LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BudgetAir

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
maas0112
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2015 13:30

BudgetAir

Ongelezen bericht door maas0112 »

Ik heb onlangs via Budgetair 12 tickets gekocht van Turkish Airlines omdat we met de hele familie op vakantie gaan.
Bij twee van de tickets heb ik een foutje gemaakt met de voornamen.
Ik heb daarna Budgetair gebeld met de vraag om dit te wizigen. Dat wilde ze niet doen. Hun reactie was: "dat doen wij niet".

Ik heb daarna Turkish Airlines gebeld en die zeiden dat ik toch via de boekingsmaatschappij (BudgetAir dus) het moest laten wijzigen. Ik heb daarop Budget Air weer gebeld met deze informatie, maar ook dit keer bleven ze stug volhouden dat het niet kan.

Dit is toch te gek voor woorden? Wij hebben voor de tickets betaald en worden nu gelijk afgerekend voor een klein foutje.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: BudgetAir

Ongelezen bericht door Dirkie »

maas0112 schreef:Ik heb onlangs via Budgetair 12 tickets gekocht van Turkish Airlines omdat we met de hele familie op vakantie gaan.
Bij twee van de tickets heb ik een foutje gemaakt met de voornamen.
Ik heb daarna Budgetair gebeld met de vraag om dit te wizigen. Dat wilde ze niet doen. Hun reactie was: "dat doen wij niet".

Ik heb daarna Turkish Airlines gebeld en die zeiden dat ik toch via de boekingsmaatschappij (BudgetAir dus) het moest laten wijzigen. Ik heb daarop Budget Air weer gebeld met deze informatie, maar ook dit keer bleven ze stug volhouden dat het niet kan.

Dit is toch te gek voor woorden? Wij hebben voor de tickets betaald en worden nu gelijk afgerekend voor een klein foutje.
U hebt tickets gekocht bij BudgetAir en daarom heeft U ook alleen met BudgetAir te maken als U wilt wijzigen. Of dat kan hangt af van het soort tickets dat U gekocht hebt. Bij de goedkoopste tickets kunt U meestal niets wijzigen en ze ook niet teruggeven. Daarom zijn ze zo goedkoop. En als ze het wel doen dan brengen ze daar meestel (hoge) kosten voor in rekening.
Wat de echte reden is is niet duidelijk. U schrijft namelijk dat ze de eerste keer als antwoord gaven "dat doen wij niet" en de tweede keer "dat het niet kan". Dat zijn 2 verschillende redenen.

maas0112
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2015 13:30

Re: BudgetAir

Ongelezen bericht door maas0112 »

De eerste keer was de mededeling: "Turkish Airlines is een maatschappij die geen naamswijzigingen toestaat, wij kunnen de naam daarom niet aanpassen"
Ik heb daarna Turkish airlines gebeld en die gaven aan dat de wijziging via de boekingsmaatschappij moet gebeuren.
Daarna weer Budgetair gebeld en die zeiden dat ze het niet kunnen aanpassen, maar dat is lulkoek natuurlijk. Natuurlijk kan dat wel, maar het is gewoon onwil/klantje pesten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BudgetAir

Ongelezen bericht door moederslink »

@#@
Laatst gewijzigd door moederslink op 27 jun 2015 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: BudgetAir

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ook Budget Service dus, en dat kun je verwachten voor zeer lage prijzen en deze naamgeving...

Ik heb dus zelf ook een Budget Webshop en daar kun je naast zeer leuke lage prijzen ook geopende verpakkingen en gebruik sporen vinden, en dus daar ook budget service...

ervan
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2014 17:38

Re: BudgetAir

Ongelezen bericht door ervan »

Daarom is GOEDKOOP DUUR KOOP..
Lees eerst GOED..
En vul dan in !!!!! :oops:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: BudgetAir

Ongelezen bericht door sjohie »

maas0112 schreef:De eerste keer was de mededeling: "Turkish Airlines is een maatschappij die geen naamswijzigingen toestaat, wij kunnen de naam daarom niet aanpassen"
Ik heb daarna Turkish airlines gebeld en die gaven aan dat de wijziging via de boekingsmaatschappij moet gebeuren.
Daarna weer Budgetair gebeld en die zeiden dat ze het niet kunnen aanpassen, maar dat is lulkoek natuurlijk. Natuurlijk kan dat wel, maar het is gewoon onwil/klantje pesten.
Dat zal vast zo voelen, en je frustratie is begrijpelijk. Echter, ze houden zich zo te zien aan de letter va nde gezamenlijk overeengekomen voorwaarden, dus daar is de kous in eerste instantie mee af. Het is wel zo dat in wat voor contract of voorwaarden dan ook, nooit iets mag staan wat een Nederlandse wet overstijgt, maar of dat hier zo is, en welke wet deze voorwaarde dan teniet zou doen is voer voor juristen, en voordat daar iets uitkomt is je geplande reis vermoedelijk al even geleden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: BudgetAir

Ongelezen bericht door olaf79 »

ervan schreef:Daarom is GOEDKOOP DUUR KOOP..
Lees eerst GOED..
En vul dan in !!!!! :oops:
Onzin.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: BudgetAir

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bij Easyjet kan het gratis en voor niks...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: BudgetAir

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nee, de prijzen die je hierboven geeft zijn voor volledige naamswijziging (andere passagier). Een fout gespelde voornaam of aanpassing (roepnaam naar echte naam) in de VOORNAAM is gratis. LEEST Hieronder!!!
Easyjet schreef: Spelling Mistake
Last updated: 23/07/2014

If you have made a spelling error or shortened your name while booking your flight online, there’s no need to worry as we’ll correct this for you at the airport you are departing from free of charge. Please arrive at the airport up to 2 hours prior to your scheduled time of departure to make this change, which can be done at the Customer Service Desk or Bag Drop Desk.

Below are four examples of name errors:
- You have shortened your name to Chris instead of Christopher
- You have changed your name to Jenny instead of Jennifer
- You have spelt your name Suzen instead of Suzan
- You have spelt your name Anney instead of Annie
Bron: klik hier

Gesloten