LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
B Wolfstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2013 06:58

WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door B Wolfstra »

een typische "lowcost ellende" waar maatschappij het meeste verdient aan kleine lettertjes en in het nauw gedreven passagiers waarbij ment telkens grote bedragen bij moet betalen. SLECHT, SLECHT en nog ens SLECHT.
Mijn schadepost is 670eur, en ik heb niet gevlogen, dus ook een vernielde vakantie.

Wizzair verdient het meest aan het veerkoop vd tickets zonder de passagier daadwerkelijk vervoerd te hebben.
NUL service, NUL begeleiding vd passagiers, NUL coulance, NUL redelijkheid.

WEL: bagage (alsnog mee en in de cabine) 60eur/koffer (plus reeds via internet betaalde 20eur=80eur/koffer, ofwel 160eur voor 2 koffers, bij airport check in zou dat zelfs 95eur/koffer zijn)

WEL: "missed flight fee"(voor re-directing naar een andere vlucht): 70eur/pp/vlucht

WEL: "seat protection fee"(geld die men niet terug krijg bij een niet gerealiseerde vlucht, ongeacht de reden): 80eur/pp/vlucht

WEL: ERG dure airport check in(koffer 35eur/ipv 20eur via internet, persoon 25eur/pp). Bij inchecken via internet kan men geen aanspraak meer maken op retourneren van gekld bij ene niet gerealiseerds vlucht (ook anders niet echt bij Wizzair, zoals het bleek).

WEL: geen bagage geld terug bij een niet gerealiseerd vlucht (dat noemen zij dan "services"

WEL: "service" balie medewerkers die geen service verlenen maar alleen extra geld voor Wizzir innen voor elke ongemak dir een passagier moet ondergaan (alleen 1 uurtje naast de zogeheten "servicebalie" staan en meeluisteren levert een lange "passagiersellendelijst" op. In geen enkel geval is iets anders gebeurd dan dat passagier iets extra's moest betalen om eventueel alsnog te kunnen vliegen.

Een CLAIM indienen is een ware kunst: nergens op de website van WIzzair kan men "complain" of "claim" als zodanig vinden, pas na het bellen naar call-centre (90cent/min, minimaal 5eur/gesprek is mijn ervaring) ontdekt men dat helemaal onderaan bij "contact" een link in een tekst staat waar men een claim op kan maken: dus Wizzair "voldoet" voor de schijn naar de wet, in praktijk moet men hemel en aarde bewegen om doodgewone claim in te dienen.

Op het vliegveld Eindhoven kan dit niet, sterker nog, zelfs een bevestiging van gemiste vlucht is onmogelijk te krijgen (WIzzair laat geen sporen achter).

Eindhoven vliegveld heeft 2-3 service-balie medewerkers (die dan niet al te aardig zijn en zelfs info over "waar is de gate" niet willen geven, wellicht instructie van WIzzair) , wel op elke hoek prominent aanwezige beveiligingsmedewerkers die geïrriteerde en bedrogen passagiers op moeten vangen: oma's die voor 40eur een vlucht geboekt hebben en dan 50eur/pp ter plekke bij moeten betalen om alsnog mee te kunnen ("airport check in"), gezinnen met kinderen die net 1-2 min te laat varen en niet opgeroepen waren, mensen die aansluiting missen en toch "missed flight fee" (thv70eur/pp/vluvht) moeten betalen (bij WIzzair kost re-directing 70eur ongeacht de reden).

passagier moet zelf ticket uitprinten (anders is dat weer minimaal 25eur bij die 2-3 baliemedewerkers die alle stunt-maatschappijen die uit Eindhoven vliegen bedienen) - dikke vette letters, een A-4tje met 60% bedekt met ink (prijs minimaal 1,5eur teruggerekend naar cartridge en papier).
Het gehele internet Bookingsproces is een ware slalom tussen de pop-ups die hotels, rent-a -car en andere "extra "services"" aanbieden. Het per ongeluk niet op een van die "aanbiedingen": klikken is al op zich een waren kunst en kost veel energie. en - ene keer geklikt kan niet meer teruggedraaid worden.

