LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TIX da's 5x nix!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
wjpnl
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 apr 2015 17:39

TIX da's 5x nix!

Ongelezen bericht door wjpnl »

Reis naar Amerika geboekt via Tix.nl. Had alleen nog wat vraagjes.
Opties :
-Twitter (waarom zou ik mijn vraag publiek stellen?) binnen een uur antwoord
-Facebook (zelfde overweging) binnen een uur antwoord
-Email Binnen 24 uur antwoord
-Telefoon - Direct antwoord.

Telefoon lijkt dus de beste optie. Blijkt helaas niet zo te zijn, want dan kom je in een wachtrij... en in die wachtrij zit totaal geen beweging tot na 15 minuten... wordt de verbinding verbroken. Bel je opnieuw... wordt na exact 15 minuten de verbinding opnieuw verbroken. Bel je vanaf een totaal andere telefoon dan... je raadt het al!

Dus koos ik een week geleden voor de optie e-mail. Tot op de dag van gisteren geen antwoord, dus gisteren nog maar eens gemaild. En ja hoor! Binnen 24 uur antwoord: "U heeft deze vraag reeds gesteld de zaak is in behandeling. Wij verzoeken u het antwoord op deze vraag af te wachten en geen nieuwe vragen te stellen".

Tot op vandaag ook nog geen tickets ontvangen, geld is wel van mijn rekening af... Dus vandaag met de vliegmaatschappij (SAS) gebeld. Zij mogen geen informatie geven over reserveringen, zonder mijn identiteit te controleren en helaas is dat niet mogelijk, omdat ze geen gegevens van mij hebben. Met andere woorden, waarschijnlijk geen reservering...

Dus zojuist toch maar mijn vraag op de facebook pagina's van TIX geplaatst... resultaat ? Binnen 20 minuten was de vraag verdwenen. Geen antwoord!

Wat is hier in vredesnaam aan de hand?

Ridder777

Re: TIX da's 5x nix!

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Jij wilde graag de koedkoopste vlucht, goedkoop is duur koop.
via een reisbureau is beter.

Eigen schuld dikke bult

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: TIX da's 5x nix!

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Ridder777 schreef:Jij wilde graag de koedkoopste vlucht, goedkoop is duur koop.
via een reisbureau is beter.

Eigen schuld dikke bult
Nou nou nou, jij doet wel alsof meneer/mevrouw nooit meer zijn geld/tickets terug gaat zien... Zou gewoon een aantal dagen afwachten

wjpnl
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 apr 2015 17:39

Re: TIX da's 5x nix!

Ongelezen bericht door wjpnl »

Ridder777 schreef:Jij wilde graag de koedkoopste vlucht, goedkoop is duur koop.
via een reisbureau is beter.

Eigen schuld dikke bult
Op zich een onzinnige opmerking natuurlijk. Doorzoek deze rubrieken maar eens op reisbureau's en daar vind je voldoende dure reisbureau's die ook een slechte service bieden. Er is geen enkele relatie tussen prijs en kwaliteit. (Aardig vergelijk, CoolBlue is de goedkoopste online winkel voor fotoapparatuur die ik ken... als ik hun prijzen en kwaliteit vergelijk met bijvoorbeeld FotoKlein of Ring Foto, dan blijkt dat de goedkopere partij vele malen betere service biedt, dan de dure partijen...) Goedkoop is duurkoop... Leuk spreekwoord, maar net zoals 'Eigen schuld dikke bult' getuigd het alleen van een weinig volwassen gedrag en weinig kennis van zaken.

wjpnl
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 apr 2015 17:39

Re: TIX da's 5x nix!

Ongelezen bericht door wjpnl »

En zojuist antwoord ontvangen... Met het verzoek dit bericht te verwijderen dan zal ik het ticket zo spoedig mogelijk ontvangen...

Eh... krijg ik het niet omdat ik betaald heb, maar alleen omdat ik een bericht wil verwijderen?

Lijkt mij niet de juiste gang van zaken...

Heb laten weten dat ik een VERZOEK tot verwijdering in zal dienen ZODRA ik het ticket heb ontvangen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TIX da's 5x nix!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

TIX da's 5x nix!
Reis naar Amerika geboekt via Tix.nl. Had alleen nog wat vraagjes.
Opties :
-Twitter (waarom zou ik mijn vraag publiek stellen?) binnen een uur antwoord
-Facebook (zelfde overweging) binnen een uur antwoord
-Email Binnen 24 uur antwoord
-Telefoon - Direct antwoord.

Telefoon lijkt dus de beste optie. Blijkt helaas niet zo te zijn, want dan kom je in een wachtrij... en in die wachtrij zit totaal geen beweging tot na 15 minuten... wordt de verbinding verbroken. Bel je opnieuw... wordt na exact 15 minuten de verbinding opnieuw verbroken. Bel je vanaf een totaal andere telefoon dan... je raadt het al!

Dus koos ik een week geleden voor de optie e-mail. Tot op de dag van gisteren geen antwoord, dus gisteren nog maar eens gemaild. En ja hoor! Binnen 24 uur antwoord: "U heeft deze vraag reeds gesteld de zaak is in behandeling. Wij verzoeken u het antwoord op deze vraag af te wachten en geen nieuwe vragen te stellen".

Tot op vandaag ook nog geen tickets ontvangen, geld is wel van mijn rekening af... Dus vandaag met de vliegmaatschappij (SAS) gebeld. Zij mogen geen informatie geven over reserveringen, zonder mijn identiteit te controleren en helaas is dat niet mogelijk, omdat ze geen gegevens van mij hebben. Met andere woorden, waarschijnlijk geen reservering...

Dus zojuist toch maar mijn vraag op de facebook pagina's van TIX geplaatst... resultaat ? Binnen 20 minuten was de vraag verdwenen. Geen antwoord!

