezen bericht door sjohie »

corinew. schreef:Het zal volgens de regels dan wel geen oplichting zijn, zo komt het echter wel over.
Als het dan kosteloos geannuleerd mag worden, biedt dat dan meteen aan en begin niet over andere, nog duurdere reizen. En pas meteen je website aan. Lekker makkelijk om te beginnen over prijzen die ingelezen moeten worden enz. enz. Als consument mag je ervan uitgaan dat je krijgt wat men aanbiedt.
Die website wordt beheerd door een webmaster, via een aantal protocollen enzo, het is niet even een kwestie van wat laten knippen en plakken. Daar kan dus even overheen gaan, en langer dan dat je als leek in eerste instantie zou verwachten. :wink:

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Gu Fun jongerenreis GEEN FUN!!

Ongelezen bericht door Regggy »

corinew. schreef:Het zal volgens de regels dan wel geen oplichting zijn, zo komt het echter wel over.
Als het dan kosteloos geannuleerd mag worden, biedt dat dan meteen aan en begin niet over andere, nog duurdere reizen. En pas meteen je website aan. Lekker makkelijk om te beginnen over prijzen die ingelezen moeten worden enz. enz. Als consument mag je ervan uitgaan dat je krijgt wat men aanbiedt.
Ik snap de frustratie. Allemaal intens vervelend en iets waar je als consument inderdaad geen boodschap aan zou moeten hebben. Probleem is echter dat het regeltechnisch wel jouw probleem wordt gemaakt.

Reisorganisaties zijn hier ook niet blij mee. Levert ze een boze klant op en laat een onbetrouwbare indruk achter. Zij weten ook wel dat die intens duurdere reis niet door jou geboekt zal worden, maar moeten het toch aanbieden..

corinew.
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2013 09:47

Re: Gu Fun jongerenreis GEEN FUN!!

Ongelezen bericht door corinew. »

Te gek voor woorden dat het gedrag van zo'n reisorganisatie nog goed gepraat wordt ook.
We zijn opnieuw gaan kijken op de website van Go Fun. De prijzen voor de reizen zijn allemaal van de orde van grootte van de reis die mijn dochter boekte. Geen één reis van €1900.-- te vinden.
Hoe had zij dan kunnen weten dat het niet klopte? Ik ga er nu van uit, dat er geen één prijs op de site klopt. Is dat dan nog steeds een foutje, wat heel moeilijk hersteld kan worden?
Ik noem het pure misleiding en daar blijf ik bij. Jongeren lekker maken met leuke, goedkope reisjes en dan de duurdere reizen proberen te slijten. Dat jullie dat goed praten, noem ik schandalig. Een bedrijf als bol.com leverde gewoon de laptops voor de prijs die op de site stond, wat ook een fout bleek te zijn. En de Hema leverde gratis taarten, toen op de site stond dat ze
€0.00 kostten. Dat noem ik klasse!

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Gu Fun jongerenreis GEEN FUN!!

Ongelezen bericht door Regggy »

corinew. schreef:Te gek voor woorden dat het gedrag van zo'n reisorganisatie nog goed gepraat wordt ook.
We zijn opnieuw gaan kijken op de website van Go Fun. De prijzen voor de reizen zijn allemaal van de orde van grootte van de reis die mijn dochter boekte. Geen één reis van €1900.-- te vinden.
Hoe had zij dan kunnen weten dat het niet klopte? Ik ga er nu van uit, dat er geen één prijs op de site klopt. Is dat dan nog steeds een foutje, wat heel moeilijk hersteld kan worden?
Ik noem het pure misleiding en daar blijf ik bij. Jongeren lekker maken met leuke, goedkope reisjes en dan de duurdere reizen proberen te slijten. Dat jullie dat goed praten, noem ik schandalig. Een bedrijf als bol.com leverde gewoon de laptops voor de prijs die op de site stond, wat ook een fout bleek te zijn. En de Hema leverde gratis taarten, toen op de site stond dat ze
€0.00 kostten. Dat noem ik klasse!
De laatste bedrijven alleen nadat er massale media aandacht voor ontstond en ze zo prachtige promotie hadden voor hun bedrijf. Heeft niets met klasse te maken, maar met beperken imagoschade.