Mijn ervaring (met een klein kind ook nog): door uiterst slechte service op het Eindhoven vliegveld vlucht niet gehaald, nadat ik alle controles incl. boardingpas controle en security controle gepaseerd heb. Als gevolg daarvan ook een andere reeds geboekte vlucht niet kunnen realiseren. Geld voor dei 2de vlucht, waarvan al 4 dagen van tevoren duidelijk (en bij Wizzair vermeld was) dat die niet door kan geen niet terug gekregen (“set protection fee”) omdat ik al electronisch ingechekt was.

In totaal aan WIzzair 550eur betaald (plus 120eur vervoer naar het vliegveld) en mag 65eur van WIzzair terug krijgen. Schadepost 605eur(na aftrek van die 65eur). Wizzair heeft aan mijn ellende en vernielde vakantie 485verdiend.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door gerland »

Het kost wat moeite, maar als ik goed tussen de regels door lees, bent u er financieel bij ingeschoten, omdat u te laat arriveerde en de gate al gesloten was?

tsja.........

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, als je een low budget maatschappij neemt, dan kun je verwachten dat die zich strikt aan de regeltjes houdt en dat jij je ook strikt aan die regeltjes moet houden. En dat alles wat afwijkt veel geld kost.

Het is mij niet duidelijk wat die maatschappij hier verkeerd heeft gedaan. Blijkbaar heb je een vlucht gemist en een andere vlucht die je had geboekt niet gemaakt? En je vindt dat allemaal,de schuld van die maatschappij?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door Barman »

B Wolfstra schreef: Het gehele internet Bookingsproces is een ware slalom tussen de pop-ups die hotels, rent-a -car en andere "extra "services"" aanbieden. Het per ongeluk niet op een van die "aanbiedingen": klikken is al op zich een waren kunst en kost veel energie. en - ene keer geklikt kan niet meer teruggedraaid worden.
Waarom begin je er dan aan? :roll:

Je klaagt nu over keuzes die je zelf gemaakt hebt. Ook heeft Wizzair jou niet gewdongen om te laat te komen.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door brokkel »

Ach ja, weer iemand die te laat op het vliegveld komt en dan de luchtvaartmaatschappij de schuld geeft van de kosten.
Heb zelf al meerdere malen gevlogen met Wizz-air, ook vanaf Eindhoven. Ideaal, klein vliegveld dus geen lange afstanden naar de gate. Minder mensen bij de controles dus ook dat loopt vlot. En ook niet teveel restaurants ed dus ook daar kan je niet echt verdwalen (winkel heb je in ongeveer 5 minuten gezien dus daardoor kan je niet te laat komen). Blijft dus echt alleen je eigen schuld over.

Zorg dat je ruim op tijd op een vliegveld bent, en ja, voor Eindhoven heb je minder tijd nodig dan voor Schiphol. Zorg dat je alle papieren klaar hebt, dus als je online-boarding hebt gekozen dat je ook alles hebt uitgeprint en klaar hebt (inclusief je ID). Zorg dat je koffer is aangemeld en dat het gewicht dat je maximaal mag meenemen niet overschreden wordt. Deze maatschappijen vliegen met een minimum aan marge en willen dus zo min mogelijk brandstof tanken. Een te zware koffer of niet opgegeven koffers betekend dat ze meer brandstof moeten innemen maar dit niet meer kunnen calculeren. Dus nemen ze meer brandstof dan noodzakelijk, dat kost geld.

Een vliegtuig zal niet wachten op een passagier, simpelweg omdat er een heel strak schema is voor opstijgen en landen, mist het vliegtuig zijn window dan moet het achteraan aansluiten en kan het pas opstijgen als er een vrije plaats is. Dit kan pas uren later zijn. En oh, de landingen en vertrekken van Eindhoven is niet het enige waar ze rekening mee moeten houden, zelfs Schiphol en Brussel hebben hierop invloed (luchtbewegingen).

