LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door 16again »

Josephien12 schreef: Het wordt eens tijd dat die rare voorwaarden gewijzigd worden.
Wettelijk geldt al dat leverancier geen voorwaarden mag hanteren die ruimte geven tot eenzijdig wijzigen van de overeenkomst.

Als de leverancier dan speelruimte van een dag wil hebben voor het later invullen van vertrektijden, dan moet er eigenlijk in de overeenkomst geen vertrektijd maar alleen nog maar een vertrek-dag genoemd worden.
Worden toch tijden genoemd, dan zal de overeenkomst (en niet de voorwaarden!) voldoende duidelijk moeten maken dat tijden onder voorbehoud zijn.

Resteert de vraag of Corendon overeenkomst hierin voldoende duidelijk is geweest. In ieder geval niet voor TS....

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Op de overeenkomst van Cor en Don, staat altijd dat de tijden onder voorbehoud zijn

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Mk »

sjohie schreef:
Josephien12 schreef: Het wordt eens tijd dat die rare voorwaarden gewijzigd worden.

Als ik naar de dealer ga en ik bestel een gele renault dan accepteren we het ook niet als in de voorwaarden van de koop staat: Bij aflevering kan de kleur gewijzigd zijn.
Dus dan koop je die renault niet. Als je dat wel doet, ga je akkoord met de voorwaarden, zoals ook hier gebeurd is. :wink: En dan kan die renault niet mosterdgeel, maar kanariegeel zijn, net zoals hier de voorwaardelijke vertrektijd iets gewijzigd is.
In dit geval adverteert de dealer bewust met een fantastische Renault in precies de goede kleur geel zonder erbij te vertellen dat de uiteindelijke kleur kan afwijken. Dan kijk je toch raar op als je een andere kleur krijgt.

En dat is wat er mis is in dit hele verhaal. Er wordt geadverteerd met gunstige vertrektijden en 9 van de 10 keer blijken die anders uit te pakken. Daar is niets mis mee, zolang dat maar overduidelijk duidelijk is bij het boeken en het niet ergens verstopt staat in de voorwaarden of de kleine lettertjes van de overeenkomst.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door sjohie »

Mk schreef:
sjohie schreef:
Josephien12 schreef: Het wordt eens tijd dat die rare voorwaarden gewijzigd worden.

Als ik naar de dealer ga en ik bestel een gele renault dan accepteren we het ook niet als in de voorwaarden van de koop staat: Bij aflevering kan de kleur gewijzigd zijn.
Dus dan koop je die renault niet. Als je dat wel doet, ga je akkoord met de voorwaarden, zoals ook hier gebeurd is. :wink: En dan kan die renault niet mosterdgeel, maar kanariegeel zijn, net zoals hier de voorwaardelijke vertrektijd iets gewijzigd is.
In dit geval adverteert de dealer bewust met een fantastische Renault in precies de goede kleur geel zonder erbij te vertellen dat de uiteindelijke kleur kan afwijken. Dan kijk je toch raar op als je een andere kleur krijgt.

En dat is wat er mis is in dit hele verhaal. Er wordt geadverteerd met gunstige vertrektijden en 9 van de 10 keer blijken die anders uit te pakken. Daar is niets mis mee, zolang dat maar overduidelijk duidelijk is bij het boeken en het niet ergens verstopt staat in de voorwaarden of de kleine lettertjes van de overeenkomst.
En dan kan je het weer hebben over wat overduidelijk is. Ik vind 2 muisklikken vanaf de frontpage duidelijk zat, maar anderen mogelijk niet. Dat zijn (gok ik) dan dezelfde soort mensen die bij de reisgegevens een roepnaam invullen, ipv de eerste naam uit het reisdocument, ondanks dat ook dat duidelijk aan staat gegeven in tekst en met vraagtekens achter de invulvelden.

Dit nog los van het feit dat ik me prima bewust ben van het verschil tussen een charter en lijndienst en me dit dus sowieso niet zou overkomen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@sjohie

Idd je slaat spijker op zijn kop!! Maar tegenwoordig moet alles voor gekauwd worden en gebeurd dat niet dan is de,ja verkoper,leverancier etc de boosdoener..

Maar neem aan dat als je gaat boeken,je toch eerst voorwaarden leest...
Bv dat je ook beetje de voorwaarden weet van een reis en annuleringsverzekering....

Maar mag nooit gezegd worden ,dan ben je te bijdehand of misschien is merendeel van de mensen gewoon slim,door eerst te kijken alvorens te klagen...een bedrijf aan de schandpaal te nagelen,tebetichten van allerlei dingen.
Kwestie van gewoon je eerst voorbereiden voor je iets doet,of boekt,zo simpel als wat.

En vooraarden,ja dat weet men dat is een hele lijst,maar als je de tijd kan nemen om de ideale naar jou budget reis te vinden,kan je ook de tijd nemen om de voorwaarden even goed door te lezen..

