LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OAD falliet

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door plumber »

Chocomelk schreef:
plumber schreef:Ach wat. Volgend jaar kunnen alleen de buitenlanders die hier werken
nog op vakantie gaan.Voor de Nederlander is er toch geen werk meer.
Er is steeds minder geld om op vakantie te kunnen gaan (helaas).
Dat bedoel ik dus. Heb van dit jaar 120€ minder te besteden per maand dan vorig jaar.
Huur 40€ omhoog pensioen 36€ omlaag 30€ eigen bijdrage zorg 2% BTW verhoging
zorgverzekering 20€ omhoog allemaal per maand.Verrek ik zit al boven die 120€
dus ik reken niet verder anders wordt plumber horizontaal weg gedragen van de schrik.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

geengast schreef:SRC-cultuurvakanties is uiteraard ook failliet (deze hoorden gewoon bij de OAD groep). Het valt me op dat je bij SRC op de site goed moet zoeken om te zien dat ze failliet zijn.
Staat gewoon bij nieuws.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door sjohie »

plumber schreef:Ach wat. Volgend jaar kunnen alleen de buitenlanders die hier werken
nog op vakantie gaan.Voor de Nederlander is er toch geen werk meer.
Oh? Hoe kom je daar zo stellig bij? Wij, 2 autochtone Nederlanders, zijn net terug van onze 2 buitenlandse vakantie dit jaar, en mijn werkeloze vriendin heeft aan de deze week verstuurde 2 sollicitatiebrieven, 2 uitnodigingen voor een gesprek overgehouden.

Het is niet allemaal zo zwart/wit als sommige media/politici je willen doen geloven.. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Chocomelk schreef:
plumber schreef:Ach wat. Volgend jaar kunnen alleen de buitenlanders die hier werken
nog op vakantie gaan.Voor de Nederlander is er toch geen werk meer.
Er is steeds minder geld om op vakantie te kunnen gaan (helaas).

Ja daarom ga ik maar gewoon in ned :oops: wat nodig duurder is als twee wk griekenland!! Mafketels.maar ja.....doe het zelf

Maar wat gjvdz ook zegt ,internet doet het hem ook hoor,alhoewel je oad ook online kon boeken alleen ja wat duurdere he,soms..soms niet...

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door G7 »

sjohie schreef:
plumber schreef:Ach wat. Volgend jaar kunnen alleen de buitenlanders die hier werken
nog op vakantie gaan.Voor de Nederlander is er toch geen werk meer.
Oh? Hoe kom je daar zo stellig bij? Wij, 2 autochtone Nederlanders, zijn net terug van onze 2 buitenlandse vakantie dit jaar, en mijn werkeloze vriendin heeft aan de deze week verstuurde 2 sollicitatiebrieven, 2 uitnodigingen voor een gesprek overgehouden.

Het is niet allemaal zo zwart/wit als sommige media/politici je willen doen geloven.. :wink:

Tja, wie het breed heeft, laat het breed hangen, maar dit geldt lang niet voor iedereen. En wat je vriendin betreft, ze heeft gesolliciteerd en mag op gesprek, maar ze is nog niet aangenomen. Op tv zie je legio mensen die zich kapot solliciteren en niet aan de bak komen. Maargoed, dat is weer wat anders.

Wij zijn ook 65+ met een klein aanvullend pensioentje, maar ik kan met een beetje rekenwerk toch nog wel op vakantie naar het buitenland. Ik zoek via internet alles bij elkaar en kan voor net € 600, een weekje samen (2pers) met het vliegtuig en hotel vp naar Spanje binnenkort. Thuis blijven is echt duurder. :lol:

En daar komt het dus ook door. Velen van ons doen het nu zo en dat is/was funest voor de touroperators, waarbij ik nogmaals wil zeggen......jammer, jammer van zo'n mooi bedrijf.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ g7
Mooi dat je toch nog kan :wink: en dat voor die prijs :shock: nou...idd twee wk thuis net zo duur,nou ja..
Boodschappen etc moet je hier ook halen.
Als je niet veel eisend bent dan kan je nog leuk weg,geniet ervan zolang het kan,volgend jr??

