LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 keer RYAN AIR: 2 keer problemen!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
goost
Berichten: 73
Lid geworden op: 03 apr 2013 17:52

2 keer RYAN AIR: 2 keer problemen!!

Ongelezen bericht door goost »

8 jaar geleden vlogen we voor het eerst met Ryan air. We hadden een rugdrager mee voor ons toen 11 maanden oude zoontje. Deze was qua afmeting veel te groot dus moest als bagage opgegeven worden. Ondanks dat het helemaal ingeklapt was heeft Ryan air het voor elkaar gekregen het ding te mollen, stangen waren verbogen en 1 zelfs doorgebroken. Onbruikbaar geworden. Natuurlijk werd het niet vergoed.

Nu 8 jaar later, vanwege toch de goede ligging van Weeze, Ryan air nog maar eens een kans gegeven. Aangezien plaatsreservering ter plekke een 10,- p.p. kost dacht mijn man online in te checken. Hij maakte daarbij de fout mijn roepnaam en niet mijn doopnaam (zoals in het paspoort staat) te gebruiken. Op een kattebelletje werd dan geschreven: change name: roepnaam-pijltje-doopnaam en dit kattebelletje werd aan het door onszelf uitgeprinte boardingformulier getakkert: administratiekosten maar liefst EURO 160,-!!!
Ben er volledig van bewust dat wij de fout gemaakt hebben, hierover behoeft geen discussie, maar zulke hoge administratiekosten is toch pure afzetterij?!? Zijn dit normale kosten?

Dit was op de heenreis. Tijdens de vakantie zag ik vreselijk op tegen de terugreis: wat zou er nu weer fout gaan, let op dat we niets erbij kopen, zodat ze ons met de bagage niet ook nog kunnen afzetten. Dit is gelukkig niet gebeurd, maar het heeft de vakantie echt overschaduwd: NOOIT MEER RYAN AIR!! liever een andere/duurdere maatschappij en een relaxtere vakantie!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 2 keer RYAN AIR: 2 keer problemen!!

Ongelezen bericht door renewouters »

Het zijn normale kosten in geval van Ryanair omdat ze de rest tegen bodemprijzen aanbieden terwijl die vliegtuigen en brandstof net zo duur voor hun is als voor duurdere maatschappijen. Dan moet je dit soort dingen duurder maken om uit de kosten te komen.

Als alle passagiers van Ryanair met slechts handbagage reizen en geen extra's nodig hebben zijn ze binnen een paar maanden verleden tijd.

goost
Berichten: 73
Lid geworden op: 03 apr 2013 17:52

Re: 2 keer RYAN AIR: 2 keer problemen!!

Ongelezen bericht door goost »

Ja snap ik, normaal vind ik het alsnog niet, oftewel vind ik dat ze hun klanten gewoon op een walgelijke manier te grazen nemen als ze een fout maken: ze weten exact dat je stress hebt, want het vliegtuig vertrekt binnen 2 uur en die 160 euro niet betalen en niet vliegen kost uiteindelijk nog meer. Afperserij dus.

Dank voor die link MichielFRL, hier gaan we de volgende keer ook maar eens van te voren naar kijken.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 2 keer RYAN AIR: 2 keer problemen!!

Ongelezen bericht door renewouters »

Gewoon met een andere maatschappij vliegen dan. Een bedrijf is gelukkig nog altijd vrij om zelf hun beleid te bepalen. Bij andere maatschappijen betaal je die 160 euro al in de ticketprijs, zelfs als alles goed gaat en je geen extra service nodig hebt. Je hebt keuze.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: 2 keer RYAN AIR: 2 keer problemen!!

Ongelezen bericht door kokka »

het werkt voor Ryan Air prima. in een tijd dat de grote luchtvaartmaatschappijen in de problemen komen zitten zij goed in de groei.
zij vertrouwen erop dat heel veel mensen puur afgaan op de kale prijs die ze aanbieden.
als je dan een klein foutje maakt of je hebt ineens toch meer bagage als je dacht, ben je de klos.
ik vlieg gelukkig altijd KLM

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 2 keer RYAN AIR: 2 keer problemen!!

Ongelezen bericht door kweenie »

goost schreef:Ja snap ik, normaal vind ik het alsnog niet, oftewel vind ik dat ze hun klanten gewoon op een walgelijke manier te grazen nemen als ze een fout maken.
Het is ook niet echt snugger ook een verkeerde naam op te geven. Als je zulk soort vergissingen maakt, is het ook te overwegen om een reisbureau in te schakelen.

Ryanair is een maatschappij waarbij je zoveel mogelijk zelf doet en waar men zo min mogelijk personeel wil hoeven in te zetten. Als ze in feite speciaal voor zulk soort vergissingen (extra) personeel op de luchthaven moeten hebben, dan moet daar dus ook een behoorlijke (en liefst ook afschrikkende) vergoeding tegenover staan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 2 keer RYAN AIR: 2 keer problemen!!

Ongelezen bericht door sjohie »

goost schreef:8 jaar geleden vlogen we voor het eerst met Ryan air. We hadden een rugdrager mee voor ons toen 11 maanden oude zoontje. Deze was qua afmeting veel te groot dus moest als bagage opgegeven worden. Ondanks dat het helemaal ingeklapt was heeft Ryan air het voor elkaar gekregen het ding te mollen, stangen waren verbogen en 1 zelfs doorgebroken. Onbruikbaar geworden. Natuurlijk werd het niet vergoed.