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef: En dan kan je het weer hebben over wat overduidelijk is. Ik vind 2 muisklikken vanaf de frontpage duidelijk zat, maar anderen mogelijk niet.
Is het niet zo dat het bestelproces zo ingericht dient te zijn dat alle voor de overeenkomst essentiele informatie al in het bestelproces getoond wordt ?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Har06 »

16again schreef:
sjohie schreef: En dan kan je het weer hebben over wat overduidelijk is. Ik vind 2 muisklikken vanaf de frontpage duidelijk zat, maar anderen mogelijk niet.
Is het niet zo dat het bestelproces zo ingericht dient te zijn dat alle voor de overeenkomst essentiele informatie al in het bestelproces getoond wordt ?
belangrijke info inderdaad, logische info is overdreven toch ?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door 16again »

Har06 schreef:
16again schreef:Is het niet zo dat het bestelproces zo ingericht dient te zijn dat alle voor de overeenkomst essentiele informatie al in het bestelproces getoond wordt ?
belangrijke info inderdaad, logische info is overdreven toch ?
Voor TS was het niet zo logisch dat aangegeven tijden zomaar gewijzigd mogen worden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

3 sec werk voorwaarde corendon geen kleine letters hoppa,klaar einde verhaal
Duidelijk als wat
WIJZIGINGEN

Corendon Vliegvakanties werkt samen met gerenommeerde chartermaatschappijen. In tegenstelling tot lijndienstvluchten kan de dienstregeling van chartervluchten wijzigen. De mogelijkheid om toestellen volgens beschikbaarheid en vereiste capaciteit in te zetten betekent een lagere vluchtprijs en voor u dus een ruimer vakantiebudget. De vluchttijden en routes van chartermaatschappijen worden, zoals tevens op uw boekingsbevestiging wordt aangegeven, altijd vermeld onder voorbehoud en zijn onderhevig aan wijzigingen, zelfs na ontvangst van de vliegtuigtickets of de reisdocumenten. Dit is één van de basiskenmerken van chartervluchten. Dergelijke wijzigingen kunnen geen prijsaanpassing of terugbetaling met zich meebrengen.

Het is mogelijk dat de terugvlucht tijdens uw verblijf wordt gewijzigd. Het is dan ook van belang dat de reiziger 24 uur voor vertrek zelf de vertrekinformatie in de accommodatie raadpleegt, dan wel contact opneemt met de lokale agent of reisleiding. Gebeurt dit niet en de reiziger mist daardoor de transfer naar de luchthaven en/of de terugvlucht dan is Corendon Vliegvakanties niet aansprakelijkheid.

In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat er naar een andere luchthaven wordt terug gevlogen dan vanwaar de heenvlucht is vertrokken. In dat geval zal er door de reisorganisator voor vervoer naar de oorspronkelijke luchthaven worden gezorgd. Maakt men hier geen gebruik van en gaat men op eigen gelegenheid naar de oorspronkelijke luchthaven, dan blijven alle hieraan verbonden kosten voor rekening van de reiziger.

Staat allemaal zeeeer grote letters....ff lezen dan boeken,niet zeuren,leuke vakantie....opgelost

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Har06 »

Zojuist geboekt bij Corendon met onder voorbehoud een kamer reservering en vluchttijden,voor voorstaande hoef ik geen aparte regels te lezen, wijzigingen kunnen in beide onderdelen optreden en is inherent aan het boeken bij een charter mij en de daaraan verbonden relatief lage kosten.
Vertrektijden zijn nu 10.00 uur vanuit Eindhoven en 06.00 uur vanuit Antalya, kunnen zomaar gewijzigd worden en een vertrektijd om 04.00 uur vanuit Schiphol(vorig jaar). all in the game :wink:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door G7 »

Laat ik toevallig een paar weken geleden ook al geboekt hebben bij Corendon en toen stonden er nog eens geen vliegtijden bij. (Malaga) Nu alles zo'n beetje online staat, staan de (voorlopige) vliegtijden er ook bij, maar die boeien mij niks, want Corendon kennende.....veranderd het toch weer. De tijden staan nu op 5 uur s'morgens weg en 9 uur s'morgens terug, maar we zien het wel tegen die tijd dat we gaan. Duurt nog even.

Ik doe nu net als vroeger.....laat me verrassen tot de tickets binnen komen en ik ze uit mag printen. Waar mensen zich al dan niet druk over maken lees ik hier. Voorwaarde zus en zo. Gewoon niet uit gaan van de tijden die er staan en je laten verrassen tegen de tijd je gaat, brengt het ook geen stress mee.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Har06 »

G7 schreef:Laat ik toevallig een paar weken geleden ook al geboekt hebben bij Corendon en toen stonden er nog eens geen vliegtijden bij. (Malaga) Nu alles zo'n beetje online staat, staan de (voorlopige) vliegtijden er ook bij, maar die boeien mij niks, want Corendon kennende.....veranderd het toch weer. De tijden staan nu op 5 uur s'morgens weg en 9 uur s'morgens terug, maar we zien het wel tegen die tijd dat we gaan. Duurt nog even.