Wat is hier in vredesnaam aan de hand?


Ah, Tix wil u de mond snoeren. Op straffe van geen hulp van Tix! Kijk, dat is nog eens klantvriendelijk van Tix.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 23 jul 2015 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: TIX da's 5x nix!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

wjpnl schreef:Reis naar Amerika geboekt via Tix.nl. Had alleen nog wat vraagjes.
Opties :
-Twitter (waarom zou ik mijn vraag publiek stellen?) binnen een uur antwoord
-Facebook (zelfde overweging) binnen een uur antwoord
-Email Binnen 24 uur antwoord
-Telefoon - Direct antwoord.

Telefoon lijkt dus de beste optie. Blijkt helaas niet zo te zijn, want dan kom je in een wachtrij... en in die wachtrij zit totaal geen beweging tot na 15 minuten... wordt de verbinding verbroken. Bel je opnieuw... wordt na exact 15 minuten de verbinding opnieuw verbroken. Bel je vanaf een totaal andere telefoon dan... je raadt het al!

Dus koos ik een week geleden voor de optie e-mail. Tot op de dag van gisteren geen antwoord, dus gisteren nog maar eens gemaild. En ja hoor! Binnen 24 uur antwoord: "U heeft deze vraag reeds gesteld de zaak is in behandeling. Wij verzoeken u het antwoord op deze vraag af te wachten en geen nieuwe vragen te stellen".

Tot op vandaag ook nog geen tickets ontvangen, geld is wel van mijn rekening af... Dus vandaag met de vliegmaatschappij (SAS) gebeld. Zij mogen geen informatie geven over reserveringen, zonder mijn identiteit te controleren en helaas is dat niet mogelijk, omdat ze geen gegevens van mij hebben. Met andere woorden, waarschijnlijk geen reservering...

Dus zojuist toch maar mijn vraag op de facebook pagina's van TIX geplaatst... resultaat ? Binnen 20 minuten was de vraag verdwenen. Geen antwoord!

Wat is hier in vredesnaam aan de hand?
Dan voor de zekerheid maar ff veiligstellen voordat een andere wending krijgt :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: TIX da's 5x nix!

Ongelezen bericht door sjohie »

Kan het zijn dat het een moeilijke vraag is, waarvan het beantwoorden enige tijd kost?

wjpnl
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 apr 2015 17:39

Re: TIX da's 5x nix!

Ongelezen bericht door wjpnl »

sjohie schreef:Kan het zijn dat het een moeilijke vraag is, waarvan het beantwoorden enige tijd kost?
Twee vragen 1. Geen bevestiging of ticket ontvangen en 2. Hoeveel bagage per persoon.

Als vraag 1. zeven dagen duurt om te beantwoorden is er duidelijk iets mis bij het bedrijf zelf. Als ze bovendien de levering van de ticket afhankelijk maken van het verdwijnen van deze klacht, deugt dit helemaal niet!

Overigens inmiddels -na mijn antwoord- de ticket ontvangen... en de hoeveelheid bagage per persoon staat daar op... dus als ze gewoon de bevestiging hadden gestuurd, was er niets aan de hand geweest.

Ik betaal, krijg bericht dat ik binnen 15 minuten een bevestiging kan verwachten en anders contact op moet nemen... krijg geen bevestiging en mag dan vervolgens bellen voor 45 cent per minuut naar een nummer wat nooit opneemt.

Er had heel veel ellende bespaard kunnen worden, als ze direct antwoord hadden gegeven.

En wat mij betreft mag de moderator dit bericht verwijderen... of laten staan... wat hij het beste vindt. (Persoonlijk vind ik dat Tix dit bericht dubbel en dwars verdient heeft!)

Tix.nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2011 12:32

Re: TIX da's 5x nix!

Ongelezen bericht door Tix.nl »

Geachte heer van der Ploeg,

Allereerst willen wij aangeven het zeer vervelend vinden te lezen over uw negatieve bevindingen. Wij delen uw mening dat de communicatie momenteel enige vertraging oploopt en wij doen al het mogelijk hier zo spoedig mogelijk verbetering in aan te brengen. Wij begrijpen dat dit voor onze reizigers niet prettig is, excuses hiervoor.

Wanneer wij uw reservering nakijken, zien wij dat u op het bericht via Facebook binnen een paar uur antwoord heeft gehad en wij uw gewenste maaltijdvoorkeur in de reservering hebben kunnen plaatsen. Vervelend te horen dat u ook de boekingsbevestiging niet in goede orde heeft mogen ontvangen, wanneer wij uw boeking nakijken zien wij dat deze wel direct naar het opgegeven e-mailadres is verzonden. Wellicht is de mail tussen de ongewenste berichten binnen gekomen? Uw boeking hebben wij in ieder geval in goede orde mogen ontvangen en deze staat definitief geboekt. De reisdocumenten zijn nogmaals naar u toegezonden en wij hopen dat u deze in goede orde heeft mogen ontvangen.

Nogmaals excuses voor het ongemak en de verwarring die er is ontstaan. Uw bevindingen zijn intern doorgegeven ter optimalisatie van onze producten en diensten.

Mocht u verdere vragen hebben betreffende deze reservering, willen wij u verzoeken deze in te sturen naar onze CustomerCare afdeling middels e-mailadres: [email protected] . Wij assisteren u via deze afdeling graag.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
CustomerCare
TIX.nl

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: TIX da's 5x nix!

Ongelezen bericht door renewouters »

wjpnl schreef:Twee vragen 1. Geen bevestiging of ticket ontvangen en 2. Hoeveel bagage per persoon.
Wat is hier zo persoonlijk of vertrouwelijk aan dat je deze niet via Twitter wilt stellen?

Gesloten