LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door Har06 »

Moneyman schreef:Ik ben het eigenlijk volledig met Olaf eens. Je kiest niet voor niets voor een bepaalde maatschappij, en betaalt daar ook voor, dan mag je ook verwachten dat je krijgt wat je wilde - of de overeenkomst kunt ontbinden.
De vraag is niet of wij als leken het ermee eens zijn maar hoe de overeenkomsten incl de AV zijn opgebouwd, ik heb geen oordeel over Roemeense vliegtuigen olaf vermoedelijk wel (:

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Har06 schreef:
Moneyman schreef:Ik ben het eigenlijk volledig met Olaf eens. Je kiest niet voor niets voor een bepaalde maatschappij, en betaalt daar ook voor, dan mag je ook verwachten dat je krijgt wat je wilde - of de overeenkomst kunt ontbinden.
De vraag is niet of wij als leken het ermee eens zijn maar hoe de overeenkomsten incl de AV zijn opgebouwd, ik heb geen oordeel over Roemeense vliegtuigen olaf vermoedelijk wel (:
Haha, ik ben het óók met jou eens. Juridisch gaat het om wat je overeengekomen bent. Punt.

Gevoelsmátig ga ik echter met Olaf mee.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

GJvdZ schreef:
olaf79 schreef:
Geesje58 schreef:Bedriegen was inderdaad wel wat overtrokken maar het komt bij mij niet helemaal eerlijk over als ze wel al van te voren weten dat je met een andere maatschappij vliegt maar dit niet bij de boeking neerzetten. Zou prima kunnen en de klanten kunnen zien wat ze boeken. Klant tevreden.
Vakantie gaat wel goedkomen hoor :D
Ik ben het wel met TS eens. Een Roemeense maatschappij is toch wat anders dan een duitse. In Roemenie zijn de regels / wetten gewoon anders en is er minder strikt toezicht (of is dat toezicht met een paar biljetjes om te kopen). Ik vind dat een touroperator niet zomaar mag omboeken. Als dit wel gebeurd (uit nood of wat voor reden dan ook) dan vind ik dat de klant het recht krijgt zijn boeking te annuleren onder retour van de volledige aankoopsom.
Die Roemeense maatschappijen hebben geen piloten die zich met passagiers en al te pletter vliegen tegen een berg.
Wat een ontzettend slecht argument.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:
Har06 schreef:
Moneyman schreef:Ik ben het eigenlijk volledig met Olaf eens. Je kiest niet voor niets voor een bepaalde maatschappij, en betaalt daar ook voor, dan mag je ook verwachten dat je krijgt wat je wilde - of de overeenkomst kunt ontbinden.
De vraag is niet of wij als leken het ermee eens zijn maar hoe de overeenkomsten incl de AV zijn opgebouwd, ik heb geen oordeel over Roemeense vliegtuigen olaf vermoedelijk wel (:
Haha, ik ben het óók met jou eens. Juridisch gaat het om wat je overeengekomen bent. Punt.

Gevoelsmátig ga ik echter met Olaf mee.
Maar ook juridisch lijkt me dit zeer dubieus. Je levert immers als bedrijf duidelijk een ander product dan je was overeengekomen. Dat geeft in principe de tegenpartij het recht het contract te ontbinden, en de AV mogen dit recht niet beperken of uitsluiten.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door Brahms »

GJvdZ schreef:......Die Roemeense maatschappijen hebben geen piloten die zich met passagiers en al te pletter vliegen tegen een berg......
Walgelijk GJvdZ zo'n opmerking. Echt te bizar voor woorden om dit zo te schrijven !

1VOLKSWAGEN
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 dec 2013 19:04

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door 1VOLKSWAGEN »

Beste...
Het lijkt erop dat TUI-FLY niet alleen bij noodsituaties veranderd naar BLUE AIR, maar het lijkt langzamerhand standaard.
Ze adverteren met TUI-FLY, maar 9 van de 10 keer wordt het BLUE -AIR.
De laatste vluchten kregen we zelfs eerst tickets van TUY-FLY en een dag van de voren, veranderd naar BLU-AIR.
In totaal voor 15 personen heen en terug naar KOS geboekt, met 2 toestellen en.... alles werd op het laatst BLU-AIR.
Wij boeken dus niet meer bij TUY-FLY.
Dat is de enige oplossing.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="1VOLKSWAGEN"]Beste...
Het lijkt erop dat TUI-FLY niet alleen bij noodsituaties veranderd naar BLUE AIR, maar het lijkt langzamerhand standaard.
Ze adverteren met TUI-FLY, maar 9 van de 10 keer wordt het BLUE -AIR.
De laatste vluchten kregen we zelfs eerst tickets van TUY-FLY en een dag van de voren, veranderd naar BLU-AIR.
In totaal voor 15 personen heen en terug naar KOS geboekt, met 2 toestellen en.... alles werd op het laatst BLU-AIR.
Wij boeken dus niet meer bij TUY-FLY.
Dat is de enige oplossing.[
/quote]

goede vlucht gehad?, klachten ?? prijsverschillen ?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