Ik doe nu net als vroeger.....laat me verrassen tot de tickets binnen komen en ik ze uit mag printen. Waar mensen zich al dan niet druk over maken lees ik hier. Voorwaarde zus en zo. Gewoon niet uit gaan van de tijden die er staan en je laten verrassen tegen de tijd je gaat, brengt het ook geen stress mee.
Helemaal met je eens, zelfs op ontvangen tickets worden wijzigingen doorgevoerd:

begin maart zouden we om 10.00 vanuit Eindhoven vliegen, de dag ervoor een mailtje of ik s,avonds bij Vliegveld Eindhoven om 24.00 uur maar in hun bus wilden stoppen om naar Schiphol te verkassen, waar we s,morgens om 04.00 uur aanvlogen, onze hotelkamer was nog niet gereed bij aankomst rond 10.00 uur in het hotel, we konden wel nog net aanschuiven voor het ontbijt :) :lol:
We kregen ook nog pp € 25,00 coulance overgeboekt, wat al voorwaarden ???????

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door Radar »

Meerdere berichten verwijderd. Reden: off-topic en/of beledigend. Graag on-topic blijven.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Har06 schreef:
G7 schreef:Laat ik toevallig een paar weken geleden ook al geboekt hebben bij Corendon en toen stonden er nog eens geen vliegtijden bij. (Malaga) Nu alles zo'n beetje online staat, staan de (voorlopige) vliegtijden er ook bij, maar die boeien mij niks, want Corendon kennende.....veranderd het toch weer. De tijden staan nu op 5 uur s'morgens weg en 9 uur s'morgens terug, maar we zien het wel tegen die tijd dat we gaan. Duurt nog even.

Ik doe nu net als vroeger.....laat me verrassen tot de tickets binnen komen en ik ze uit mag printen. Waar mensen zich al dan niet druk over maken lees ik hier. Voorwaarde zus en zo. Gewoon niet uit gaan van de tijden die er staan en je laten verrassen tegen de tijd je gaat, brengt het ook geen stress mee.
Helemaal met je eens, zelfs op ontvangen tickets worden wijzigingen doorgevoerd:

begin maart zouden we om 10.00 vanuit Eindhoven vliegen, de dag ervoor een mailtje of ik s,avonds bij Vliegveld Eindhoven om 24.00 uur maar in hun bus wilden stoppen om naar Schiphol te verkassen, waar we s,morgens om 04.00 uur aanvlogen, onze hotelkamer was nog niet gereed bij aankomst rond 10.00 uur in het hotel, we konden wel nog net aanschuiven voor het ontbijt :) :lol:
We kregen ook nog pp € 25,00 coulance overgeboekt, wat al voorwaarden ???????

Kijk zo kan het ook!! Top

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door 16again »

rozemarijntje schreef:
Har06 schreef: Helemaal met je eens, zelfs op ontvangen tickets worden wijzigingen doorgevoerd:

begin maart zouden we om 10.00 vanuit Eindhoven vliegen, de dag ervoor een mailtje of ik s,avonds bij Vliegveld Eindhoven om 24.00 uur maar in hun bus wilden stoppen om naar Schiphol te verkassen, waar we s,morgens om 04.00 uur aanvlogen, onze hotelkamer was nog niet gereed bij aankomst rond 10.00 uur in het hotel, we konden wel nog net aanschuiven voor het ontbijt :) :lol:
We kregen ook nog pp € 25,00 coulance overgeboekt, wat al voorwaarden ???????
Kijk zo kan het ook!! Top
Mooi die 25 Euro, maar een normale nachtrust zou mij ook wat waard zijn.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Corendon stuurt tickets met 7 uur latere vlucht zonder overl

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
rozemarijntje schreef:
Har06 schreef: Helemaal met je eens, zelfs op ontvangen tickets worden wijzigingen doorgevoerd:

begin maart zouden we om 10.00 vanuit Eindhoven vliegen, de dag ervoor een mailtje of ik s,avonds bij Vliegveld Eindhoven om 24.00 uur maar in hun bus wilden stoppen om naar Schiphol te verkassen, waar we s,morgens om 04.00 uur aanvlogen, onze hotelkamer was nog niet gereed bij aankomst rond 10.00 uur in het hotel, we konden wel nog net aanschuiven voor het ontbijt :) :lol:
We kregen ook nog pp € 25,00 coulance overgeboekt, wat al voorwaarden ???????
Kijk zo kan het ook!! Top
Mooi die 25 Euro, maar een normale nachtrust zou mij ook wat waard zijn.
Als je dat wat waard vindt, dan neem je toch een lijnvlucht neem ik aan?
Dan weet je precies waar je aan af bent. Neem je een charter dan is het je dus eigenlijk toch niet genoeg waard..

Gesloten