Nu 8 jaar later, vanwege toch de goede ligging van Weeze, Ryan air nog maar eens een kans gegeven. Aangezien plaatsreservering ter plekke een 10,- p.p. kost dacht mijn man online in te checken. Hij maakte daarbij de fout mijn roepnaam en niet mijn doopnaam (zoals in het paspoort staat) te gebruiken. Op een kattebelletje werd dan geschreven: change name: roepnaam-pijltje-doopnaam en dit kattebelletje werd aan het door onszelf uitgeprinte boardingformulier getakkert: administratiekosten maar liefst EURO 160,-!!!
Ben er volledig van bewust dat wij de fout gemaakt hebben, hierover behoeft geen discussie, maar zulke hoge administratiekosten is toch pure afzetterij?!? Zijn dit normale kosten?

Dit was op de heenreis. Tijdens de vakantie zag ik vreselijk op tegen de terugreis: wat zou er nu weer fout gaan, let op dat we niets erbij kopen, zodat ze ons met de bagage niet ook nog kunnen afzetten. Dit is gelukkig niet gebeurd, maar het heeft de vakantie echt overschaduwd: NOOIT MEER RYAN AIR!! liever een andere/duurdere maatschappij en een relaxtere vakantie!
Wat betreft die drager, die had ryanair volgens mij gewoon moeten vergoedden, er zijn verdragen die dit regelen, oa het verdrag van Warschau en/of Montreal, daar hebben ook zij zich aan te houden. Dat is vaak een gevecht, maar je had deze ook kunnen claimen bij je reisverzekering, daar is volgens mij bagage altijd verzekerd. Zo heeft mijn zus de schade aan hun kinderbuggy, veroorzaakt door Transavia, vergoed gekregen.

En die administratiekosten zijn van te voren bekend, daar maken ze geen geheim van. Ook maken ze duidelijk bij het boeken dat je de eerste naam uit het reisdocument op moet geven, geen roepnaam.
Afbeelding

En is een hond die tegen een lantaarnpaal plast een vandaal, of gewoon een hond? Ik bedoel, Ryanair is een bedrijf, ook nog in een hevig beconcurreerde markt, die hebben als ultieme doel niks meer of minder dan geld verdienen. Zoals al gezegd, de vaste kosten voor een vliegmaatschappij zijn grofweg hetzelfde, zij moeten het verdienen op de randzaken, zoals klanten die ondanks de duidelijke waarschuwingen, namen niet goed invullen, of een nét te grote koffer als handbagage in willen checken.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: 2 keer RYAN AIR: 2 keer problemen!!

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dat de juiste en volledige naam ingevuld moet worden, is toch genoegzaam bekend.

Dus eigen schuld die extra kosten en niet van de vliegmaatschappij.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 2 keer RYAN AIR: 2 keer problemen!!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je kiest zelf voor de goedkoopste maatschappij, en kiest er zelf wegens de kosten van een tientje voor om online te boeken. Dan neem je dus zelf de verantwoordelijkheid, en kan je RyanAir niets verwijten. Als je de betreffende bedragen te hoog vind, moet je een andere maatschappij kiezen. Of de fouten niet maken ;-)

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 2 keer RYAN AIR: 2 keer problemen!!

Ongelezen bericht door alfatrion »

goost schreef:8 jaar geleden vlogen we voor het eerst met Ryan air. We hadden een rugdrager mee voor ons toen 11 maanden oude zoontje. Deze was qua afmeting veel te groot dus moest als bagage opgegeven worden. Ondanks dat het helemaal ingeklapt was heeft Ryan air het voor elkaar gekregen het ding te mollen, stangen waren verbogen en 1 zelfs doorgebroken. Onbruikbaar geworden. Natuurlijk werd het niet vergoed.
Dat doet mij denken aan United. United bood David Carroll pas een schadevergoeding nadat hij daar een liedje over had gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo
goost schreef:Ben er volledig van bewust dat wij de fout gemaakt hebben, hierover behoeft geen discussie, maar zulke hoge administratiekosten is toch pure afzetterij?!? Zijn dit normale kosten?
Het is veel geld. Maar ik betwijfel of hier juridisch iets tegen te ondernemen is.

Dr. Fusion
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 okt 2016 12:27

Re: 2 keer RYAN AIR: 2 keer problemen!!

Ongelezen bericht door Dr. Fusion »

Ryanair is gewoon super ! ik ga 3x per jaar met Ryanair naar Gran Canaria , heb nu minimaal 40x met Ryanair gevlogen en nog NOOIT problemen gehad ! Ik word dus ook misselijk van mensen die lopen te janken over Ryanair , Terwijl 99 van de 100 keer , de fout bij de reiziger ligt . Foute naam , te grote koffer , ticket vergeten uit te pinten , vergeten om online in te checken , etc etc . Allemaal gejank door eigen stomiteiten . Ryanair is helemaal niet duur zolang je maar gewoon goed alle informatie LEEST ! , Alles word uitgelegd tijdens het online boeken , ik begrijp echt niet hoe sommige mensen hier fouten kunnen maken ! Dankzij Ryanair kan ik 3x per jaar op vakantie want ik vlieg altijd voor 150 euro en minder retour naar Gran canaria , Mijn goedkoopste retour naar Gran canaria was zelfs maar 57,98 ! terwijl bij concurenten de prijs minimaal 400 euro was ! van die 340 euro verschil kan ik lekker een week op Gran canaria in apartement zitten ! Dus alle dank en respect naar Ryanair ! !

Gesloten