LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tix geeft geen geld terug

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Garehaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2015 17:11

Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door Garehaan » 14 mar 2015 18:50

In februari 2015 tickets voor Condor geboekt naar Hurghada bij Tix.nl
Helaas de verkeerde datum aangeklikt voor de retourvlucht 21 maart ipv 21 februari (mijn fout)
Op de luchthaven ontdekten we deze fout bij de retourvlucht.
We hebben toen 1030 euro aan Condor mogen betalen om alsnog naar huis te vliegen.
Thuis aangekomen met zowel condor als tix gebeld, maar beiden wilden noch compenseren, nog vergoeden, nog de vlucht omboeken naar een andere datum (toekomstige vakantie)
Condor legt alle aansprakelijkheid bij Tix en Tix zegt op zijn beurt dat condor geen veranderingen of restituties toestaat. Jammer maar helaas volgens Tix. Kastje muur verhaal en vingerwijzen dus, maar als consument kom je zo niet verder.
Tix stuurde wel de algemene voorwaarden desgevraagd op. Deze voorwaarden waren bij de boeking zelf niet in te zien, enkel op te vragen via de website.
Kortom, grote en dure teleurstelling. Een verkeerde muisklik kostte onmiddellijk dik 1000 euro. Volgende keer boeken wij weer gewoon bij reisbureau.

dhc
Berichten: 4591
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door dhc » 14 mar 2015 21:35

Nou bedankt voor de info en het feit dat u een eigen fout bij een ander neerlegt.
Leg even uit waarom iemand uw fout moet compenseren?

GJvdZ
Berichten: 7407
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door GJvdZ » 14 mar 2015 22:47

Garehaan schreef:Volgende keer boeken wij weer gewoon bij reisbureau.
Heel verstandig als je niet zo vaardig bent met computers.

Josephien12
Berichten: 716
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door Josephien12 » 15 mar 2015 00:21

Er hoeft niet meer geleverd te worden, het retourticket wat gebruikt is om daadwerkelijk te reizen is betaald, dus ze kunnen het oorspronkelijke ticket gewoon aan een ander verkopen.
Redelijk zou zijn een klein percentage wegens extra moeite en kosten bijv 20% in te houden en het restant terug te betalen.

MichielFRL
Berichten: 2414
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:11

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door MichielFRL » 15 mar 2015 07:07

Hadden we recent ook niet een vergelijkbaar topic?
Tickets zijn er in boekingsklassen. Des te goedkoper een ticket, des te meer beperkingen er zijn wat betreft annuleren en omboeken. TS heeft bij de boeking de keuze gemaakt voor een goedkope boekingsklasse en daarmee de beperkingen geaccepteerd.

Beste oplossing is nog maar een keer met vakantie gaan. 50% is toch al betaald.

kweenie
Berichten: 15390
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door kweenie » 15 mar 2015 09:06

Ja, er komen regelmatig van zulk soort topics langs. Mensen kopen een ticket in de goedkoopste klasse, dat daarom niet gewijzigd kan worden, en willen vervolgens alsnog wijzigingen aanbrengen. Als dat logischerwijs niet kan, dan heeft de maatschappij waar geboekt is het natuurlijk gedaan...

GJvdZ
Berichten: 7407
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door GJvdZ » 15 mar 2015 09:43

Josephien12 schreef:Er hoeft niet meer geleverd te worden, het retourticket wat gebruikt is om daadwerkelijk te reizen is betaald, dus ze kunnen het oorspronkelijke ticket gewoon aan een ander verkopen.
Redelijk zou zijn een klein percentage wegens extra moeite en kosten bijv 20% in te houden en het restant terug te betalen.
Je kan van alles vinden maar de voorwaarden zijn duidelijk. Het is ook helemaal geen garantie dat ze dat vrijgekomen ticket zomaar aan iemand anders kunnen verkopen. Niet ieder vliegtuig is altijd helemaal volgeboekt.

berndv
Berichten: 8264
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door berndv » 15 mar 2015 12:57

Garehaan schreef: Tix stuurde wel de algemene voorwaarden desgevraagd op. Deze voorwaarden waren bij de boeking zelf niet in te zien, enkel op te vragen via de website.
Als u dit aantoonbaar kunt maken heeft u op zich een punt, voorwaarden moeten namelijk bekend zijn. Aan de andere kant, waarom tickets kopen zonder te weten onder welke voorwaarden u die tickets koopt?

