LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia: Bijbetalen Ruimbagage 2014.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Transavia: Bijbetalen Ruimbagage 2014.

Ongelezen bericht door sprookje »

:mrgreen: Gewoon via België op vakantie, ga ik vanaf nu ook terug doen.Bye bye holland de centjes uit Belgie zijn jullie kwijt.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Transavia: Bijbetalen Ruimbagage 2014.

Ongelezen bericht door G7 »

sprookje schreef::mrgreen: Gewoon via België op vakantie, ga ik vanaf nu ook terug doen.Bye bye holland de centjes uit Belgie zijn jullie kwijt.
Vooral doen. Als wij vanuit onze woonplaats eerst nog naar Belgie zouden moeten reizen, zijn we wellicht nog meer aan reiskosten kwijt, dan het thuis bijboeken van je ruimbagage.

Ik vind het niet zo erg hoor, die paar tientjes. Zo ook maak ik mij geen zorgen zoals sommigen hier over het milieu. Er zijn ergere uitstoten en vervuilers. Als ik daar eerst allemaal over na zou moeten denken, kwamen we nergens meer. Voor volgend jaar staan hier weer 2 reisjes gepland naar de zon, met bijbetaling voor de bagage. :D

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Transavia: Bijbetalen Ruimbagage 2014.

Ongelezen bericht door kokka »

Het grootste milieuvervuilende instituut ter wereld? Mag ik vragen hoe je bij deze domme niet-onderbouwde en naïeve opmerking komt? Vergelijk de CO2 uitstoot per persoon per kilometer maar eens met die van een gemiddelde auto.
Of de CO en CO2 uitstoot van... de mens. En inderdaad containerschepen zijn vervuilend. Maar als je dat relatief of procentueel of in verhouding gaat bekijken , dan zijn ze weer erg "schoon". CO2 uitstoot is zo erg nog niet, als ze maar van de oerwouden enzo afblijven...
Nog geen 20 containerschepen, vervuilen per jaar even veel als de 1 miljard auto's op de wereld, en er zijn heel wat meer van die grote schepen dan 20. Hoe je het ook berekend, die schepen zijn nooit schoon.[/quote]
de schepen zijn schoon als je de co2 uitstoot per kilo vervoerde lading berekend.
als je de 18000 containers over de weg van singapore naar rotterdam moet vervoeren stoot je heel wat meer uit als dat ene containerschip. buiten dat hebben de schepen tegenwoordig ook uitlaatgassen reiniging.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Transavia: Bijbetalen Ruimbagage 2014.

Ongelezen bericht door olaf79 »

stekel schreef:
stofzuigertje schreef:Waarom moet mijn zoon voor 10 Kg betalen en zelf Ik 49 kg weegt maar de buurvrouw zonder bagage is al ruim 130 Kg, de weegschaal gaat niet verder......

Ik zou voor een prijs per Kg zijn omdat naast de stoel ook elke Kg geld kost.

Nu lopen ze het risico dat je een extra ruime jas gaat maken met extreem veel zakken waar erg veel zware dingen in kunnen.

Ik heb al een jas met extra zakken waar ik graag mee winkel omdat ik dan mijn handen vrij houd maar in het vliegtuig, het kan nog erger....

Daarom ben ik voor een totaal gewicht van zowel Passagier als bagage totaal en dat is eerlijker omdat vooral de extra Kg veel brandstof kosten en voor die extra brandstof ook weer extra nodig is....
Daarom, doe het eens Per KG voor het totaal... en ik zal genieten als mijn buurvrouw gaat klagen.
Dat komt nog wel hoor. Bij het inchecken even op de weegschaal en dokken maar.
Ik moest in afrika eens op de weegschaal voor het instappen. Iedereen trouwens. Die gammele vliegtuigen moeten heel precies ingedeeld anders kapseizen ze.

TuukG
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2014 16:27

Re: Transavia: Bijbetalen Ruimbagage 2014.