Al met al ben jij blijkbaar de enige die hier schuldig aan is alleen wil je dat vooral niet toegeven.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door Chocomelk »

U vervoer naar het vliegveld dat mag u helemaal niet mee tellen in u schadepost !

alles_is_voor_bassie
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:12

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door alles_is_voor_bassie »

Ik begrijp het niet helemaal. Wij vliegen meestal met Wizzair en sinds Ryanair van Eindhoven vertrekt, tegenwoordig soms ook daarmee. We hebben met beide maatschappijen nog nooit problemen ondervonden, zeker niet over de kosten. Die staan stuk voor stuk allemaal op de website. Van tevoren kun je jezelf daar dus helemaal in inleven, dan hoef je achteraf niet te zeuren. Maar tja, als je te laat bent dan begint het. De gezagvoerder zit echt niet achterover geleund in zijn stoel te wachten tot iedereen die geboekt heeft binnen is; tijd is tijd. Eender met welke maatschappij je vliegt, niet alleen de lowbudgets.
Of als je je naam niet goed (dus volledige voornamen) hebt opgegeven zoals die op je reisdocument staan. Of als je koffer iets te groot is of wat te zwaar. Maar ook dat kunt u allemaal vinden op de website van de maatschappijen. Het spijt me maar uw verhaal is er weer een in de serie "eigen schuld, dikke bult".

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ben vorig jaar met Wizzair van Eindhoven naar Praag geweest en terug. Alles is duidelijk aangegeven op hun site! Zelf thuis even inchecken, niks aan de hand. Ik had zelfs bijgeboekt om met een taxi vanaf vliegveld Praag naar het hotel gebracht te worden. Ik zat 40 minuten rijden verderop, kwam er voor werk. Ik zette mijn telefoon aan na het landen en werd direct gebeld door aardige mevrouw dat mijn taxi er al stond. Ook op de terugweg alles prima geregeld. En dat voor zo weinig!
TS moet gewoon beter nadenken en rustig blijven.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door smilie »

Ik maak echt regelmatig gebruik van Wizzair vanuit Eindhoven. Nog nooit heb ik problemen gehad. En heb zeker minstens 20 retour vluchten al gemaakt.

Wizzair werkt met een model van het opgesplitste prijzen. Basis fair, alleen vlucht kost best wel weinig. Al vanaf (normale) kabine bagage moet je al betalen, 10 euro per vlucht per bagage. Wil je koffer inchecken kost het 20 euro per koffer per vlucht (ik praat alleen over de reis bestemming welke ik gebruik, naarmate afstand groter is, naarmate prijzen hoger zijn - logisch).

Je kan letterlijk alles zelf doen via hun website. Van boeken, betalen en inchecken. En juist dat vind ik ideaal. In meeste gevallen vlieg ik alleen met kleine handbagage. Dan arriveer ik kleine 30 minuten voor de vlucht op het vliegveld en heb ik nog tijd zat om door beveiliging en paspoort controle langs te gaan.

Personeel spreek ik daarom nagenoeg nooit. Geen reden, noch behoefte voor. Alle documenten zijn al bij mij al thuis uitgeprint, het is gewoon doorlopen.

Dus alles wat je al genoemd hebt in je post, heb je volstrekt gelijk in. Ze vragen overal afzonderlijk geld voor. Dat is hun business model en daar is niks mis mee. Bij andere maatschappijen heb je een 'all-in' prijs met alle diensten inbegrepen. Ik maak echter weinig gebruik van andere diensten - dus waarom zou ik ervoor moeten betalen?

