LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naam vliegticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Iepke
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2014 13:52

Naam vliegticket

Ongelezen bericht door Iepke »

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb een ticket bij ryanair geboekt.
Mijn paspoort was verlopen en stond nog op mijn meisjesnaam (pijnenburg)
Ten tijde van de boeking bij ryanair was mijn paspoort in aanvraag.
Op het aanvraagbewijs stond dat de naam ivonne bijsterbosch-pijnenburg hier op zou komen.
Nu zijn de identiteitsbewijzen aangepast en staat pijnenburg aan de voorkant en aan de achterkant e/v bijsterbosch. Hopelijk is dit geen probleem voor mijn ticket. Weten jullie of dit klopt, of dat ik dit nu moet wijzigen? Wie kan me helpen?

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Dat is correct en geen probleem. Bij mij staat ook paspoort op mijn meisjesnaam en e/v.... er achter. Tickets komen op de meisjesnaam. Vlieg regelmatig en nooit problemen gehad.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik dacht dat op je ticket je naam exact zo moet staan als in je paspoort. wel een probleem en je zal moeten omboeken cq kosten maken. Even de website checken dus

Iepke
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2014 13:52

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door Iepke »

Ik heb het ticket nu ook op bijsterbosch - pijnenburg staan (sorry, niet duidelijk vermeld dus...) dus dan moet het geen probleem zijn, toch? Maar bijsterbosch staat als e/v aan de achterkant van id, maar staat er wel op....

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door gerda1956 »

http://faq.worldticketcenter.nl/reisdoc ... snaam.aspx
Dan denk ik dat je een probleem hebt.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door G7 »

Natuurlijk willen we je hierbij helpen. Ook ik weet heel zeker, ik reis ook regelmatig, dat je als vrouw, je eigen meisjesnaam moet gebruiken bij het boeken van een vliegticket. Bij wie dan ook !

Om het nog even duidelijker te maken.....stel je hebt 2 voornamen zoals bv Anna Maria, dan is het nodig om je eerste naam en je meisjes achternaam te vermelden. Dus..Maria Pijnenburg. (als voorbeeld) Ook als is je roepnaam geen Maria is, maar bv Ria. Altijd de naam gebruiken die in je paspoort staat.

Bel ze op of stuur een mail en laat het wijzigen, anders heb je kans dat je problemen krijgt bij het inchecken. Succes ermee.

Iepke
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2014 13:52

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door Iepke »

Heel erg bedankt allemaal. Ik ga toch even de luchtvaartmaatschappij contacten!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door olaf79 »

Meisjesnaam is eigenlijk een verkeerde term omdat het sinds een aantal jaren als man mogelijk is ook de naam van je vrouw te gebruiken. Een betere term zou dus zijn geboortenaam. In NL heb je zo 4 keuzes voor de naamgebruik bij een huwelijk.
1) Je eigen naam
2) De naam van je echtgeno(o)te
3) De naam van je echtgeno(o)te gevolgd door je eigen naam
4) Je eigen naam gevolgd door de naam van je echtgeno(o)te

Dit is echter alleen de naam waarin de overheid je in officiële communicatie zal aanspreken. Je achternaam blijft de naam waarmee je geboren bent, oftewel de naam die op je geboorteakte staat. In Nederland is ook dit sinds enkele jaren open. De ouders mogen dus kiezen voor achternaam van vader of moeder.

In het paspoort staat ALTIJD je geboorte naam. Vervolgens kun je als je gehuwd bent kiezen om de naam van je echtgenoot erbij te laten zetten (althans, dat houdt in nieuw paspoort aanvragen). De toevoeging wordt dan e/v echtgenoot van. Dit is eventueel handig als je met kinderen die niet jouw achternaam hebben, reist. De douanier kan dan zien dat het kind bij jouw hoort.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door eleven »

Frantic2 schreef:ik dacht dat op je ticket je naam exact zo moet staan als in je paspoort. wel een probleem en je zal moeten omboeken cq kosten maken. Even de website checken dus
Dit is het goede antwoord, alles andere is bijzaak.
Als er een andere naam op het ticket, dan op het paspoort staat, ga je niet door de gate,want je wordt afgewezen.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door encore »

eleven schreef:Dit is het goede antwoord, alles andere is bijzaak.
Als er een andere naam op het ticket, dan op het paspoort staat, ga je niet door de gate,want je wordt afgewezen.
En dat met dank aan de Amerikaantjes die de incheck-procedure volledig naar de kl0te hebben geholpen. Iedereen moet bekend zijn, en je mag ook niet stiekem van stoel ruilen. Maar in Amerika zelf kun je zelfs mèt wapens boarden, zolang je maar een Greencard hebt. Raar he?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door GJvdZ »

encore schreef:
eleven schreef:Dit is het goede antwoord, alles andere is bijzaak.
Als er een andere naam op het ticket, dan op het paspoort staat, ga je niet door de gate,want je wordt afgewezen.
En dat met dank aan de Amerikaantjes die de incheck-procedure volledig naar de kl0te hebben geholpen. Iedereen moet bekend zijn, en je mag ook niet stiekem van stoel ruilen. Maar in Amerika zelf kun je zelfs mèt wapens boarden, zolang je maar een Greencard hebt. Raar he?
Broodje aap van die wapens: http://www.tsa.gov/traveler-information ... ed-items#6

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door olaf79 »

encore schreef:
eleven schreef:Dit is het goede antwoord, alles andere is bijzaak.
Als er een andere naam op het ticket, dan op het paspoort staat, ga je niet door de gate,want je wordt afgewezen.
En dat met dank aan de Amerikaantjes die de incheck-procedure volledig naar de kl0te hebben geholpen. Iedereen moet bekend zijn, en je mag ook niet stiekem van stoel ruilen. Maar in Amerika zelf kun je zelfs mèt wapens boarden, zolang je maar een Greencard hebt. Raar he?
Tuurlijk met wapens...En dat geloof jezelf.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Naam vliegticket

Ongelezen bericht door Guardian72 »

olaf79 schreef: Tuurlijk met wapens...En dat geloof jezelf.
Het kan - maar is zeer uitzonderlijk.
Het is makkelijker om met wapens in een koffer in het laadruim te reizen - aan boord meenemen kost een hele hoop papierwerk.

Gesloten