Sjohie

Je kan niet alle bedrijfs takken over 1 kam scheren zijn heel vee bedrijven die het moeilijk hebben,failliet gaan of reorganiseren,ook bedrijven die nergens last van hebben en het gewoon goed doen,volop wints maken en mensen aannemen,maar het overgrote deel van ned is het moeilijk een baan vinden...ook al wil je nog zo graag!!!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door sjohie »

rozemarijntje schreef:@ g7
Mooi dat je toch nog kan :wink: en dat voor die prijs :shock: nou...idd twee wk thuis net zo duur,nou ja..
Boodschappen etc moet je hier ook halen.
Als je niet veel eisend bent dan kan je nog leuk weg,geniet ervan zolang het kan,volgend jr??

Sjohie

Je kan niet alle bedrijfs takken over 1 kam scheren zijn heel vee bedrijven die het moeilijk hebben,failliet gaan of reorganiseren,ook bedrijven die nergens last van hebben en het gewoon goed doen,volop wints maken en mensen aannemen,maar het overgrote deel van ned is het moeilijk een baan vinden...ook al wil je nog zo graag!!!
En tóch ben ik het daar niet helemaal mee eens. Het zal vast voor veel mensen zo zijn, ik ken ook de verhalen in de krant van mensen met 100+ brieven en 1 lullig gesprekje in 1 jaar tijd. Maar, mijn vriendin, die de moeite heeft gedaan om een paar buitenlandse talen fatsoenlijk te leren, itt het MTV Engels van veel schoolverlaters, heeft zelfs hier in het oosten, waar de banen minder voor het oprapen liggen als in het westen, de laatste 2 maanden, 9 brieven verstuurd, en er uit mijn hoofd 5 gesprekken aan overgehouden.

Nou was er hier laatst een topic van iemand die afgaf op het UWV, de overheid en weet ik niet wat, want ze kreeg amper reacties terug, laat staan een uitnodiging voor een gesprek. Wat bleek, die stuurde al geruime tijd bij elke sollicitatie alleen een CV, zonder begeleidende brief. :shock:

Deze 2 uitersten doen mij concluderen dat er ook zeker een groot grijs gebied is in deze materie, een gebied waar eigen keuzes en verantwoordelijkheid alles bepalend zijn in vinden van een baan.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ook dat,daar heb je gelijk in,maar sommige sectoren liggen toch echt op zijn gat,
Bouw,winkels,horeca.etc..


Idd je moet een goede cv kunnen schrijven,brief die eruit springt,maar dan nog soms,het ligt ook niet aan alle zoveel % werkelozen natuurlijk...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door tenormin »

Gaat dan niet over de reiswereld maar hier in Leidschendam zit het hoofdkantoor van FUGRO en...die gaat buitenlandse techneuten aannemen, Nederlanders zijn er gewoon niet meer die dit werk kunnen doen. En ook dit (nog) heel gezonde bedrijf denkt er nu over om elders in de wereld het hoofdkantoor te plaatsen. Die hebben ook best veel medewerkers in dienst en die kunnen niet allemaal mee naar het buitenland. Zou eeuwig zonde zijn als ook dit bedrijf pleite zou gaan.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door Har06 »

Voorgaande lijntjes hebben toch niets met OAD te maken !!!!!!!!!!!!!.

Nu blijkt pas dat OAD al maanden de buitenlandse hotels niet betaald heeft en erwel mensen naar toestuurt, OAd heeft niet goed ingespeeld op de interboekingsbedrijven en loopt achter de marktontwikkeling aan. TUI neemt voorlopig namens de curatoren de taken van OAD over :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door tenormin »

@Har06, dat is helemaal waar, de afwijkende lijn had ik niet moeten volgen.
Las vanmorgen ook dat de Hotels de mensen die er zijn nu laten betalen of anders koffers pakken. Terwijl het Garantiefonds zegt: niet betalen. Lekker makkelijk dat van hieruit te zeggen: de mensen daar (waar dan ook op vakantie) staan wel voor deze 'keuze': betalen of eruit.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:@Har06, dat is helemaal waar, de afwijkende lijn had ik niet moeten volgen.
Las vanmorgen ook dat de Hotels de mensen die er zijn nu laten betalen of anders koffers pakken. Terwijl het Garantiefonds zegt: niet betalen. Lekker makkelijk dat van hieruit te zeggen: de mensen daar (waar dan ook op vakantie) staan wel voor deze 'keuze': betalen of eruit.
Die schaar ik onder dezelfde categorie als artsen in de populaire vakantielanden die precies weten hoeveel een zorgverzekeraar uitkeert voor een behandeling X, en dus ook precies dat bedrag declareren, wat vaak een veelvoud is van de werkelijke kosten.

