LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Korter huren kost bij Autohuren.nl / EasyTerra 600 euro

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Korter huren kost bij Autohuren.nl / EasyTerra 600 euro

Ongelezen bericht door Moneyman »

GJS schreef:Hij kan helemaal niet wijzigen, maar alleen annuleren en opnieuw boeken.
Lijkt mij dat dat niet kosteloos wijzigen is?
Het is natuurlijk een semantische discussie, maar er is wel degelijk een verschil. Er zijn géén kosten aan de wijziging verbonden. Of de huurder alsnog duurder uit is, hangt af van de prijsontwikkelingen tussen de oude en de nieuwe boeking.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Korter huren kost bij Autohuren.nl / EasyTerra 600 euro

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben het met GJS eens. De taalkundige betekenis van wijzigen is dat de overeenkomst wordt aangepast. De taalkundige betekenis van annuleren is dat er een streep door de overeenkomst wordt gezet. Wijzigen impliceert dat de oude overeenkomst nog intact blijft, maar wel op details wordt veranderd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Korter huren kost bij Autohuren.nl / EasyTerra 600 euro

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het gaat erom of die wijziging kostenloos is. En dat hoeft, zoals uitgelegd, niet het geval te zijn, maar is dat slechts als (zoals ook in deze casus) de prijs tussentijds is gestegen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Korter huren kost bij Autohuren.nl / EasyTerra 600 euro

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben met je eens dat annuleren kosteloos is, alleen lees ik daar geen kosteloos wijzigen in en GJS wijst er op dat daarmee wordt geadverteerd.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Korter huren kost bij Autohuren.nl / EasyTerra 600 euro

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

het is simpel. TS wil wijzigen, dit is kosteloos volgens de voorwaarden en aldus kan de aanbieder niet volhouden dat hij moet annuleren en opnieuw boeken...

zoals eerder gesteld is dit bovendien onredelijk bezwarend, zou willen dat de aanbieder ook nog eens reageert net als TS...

eddekik
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2017 13:49

Re: Korter huren kost bij Autohuren.nl / EasyTerra 600 euro

Ongelezen bericht door eddekik »

tjeerdkramer schreef: We hebben ons best gedaan met de klant in overleg te treden, maar zowel telefonisch als per email wenst meneer niet naar argumenten te luisteren en werd er ronduit onbeschoft gereageerd.

Met vriendelijke groet,
http://www.autohuren.nl
Onzin dat ik onbeschoft gereageerd heb, dat is jou mening. En je best gedaan betwijfel ik erg. Er kwam geen gewenste oplossing. Ik heb alleen verteld dat ik 600 euro buiten elke proportie vind. Ik wens een redelijke oplossing. Max 1 dag extra huur aan "administratiekosten". Je moet als bedrijf ook niet adverteren met kosteloze wijziging dat is erg misleidend. Ik ben bereid om iets extra te betalen maar geen 600 euro. Ik huur korter en niet langer. Het kantoor op de luchthaven is gewoon open en bemand voor andere mensen van mijn vlucht

eddekik
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2017 13:49

Re: Korter huren kost bij Autohuren.nl / EasyTerra 600 euro

Ongelezen bericht door eddekik »

Hoe is het nu afgelopen?

Boeking is uiteindelijk gratis aangepast wel naar de beruchte jongens van Goldcar.....
Auto goed nagekeken en foto's gemaakt zaten meerdere krassen op.
Maar uiteindelijk gewoon een auto gekregen voor de afgesproken prijs.
Kortom poot stijf houden is het devies bij Autohuren.nl / EasyTerra.

Gesloten