1VOLKSWAGEN schreef:Beste...
Het lijkt erop dat TUI-FLY niet alleen bij noodsituaties veranderd naar BLUE AIR, maar het lijkt langzamerhand standaard.
Ze adverteren met TUI-FLY, maar 9 van de 10 keer wordt het BLUE -AIR.
De laatste vluchten kregen we zelfs eerst tickets van TUY-FLY en een dag van de voren, veranderd naar BLU-AIR.
In totaal voor 15 personen heen en terug naar KOS geboekt, met 2 toestellen en.... alles werd op het laatst BLU-AIR.
Wij boeken dus niet meer bij TUY-FLY.
Dat is de enige oplossing.
En wat heb je nu niet gehad wat je wel had gehad in een TUI vliegtuig?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door Brahms »

En het leuke is, dan vlieg je met een "bekende" maatschappij en dan moet je eens uitzoeken waar zo'n glimmende vogel nu werkelijk geregistreerd staat. Er gaat een wereld voor je open :shock:

tominijob
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2016 13:17

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door tominijob »

Wij hadden hetzelfde op de heenweg, 1 dag voor vertrek veranderde het van een TUI vliegtuig naar een Blu Air.
Op het toestel stond dat zij speciaal door TUI ingehuurd waren. Dit gebeurt vaker, omdat de TUI vloot niet zo groot is. Aan boord Roemeense Bemanning in de cockpit en een Roemeense purser, rest van het personeel van TUI.
Verschil met een TUI vliegtuig: stoelen zaten niet erg prettig, geen muziek en geen cloud aan boord. Verder gewoon de service zoals wij gewend zijn vvan TUI.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door Har06 »

tominijob schreef:Wij hadden hetzelfde op de heenweg, 1 dag voor vertrek veranderde het van een TUI vliegtuig naar een Blu Air.
Op het toestel stond dat zij speciaal door TUI ingehuurd waren. Dit gebeurt vaker, omdat de TUI vloot niet zo groot is. Aan boord Roemeense Bemanning in de cockpit en een Roemeense purser, rest van het personeel van TUI.
Verschil met een TUI vliegtuig: stoelen zaten niet erg prettig, geen muziek en geen cloud aan boord. Verder gewoon de service zoals wij gewend zijn vvan TUI.
fijn dat er geen luchtje in de cabine was, wat is het probleem eigenlijk?, de charter mij switchen voortdurend van mij

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door meniles »

Toch ook maar eens reageren op deze vermakelijke discussie omdat het eigenlijk heel simpel is. In tegenstelling tot wat sommige personen hierboven beweren boek je niet specifiek om met een bepaald vliegtuig te vliegen. Je boekt een stuk vervoer bij een bepaalde maatschappij en dat is ook precies wat TUIfly hier levert.

Vrijwel alle Europese chartermaatschappijen huren in het drukke zomerseizoen extra capaciteit in (damp lease). In Nederland geldt dit ook voor Transavia, Corendon en TUIfly. Concreet huurt TUI voor het zomerseizoen van 2016 6 extra toestellen in:
73H N738MA Miami Air
73H N739MA Miami Air
73H YR-BMC Blue Air
73H YR-BME Blue Air
734 YR-BAJ Blue Air
320 LY-SPF Small Planet
bron: scramble.nl

De toestellen worden gedurende het gehele zomer seizoen onderhouden door de technische dienst van TUIfly in Amsterdam. Daarnaast worden ze gevlogen door bemanning van de maatschappij waar de toestellen oorspronkelijk van zijn en wordt ook de purser door de eigenaar van het toestel geleverd. Verder is de volledige crew Nederlands.

Ik snap oprecht de gehele discussie hierboven niet. Er is geen enkel statistisch cijfer dat bewijst dat Roemeense toestellen gevaarlijker of minder gevaarlijk zijn dan Nederlandse toestellen. Iemand die op deze manier redeneert kan maar beter helemaal niet gaan vliegen of een anti vliegangst training gaan volgen.

