LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wizzair omgekeerde groepskorting

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
pjottrr
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2009 11:10

wizzair omgekeerde groepskorting

Ongelezen bericht door pjottrr »

Beste,

Zoals de titel al aangeeft, het blijkt dat wizzair bij het boeken van een ticket de prijzen ( per ticket) omhoog schroeft, naarmate het aantal personen waarvoor je boekt toeneemt


als voorbeeld, we willen als groep van eindhoven naar vilnius vliegen van 18 tm 21 dcember van dit jaar.


Wanneer ik 1 ticket wil boeken, kost dat 99,98 per ticket
Als ik voor 8 personen boek, dan kost dat 125 euro per ticket.
dit is op zich nog te overzien, al vind ik dit al vreemd,
het wordt echter nog gekker,
we gaan namelijk met een groep van 12 personen.
bij het aanvragen van groepskorting krijg een aanbod van maar liefst 269 euro per ticket.

voor het budget is 125 euro nog aanvaardbaar, maar meer dan het dubbele betalen is wel een erg steile verhoging.
nota bene doe ik een aanvraag op de site voor groepskorting

Nu is mijn vraag, hoe kunnen we er voor zorgen dat we wel voor 100 a 125 euro kunnen vliegen, en , is dit überhaupt normaal ?
dit gedrag is te zien op alle vluchten van wizzair, dit probleem kom ik niet tegen bij rainair. ( deze vliegt overigens niet naar Vilnius)

nu hadden we zelf al bedacht om alle kaartjes los te gaan boeken, maar ik vrees dat halverwege de prijs spontaan omhoog gaat van 100 naar 300 euro...

Wie heeft ideeën?

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: wizzair omgekeerde groepskorting

Ongelezen bericht door toeslagen »

Is het geen optie om per persoon een ticket te boeken voor de prijs van € 99,98, dan heb je toch geen korting nodig.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: wizzair omgekeerde groepskorting

Ongelezen bericht door kweenie »

Er is altijd maar een beperkt aantal tickets voor de goedkoopste prijs. Misschien zijn er nog maar een paar van 99.98 en kom je voor de rest uit bij de tickets van 200. En zijn er daar ook maar en paar van en kom je dan op die van 400.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: wizzair omgekeerde groepskorting

Ongelezen bericht door ruud_a »

In een vliegtuig staan (vergelijkbare) stoelen met allemaal verschillende prijzen.
Voor het adverteren wil je namelijk een leuke prijs laten zien.(die van de goedkoopste stoel.)
Die zijn er altijd maar in een beperkt aantal.
Als je dus voor voor veel mensen boekt, zullen er ook de duurdere stoelen tussen zitten.
Mogelijk geven ze per boeking ook maar een beperkt aantal goedkoopste stoelen weg, want aan die goedkoopste stoelen verdienen zij niets of bijna niets.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: wizzair omgekeerde groepskorting

Ongelezen bericht door sjohie »

pjottrr schreef:Beste,

Zoals de titel al aangeeft, het blijkt dat wizzair bij het boeken van een ticket de prijzen ( per ticket) omhoog schroeft, naarmate het aantal personen waarvoor je boekt toeneemt


als voorbeeld, we willen als groep van eindhoven naar vilnius vliegen van 18 tm 21 dcember van dit jaar.


Wanneer ik 1 ticket wil boeken, kost dat 99,98 per ticket
Als ik voor 8 personen boek, dan kost dat 125 euro per ticket.
dit is op zich nog te overzien, al vind ik dit al vreemd,
het wordt echter nog gekker,
we gaan namelijk met een groep van 12 personen.
bij het aanvragen van groepskorting krijg een aanbod van maar liefst 269 euro per ticket.

voor het budget is 125 euro nog aanvaardbaar, maar meer dan het dubbele betalen is wel een erg steile verhoging.
nota bene doe ik een aanvraag op de site voor groepskorting

Nu is mijn vraag, hoe kunnen we er voor zorgen dat we wel voor 100 a 125 euro kunnen vliegen, en , is dit überhaupt normaal ?
dit gedrag is te zien op alle vluchten van wizzair, dit probleem kom ik niet tegen bij rainair. ( deze vliegt overigens niet naar Vilnius)

nu hadden we zelf al bedacht om alle kaartjes los te gaan boeken, maar ik vrees dat halverwege de prijs spontaan omhoog gaat van 100 naar 300 euro...

