LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Josephien12 »

berndv schreef:Tijden op de reisbescheiden zijn van toepassing, niet de website tijden
Van tweeen een: Of je noemt de tijden op de website en je houdt je er aan, of je noemt helemaal geen tijden meer. Nu is het gewoon een lokkertje waaraan ze zich niet houden als het hun past. Of erger.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door F.van Holten »

berndv schreef:
16again schreef:
sjohie schreef: Via een directe link op de frontpage kom je bij de veelgestelde vragen.
Waar staat dit in de voorwaarden? Het lijstje met veelgestelde vragen behoort m.i. niet tot de overeenkomst.
Uit de ANVR voorwaarden:
Vertrek- en aankomsttijden
Voor vervoersonderdelen van de reis zullen vertrek- en aankomsttijden worden vermeld in de reisbescheiden. Deze tijden zijn definitief. De reisorganisator kan hier alleen binnen redelijke grenzen en alleen indien handhaving van deze tijden redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd van afwijken. In dat geval zijn de artikelen 14 en 15 niet van toepassing.
Tijden op de reisbescheiden zijn van toepassing, niet de website tijden
Klopt, maar daarom zijn er nieuwe reisbescheiden opgestuurd, dus niets aan te doen, als het toestel er niet staat, kan je ook niet vliegen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door newmikey »

Je zou toch zeggen dat een zo uitgekauwd onderwerp als vluchttijdenwijzigingen bij charters niet meer zou moeten voorkomen als onderwerp op dit forum.

Consuwijzer is hier gewoon heel duidelijk over:
"Pakketreis of chartervlucht

Is uw vliegreis een onderdeel van een pakketreis? Of hebt u een chartervlucht (vakantievlucht) geboekt bij een reisorganisatie? Vaak staan dan de vertrektijden in de reisgids nog niet definitief vast. Dit geldt ook voor de vluchttijden die u krijgt tijdens het boeken. De definitieve vluchttijden staan op uw vliegticket.

Hebt u uw vliegticket al gekregen? Dan kan het zijn dat hier andere vertrektijden op staan dan in de reisgids. Vliegt u op dezelfde dag als afgesproken? Dan hebt u vaak geen recht op de reistijden die bijvoorbeeld in de reisgids stonden. Vaak geven reisorganisaties aan dat de reistijden in de reisgids onder voorbehoud zijn. Dit betekent dat ze nog gewijzigd kunnen worden. U kunt de reisorganisator alleen houden aan reistijden als u hier vooraf duidelijke afspraken over hebt gemaakt.
"

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Josephien12 »

newmikey schreef:Je zou toch zeggen dat een zo uitgekauwd onderwerp als vluchttijdenwijzigingen bij charters niet meer zou moeten voorkomen als onderwerp op dit forum.
Mensen voelen zich misleid en niet zonder reden.
Josephien12 schreef:Van tweeen een: Of je noemt de tijden op de website en je houdt je er aan, of je noemt helemaal geen tijden meer. Nu is het gewoon een lokkertje waaraan ze zich niet houden als het hun past. Of erger.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door newmikey »

Josephien12 schreef: Mensen voelen zich misleid en niet zonder reden.
Integendeel, geheel zonder reden. De website van bijv. Corendon vermeldt dit zeer duidelijk: "Corendon Vliegvakanties werkt samen met gerenommeerde chartermaatschappijen. In tegenstelling tot lijndienstvluchten kan de dienstregeling van chartervluchten wijzigen. De mogelijkheid om toestellen volgens beschikbaarheid en vereiste capaciteit in te zetten betekent een lagere vluchtprijs en voor u dus een ruimer vakantiebudget. De vluchttijden en routes van chartermaatschappijen worden, zoals tevens op uw boekingsbevestiging wordt aangegeven, altijd vermeld onder voorbehoud en zijn onderhevig aan wijzigingen, zelfs na ontvangst van de vliegtuigtickets of de reisdocumenten. Dit is één van de basiskenmerken van chartervluchten. Dergelijke wijzigingen kunnen geen prijsaanpassing of terugbetaling met zich meebrengen."