dhc
Berichten: 4591
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door dhc » 15 mar 2015 13:01

Algemene voorwaarden staan gewoon op de site.....

kweenie
Berichten: 15390
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door kweenie » 15 mar 2015 18:42

Waarschijnlijk bij boeking blind het vinkje gezet dat ze akkoord gaan met de algemene voorwaarden...

berndv
Berichten: 8264
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door berndv » 15 mar 2015 21:16

kweenie schreef:Waarschijnlijk bij boeking blind het vinkje gezet dat ze akkoord gaan met de algemene voorwaarden...
Ík vrees het ook. Zo irritant die pagina's waar je altijd perse dat vinkje moet zetten om verder te kunnen :mrgreen:

Maar daarom heb ík dat stukje ook even uitgelicht, t's geeft stellig aan dat de algemene voorwaarden niet beschikbaar waren bij het doen van de boeking...

dhc
Berichten: 4591
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door dhc » 15 mar 2015 21:36

Klik op klantenservice en....voila! Gewoon op de homepage! Dus pure onzin dat dit pas na het boeken zichtbaar wordt!

prem
Berichten: 1990
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door prem » 16 mar 2015 01:24

Garehaan schreef:In februari 2015 tickets voor Condor geboekt naar Hurghada bij Tix.nl
Helaas de verkeerde datum aangeklikt voor de retourvlucht 21 maart ipv 21 februari (mijn fout)
Op de luchthaven ontdekten we deze fout bij de retourvlucht.
We hebben toen 1030 euro aan Condor mogen betalen om alsnog naar huis te vliegen.
Thuis aangekomen met zowel condor als tix gebeld, maar beiden wilden noch compenseren, nog vergoeden, nog de vlucht omboeken naar een andere datum (toekomstige vakantie)
Condor legt alle aansprakelijkheid bij Tix en Tix zegt op zijn beurt dat condor geen veranderingen of restituties toestaat. Jammer maar helaas volgens Tix. Kastje muur verhaal en vingerwijzen dus, maar als consument kom je zo niet verder.
Tix stuurde wel de algemene voorwaarden desgevraagd op. Deze voorwaarden waren bij de boeking zelf niet in te zien, enkel op te vragen via de website.
Kortom, grote en dure teleurstelling. Een verkeerde muisklik kostte onmiddellijk dik 1000 euro. Volgende keer boeken wij weer gewoon bij reisbureau.
Heel vervelend hoor maar waarom zet u dit hier neer?

justers*
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 sep 2014 00:17

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door justers* » 16 mar 2015 01:32

Ja je maakt zelf een fout kost 1000 euro en je wilt toch je frustratie kwijt daarom misschien ?

prem
Berichten: 1990
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door prem » 16 mar 2015 01:33

Daar heb je toch Facebook voor?

justers*
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 sep 2014 00:17

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door justers* » 16 mar 2015 01:47

Ik vind jou slim maar op facebook worden de meeste fouten gemaakt.

prem
Berichten: 1990
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door prem » 16 mar 2015 01:49

Ik heb dan ook geen Facebook, noch linkin. Alleen een secretaresse.

justers*
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 sep 2014 00:17

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door justers* » 16 mar 2015 02:23

prem schreef:Ik heb dan ook geen Facebook, noch linkin. Alleen een secretaresse.
Als dat niet slim is prem...je bent een wereldman :D

Dirkie
Berichten: 2338
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Tix geeft geen geld terug

Ongelezen bericht door Dirkie » 16 mar 2015 09:04

Garehaan schreef:In februari 2015 tickets voor Condor geboekt naar Hurghada bij Tix.nl
Helaas de verkeerde datum aangeklikt voor de retourvlucht 21 maart ipv 21 februari (mijn fout)

Kortom, grote en dure teleurstelling. Een verkeerde muisklik kostte onmiddellijk dik 1000 euro. Volgende keer boeken wij weer gewoon bij reisbureau.
Toch goed dat iemand hier een topic opent en in die post meteen de oplossing geeft voor zijn probleem :mrgreen:

Gesloten