LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
greetje1411
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2014 11:31

: Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door greetje1411 »

hallo, wie heeft ook vertraging opgelopen op deze vlucht ,hier melding van gemaakt bij zowel Transavia en de Griekse luchtvaartmaatschappij maar toch met het gevoel zit van ?.. Deze vlucht was vanaf Eelde Mvg.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door sjohie »

greetje1411 schreef:hallo, wie heeft ook vertraging opgelopen op deze vlucht ,hier melding van gemaakt bij zowel Transavia en de Griekse luchtvaartmaatschappij maar toch met het gevoel zit van ?.. Deze vlucht was vanaf Eelde Mvg.
Waarom maak je melding bij een Griekse luchtvaartmaatschappij (Olympic, Hellenic, Aegean?) als je met Transavia vliegt?

Maar Transavia is notoir langzaam als het gaat om claims mbt vertraging, dus ik zou er een rechtsbijstandverzekering op afsturen, of zo'n dedicated claimbureau ofzo.

degekkebelg33
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2014 16:03
Locatie: Antwerpen

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door degekkebelg33 »

Waarom zo een poeha? Transavia zou de vlucht wel hebben uitgevoerd met de griekse luchtvaartmaatschappij. Dit gebeurd vaker! Transavia zal uw claim vast wel verwerken. moet alleen even geduld hebben he. Maar hoelang was de vertraging?

degekkebelg33
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2014 16:03
Locatie: Antwerpen

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door degekkebelg33 »

ten eerste heb ik geen pb gestuurd ! ten tweede vraag ik gewoon iets en ga ik niet in discussie....
Ik wilde alleen meegeven dat u alleen een vergoeding krijgt na zoveel uur vertraging anders behabdeld hv uw vraag niet eens! Ik heb al jarenlang een reisbureau en wil u alleen adviseren en dat uw werk wellicht voor niets is!

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door bokkel »

maar de Hollandse regeltjes zijn iets anders dan de Belgische regeltjes...

greetje1411
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2014 11:31

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door greetje1411 »

greetje1411 schreef:hallo, wie heeft ook vertraging opgelopen op deze vlucht ,hier melding van gemaakt bij zowel Transavia en de Griekse luchtvaartmaatschappij maar toch met het gevoel zit van ?.. Deze vlucht was vanaf Eelde Mvg.


Na het plaatsen van deze vraag geen reacties gekregen van mensen op deze vlucht.

Heb begin februari 2014 Eu claim ingeschakeld en eind Februari 2014 het geld op mijn bankrekening bij geschreven gekregen .
TOPPP!!! Mvg.Greetje

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door eleven »

greetje1411 schreef:
greetje1411 schreef:hallo, wie heeft ook vertraging opgelopen op deze vlucht ,hier melding van gemaakt bij zowel Transavia en de Griekse luchtvaartmaatschappij maar toch met het gevoel zit van ?.. Deze vlucht was vanaf Eelde Mvg.


Na het plaatsen van deze vraag geen reacties gekregen van mensen op deze vlucht.

Heb begin februari 2014 Eu claim ingeschakeld en eind Februari 2014 het geld op mijn bankrekening bij geschreven gekregen .
TOPPP!!! Mvg.Greetje

En van welke maatschappij ?

greetje1411
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2014 11:31

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door greetje1411 »

Van Transavia de claim is direct toegewezen wat mij als particulier niet lukte en geloof mij de brieven zijn opgesteld door iemand die er echt ook verstand van heeft)- maar na weken heen en weer mailing claim afgewezen door Transavia,er zat veel plak en knip werk tussen standaard brieven ,nu heeft het geld gekost maar alla anders had ik niets )- door een derde partij in te schakelen een grote organisatie ,jammer dat het zo moet,maar beter iets dan niets

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bokkel schreef:maar de Hollandse regeltjes zijn iets anders dan de Belgische regeltjes...
Het zijn Europese regels....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door kweenie »

bokkel schreef:maar de Hollandse regeltjes zijn iets anders dan de Belgische regeltjes...
Wat heeft België met dit topic te maken????

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door eleven »

kweenie schreef:
bokkel schreef:maar de Hollandse regeltjes zijn iets anders dan de Belgische regeltjes...
Wat heeft België met dit topic te maken????
Omdat bij bokkel het vliegveld Eelde in België ligt. :lol: :lol:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door kweenie »

Ah, vakantieman déjà-vu... die goede oude tijd.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door bokkel »

lol... belgen hebben andere wegen te bewandelen dan ons 'ollanders. Uiteindelijk zou dat, volgens de EU, tot eenzelfde uitkomst moeten leiden.
EUR 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1500 kilometer;
EUR 400 per passagier voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1500 km.
Zo, ik was ook niet op de hoogte van die bedragen. Serieus geld. Hoeveel moest je aan commissie inleveren? 20%?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door olaf79 »

bokkel schreef:lol... belgen hebben andere wegen te bewandelen dan ons 'ollanders. Uiteindelijk zou dat, volgens de EU, tot eenzelfde uitkomst moeten leiden.
EUR 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1500 kilometer;
EUR 400 per passagier voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1500 km.
Zo, ik was ook niet op de hoogte van die bedragen. Serieus geld. Hoeveel moest je aan commissie inleveren? 20%?
Volgens mij gelden die vergoedingen ook voor vluchten die buiten de EU beginnen maar een tussenstop of eindbestemming hebben in een land van de EU. Als je dus van Sydney naar Amsterdam vliegt (om maar wat te noemen) heb je ook recht op vergoeding, al ligt Sydney niet in de EU.

De vertraging moet wel langer dan een bepaalde tijd zijn en of er moet sprake zijn van annulering van de vlucht. Tevens mag er geen sprake zijn van overmacht.
Veel maatschappijen beroepen zich op overmacht terwijl dat niet zo is. Overmacht is als de maatschappij op die omstandigheid geen enkele invloed kan uitoefenen. Een fikse sneeuwbui is dus overmacht. Een technisch mankement niet. Immers de maatschappij moet deugdelijk onderhoud plegen en voldoende vliegtuigen in reserve houden. Een een vertraging van de crew is geen overmacht.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door bokkel »

olaf79 schreef: Volgens mij gelden die vergoedingen ook voor vluchten die buiten de EU beginnen maar een tussenstop of eindbestemming hebben in een land van de EU. Als je dus van Sydney naar Amsterdam vliegt (om maar wat te noemen) heb je ook recht op vergoeding, al ligt Sydney niet in de EU.
De vertraging moet wel langer dan een bepaalde tijd zijn en of er moet sprake zijn van annulering van de vlucht. Tevens mag er geen sprake zijn van overmacht.
Nou..kleine "correctie"/aanvulling op bovenstaande:
EUR 600 per passagier voor alle vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie van meer dan 3500 km. Komt u minder dan vier uur later aan op uw eindbestemming? Dan mag de luchtvaartmaatschappij u 300 euro betalen

greetje1411
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2014 11:31

Re: : Delay of flight HV 368, Heraklion-Groningen, 19/7/2013

Ongelezen bericht door greetje1411 »

Zo ik ga van het forum af het geld is binnen)- iedereen succes die ook recht denkt te hebben op compensatie laat je niet afschepen)- Mvg.Greetje

Gesloten