LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Robert-Jan

Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Robert-Jan »

Mijn moeder (76) krijgt vandaag post thuis gestuurd van de Boekingscentrale uit Losser. In het schrijven staat vermeld dat zij € 1.500,00 heeft gewonnen en dat ze dit geldbedrag op half februari op kan halen in 'de omgeving van Monsterland'. Er moet een antwoordkaartje worden ingevuld voor ... nadere informatie waarschijnlijk.

Er wordt geen telefoonnummer vermeld in het schrijven dus ben ik in de telefoongids van Losser gaan zoeken naar een telefoonnummer in de veronderstelling dat een boekingscentrale een telefoonnummer moet hebben. Helaas zonder resultaat.

Ik ben van mening dat hier iets niet klopt! Heeft iemand toevallig ervaring met het boekingskantoor uit Losser?

Alvast bedankt voor uw reactie!

Met vriendelijke groet,
Robert-Jan

Geale

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Geale »

Ik heb onlangs ook eenzelfde bericht ontvangen. Ik zou ook 1500 euro hebben gewonnen. Ik kan echter geen addertje onder het gras vinden. Het lijkt mij echter sterk dat men met geld aan het smijten is. Ik moet ook een kaartje invullen om mijn vertrekplaats aan te even en te reserveren. Kosten 6 euro te betalen aan de chauffeur.

nikki

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door nikki »

ik wordt inderdaad ook bestookt met brieven waarin staat dat ik een prijs gewonnen heb, wonderbaarlijk genoeg verandert die prijs met elke brief! Ik moet mee met een dagreis om de prijs te kunnen ontvangen. Ik vertrouw de zaak niet en heb dus ook geen zin om mee te gaan. ik heb wel telefoonnummers: 053-5360664/053-5381324/053-5387522
en van 1 van de reisorganisaties: Content reizen: 0049-1706985458 (dus niet eens in nederland). Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

Hans en Marianne

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Hans en Marianne »

Zie mijn bericht over Winston Touristik. Zij werken ook met dezelfde boekingscentrale.
helaas heb ik geen kopie gemaakt van mijn bescheiden, anders had ik je het nummer kunnen geven. Bij het verkooppraatje moesten we alles inleveren.

Mijn gewonnen reis heb ik inmiddels geannuleerd.

Groeten

Hans en Marianne

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Hans en Marianne »

Zie mijn bericht over Winston Touristik. Zij werken ook met dezelfde boekingscentrale.
helaas heb ik geen kopie gemaakt van mijn bescheiden, anders had ik je het nummer kunnen geven. Bij het verkooppraatje moesten we alles inleveren.

Mijn gewonnen reis heb ik inmiddels geannuleerd.

Groeten

Vlinderparadijs

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Vlinderparadijs »

Gezien de reacties hierboven, kan ik even niet achterwege blijven. ADVIES: NIET REAGEREN!!! Ondergetekende is eigenaar van Vlinderparadijs "Papiliorama" te Havelte, Drenthe. Een toeristische attractie, voor iedereen toegankelijk (dus ook minder validen).
Een week of wat (geloof medio maart, maar hou me te goed), belde een busmaatschappij uit Duitsland ons op of ze in de maand juni en juli 6 dagen per week met gemiddeld 1-2 bussen in de namiddag konden aankomen. Ons tarief voor groepen is 3,- per persoon. Ze boden ons 1,-. Dat is natuurlijk een lachertje, en ik heb een aanbieding gedaan van 2,50 (om iets terwille te zijn). Het gesprek eindigde met de opmerking dat men dit nog moest overleggen en er op terug zou komen.

Van één van de mensen die tot de categorie bovengenoemde aangeschrevenen hoort, kregen we een tijd geleden eenzelfde brief met kaart en dergelijke, die hij gewonnen had, voor een reis onder meer naar het Vlinderparadijs. Hij stuurde mee: een folder, als kopie, van de folders die wij zelf rondbrengen bij restaurants, campings, vvv's etc.
Wat blijkt: dit is een slechte, enigszins gewijzigde folder die wij tot en met 2001 (dus voor de invoering van de euro) hebben gebruikt. De prijzen die wij destijds op de folder hebben gebruikt, hebben ze maar even gewijzigd, door er een euro-teken voor te zetten. En dat is dus veel meer dan men nu zou betalen!!
Een twee week geleden belde het bedrijf weer op dat ze in de week na pinksteren en de daaropvolgende week elke dag zouden komen. Dus zonder verder af te spreken. Ons antwoord: dit kan niet!! Wij hebben onze normale reserveringen staan, en kunnen dat dus gewoon niet doen (als er al een groep, bus, of andere is). Men zou wel zien.