Ten slotte, jij bent degene wie te laat was. Hou me niet aan vast, maar volgens mij is het 'boete' voor te laat vertrek op kleine Eindhoven in de orde van 2,500 tot 3,000 euro per vliegtuig. Op grotere / drukkere vliegvelden zijn boetes alleen maar hoger. Je zou vast niet blij mee zijn als ze je met dergelijke bedragen zouden opzadelen, toch? Dus wat doen ze, gaan ze zonder jou - simpel zat.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik vind die prijsopties eigenlijk wel handig. Ik vlieg vaak met slechts mijn iPad bij me (op 1 dag heen en weer). Waarom zou ik dan net zo veel moeten betalen als iemand met veel handbagage of nog meer?

Chahid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2014 17:00

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door Chahid »

Ben het volkomen met je eens .heb zelf de ervaring dat dat me bagage op de heen vlucht werd gelabeld als( small ) . En op de terug weg als (large) , geintje koste mij 50. kan iemand me dat uitleggen . En daarnaast is een standaard cappuccino in het vliegtuig met caramel . De stewards keken me aan alsof ik gek was .schiet mij maar lek!!! Wat een waardeloos maatschappij

g v d weerd
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2014 21:34

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door g v d weerd »

Wizz Air is gewoon een heel goed maatschappij om mee te vliegen mits je alles goed doet met boeken .
Kwestie van goed invullen geen verborgen zaken zoals Ryanair vroeger had .
Als je lid bent super goedkoop vliegen , mits je geen bagage meeneemt retourtje Roemenie voor euro 20,-.
Mensen die klagen dat het een slechte maatschappij is , zijn mensen die niet de tijd nemen om alles
goed in te vullen en de spelregels die bij het goedkoop vliegen horen en dan via een forum een maatschappij afkraken is niet de juiste weg .
Wij hebben alleen maar geode ervaringen met Wizz Air

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door encore »

g v d weerd schreef:Wizz Air is gewoon een heel goed maatschappij om mee te vliegen mits je alles goed doet met boeken .
Kwestie van goed invullen geen verborgen zaken zoals Ryanair vroeger had .
Als je lid bent super goedkoop vliegen , mits je geen bagage meeneemt retourtje Roemenie voor euro 20,-.
Mensen die klagen dat het een slechte maatschappij is , zijn mensen die niet de tijd nemen om alles
goed in te vullen en de spelregels die bij het goedkoop vliegen horen en dan via een forum een maatschappij afkraken is niet de juiste weg .
Wij hebben alleen maar geode ervaringen met Wizz Air
Jaja, heeel geloofwaardig ammelaal

kees.groenendaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2016 14:25

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door kees.groenendaal »

Eind maart had ik een reisje geboekt via WizzAir naar Wroclaw Polen Op vliegveld Eindhoven waren mijn koffers en die van medepassagiers 2 cm te groot
Ik en mijn vrouw moesten daarvoor 160 € bij betalen
WizzAir heeft daardoor mijn vakantie totaal verpest die reis wast best leuk maar ik had beslist niet geboekt als ik dat van te voren had geweten !

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door brokkel »

kees.groenendaal schreef:Eind maart had ik een reisje geboekt via WizzAir naar Wroclaw Polen Op vliegveld Eindhoven waren mijn koffers en die van medepassagiers 2 cm te groot
Ik en mijn vrouw moesten daarvoor 160 € bij betalen
WizzAir heeft daardoor mijn vakantie totaal verpest die reis wast best leuk maar ik had beslist niet geboekt als ik dat van te voren had geweten !
Of te wel, je dacht dat ze de koffers wel als handbagage zouden accepteren. Daarvoor is handbagage niet bedoeld en als je jouw ticket boekt kan je kiezen voor kleine handbagage (gratis) of grote handbagage met bijbetaling maar dat is erg beperkt in formaat en gewicht of je kiest er gewoon voor om een koffer bij te boeken. Betaal je iets meer maar je moet wel een hele bijzondere koffer hebben als die niet zo mee mag.

Alles is in het Nederlands op de website te vinden.
Kleine handbagage:
Als uw handbagage 42 x 32 x 25 cm of kleiner is, mag het gratis mee aan boord. De tas moet onder de stoel voor u passen.