Ongelezen bericht door TuukG »

Ik heb een vraagje: Wij hebben bij transavia getracht met twee gezinnen een vlucht te boeken via de online boeking. Vorig jaar ook trouwens en toen hadden we precies hetzelfde probleem en dat is: Als we tegelijk boeken dan gaat bij die gene die als laatst boekt de betaling niet goed, de webpagina gaat niet verder bij de betaling. Je moet dan 45 minuten wachten om het opnieuw te proberen, wij hebben een uur gewacht en zien dat de prijs ineens gestegen is met 20,- euro p.p. dus nu moeten we 100,- euro meer betalen voor de zelfde vlucht. Tijdens het boeken van de eerste poging Transavia gebeld om aan te geven dat de boeking niet wil slagen, dan krijg je als antwoord zet maar een punt achter de naam dan lukt het wel, maar goed punt en komma geprobeerd maar wou niet lukken, de medewerker gaf ook niet de mogelijkheid om telefonisch te boeken. Na een uur opnieuw gedaan en toen met de nieuwe prijs van de vlucht gaat het in één keer wel goed... wij denken dat Transavia dit op e.o.a. manier manipuleert. Heeft iemand hier dit ook wel eens meegemaakt?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Transavia: Bijbetalen Ruimbagage 2014.

Ongelezen bericht door sjohie »

TuukG schreef:Ik heb een vraagje: Wij hebben bij transavia getracht met twee gezinnen een vlucht te boeken via de online boeking. Vorig jaar ook trouwens en toen hadden we precies hetzelfde probleem en dat is: Als we tegelijk boeken dan gaat bij die gene die als laatst boekt de betaling niet goed, de webpagina gaat niet verder bij de betaling. Je moet dan 45 minuten wachten om het opnieuw te proberen, wij hebben een uur gewacht en zien dat de prijs ineens gestegen is met 20,- euro p.p. dus nu moeten we 100,- euro meer betalen voor de zelfde vlucht. Tijdens het boeken van de eerste poging Transavia gebeld om aan te geven dat de boeking niet wil slagen, dan krijg je als antwoord zet maar een punt achter de naam dan lukt het wel, maar goed punt en komma geprobeerd maar wou niet lukken, de medewerker gaf ook niet de mogelijkheid om telefonisch te boeken. Na een uur opnieuw gedaan en toen met de nieuwe prijs van de vlucht gaat het in één keer wel goed... wij denken dat Transavia dit op e.o.a. manier manipuleert. Heeft iemand hier dit ook wel eens meegemaakt?
Hoe doen jullie dat met "twee gezinnen een vlucht boeken" dan precies? 2 laptops/tablets ,en dan tegelijk alles aanklikken en invoeren? Dan lijkt me de oplossing simpel, beide families in 1 boeking de tickets laten reserveren, toch? En anders bieden ze ook de optie tot een groepsboeking, dat gaat niet online, maar dan weet je zeker dat jullie alles hetzelfde hebben.

TuukG
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2014 16:27

Re: Transavia: Bijbetalen Ruimbagage 2014.

Ongelezen bericht door TuukG »

Klopt met twee laptops, maar ja het is toch raar dat dan één niet lukt. De volgende vlucht zal niet meer met Transavia gaan maar met een andere maatschappij. Dat ze het op deze manier afhandelen is gewoonweg absurd. Ze manipuleren de betaling gewoon en 45 min. later is het ineens 20,- p.p. duurder, vorig jaar precies het zelfde gehad hoe toevallig is dat.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Transavia: Bijbetalen Ruimbagage 2014.

Ongelezen bericht door geengast »

Dit is een instelling binnen het Transavia systeem dat moet voorkomen dat teveel plaatsen in een klasse verkocht worden. Het heeft niets met stoelen of zo te maken. Maar Transavia stelt bijvoorbeeld in de economy klasse 6 klasses in, zo kunnen ze mooi zien dat hoe voller het vliegtuig raakt, hoe duurder de stoelen worden. Is eigenlijk ook logisch. Van jullie gezinnen kan maar een beperkt aantal voor die goedkope prijs op reis. Het eerlijkst is als jullie de twee boekingen bij elkaar optellen en dan onderling het verschil delen.

Dit systeem heeft trouwens veel consequenties voor de prijzen in de internationale luchtvaart. maatschappijen voorkomen zo dat groepen kunnen boeken. Een touroperator kan dus nooit bijvoorbeeld 60 stoelen opkopen voor een voordelig tarief en daar goedkope vakanties van maken.

Het geluk dat een paar mensen krijgen om voor een lage prijs te boeken wordt eigenlijk dubbel en dik betaalt door de grootste groep reizigers.

Gesloten