Aan de andere kant, de grote touroperators zuigen die hoteleigenaren ook uit, aan een week all-inclusive verblijf houdt de hotelier ook maar een paar tientjes over onder de streep hoorde ik vorig jaar van iemand.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door tenormin »

Aan de andere kant, de grote touroperators zuigen die hoteleigenaren ook uit, aan een week all-inclusive verblijf houdt de hotelier ook maar een paar tientjes over onder de streep hoorde ik vorig jaar van iemand.
Als dat zo is kunnen de hoteliers er ook voor kiezen zich niet te verbinden aan die grote touroperators. Zou ik dan zeggen. Maar door die "uitzuigers" hebben ze dan wel een vast inkomen, lijkt mij dan. Trouwens, als je op eigen houtje naar b.v. Turkije gaat en zelf je appartement/hotel of wat dan ook boekt, ben je voordeliger uit dus zoveel minder zullen ze dan ook niet verdienen via touroperators.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
Aan de andere kant, de grote touroperators zuigen die hoteleigenaren ook uit, aan een week all-inclusive verblijf houdt de hotelier ook maar een paar tientjes over onder de streep hoorde ik vorig jaar van iemand.
Als dat zo is kunnen de hoteliers er ook voor kiezen zich niet te verbinden aan die grote touroperators. Zou ik dan zeggen. Maar door die "uitzuigers" hebben ze dan wel een vast inkomen, lijkt mij dan. Trouwens, als je op eigen houtje naar b.v. Turkije gaat en zelf je appartement/hotel of wat dan ook boekt, ben je voordeliger uit dus zoveel minder zullen ze dan ook niet verdienen via touroperators.
Dan zitten ze met een leeg hotel.. :wink: Die grote resorts draaien net als vliegmaatschappijen op bezetting, die moeten x% van de tijd vol zitten om alleen al de kosten te kunnen dekken, en dan is de laatste 5% bezetting daarboven de winst.

Ze moeten er dus voor zorgen dat ze van mei tot oktober >90% vol zitten om de rest van het jaar uit te kunnen zingen, en vanuit zeg Turkije zelf een paar honderd kamers gevuld houden is niet te doen.

Kleinere hotels kunnen leven van wat jij zegt, de reizigers die op de bonnefooi komen aanwaaien voor een paar dagen.

Maar toevallig zijn wij net een week terug van 12 dagen Kreta, en via OAD boeken was goedkoper als zelf een losse vlucht + appartement boeken. (+/- 20% goedkoper ongeveer)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door Har06 »

Wat heeft nu weer met OAD van doen.!!!!!!!!!! :mrgreen:

De hotels oa in Turkije worden zoals nu blijkt achteraf door OAD betaald, vandaar dat enkele hotels tot rechtsreekse betaling aandrongen/aandringen bij de OAD klanten.

SGR vergoedt de reizigers, maar staan ze garant voor de aangegane verplichtingen door OAD met hotels cs, ??? ik veronderstel van niet. Tui neemt nu het heft in handen :mrgreen:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:Wat heeft nu weer met OAD van doen.!!!!!!!!!! :mrgreen:

De hotels oa in Turkije worden zoals nu blijkt achteraf door OAD betaald, vandaar dat enkele hotels tot rechtsreekse betaling aandrongen/aandringen bij de OAD klanten.

SGR vergoedt de reizigers, maar staan ze garant voor de aangegane verplichtingen door OAD met hotels cs, ??? ik veronderstel van niet. Tui neemt nu het heft in handen :mrgreen:
Alles eigenlijk, het faillissement van OAD zorgt ervoor dat wij het er hier over hebben.. :wink: Maar dat zij onderling als zakelijke overeenkomst hebben besloten om achteraf te verrekenen is tussen de hoteliers en OAD. En in zo'n klantgerichte branche waar een paar slechte zoover beoordelingen over zo'n geintje als dit je weet ik hoeveel gasten kan schelen in de toekomst, is het gewoon zakelijk niet slim om zo je gasten op de huid te zitten, terwijl die hier ook niks van af weten, en vermoedelijk niet eens de mogelijkheid hebben om even zoveel geld op te hoestten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door tenormin »