Grote handbagage:
Als uw handbagage groter is dan de afmetingen van kleine handbagage, maar niet groter dan 56x45x25cm, dan kunt u het tegen een vergoeding mee aan boord nemen. De handbagage moet wel in het bagagevak passen. U moet in staat zijn de handbagage zonder hulp in het bagagevak te plaatsen.
Als de afmetingen van de handbagage de bovengenoemde limieten overschrijden, wordt de bagage vervoerd als ingecheckte bagage en worden bagagekosten in rekening gebracht.
Dus helaas is het door uw eigen zuinigheid dat uw vakantie is verpest. De maatschappij heeft dit niet opeens verzonnen maar meldt dit al jaren op hun website. Is het eerder wel gelukt dan had je mazzel maar ik verbaas mij elke keer weer over het feit dat mensen letterlijk een koffer als kleine handbagage denken mee te kunnen nemen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Voortaan maar bij een dure maatschappij boeken dan. Dan krijg je al die extra's "gratis".

hkoper
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2016 09:18

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door hkoper »

Niks mis met deze maatschappij. Het enige probleem is dat mensen denken dat je firstclass kunt vliegen voor zo'n prijsje. Ook lezen mensen niet. Houd je strikt ad afmetingen v voorgeschreven bagage, geen cm teveel! De vliegtuigen zijn schoon en het personeel is erg aardig. Ik zou bij de servicebalie ook gereserveerd zijn door de zoveelste zeikerd die weer niet de moeite heeft genomen om te lezen! Schandalig hoe mensen zich gedragen door hun eigen fouten. Namen exact zoals in je paspoort gebruiken, van te voren je boardingkaarten uitprinten en bagagematen stipt aanhouden en je reist prima met Wizzair.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door newmikey »

Niet dat ik een fan ben van budget maatschappijen maar dit was een gevalletje van te veel (bagage), te laat (aankomen op vliegveld) en te laks (niet thuis printen).

Het zou bij een andere maatschappij niet heel veel anders uitvallen. Ik erger me zowiezo altijd al kapot aan mensen die met halve hutkoffers aan boord komen om die lousy paar euro voor het inchecken van ruimbagage to vermijden met als resultaat een ware oorlog om ruimte in de bagagebakken. Ik vlieg veel zowel voor werk als prive en ik betaal gewoon voor mijn bagage met alleen een laptop/fototas als handbagage. Zit het soms met verbazing aan te kijken dus uitstekend dat er al bij de check-in te grote of zware handbagage tussenuit word gehaald. Kan Transavia nog een voorbeeld aan nemen!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door prem »

En dan die lui die hun handbagage bij rij een in de bagagebakken proberen te dumpen terwijl ze in rij 30 of 35 zitten, om maar niet te hoeven sjouwen, Ryanair let daar nu goed op.

valeria1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2016 09:29

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door valeria1985 »