Zowel de beloftes, kosten, bijgesloten folder, als ook alle andere zaken, zijn mijn inziens vals, loos en bedrog. WIJ hebben als Vlinderparadijs GEEN (met nadruk GEEN) toestemming gegeven om 1. onze folder te laten gebruiken 2. valse informatie te verspreiden 3. een groepsbezoek te brengen aan onze tropische vlindertuin.

GA DUS NIET MET DIT BEDRIJF IN ZEE!!!!!

Groeten,

Erik Hendriks
Directeur/eigenaar Vlinderparadijs "Papiliorama"
Havelte, Drenthe

P.s. U bent natuurlijk altijd welkom, wij zijn 7 dagen per week geopend, vanaf 9.00. De ECHTE prijzen zijn 3,75 voor volwassen en 2,25 voor kinderen van 3 tot 12 jaar. Dit komt dus NIET overeen met de aangegeven 7,50 euro voor volwassenen op de foutieve folder!!!

NicoleS78
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2006 17:47

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door NicoleS78 »

Mijn ouders kregen vorige week een brief dat ze aan een prijsvraag hadden meegedaan en prijs hadden gewonnen. Ze zijn van de 9411 juiste inzendingen als winnaar uit de bus gekomen.
In de brief staan vijf prijzen (auto, keuken, geld, etc) toegelicht. Ze hebben tenminste 1 van de 5 prijzen gewonnen en mogen deze ophalen tijdens een speciale dagreis naar de omgeving van Noordwijk.
Bij de brief zit een ticket van Holland Tulip Park (gratis toegang). Ik had nooit van dit park gehoord, dus zocht op internet. Dat park bestaat. Maar omdat het erg onduidelijk is waar de brief vandaan kwam en m ijn ouders zelden tot nooit met prijsvragen meedoen (en meestal word je dan gebeld), heb ik op de vermelde telefoonnummers gezocht. Toen kwam ik bij de site van Radar uit. Geen goed teken dus. En ja, daar stonden dezelfde telefoonnummers vermeld: 053-5360664 / 053-5381324 / 053-53807522. Maar toen was het een touringcarbedrijf, zo las ik. En ging de dagreis naar een Vlinderpark. Een veelzijdig bedrijf dus.
Het antwoordkaartje dat je terug moet sturen voor deelname moest naar exact dezelfde postbus (166, 7580 AD Losser).

Wie heeft ook zo'n brief ontvangen?

Groeten,
Nicole.

thomaasos
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:58

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door thomaasos »

Hoi Nicole,

Ik heb ook zo een zelfde brief ontvangen! Het klinkt allemaal heel leuk, maar ik vraag mij af als ze al die dingen aanbieden wat er dan voor hun voor voordeel in zit? Bij deze brief staat nergens iets over een bedrag dat je moet betalen en ik denk dat als 8000 mensen te horen krijgen dat ze niets hebben gewonnen, er nogal problemen ontstaan op het dagje uit!
De juiste antwoorden waren bij mij Giethoorn/Amsterdam/Den Haag/Rotterdam. Maar ik heb niet aan de prijsvraag meegedaan, want de brief is gericht aan de oud-bewoner van dit huis.
Ik vertrouw het geheel ook niet eigenlijk.

thomaasos
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:58

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door thomaasos »

groetjes Thomas

Ans Schilders
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2006 13:25

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Ans Schilders »

Ook ik heb een prijs gewonnen. Een VW Passat of een droomkeuken, maar misschien één van de 442 x prijs met totale waarde van meer dan 78.000 euro. Ik zal wel bij de laatste categorie horen (je kunt daar dus ook 1 euro winnen!) Ik ben wel van plan te gaan en zal mijn bevindingen uiteraard noteren.

thomaasos
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:58

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door thomaasos »

Ik zit er ook over te twijfelen, maar heeft u daadwerkelijk die prijsvraag ingevult? groeten thomas

Ans Schilders
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2006 13:25

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Ans Schilders »

Ik meen me te herinneren dat ik wel eens iets heb ingevuld via internet, maar zeker weet ik het niet. Ik ben al jaren van plan om eens aan zo'n dagtocht deel te nemen, gewoon uit nieuwsgierigheid. En nu heb ik de kans om met een auto thuis te komen. Of slechts een ervaring rijker!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door G7 »

Natuurlijk Ans. Gewoon even mee gaan. Wie niet waagt, die niet wint!