@sjohie, +1. Juist, die is voor jou. Want die reiziger kan natuurlijk niet nog eens een bedrag ophoesten waar al wel voor betaald is. Dat er hotels zijn die de OAD of het garantiefonds niet vertrouwen is rot, maar kan je niet zomaar op de reiziger afwentelen. En dat is nu juist wat sommigen natuurlijk wel proberen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:@sjohie, +1. Juist, die is voor jou. Want die reiziger kan natuurlijk niet nog eens een bedrag ophoesten waar al wel voor betaald is. Dat er hotels zijn die de OAD of het garantiefonds niet vertrouwen is rot, maar kan je niet zomaar op de reiziger afwentelen. En dat is nu juist wat sommigen natuurlijk wel proberen.
Wat ik begreep op Kreta, is dat de Grieken een redelijke hoeveelheid toeristen extra hebben ontvangen door het dreigende gedonder in Syrië, waar bij een gewapend ingrijpen Turkse luchtmachtbases veel gebruikt zouden worden door Navo en/of de Amerikanen, net als tijdens de golfoorlog etc. Daarom zijn veel Russen uitgeweken naar Griekenland, en als die nou net de 5 à 10% winstmarge voor die Turkse resorts inhielden, is het wel weer te begrijpen dat ze elke euro die ze kunnen krijgen van de toeristen als leuk meegenomen beschouwen. Maar dat is deels speculatie, en sommige van die hoteliers zijn inhalige klootzakken, die komen overal voor, dus ook in die branche.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door Har06 »

sjohie schreef:
Har06 schreef:Wat heeft nu weer met OAD van doen.!!!!!!!!!! :mrgreen:

De hotels oa in Turkije worden zoals nu blijkt achteraf door OAD betaald, vandaar dat enkele hotels tot rechtsreekse betaling aandrongen/aandringen bij de OAD klanten.

SGR vergoedt de reizigers, maar staan ze garant voor de aangegane verplichtingen door OAD met hotels cs, ??? ik veronderstel van niet. Tui neemt nu het heft in handen :mrgreen:
Alles eigenlijk, het faillissement van OAD zorgt ervoor dat wij het er hier over hebben.. :wink: Maar dat zij onderling als zakelijke overeenkomst hebben besloten om achteraf te verrekenen is tussen de hoteliers en OAD. En in zo'n klantgerichte branche waar een paar slechte zoover beoordelingen over zo'n geintje als dit je weet ik hoeveel gasten kan schelen in de toekomst, is het gewoon zakelijk niet slim om zo je gasten op de huid te zitten, terwijl die hier ook niks van af weten, en vermoedelijk niet eens de mogelijkheid hebben om even zoveel geld op te hoestten.
Zo jij spreekt uit ervaring?, ik heb andere evaringen in de inmiddels 15 * turkije vakanties in Belek.
Ik ga ervan uit dat de hotelier betaald is voor de overnachtingen drank en eten van z,n gasten als die arriveren, de airlines hoor je niet omdat die zonder vooruit betaling geen tickets geven.
Overigens bij rechtstreeks in Turkije boeken van hotels etc betaal je 100 % meer.
De reisburobranche zal nog wel meer tikken krijgen aangezien 75 % van de boekingen via internet gaan.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: OAD falliet

Ongelezen bericht door tenormin »

Overigens bij rechtstreeks in Turkije boeken van hotels etc betaal je 100 % meer.
De reisburobranche zal nog wel meer tikken krijgen aangezien 75 % van de boekingen via internet gaan.
Sorry, maar dit is absolute nonsens wat je schrijft. Ben 'maar' 20 keer in Turkije geweest en geloof me maar, we betaalden minstens 50% minder dan de reizigers die via reisbureau of online geboekt hadden. Je komt met elkaar in gesprek en dan zijn er diverse reisbureaus betrokken die de mensen hadden. OAD, TUI, Neckermann e.d. De 'verontwaardiging' was vaak groot als ze hoorden wat wij betaalden, ook tussen de andere bureaus waren verschillen, dus zeg nu niet dat alleen boeken per reisorganisatie voordeliger is.

Gesloten