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door sjohie »

newmikey schreef:
Josephien12 schreef: Mensen voelen zich misleid en niet zonder reden.
Integendeel, geheel zonder reden. De website van bijv. Corendon vermeldt dit zeer duidelijk: "Corendon Vliegvakanties werkt samen met gerenommeerde chartermaatschappijen. In tegenstelling tot lijndienstvluchten kan de dienstregeling van chartervluchten wijzigen. De mogelijkheid om toestellen volgens beschikbaarheid en vereiste capaciteit in te zetten betekent een lagere vluchtprijs en voor u dus een ruimer vakantiebudget. De vluchttijden en routes van chartermaatschappijen worden, zoals tevens op uw boekingsbevestiging wordt aangegeven, altijd vermeld onder voorbehoud en zijn onderhevig aan wijzigingen, zelfs na ontvangst van de vliegtuigtickets of de reisdocumenten. Dit is één van de basiskenmerken van chartervluchten. Dergelijke wijzigingen kunnen geen prijsaanpassing of terugbetaling met zich meebrengen."
Kortom, what you pay is what you get.. :wink:

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Slap geklets om claims te voorkomen. Maar wel mooie sier maken met gunstige vliegtijden.
Gedupeerden blijven dus gewoon boos.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door berndv »

Josephien12 schreef: Gedupeerden blijven dus gewoon boos.
Gedupeerden zouden zich moeten inlezen in wat ze boeken. Als het mis gaat weten ze dit forum bijvoorbeeld op eens te vinden, maar als ze de reis boeken is het enige wat ze zien de prijs en hoeven niet te kijken met welk bedrijf ze in zee gaan. Daarnaast staat het gewoon aangegeven bij de reis. Maar ja, als ons krenterige Nederlanders opeens een prijs zien die te mooi is om waar te zijn, moeten ze het opeens kopen/boeken en gaan ze pas op onderzoek als ze krijgen waar ze voor betalen.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Een reden te meer om maatschappijen te dwingen om of geen tijden meer te geven of zich eraan te houden als ze wel tijden weergeven. Nu is het allemaal iets te gemakkelijk.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door newmikey »

Josephien12 schreef:Een reden te meer om maatschappijen te dwingen om of geen tijden meer te geven of zich eraan te houden als ze wel tijden weergeven. Nu is het allemaal iets te gemakkelijk.
Ik hoop dat u zelf ook wel inziet dat het bovenstaande volstrekt onzinnig is, het is ook geen antwoord waard.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Josephien12 »

newmikey schreef:
Josephien12 schreef:Een reden te meer om maatschappijen te dwingen om of geen tijden meer te geven of zich eraan te houden als ze wel tijden weergeven. Nu is het allemaal iets te gemakkelijk.
Ik hoop dat u zelf ook wel inziet dat het bovenstaande volstrekt onzinnig is, het is ook geen antwoord waard.
Newmikey, wanneer je argumenten op zijn kun je dat beter toegeven als dat je nu gaat stampvoeten.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door newmikey »

Josephien12 schreef:
newmikey schreef:
Josephien12 schreef:Een reden te meer om maatschappijen te dwingen om of geen tijden meer te geven of zich eraan te houden als ze wel tijden weergeven. Nu is het allemaal iets te gemakkelijk.
Ik hoop dat u zelf ook wel inziet dat het bovenstaande volstrekt onzinnig is, het is ook geen antwoord waard.
Newmikey, wanneer je argumenten op zijn kun je dat beter toegeven als dat je nu gaat stampvoeten.
Het is niet dat de argumenten op zijn, het is eerder dat een tegenargument op het bespottelijke voorstel maatschappijen te dwingen géén tijden meer weer te geven zo zinloos is. Als dat uw enige oplossing is, is een verdere discussie zinloos. Als u dat als "stampvoeten" wilt beschouwen, so be it. Kan me daar niet zo druk om maken.

Als u zich zo ergert aan de voorwaarden van chartermaatschappijen, vlieg er dan niet mee! Klaar.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Volgens mij maakt u zich wel druk over mijn reacties, u wilt perse gelijk krijgen en u hebt het niet en dus krijgt u het ook niet, dus gaat u stampvoeten.

Bovendien verdraait u mijn woorden. Lees mijn reacties nog een keer door.

