LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
marc1994
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:18

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door marc1994 »

daffyduck80 schreef:Hoe noem je het dan als je gewoonweg te STOM bent om je eigen naam te kunnen schrijven.

Nogmaals al noemt heel de omgeving je met een bijnaam bv Sjefkuh terwijl je naam gewoon Sjef is vul je dan bij het boeken ook Sjefkuh in zo ja ben je niet bijster slim er staat duidelijk roepnaam en niet je bijnaam
U heeft het de heletijd over een bijnaam, wie heeft het hier dan over een bijnaam????? Bij Vueling vroegen ze om een voornaam en achternaam. Ik kan dan best snappen dat heel veel mensen (waaronder ik zelf) dus gewoon mijn roepnaam en achternaam invullen, en niet al mijn voornamen die ik gekregen heb bij mijn geboorte + achternaam. Dan moeten ze daar neerzetten voornamen, en niet voornaam ;) Maar zoals Vueling al zei, bij hen is het dus niet verplicht om alle namen op te geven ookal vlieg je met paspoort.

@tenormin Daar ben ik ook blij om. Maar dit zal natuurlijk niet bij iedereen gebeuren. Dus niet dat mensen nu denken dat Vueling dat zomaar doet, ik denk dat ik geluk gehad heb. :)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door tenormin »

marc1994 schreef:
daffyduck80 schreef:Hoe noem je het dan als je gewoonweg te STOM bent om je eigen naam te kunnen schrijven.

Nogmaals al noemt heel de omgeving je met een bijnaam bv Sjefkuh terwijl je naam gewoon Sjef is vul je dan bij het boeken ook Sjefkuh in zo ja ben je niet bijster slim er staat duidelijk roepnaam en niet je bijnaam
U heeft het de heletijd over een bijnaam, wie heeft het hier dan over een bijnaam????? Bij Vueling vroegen ze om een voornaam en achternaam. Ik kan dan best snappen dat heel veel mensen (waaronder ik zelf) dus gewoon mijn roepnaam en achternaam invullen, en niet al mijn voornamen die ik gekregen heb bij mijn geboorte + achternaam. Dan moeten ze daar neerzetten voornamen, en niet voornaam ;) Maar zoals Vueling al zei, bij hen is het dus niet verplicht om alle namen op te geven ookal vlieg je met paspoort.

@tenormin Daar ben ik ook blij om. Maar dit zal natuurlijk niet bij iedereen gebeuren. Dus niet dat mensen nu denken dat Vueling dat zomaar doet, ik denk dat ik geluk gehad heb. :)
@marc1994, trek je, in ieder geval van daffyduck80 niets aan, die heeft zich net ingeschreven om iedereen af te katten, (op andere toppics weet ie ook alles beter :mrgreen: ),dus daar heb je niks aan.
Zoals je zelf nu ook weet heb je gewoon mazzel gehad, was je bij andere vliegtoko's niet gelukt.

marc1994
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:18

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door marc1994 »

tenormin schreef:
marc1994 schreef:
daffyduck80 schreef:Hoe noem je het dan als je gewoonweg te STOM bent om je eigen naam te kunnen schrijven.

Nogmaals al noemt heel de omgeving je met een bijnaam bv Sjefkuh terwijl je naam gewoon Sjef is vul je dan bij het boeken ook Sjefkuh in zo ja ben je niet bijster slim er staat duidelijk roepnaam en niet je bijnaam
U heeft het de heletijd over een bijnaam, wie heeft het hier dan over een bijnaam????? Bij Vueling vroegen ze om een voornaam en achternaam. Ik kan dan best snappen dat heel veel mensen (waaronder ik zelf) dus gewoon mijn roepnaam en achternaam invullen, en niet al mijn voornamen die ik gekregen heb bij mijn geboorte + achternaam. Dan moeten ze daar neerzetten voornamen, en niet voornaam ;) Maar zoals Vueling al zei, bij hen is het dus niet verplicht om alle namen op te geven ookal vlieg je met paspoort.

@tenormin Daar ben ik ook blij om. Maar dit zal natuurlijk niet bij iedereen gebeuren. Dus niet dat mensen nu denken dat Vueling dat zomaar doet, ik denk dat ik geluk gehad heb. :)
@marc1994, trek je, in ieder geval van daffyduck80 niets aan, die heeft zich net ingeschreven om iedereen af te katten, (op andere toppics weet ie ook alles beter :mrgreen: ),dus daar heb je niks aan.
Zoals je zelf nu ook weet heb je gewoon mazzel gehad, was je bij andere vliegtoko's niet gelukt.
Zal ik ook niet doen, maar zou wel willen weten hoe hij bij bijnamen komt haha. Ik heb inderdaad geluk gehad en dat ben ik me bewust. Een goede waarschuwing voor anderen!

daffyduck80
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:35

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door daffyduck80 »

Nogmaals een ROEPNAAM OF BIJNAAM is geen naam zoals ze op je officiële documenten staan.
Daar vraagt men duidelijk je naam.
Volgens mij moeten sommige hier echt een cursus lezen krijgen het staat er erg duidelijk op of evt. terug naar school.
Zelfs op mijn geboortebewijs staat het er nog bij naam voornamen achternaam ROEPNAAM.
Meestal is je roepnaam hetzelfde als je voornaam maar bv in het geval van Sjef kan je roepnaam Sjefkuh zijn maar je officiële voornaam blijft toch echt SJEF.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door F.van Holten »