Je kunt in ieder geval altijd nog met een door je zelf betaalde mooie schapenwollen deken thuis komen. Of zo'n fijne ( dure) gezondheidsmatras. Of wie weet, wat niet allemaal!

Ga mee en laat het ons weten, wat je hebt gewonnen en hebt gekocht en hebt betaald.

Veel plezier. :wink:

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door januca »

Het gaat hier in pricipe alleen maar om een poging mensen zover te krijgen dat ze meegaan naar een dagje verkoopdemonstratie, om hele dure artikelen te kopen, die je in de gewone winkel voor ééntiende van de prijs kan kopen.

De prijs die je gewonnen hebt? Als je geluk hebt 1 Euro!

knipsa
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2006 22:36

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door knipsa »

Ik heb nieuws over de dagtocht der prijswinnaars die afgelopen donderdag 6 april heeft mogen plaatsvinden. Het vond plaats ergens in Nederhorst den Berg. De chauffeur van de bus wist in eerste instantie niet eens waar hij moest wezen. Onderweg moest hij nog bellen waar hij precies moest zijn. Voor de aanwezigen is het adres nog steeds een raadsel. Zij zaten van 08.30 tot 16.00 uur in een gebouw. De lunch kwam voor hun eigen rekening. Zij kregen bij binnenkomst een bon waarop alle genuttigde drankjes e.d. werden genoteerd. Er werd ook nog uitdrukkelijk vermeld dat alle 72 aanwezigen er op moesten toezien dat zij ook daadwerkelijk aan het eind van de dag hun bonnetje zouden afrekenen. Anders zou de bus NIET vertrekken!!
De hoofdprijzen werden niet uitgereikt omdat daar naar hun zeggen "een notaris aan te pas moest komen" gezien de hoogte van de prijzen. Hoe het nu hiermee verder ging en of er iemand nog schiftelijk bericht van zou krijgen bleef in het midden.
Verder was het één en al verkoopdemonstratie van matrassen die qua kosten wellicht een massief gouden opzet hebben.
Deze verkoopdemonstratie werd opgeluisterd door een persoon die niet onderdeed voor Brigitte Kaandorp!
En nimmer was er een gezelligere bus met mensen langsgekomen.
Zo werd door "Brigitte" met de nodige komische noot, verkondigd.
Ja, daar raak je de koekoek! Tenminste 10% van de aanwezigen móeten iets kopen, dán is de dag geslaagd. Er werd ook lettelijk gezegd dat er "goede zaken" waren gedaan.
De zaal werd constant vanuit verschillende hoeken gecontroleerd door meerdere personen. Een bezoek aan het toilet werd op een zodanige wijze gadegeslagen dat de indruk werd gewekt dat als je het waagde van de gelegenheid gebruik te maken, even de straat op te gaan, of erger zelfs, zou ontsnappen, daar wel een stokje voor zou worden gestoken. De gangen waren namelijk voorzien van cipiers.

Op een vorige dagtocht, verzorgd door hetzelfde bedrijf, heeft men het gepresteerd om de hoofdprijs, een fiets, na de pauze, op mysterieuze wijze, van het toneel te laten verdwijnen. En echt waar, het was geen googelact! De gelukkige hoofdprijswinnaar kwam er bekaaid vanaf. Hij kreeg een cadeauverpakking shampoo e.d.!

Het is een groot schandaal dat dit bedrijf op een dergelijk wijze te werk gaat. Het is tijd dat Radar of een andere instantie, dit bedrijf aan de tand voelt. Dit kán toch niet zo verder gaan!
AOW-ers die van hun miezerige paar centen worden bestolen door dit soort lui en ook nog eens een keer op hun leeftijd als een stelletje schoolkinderen worden toegesproken, gehersenspoeld en geintimideerd.

Ik hoop dat meerdere personen deze belevenis van een persoon die zeer dichtbij mij staat, en waarvoor ik verslag doe, bevestigen zodat er actie kan worden ondernomen.

zegelboekje
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2006 14:54

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door zegelboekje »

Vanmorgen lag er bij mij in de brievenbus ook zo'n brief .
Volgens zeggen had ik vorige jaar meegedaan aan een prijsvraag (en ja , dat heb ik inderdaad wel eens gedaan )en ik had gegarandeerd 1 van de 5 prijzen gewonnen( VW Passat , keuken , waardebonnen , geldprijs ,o.i.d.) .
De overhandiging zal plaats vinden in de omgeving van Noordwijk, en daar wordt bekend gemaakt wat ik precies heb gewonnen.De overhandiging zal plaats vinden op 24-05-2006.
Ik mag mijn partner en 2 andere personen meenemen, en krijgen koffie en gebak ....GRATIS......en de chefkok bied een overheerlijk menu aan ( echter of deze ook gratis is , wordtniet over gesproken.
......en daar begin ik nu dus ook aan te twijfelen.