Verder reageer ik op de Ts en op reacties, of ik wel of niet zelf met chartermaatschappijen vlieg doet helemaal niet ter zake. Klaar!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door newmikey »

Josephien12 schreef:Volgens mij maakt u zich wel druk over mijn reacties, u wilt perse gelijk krijgen en u hebt het niet en dus krijgt u het ook niet, dus gaat u stampvoeten.
Nee hoor, of ik van u gelijk krijg (wat dat volgens u ook moge betekenen) interesseert mij géén zier. Ik ben immers niet degene die een bestaande situatie wil veranderen of klaagt over een bestaande en volstrekt rechtmatige situatie.
Bovendien verdraait u mijn woorden. Lees mijn reacties nog een keer door.
Erger nog, ik quote u letterlijk. Lees mijn reactie nog maar eens door.
Verder reageer ik op de Ts en op reacties, of ik wel of niet zelf met chartermaatschappijen vlieg doet helemaal niet ter zake. Klaar!
Laat mij het dan anders stellen: "indien u of een willekeurig ander persoon die mogelijkerwijs wel of niet betrokken is bij deze discussie en wel of niet naar Turkije wil het niet met de voorwaarden en flexibele vliegtijden van chartermaatschappijen eens bent, verdient het aanbeveling lijnvluchten te boeken." - zo beter?

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door WarZir »

geengast schreef:Wat ik me steeds afvraag: 25 dec naar Alanya??? Vooruitzichten 11 graden en veel regen.
Op wintersport??
Laten we moeders hene sturen, maakt niet uit waar naartoe, dan hebben wij een rustige kerst, zoiets? :lol:

Vlucht- (of: vertrek)tijden kunnen altijd wijzigen, zelfs ook nog op de dag van vertrek.
Bij het boeken in een reisburo wordt dit er altijd bij gezegd, bij het online boeken zal dit vast en zeker ook in de AV staan.

Niet incorrect dus, zo gaat het al jaren. Schandalig? In sommige gevallen kan ik me die gedachte best voorstellen (als het bijv. een halve dag tot een dag van je vakantie afsnoept), maar het kan soms (héél soms) ook in je voordeel zijn.
De enige manier om dit op te vangen, is om 2 of 3 dagen extra te boeken, dit doen wij ook altijd. En ja, dit kost uiteraard iets meer, maar de ergernis van een 'korte' vakantie heb je dan iig niet :wink: .

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

moederslink schreef:Nooit gevlogen zeker? Het wordt dan nu tijd.... :x
Nooit gevlogen met een charter bedoel je. Bij lijnvluchten weet je precies wanneer je vliegt (calamiteiten buiten beschouwing gelaten).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

16again schreef:
rozemarijntje schreef: Maar lees die verrekte voorwarden eens en ook vd snvr etc,vooooor je hier ,vn die beschuldigingen neerzet..
Waar staat dat vertrektijden zomaar gewijzigd kunnen worden?
Bedoelhet niet rot,maar denk dat je ook even in de reiswereld van heden moet duiken..
Chartervluchten,mogen altijd ,verandert worden...

Ale voorwaardes van organisaties staat het..
Charter is ingekocht en gaat als vlucht vol zit...goedkopere vlucht( zeg maar)
Lijndienst,moet! Weg op die tijd,is een soory bus zeg maar gaat heen en weer en heeft verplichtingen..

Lees zo en zo het internet eens beginnen anvr etc

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door G7 »

Josephien12 schreef:
berndv schreef:Tijden op de reisbescheiden zijn van toepassing, niet de website tijden
Van tweeen een: Of je noemt de tijden op de website en je houdt je er aan, of je noemt helemaal geen tijden meer. Nu is het gewoon een lokkertje waaraan ze zich niet houden als het hun past. Of erger.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Gewoon geen tijden meer weergeven , maar net als vroeger... ja ja, als je de reisbescheiden kwam ophalen bij je reisbureau of zoals velen nu doen online, dan ben je hooguit teleurgesteld als de tijden tegen vallen.

Die touroperators maken er nu een potje van en wij laten het allemaal toe.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door 16again »

rozemarijntje schreef:
Bedoelhet niet rot,maar denk dat je ook even in de reiswereld van heden moet duiken..
Chartervluchten,mogen altijd ,verandert worden...
Ale voorwaardes van organisaties staat het..
.....
Lees zo en zo het internet eens beginnen anvr etc
Waar kan ik In de ANVR voorwaarden het verschil tussen lijn- en chartervlucht dan lezen?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Har06 »

16again schreef:
rozemarijntje schreef:
Bedoelhet niet rot,maar denk dat je ook even in de reiswereld van heden moet duiken..
Chartervluchten,mogen altijd ,verandert worden...
Ale voorwaardes van organisaties staat het..
.....
Lees zo en zo het internet eens beginnen anvr etc
Waar kan ik In de ANVR voorwaarden het verschil tussen lijn- en chartervlucht dan lezen?
alles kun je er lezen, goedkope vluchten via charters betekent altijd verlies van vakantie dagen, is al jaren zo

Gesloten