Mijn vlucht vertrok op 4 mei, om 06:25. De check in had ik al een maand geleden online gedaan. Ik moest maar een bagage inleveren. Ik kwam rond 05:00 uur aan op de vliegveld in Boekarest. Het was helemaal niet druk, maximaal 4 mensen voor ons en 3-4 achter. Naast onze balie was de check in voor Venezie, dezelfde maatschappij. Die mevrouw achter de balie hielp de passagiers van de vlucht naast ons in plaats van 'Eindhoven'. Ik heb haar een keer vriendelijk gevraagd om ons voorgang te geven, vooral wanneer de check in ernaast al gesloten was, en de tijd begon te tikken. Ik heb haar met mijn eigen ogen een man zien wegsturen om extra te betalen voor de bagage, en in de 10 minuten dat hij weg was, had ze al zijn ticket aan iemand anders verkocht. Ze kon hem niet uit de passagiers lijst verwijderen en raakte in paniek en begon druk te bellen links en rechts. We hebben het nog steeds over een passagier van de andere vlucht, met wie ze onze tijd verspilde.
Na inleveren van die ene koffer, hebben wij zo snel mogelijk gelopen richting de gate, zonder enkel minuut ergens te verliezen. Het was ook niet echt druk op het vliegveld. Met ongeveer 30 seconden voor dat wij de gate bereikte, zagen we op de borden 'Last Call 'geschreven. Eenmaal bij de gate, die was al gesloten. Ik kreeg de schuld voor alles en nog wat, ondanks ik uitlegde dat het de schuld van zijn eigen collega was. De medewerkers waren zo onprofessioneel en arrogant dat ik helemaal flipte. Het was een ware nachtmerrie. Ik heb van mijn leven niet eens een bus gemist en ben altijd op tijd. Ze hielden allemaal een verhaal vol en geen enkel heeft ten minste de moeite genomen om naar onze verhaal te luisteren een toe te geven dat er fouten werden gemaakt vanuit hen kant. Een klein excuus had al wonderen kunnen maken op dat moment.
Ze hebben ons met de grenspolitie terug geëscorteerd. De officiers die onze paspoort controle hadden gedaan waren geschokeerd om ons terug te zien en hebben ons verzekerd dat wij hen op tijd hebben gepasseerd (scheelt maar 3-5 minuten van de paspoort controle tot de gate). Ook medewerkers van de vliegveld die ons de weg naar de gate hadden gewezen confirmeerde onze verhaal.
Een medewerker van Wizzair die met ons meeliep verzon allemaal verhalen na de politie toe en deed zijn uiterste best om ons te laten arresteren. Wij zouden hen hadden geslagen en geduwd en agressief gedrag hebben getoond en ga zo door. Wanner de agenten niet eens naar hem luisterde, ging hij steeds opzoek naar andere agenten , misschien , misschien vind hij een die ons arresteert en komt op dit manier van ons af.
Terug naar de ticket in balie, de medewerkster keek ons niet een second aan, draaide met haar ogen gedurende het hele gesprek, weigerde haar naam te geven, weigerde een klacht op te nemen , maakte me voor leugenaar uit, terwijl ze niet eens mijn verhaal had begrepen, een gaaf me 4 minuten om om te boeken. Haar opties waren een week of 5 dagen later. Ze teelde me sarcastisch de minuten die over bleven tot ik alle geld zou verliezen 3...2...1.
Wij hebben uiteindelijk een hele dure vlucht moeten boeken bij een andere maatschappij, voor dezelfde dag. Blijven in Boekarest was helemaal geen optie, niet eens een dag extra.
Met heel veel moeite en na tientallen personen te hebben gesproken, heb ik uiteindelijk een klacht kunnen indienen bij Wizzair. Ik heb ook een algemene klacht ingediend bij de grens politie. Tijdens dat gesprek kreeg ik tot mijn stomme verbazing te horen dat dit een hele gewoon praktijk was bij de vliegmaatschappijen Wizzair en BlueAir. Dat doen ze dagelijks aan tientallen passagiers. Ik ben ook zeker 4 mensen tegengekomen op het vliegveld die met opzet door Wizzair waren achter gelaten. Ik wilde aangifte doen bij de gewoon politie, maar de agent vond wat er gebeurde de normaalste zaak in de wereld en weigerde aangifte op te nemen. Hij gaf me de schuld van alles en zei dat ik nooit moest boeken bij een 'budget' maatschappij. Ik legde uit dat ijk deze tickets helemaal niet goedkoop had gekocht en dat ik oplichterij vond wat ze deden. Hij ook zei dat dit een gewoon dagelijkse praktijk was bij deze twee maatschappijen en dit het meest gelukkige geval was. Het kon mij ook erger overkomen volgens de agent. De volgende keer moest ik maar boeken bij een andere vliegmaatschappij. Kortom, oplichterij wordt getolereerd omdat ze zogenaamd niets aan kunnen doen.

Gesloten