Elke meegebrachte gast "krijgt "echter ook nog een verrassing t.w.v. € 44,00.......zonder enkele verplichtingen .
De brief wordt beeindigd met ....
" Met vriendelijke groet,
Uw Entertainment team"

en onderaan staat net als ik hier ook al las telefoonnummer 053-5360664 / 053-5381324 / 053-5387522

Het enige wat ik moet doen, is het antwoordkaartje terug te sturen ,en meer als een postbus ( 166 ) en een plaats ( Losser ) staat hier niet op.

Ook zat er in de envelope een niets zeggende papiertje bij wat doet voorspiegelen dat je nog weleens bij de Floriade terecht zou kunnen komen (Internationale tuinententoonstelling ......Bekend door Laga) .......Laga??????.....zegt me nog niks.

Ook vreemd is dat de brief is geadresserd aan mij , maar op mijn meisjesnaam en de helft van de voorletters zijn weggelaten.
Vandaar dat ik argwaan kreeg , want op die manier vul ik mijn naam nl. nooit in.

Dus toch maar even nakijken op het internet en kwam dus hier terecht!
Des de meer redenen om gelijk al meer argwanend te worden .

Ik denk dat ik de brief na het lezen van de andere berichten maar gelijk doorscheur en in de prullenbak gooi ,en laat een dagje uit misschien aan mij voorbij gaan .
.....en misschien de VW Passat ook wel , haha .
Mocht er toch iemand gaan , en een onvoorstelbare prijs winnen , hoop ik het nog eens te lezen tussen de berichten hier , en tot die tijd , blijf ik met argus-ogen deze brieven lezen .

Groetjes

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Jonjo »

Verstandig van je zegelboekje. Weggooien die zooi, je wordt alleen maar belazerd.

zegelboekje
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2006 14:54

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door zegelboekje »

mijn moeder zei ooit al eens ...........
Wanneer iets klinkt als " te mooi om waar te zijn " ,..........dan is dat meestal ook zo !
Deze regel pas ik in praktijk vaker toe , en ....., achteraf blijkt het ook altijd nog zo te zijn .
Blijf me alleen altijd afvragen , hoe komen ze toch aan je gegevens?
Mijn voor- en achternaam bestaan allerbei uit 2 delen , en met zulke zooi kwam het in het verleden ook in 3-voud aan nl: 1x 1e voorletter + 1e deel achternaam , 1x tweede voorletter + tweede deel achternaam , en als ik geluk had (haha) , 1x op de juiste manier dus beide voorletters + beide delen van mij achternaam.
Dus wieweet ...krijg ik vande week nog 2 x zo'n brief .

Marian68
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2006 15:21

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Marian68 »

Vandaag ontving ik 2 brieven van postbus 166 losser. Mijn inmidels overleden vader heeft zelf 2 prijzen gewonnen, ( auto, keuken waardebonnen ect). Hij moet echter wel met een busreis mee om de prijzen op te halen. Ik heb eens gebeld en suprise ik mag zelf de prijs op komen halen. Nou gaan meestal mijn haren al overeind staan bij het horen over busreizen. In dit geval hebben mijn man en ik toch even overwogen om dan de gok maar te nemen, want stel je voor een keuken is erg welkom. Wat ik al vreemd vond is dat er op de brieven geen naam van een bedrijf staat en ook als ze de telefoon opnemen wordt er geen naam genoemd. Ik dacht ik kijk toch maar eens op internet en jawel! ik kwam op deze site terecht na postbus 166 losser te hebbe gegoogeld. Ik vind het vreemd dat deze prijzen voornmelijk door oudere mensen worden "gewonnen" en jammer dat er maar weinig reacties staan van mensen die wel zijn geweest.

Ik denk dat ik toch maar niet ga, ben bang dat als ze met zo'n smoes komen van er moet een notaris aanwezig zijn of er verdwijnen prijzen van het toneel, of erger nog dat ik niet zelf zou mogen bepalen dat ik naar buiten ga i ruzie ga krijgen.

Toch hoop ik dat er nog eens een bericht verschijnt van iemand die wel geweest is.

Of zullen we met z'n allen eens gaan? Mijn datum is 23-06-2006.[/b]

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Waar vandaan ga je. Ik krijg ze niet meer. Terwijl ik wel met de zogenaamde 3 dagen gratis reisjes mee ga. Ageeth

Gesloten