Wie heeft ideeën?
Ik zou het via losse kaartjes proberen, en dan het totaalbedrag middelen over de deelnemers, mochten tickets 9 t/m 12 duurder zijn als de eerste 8. Of het via een reisbureau/onafhankelijke reisadviseur proberen. Die laatste zijn met wat googlen in de buurt ook wel te vinden. Vaak zijn er wel mogelijkheden tot quantumkortingen, maar moet je er de ingang even voor weten. Dan kunnen dat soort experts hun geld meer dan waard zijn.

Wat betreft de redenen voor de variërende prijzen, dat soort budget airlines houden (oa via cookies) op de site bij welke vluchten populair zijn, en passen daar dynamisch de prijs op aan. Dat is hun manier van zakendoen, die ze in staat stelt jou een goedkopere prijs te bieden. Elke maatschappij heeft daar eigen mechanieken en manieren voor, dat is integraal onderdeel van hun businessmodel.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: wizzair omgekeerde groepskorting

Ongelezen bericht door geengast »

Elke luchtvaartmaatschappij werkt zo. Een groep kun je overal kwijt, maar enkel tegen erg hoge kosten. Groepen zijn zeker niet welkom bij een low-budget maatschappij. Die verstoren namelijk het commerciele plaatje.

Niet alleen is er een maximum aan zeer goedkope tickets (normaal gesproken maximaal 10 tot 20), maar er is - nog belangrijker - een maximum aan goedkope tickets die in dezelfde week worden verkocht. Zijn alle tickets verkocht, mogen ze immers niet meer adverteren met de goedkope prijzen. Dus er worden twee tickets goedkoop verkocht, binnen 2 weken weer 2 tickets, binnen 2 weken weer 2 tickets, etc.

Aan de andere kant: een A320 met 90% bezetting kan 160 personen vervoeren. Hoe wil je dat doen voor 100,-? Met afschrijving, belastingen, stewardessen, brandstof, landingsrechten etc. etc. Nee, de piloot tel ik al helemaal niet mee.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 aug 2015 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante toevoeging verwijderd

pjottrr
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2009 11:10

Re: wizzair omgekeerde groepskorting

Ongelezen bericht door pjottrr »

hmm dat is een duidelijk verhaal,

het is me echter in voorgaande jaren nooit eerder opgevallen, ( we boeken ongeveer elke 2 jaar een vlucht voor een groep met een man of 10 )
ook andere luchtvaartmaatschappijen ( zoals ryanair bijvoorbeeld)
als ik daar een reis boek voor 1 persoon omstreeks dezelfde data, is die gelijk aan 10 personen.
Hieruit kan ik volgens mij opmaken dat daar dus wel verschil in zit
ik vindt het echter wel bijzonder dat dit allemaal zo onduidelijk is, en natuurlijk dat het prijsverschil zo extreem per stoel is ( 100 euro, versus 269 euro)

Bedankt voor de info in ieder geval :)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: wizzair omgekeerde groepskorting

Ongelezen bericht door renewouters »

Waarschijnlijk heb je voorgaande keren mazzel gehad dat er voldoende goedkope stoelen beschikbaar waren toen je boekte. Ook bij andere maatschappijen kan je de pech hebben dat er te weinig goedkope stoelen zijn.

pjottrr
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2009 11:10

Re: wizzair omgekeerde groepskorting

Ongelezen bericht door pjottrr »

ok, duidelijk,

dan gaat het blijkbaar hard met die speciefieke vlucht....
We zijn ook een week later dan nomaal, en dat is dan natuurlijk ook weer vlak voor de kerstvakantie....
dat zal de reden wel zijn.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: wizzair omgekeerde groepskorting

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dan maar allemaal tegelijkertijd voor bijvoorbeeld twee personen boeken.

Gesloten