LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen bevestiging van Ryanair ontvangen, wel betaald

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Nixel1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2017 11:42

Geen bevestiging van Ryanair ontvangen, wel betaald

Ongelezen bericht door Nixel1986 »

Goedemorgen,

Ik heb vanochtend drie tickets geboekt met Ryan Air. Deze heb ik betaald met IDeal, het geld is ook van mijn rekening afgeschreven, ik heb echter geen vliegtickets, reserveringsnummer of bevestigingsmail ontvangen. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? En is er ook een oplossing voor?

MvG,

Niek
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jan 2017 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast: spelling gecorrigeerd

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Geen bevestiging van Ryanair ontvangen, wel betaald

Ongelezen bericht door madfred »

Misschien in de spambox terecht gekomen?

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Geen bevestiging van Ryanair ontvangen, wel betaald

Ongelezen bericht door beusen »

Misschien eens bellen!

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Geen bevestiging van Ryanair ontvangen, wel betaald

Ongelezen bericht door henk51 »

Wat had Ryan Air te melden toen u belde?
Ik neem aan dat u dat als eerste gedaan heeft ,of heeft u alleen bericht geplaatst en zit u te wachten op antwoorden.Zoja bellen zij kunnen u het juiste antwoord geven i.p.v. speculatie antwoorden hier.


gr.Henk

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Geen bevestiging van Ryanair ontvangen, wel betaald

Ongelezen bericht door geengast »

Dit is hier al vaker langsgekomen. Ryanair is een Ierse maatschappij. IDEAL is iets dat ENKEL in Nederland kan en geldig is. In de rest van Europa kennen ze het systeem niet. Daar zit wel eens wat vertraging op en verlangt wat uitleg. Normaal gesproken komt het altijd wel weer goed.

TIP: betaal in Nederland met ideal, maar in Europa met creditcard.

Zou wel zeker even contact met hun opnemen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geen bevestiging van Ryanair ontvangen, wel betaald

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ryanair heeft deze week laten weten dat er aanbiedingen namens Ryan Air worden gedaan (dus met spatie en hoofdletter A). Ik hoop dat je een tikfout hebt gemaakt in jouw vraag en niet iets bij Ryan Air i.p.v. Ryanair hebt besteld.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geen bevestiging van Ryanair ontvangen, wel betaald

Ongelezen bericht door olaf79 »

geengast schreef:Dit is hier al vaker langsgekomen. Ryanair is een Ierse maatschappij. IDEAL is iets dat ENKEL in Nederland kan en geldig is. In de rest van Europa kennen ze het systeem niet. Daar zit wel eens wat vertraging op en verlangt wat uitleg. Normaal gesproken komt het altijd wel weer goed.

TIP: betaal in Nederland met ideal, maar in Europa met creditcard.

Zou wel zeker even contact met hun opnemen.
Onzin en foutieve tip. Als je een online bestelling doet en de webshop biedt betaling middels ideal aan dan mag je er van uit gaan dat zij de betaling kunnen verwerken in hun systemen. Een ideal betaling wordt geinitieerd door de incassant en niet door de klant. Je kunt dus helemaal geen ideal betaling doen als de ontvanger dit niet kent / begrijpt.

Je tip is een slechte tip. Als je credit card hebt, betaal daar dan altijd mee, ook in NL. Een credit card biedt bijna altijd extra zekerheden zoals aankoop garanties en bij een reis vaak zelfs een reisverzekering. Bovendien doen de cc maatschappij meestal niet moeilijk als je wordt opgelicht en krijg je zonder morren je geld terug. Een ideal betaling is altijd definitief en kan door de bank of de betaler niet worden terug gedraaid.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Geen bevestiging van Ryanair ontvangen, wel betaald

Ongelezen bericht door lordi »

Misschien een fout gemaakt in het emailadres bij het registreren?