Nogmaals je boekt een stuk vervoer en dat krijg je. Daarnaast kan ik uit eigen ervaring vertellen dat het toestel van Blue Air het prima doet gezien ik er 4 weken geleden zelf mee naar Griekenland ben gevlogen. Sure, het interieur is wat achterhaald, maar niet ouder of viezer dan de oudste 2 737's van TUIfly (de PH-TFA en de PH-TFF die allebei net zo oud zijn).

Kortom gewoon lekker op vakantie gaan en niet zo druk maken want er is juridisch helemaal niets mis met dit gegeven en bovendien is het niets nieuws gezien maatschappijen als decennia toestellen leasen om piekcapaciteit op te vangen.

LianneBouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2016 10:06

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door LianneBouwer »

Vind het inderdaad een raar verhaal dat ze dit zomaar langs jou heen kunnen aanpassen. Je betaalt toch voor een bepaalde vliegtuigmaatschappij omdat je hier goede verwachtingen of ervaringen mee hebt. Las laatst een soortgelijk verhaal op fuerteventura.nl maar sta inderdaad niet achter deze beslissing!
Laatst gewijzigd door Radar op 25 aug 2016 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd door Moderator

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door G7 »

Je zou op Facebook eens hun eigen fora moeten lezen wat betreft het veranderen van vliegtuigen, luchthavens en vluchttijden. Met name bij Tui en Corendon. Velen die er onlangs wel mee gevlogen hebben, vertellen over het algemeen hele andere verhalen dan hier gesuggereerd wordt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door Har06 »

G7 schreef:Je zou op Facebook eens hun eigen fora moeten lezen wat betreft het veranderen van vliegtuigen, luchthavens en vluchttijden. Met name bij Tui en Corendon. Velen die er onlangs wel mee gevlogen hebben, vertellen over het algemeen hele andere verhalen dan hier gesuggereerd wordt.
Het is nogal simpel: in de reis overeenkomsten staat altijd een zin: onvoorziene omstandigheden etc etc mag de operator de vertrek locatie en Vliegmy wijzigen

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door G7 »

Ja, zij wel, maar wij niet Har06. Daarbij....het is de laatste tijd en met name dit seizoen schering en inslag bij die maatschappijen en daar mag best iets van hogerhand aan gedaan worden.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

G7 schreef:Daarbij....het is de laatste tijd en met name dit seizoen schering en inslag bij die maatschappijen en daar mag best iets van hogerhand aan gedaan worden.
Waarom zou daar uberhaupt iets aan gedaan moeten worden? Van hogerhand nog wel? Houd eens op, er is al zoveel betutteling die wij met z'n allen betalen!

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wij hebben onze vakantie ook geboekt bij TUI. Volgens mij is het enige wat wij geboekt hebben de vluchten van en naar de bestemming, het vervoer van en naar het hotel en het hotel. Op de heenweg hadden we een vliegtuig van Small Planet en op de terug weg van Miami Air. Beide vluchten zijn perfect verlopen. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad en de service aan boord was ook heel goed.
En in het magazine aan boord werd ook uitgelegd dat TUI vliegtuigen huurt om de drukte op te vangen. Deze voldoen gewoon aan de TUI standaard en worden ook overeenkomstig onderhouden. Kortom geen problemen gehad.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Mag een reisorganisatie de vliegtuigmaatschappij wijzigen?

Ongelezen bericht door G7 »

Moneyman schreef:
G7 schreef:Daarbij....het is de laatste tijd en met name dit seizoen schering en inslag bij die maatschappijen en daar mag best iets van hogerhand aan gedaan worden.
Waarom zou daar uberhaupt iets aan gedaan moeten worden? Van hogerhand nog wel? Houd eens op, er is al zoveel betutteling die wij met z'n allen betalen!
Met hogerhand bedoel ik eigenlijk iets van een consumentenbond en zeker niet vanuit Den Haag, want daar moet ik je gelijk in geven. We worden al genoeg betutteld.

Tijden veranderen, zo ook sinds je zelf je reizen kunt boeken, maar dat wil nog niet zeggen, dat ze maar wat aan mogen rommelen en daar zou best eens naar gekeken mogen worden.

En fijn Dirkie, dat bij jou alles top is verlopen met Tui, want men leest merendeels toch de slechte ervaringen en bijna nooit de goede.

Wij zelf zijn met Solmar en Transavia op vakantie geweest en dat was ook super geregeld, maar ik zet dat ook bij de desbetreffende organisaties bij de beoordelingen. Binnenkort weer met Corendon naar Spanje, en ik ben nu nog zeer positief over Corendon en dat is ook niet altijd zo bij velen, lees ik. Waar ik dat lees ? Op hun eigen fora ! Zelf heb ik goede ervaringen met Corendon en ook met Tui. (Kras)

Gesloten