Nogmaals, ik praat gedrag reisorganisaties niet goed, ik probeer je alleen wat achtergrondinformatie te geven. Ben je zo boos, stuur dan een officiële klacht in, of daag Go Fun voor de geschillencommissie. Als gebeurd wat jij zegt dat er aan de hand is (alle reizen belachelijk laag als lokkertje in de verkoop) zul je ongetwijfeld je gelijk krijgen. Ik wil je alleen bijna garanderen dat dit niet het geval is.

Voor de duidelijkheid: ik werk niet bij 1 van de genoemde organisaties, maar geef alleen aan hoe de vork volgens mij in de steel zit en wat je mogelijkheden zijn.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Gu Fun jongerenreis GEEN FUN!!

Ongelezen bericht door Juist ja »

Helemaal eens met TS. Een foutje kan natuurlijk gebeuren maar als de reis nu nog voor € 800,00 wordt aangeboden en er is geen enkele reis op de website die ook maar in de buurt komt van het in mijn ogen idiote bedrag van € 1900,00 (welke jongeren kunnen zo'n dure reis betalen?) dan riekt dat naar opzet...

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Gu Fun jongerenreis GEEN FUN!!

Ongelezen bericht door RedShy »

corinew. schreef:Te gek voor woorden dat het gedrag van zo'n reisorganisatie nog goed gepraat wordt ook.
We zijn opnieuw gaan kijken op de website van Go Fun. De prijzen voor de reizen zijn allemaal van de orde van grootte van de reis die mijn dochter boekte. Geen één reis van €1900.-- te vinden.
Hoe had zij dan kunnen weten dat het niet klopte? Ik ga er nu van uit, dat er geen één prijs op de site klopt. Is dat dan nog steeds een foutje, wat heel moeilijk hersteld kan worden?
Ik noem het pure misleiding en daar blijf ik bij. Jongeren lekker maken met leuke, goedkope reisjes en dan de duurdere reizen proberen te slijten. Dat jullie dat goed praten, noem ik schandalig. Een bedrijf als bol.com leverde gewoon de laptops voor de prijs die op de site stond, wat ook een fout bleek te zijn. En de Hema leverde gratis taarten, toen op de site stond dat ze
€0.00 kostten. Dat noem ik klasse!
Als je redelijkerwijs had kunnen weten dat een prijs niet klopt dan hoeft een bedrijf niet te leveren. Laptops voor een tientje of taarten voor niks, daarvan kun je weten dat het niet klopt en dus is het puur uit coulance dat een bedrijf dat goed, geen must.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Gu Fun jongerenreis GEEN FUN!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

corinew. schreef:Te gek voor woorden dat het gedrag van zo'n reisorganisatie nog goed gepraat wordt ook.
Is helemaal geen kwestie van goed praten maar snappen dat waar gewerkt wordt fouten worden gemaakt. Dit soort zaken blijft mensenwerk. Het zal ongetwijfeld ook andersom fout gaan, maar daar hoor je niemand over want je gaat het niet boeken als het veel te duur op de website staat.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Gu Fun jongerenreis GEEN FUN!!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Maar wie schetst onze verbazing als wij enige dagen later wederom dezelfde reis kunnen boeken voor weer het bedrag van €800.--.

Dat bedrag had enige dagen later allang aangepast kunnen zijn. Zoiets maak je meteen in orde als blijkt dat er een fout in zit.
Als je gebruik maakt van internet om je handel aan te prijzen,te verkopen en te boeken, moet je zorgen dat dit soort zaken kloppen.

Aan de prijs te horen klinkt het alsof dochter wel degelijk had kunnen weten dat deze reis voor die prijs te mooi was om waar te zijn. Boeken, hem geannuleerd krijgen en hem daarna weer boeken heeft dan ook echt geen zin
@Reggy, het had ook zo kunnen zijn dat die prijs van €800 toch correct was en juist die factuur van €1900 foutief.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Gu Fun jongerenreis GEEN FUN!!

Ongelezen bericht door Regggy »

Jolijn schreef: @Reggy, het had ook zo kunnen zijn dat die prijs van €800 toch correct was en juist die factuur van €1900 foutief.
Klopt. Wellicht dat TS wat meer info kan geven over welke reis op welke datum het betreft. Dan is daar een zinniger antwoord over te geven

Gesloten