F.van Holten schreef:Om het simpel, en netjes te houden, de naam die op het id.document staat, moet ook op het reisdocument/ticket vermeld staan.
Er is nu nog maar één reisorganisatie die dit gratis voor u veranderd, bij de meeste moet u aardig wat adm. kosten betalen.
Nog maar een keer, zo is het en weinig anders.

marc1994
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2014 13:18

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door marc1994 »

daffyduck80 schreef:Nogmaals een ROEPNAAM OF BIJNAAM is geen naam zoals ze op je officiële documenten staan.
Daar vraagt men duidelijk je naam.
Volgens mij moeten sommige hier echt een cursus lezen krijgen het staat er erg duidelijk op of evt. terug naar school.
Zelfs op mijn geboortebewijs staat het er nog bij naam voornamen achternaam ROEPNAAM.
Meestal is je roepnaam hetzelfde als je voornaam maar bv in het geval van Sjef kan je roepnaam Sjefkuh zijn maar je officiële voornaam blijft toch echt SJEF.
Nee, want kan ook zijn dat iemand Hendrink Jan Pietersen heet, maar zijn roepnaam is Henk. Mijn 1e naam van mijn doopnaam is ook Marco, maar mijn roepnaam is Marc.

En op mijn ID-kaart staat dus Marc + achternaam, maar op mijn paspoort staat alleen Marco en de rest van mijn namen + achternaam maar geen Marc. ;-)

Maarja, deze discussie heeft geen zin want mijn vraag 1e vraag is beantwoord en 'de zaak' is opgelost.

daffyduck80
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:35

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door daffyduck80 »

Dus conclusie je ID is niet goed je paspoort dus wel.
Daar kan je in Amerika nog weleens problemen mij krijgen als je daar ooit heen zou gaan.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door F.van Holten »

ID is goed, en paspoort is goed, het gaat erom waarmee je op reis gaat,
ID is niet in alle landen geldig, paspoort wel.
Maar probleem is opgelost :wink:
Pffffffffff.

daffyduck80
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:35

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door daffyduck80 »

Tuurlijk is dat niet goed het gaat om je officiële naam niet om je roepnaam.
En ja hoe weet ik dat omdat ze 2 jaar geleden bij mij bij de gemeente ook die fout hadden gemaakt paspoort en id verschillend.
Gelukkig wel opgelost maar het kan problemen opleveren het ene land is makkelijker dan het andere.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door F.van Holten »

De reisorganisatie's melden erg duidelijk dat de gegevens van het reisdocument, precies zo vermeld moeten worden bij boeking.
Reist u met ID, dan zijn die gegevens relevant voor het ticket, zo ook met een paspoort.

daffyduck80
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:35

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door daffyduck80 »

Ik heb niks met een reisorganisatie van doen vriend.
Ik heb het over de algehele wet.

vb Amerika kan de vluchthaven ook vragen om je evt. rijbewijs komt die naam niet overeen met je paspoort heb jij een probleem
Reisorganisaties schuiven de problemen af, maar jij bent als reiziger toch zelf verantwoordelijk

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Leuk dat ik u vriend ben, ik ben zeer vereerd, maar er worden verschillende zaken door elkaar gegooid, en er worden allerlij dingen bij verzonnen.
Het gaat over een simpele regel die de reisorg. vaststellen als u wil boeken.
En h.e.e.a. is ook wettelijk vastgelegd.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

encore schreef:Die amerikanen hebben de hele vliegindustrie verziekt met al die zogenaamde veiligheidsregels terwijl je in Texas zo het vliegtuig in kunt huppelen met je wapen op zak. Zichtbaar of onzichtbaar maar niet uit.
Wanneer bent u voor het laatst in Texas geweest? Ik vermoed eigenlijk dat u er nog nooit bent geweest, anders had u niet zo'n domme opmerking gemaakt.

v.d.Heyden

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Volgens mij is TS er al lang uit :wink:

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Is het waar dat er op een IDkaart een roepnaam staat?
Ik dacht dat op alle officiele documenten je geboortenaam/namen moesten staan.

Thea D.
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2014 20:30

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door Thea D. »

Op mijn ID staat aan de voorkant mijn meisjesnaam en op de achterzijde e/v mijn mans naam
Volstaat alleen de meisjesnaam op het E-ticket of moet e/v mijn mans naam er ook bij staan?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door tenormin »

Thea D. schreef:Op mijn ID staat aan de voorkant mijn meisjesnaam en op de achterzijde e/v mijn mans naam
Volstaat alleen de meisjesnaam op het E-ticket of moet e/v mijn mans naam er ook bij staan?
Ja, altijd initialen met meisjesnaam, op achterzijde staat nu: w/v (weduwe van) met mijn man zijn naam.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vueling - Doopnaam of Roepnaam?

Ongelezen bericht door Har06 »

Thea D. schreef:Op mijn ID staat aan de voorkant mijn meisjesnaam en op de achterzijde e/v mijn mans naam
Volstaat alleen de meisjesnaam op het E-ticket of moet e/v mijn mans naam er ook bij staan?
PASPOORT CQ ID benamingen aanhouden ::::::::::::::::

Gesloten