Ad van Gestel
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2016 19:46

Re: Geen bevestiging van Ryanair ontvangen, wel betaald

Ongelezen bericht door Ad van Gestel »

Geachte,

Dat kon kloppen. Ik heb ook geboekt bij Ryan Air een paar weken terug. Het duurde een paar dagen voorrdat ik een bevestiging mocht ontvangen.
Maar na een paar dagen kwam deze bevestiging er. Misschien even wachten.

k.voorbach
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2017 18:03

Re: Geen bevestiging van Ryanair ontvangen, wel betaald

Ongelezen bericht door k.voorbach »

vorig jaar moesten wij voor een crematie vanuit Spanje,we stonden op de camping in San Per Pescador,naar Luton in Engeland.
Er was vanuit Spanje geen vlucht naar Luton dus weken we uit naat Beziers in Frankrijk want van daaruit vloog Ryan Air wel naar Luton,dus we gingen dat via Internet boeken met behulp van de plaatselijke VVV medewerkster,want Spaans en Frans liggen mij niet zo.
Nadat alles was ingevuld en betaald met Creditcard,kregen we binnen 10 minuten de bevestiging en konden we direct de tickets printen.
Dus betalen in het buitenland,al is het nog zo ingewikkeld,gebruik je creditcard en van mij zou Ryan Air de warme douche krijgen voor hun goede en zeer snelle behandeling.
Kors Voorbach,Vlaardingen

ruud.castelijns
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2017 11:21
Contacteer:

Re: Geen bevestiging van Ryanair ontvangen, wel betaald

Ongelezen bericht door ruud.castelijns »

Gisteren heb ik twee enkele reizen geboekt met Ryanair. Dit omdat ik vertrek vanaf Brussel naar Mallorca en terug aankom op Eindhoven.
Ik heb beide reizen geboekt met de Ryanair app.

De 1e vlucht heb ik betaald met iDeal en hiervan kreeg ik direct een bevestiging in mijn mailbox. Deze vlucht stond ook direct in de mijn account in de Ryanair app.

Echter kreeg ik van de 2e vlucht geen bevestiging in mijn mailbox. Ingelogd op Ryanair app meerdere keren maar nog steeds geen vlucht in mijn account.

De iDeal betalingen waren van beide vluchten afgeschreven.

Toen ontdekte ik iets: Het reserveringsnummer wat essentieel is bij een boeking/vlucht staat bij je transactiegegevens van de afschrijving die je hebt gedaan met iDeal.

Als hier hier op klikt in bijvoorbeeld je internetbankieren app, zie je bij omschrijving transactie: ongeveer in het midden een combinatie van cijfers en/of letters staan van 6 tekens. Ervoor staat een spatie en erna staat en spatie. Het zijn altijd 6 tekens. Bijvoorbeeld: FGJ3DH Of DHHAFG

Dit is je reserveringsnummer wat je normaliter in je mailbox ontvangt.

Je gaat vervolgens naar de website of app van Ryanair.

Optie 1: Je logt in met je account en gaat naar mijn boekingen. Daar klik je op ‘kunt u uw reis niet vinden?’ Vervolgens vul het reserveringsnummer in wat je hebt verkregen via je transactiedetails (6 tekens lang) en je email adres waarmee je hebt geboekt.

Optie 2: Je klikt op de site van Ryanair op mijn boekingen en kiest de optie mijn boekingen en daarna de optie geen account check hier in. Hier vul je het 6 tekens lange reserveringsnummer in wat je via de transactiedetails hebt verkregen en je email adres.

Optie 3: werkt dit niet dan heb je waarschijnlijk een typfout of verkeerd email adres gebruikt bij het boeken van je tickets. Maar je hebt een reserveringsnummer en dit helpt je wellicht als je contact zoek met Ryanair.

Hopelijk hebben jullie er iets aan!

Nana18!
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:20

Re: Geen bevestiging van Ryanair ontvangen, wel betaald

Ongelezen bericht door Nana18! »

Een hele goede advies met de juiste uitleg!

Gesloten