LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sunweb reistijden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Vivel
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2013 12:43

Sunweb reistijden

Ongelezen bericht door Vivel »

Dag,

We hebben een reis bij sunweb geboekt. Dit is een all in vakantie met aankomst op 10 en terugkeer op 17 augustus. Nu krijgen we de reistijden door, aankomst op vliegveld 23.05, hierna bagage ophalen en ruim een uur reizen naar hotel, uiteindelijke aankomst bestemming tegen half 2 op 11 augustus. Vertrek op 17 augustus om 23.50, aankomst Nederland op 18 augustus.

Nu heb ik er wat moeite mee dat we niet op 10 maar op 11 augustus aan komen, deze volledige dag geen gebruik kunnen maken van het geboekte. Extra kosten maken om 's nachts ergens wat te kunnen eten en drinken daar de all in niet werkt na 24.00 en alles dicht zit. Nu gaat het me niet zo zeer om de extra kosten maar meer principieel. Hoe ver kan een reisorganisatie gaan om de klant te duperen. Ik heb ze het voorstel gedaan om elkaar tegemoet te komen en dat we op dag vertrek nog gebruik mogen maken van de all in. Helaas, we hebben pech en ze hoeven maaltijden bij ongunstige tijden niet te vergoeden.
Mijn inziens zijn dit geen ongunstige tijden meer maar wordt er een hele dag van onze geboekte en betaalde vakantie afgehaald. ANVR zegt dan ook het volgende:

1. a. De reisorganisator is naar gelang de omstandigheden verplicht de reiziger hulp
en wbijstand te verlenen, indien de reis niet verloopt overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht hebben. De daaruit voortvloeiende kosten zijn voor rekening van de reisorganisator, indien de tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst hem overeenkomstig artikel 15 lid 3 is toe te rekenen.

Maar helaas ook met sunweb valt niet te praten en blijven in 1 zin terug reageren dat ze geen maaltijden hoeven te vergoeden. Waar blijft de klantvriendelijkheid, de drang om de klant tevreden te houden. Schappelijkheid naar de klant toe is ver te zoeken. Laatste keer dat ik zaken met sunweb heb gedaan.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Sunweb reistijden

Ongelezen bericht door henk51 »

Ieder jaar komt in de vakantie tijden dit soort topics weer op het forum.
1e en laatste dag zijn reisdagen gebruik zoekfunctie maar eens en u krijgt honderden antwoorden op uw vraag.
Vooral reizen naar Turkye hebben ongunstige vliegtijden het is niet alleen zo bij Sunweb maar bij alle,alle touroperators.(lees de topics maar eens na) ze vliegen bijna allemaal met dezelfde luchtvaart maatschappij
U vertrekt 17 augustus om 23.50 dat betekent ook veelal om 10 uur uit uw kamer ,daarom zijn die reizen zo "goedkoop" de touroperator bespaart op die manier ook op de hotelkosten om de prijs zo laag mogelijk te kunnen houden.
Maar in ieder geval een prettige vakantie geniet ervan,en maak u niet druk om de vluchttijden en extra kosten dit is al jaaren zo het geval.


gr Henk

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Sunweb reistijden

Ongelezen bericht door Jefdus »

Wees blij dat je de 17e niet al om 10 uur in de ochtend vertrekt...

Overigens vind ik het ook een beetje onzin dat je extra kosten zou maken voor eten en drinken vanwege de late aankomst. Als je er om half 2 bent, ga je toch gewoon slapen en gooi je je de volgende dag vol aan het ontbijt?

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Sunweb reistijden

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Jefdus schreef:Wees blij dat je de 17e niet al om 10 uur in de ochtend vertrekt...

Overigens vind ik het ook een beetje onzin dat je extra kosten zou maken voor eten en drinken vanwege de late aankomst. Als je er om half 2 bent, ga je toch gewoon slapen en gooi je je de volgende dag vol aan het ontbijt?
Normaal gesproken zou je inderdaad gewoon om 18/19 uur dineren en dan 's ochtends gewoon ontbijten. Ik zie ook geen reden waarom je midden in de nacht nog een keer zou moeten eten. Maar goed, ik verbaas me ook over ouders die hun kinderen na 3 kwartier zwemles om 11 uur 's ochtends meteen volstoppen "want ze zullen wel uitgehongerd zijn" na een paar kwartiertjes zwemmen....

Vivel
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2013 12:43

Re: Sunweb reistijden

Ongelezen bericht door Vivel »

Voor de duidelijkheid, het gaat me niet om de extra kosten en zeker niet om me vol te gooien! Het is meer een principe kwestie, je komt eigenlijk een dag te laat aan dat je geboekt en betaald hebt. Het gaat in bij het inchecken, wij checken in op 11 augustus terwijl we vanaf 10 augustus een reis boekten. Principieel dus de vraag, hoe ver kan een reis organisatie gaan in het af snoepen van je vakantie tijd waar je als reiziger wel voor betaald. Alleen maar om er zelf goedkoper vanaf te komen...!

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Sunweb reistijden

Ongelezen bericht door Jefdus »

Vivel schreef:Voor de duidelijkheid, het gaat me niet om de extra kosten en zeker niet om me vol te gooien! Het is meer een principe kwestie, je komt eigenlijk een dag te laat aan dat je geboekt en betaald hebt. Het gaat in bij het inchecken, wij checken in op 11 augustus terwijl we vanaf 10 augustus een reis boekten. Principieel dus de vraag, hoe ver kan een reis organisatie gaan in het af snoepen van je vakantie tijd waar je als reiziger wel voor betaald. Alleen maar om er zelf goedkoper vanaf te komen...!
Het gaat niet in bij het inchecken in het hotel, maar bij de geplande vertrektijd van het vliegtuig. Bij dit soort vliegvakanties moet je er eigenlijk van uitgaan dat je 2 reisdagen verliest. Ik dit geval heb je geluk dat je maar 1 dag verliest, omdat de terugreis ook heel laat is. Zoals ik al aangaf, had die ook om 10 uur in de ochtend kunnen zijn.

estherlah
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 feb 2013 23:13

Re: Sunweb reistijden

Ongelezen bericht door estherlah »

Vivel schreef:Het gaat in bij het inchecken
Hoe kom je daarbij?

Vivel
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2013 12:43

Re: Sunweb reistijden

Ongelezen bericht door Vivel »

estherlah schreef:
Vivel schreef:Het gaat in bij het inchecken
Hoe kom je daarbij?

Volgens sunweb gaat de all in formule in bij inchecken... Nu toch maar gewoon genieten van pre vakantie fun:-)

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Sunweb reistijden

Ongelezen bericht door Jefdus »

Vivel schreef:
estherlah schreef:
Vivel schreef:Het gaat in bij het inchecken
Hoe kom je daarbij?

Volgens sunweb gaat de all in formule in bij inchecken... Nu toch maar gewoon genieten van pre vakantie fun:-)
De all-in formule ja. Anders gaan klanten opeens verwachten dat ze op het vliegveld ook kosteloos kunnen eten en drinken.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Sunweb reistijden

Ongelezen bericht door gerda1956 »

De tijden 23.50 uur zijn meestal meestal standaard tijden en nog onder voorbehoud. Als je op internet boekt staat er ook vaak als vertrek/aankomsttijd 23.50 genoemd. Goed uw tijden op internet checken en op Schiphol.nl.
Wordt uw vlucht soms door Corendon gedaan? Die hebben daar namelijk helemaal een handje van.

Gesloten