LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schipholtickets.nl wil teveel betaalde bedrag niet betalen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
SBoersma
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2017 10:58

Schipholtickets.nl wil teveel betaalde bedrag niet betalen

Ongelezen bericht door SBoersma »

Met veel plezier boekten wij in maart 2017 vier rechtstreekse vluchten van Amsterdam naar de Verenigde Staten.
Deze boeking deden wij bij Schipholtickets.nl.

Omdat wij zowel heen als terug rechtstreeks wilden vliegen betaalden wij ruim 4000,- Euro. Na het invullen van alle gegevens en het overmaken van het gehele bedrag op de website van Schipholtickets kregen wij direct een email dat de boeking niet was gelukt. Het geld was toen al overgemaakt zoals dat gaat bij een boeking. In de email stond dat een medewerker nogmaals zou proberen de boeking uit te voeren waarbij er binnen 24 uur contact met ons op zou worden genomen.

De volgende dag, binnen 24 uur, werden wij gebeld door een medewerker van Schipholtickets.nl. De medewerker vertelde dat de boeking niet door kon gaan. De tickets waren plotseling veel duurder geworden. Wij zouden een extra bedrag van ong. 240,- Euro moeten betalen voor dezelfde vlucht!!

Daarnaast kregen wij de optie om voor een goedkoper bedrag op de heenreis rechtstreeks te vliegen en terug met een tussenstop in een andere staat. Deze tickets zouden dan rond de 950,- Euro per stuk kosten. Wij wilden even overleggen en de medewerker zou ons na 15 minuten terug bellen.

Toen wij in die 15 minuten op de site van Schipholtickets keken zagen wij echter dat deze betreffende tickets op de site werden aangeboden voor 906,- Euro per stuk. Oftewel bijna 50,- Euro per ticket goedkoper!

Na een half uur belde de medewerker terug. Wij vertelden wat wij hadden gezien. Eerste wilde Schipholtickets deze goedkopere tickets niet voor ons boeken terwijl ze ons geld al hadden! Na lang overleg tussen de medewerker en een supervisor hoorden wij dat Schipholtickets.nl ons de tickets wel wilde verkopen voor de 906,- Euro.

Lijkt me heel redelijk.Maar vervolgens kregen wij het teveel betaalde geld niet terug van Schipholtickets.
Na ongeveer 5 telefoontjes zou het overgebleven bedrag van ca. 350,- Euro aan ons terug worden geboekt. Echter werd er uiteindelijk 175 Euro terug gestort. Toen wij hierover belden werd medegedeeld dat wij alleen recht hadden op deze 175,- Euro...

Hiermee voelen wij ons ernstig bedrogen door Schipholtickets.nl en wij voelen ons opgelicht. Zij hebben onterecht geld van ons weggenomen. Dit vinden wij oneerlijk van Schipholtickets.

Daarnaast is het zo dat als je Schipholtickets belt je zomaar een kwartier in de wacht wordt gezet.
Ondanks dat wij er meerdere malen om hebben verzocht wilden zij ons ook nooit een email sturen met daarin de telefonisch gemaakte afspraken!!
Of het werd toegezegd en niet gedaan. We zouden ook twee keer worden teruggebeld, dat werd ook niet nagekomen. Wij vinden dit onbetrouwbaar ondernemerschap van Schipholtickets.

Nu is het ons woord tegen dat van hun. Helaas gaat alles telefonisch. Ze hebben je geld al en je kunt geen kant op.
Gelukkig hebben we een paar gesprekken opgenomen. We zullen zien hoe dit afloopt.

Zijn er meer mensen met herkenbare problemen met Schipholtickets?
Laatst gewijzigd door Radar op 25 mar 2017 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, tekstopmaak hersteld

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Schipholtickets.nl wil teveel betaalde bedrag niet betalen

Ongelezen bericht door Dirkie »

SBoersma schreef:Met veel plezier boekten wij in maart 2017 vier rechtstreekse vluchten van Amsterdam naar de Verenigde Staten.
Deze boeking deden wij bij Schipholtickets.nl.

Omdat wij zowel heen als terug rechtstreeks wilden vliegen betaalden wij ruim 4000,- Euro. Na het invullen van alle gegevens en het overmaken van het gehele bedrag op de website van Schipholtickets kregen wij direct een email dat de boeking niet was gelukt. Het geld was toen al overgemaakt zoals dat gaat bij een boeking. In de email stond dat een medewerker nogmaals zou proberen de boeking uit te voeren waarbij er binnen 24 uur contact met ons op zou worden genomen.

De volgende dag, binnen 24 uur, werden wij gebeld door een medewerker van Schipholtickets.nl. De medewerker vertelde dat de boeking niet door kon gaan. De tickets waren plotseling veel duurder geworden. Wij zouden een extra bedrag van ong. 240,- Euro moeten betalen voor dezelfde vlucht!!
Ik zou na de eerste mail al mijn geld terug gaan vragen. U boekt iets, betaald en krijgt gelijk te horen dat het niet gelukt is. En de rest van de contacten geven nog meer aanleiding om dit te doen. En dan had U volgens mij al uw geld terug gekregen omdat het toch niets geboekt was. En verder snap ik de rekensom niet helemaal. U geeft eerst aan dat er ruim 4000 euro betaald is (dus stel krap 4001 euro) en vervolgens betaald u nog maar 906 per stuk. Het verschil tussen ruim 4000 (4001?) en 4 maal 906 is nog altijd 377 euro en geen ca 350.
En wat is trouwens de reden dat u maar 175 terug krijgt en niet de rest wat het ook mag zijn?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Schipholtickets.nl wil teveel betaalde bedrag niet betalen

Ongelezen bericht door berndv »

SBoersma schreef:Nu is het ons woord tegen dat van hun. Helaas gaat alles telefonisch. Ze hebben je geld al en je kunt geen kant op.
maar is er dan geen enkele afspraak bevestigd? Ik neem toch aan dat u van de uiteindelijke boeking ook iets op papier zou moeten hebben gehad, een factuur of orderbevestiging of iets dergelijks.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Schipholtickets.nl wil teveel betaalde bedrag niet betalen

Ongelezen bericht door Dirkie »

berndv schreef:
SBoersma schreef:Nu is het ons woord tegen dat van hun. Helaas gaat alles telefonisch. Ze hebben je geld al en je kunt geen kant op.
maar is er dan geen enkele afspraak bevestigd? Ik neem toch aan dat u van de uiteindelijke boeking ook iets op papier zou moeten hebben gehad, een factuur of orderbevestiging of iets dergelijks.
Ik denk van niet wat
Na het invullen van alle gegevens en het overmaken van het gehele bedrag op de website van Schipholtickets kregen wij direct een email dat de boeking niet was gelukt.
Als ik boek krijg ik ook altijd meteen een bevestiging. Kortom ik vind het een beetje wazig verhaal en ik hoop dat TS nog nadere toelichting kan geven.

SBoersma
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2017 10:58

Re: Schipholtickets.nl wil teveel betaalde bedrag niet betalen

Ongelezen bericht door SBoersma »

update:

na afgelopen vrijdag contact te hebben gehad met de klantenservice werd ons verteld dat de zaak doorgestuurd is naar Customer Care van schipholtickets.nl in dit zelfde gesprek heb ik gevraagd de boekingsbevestiging naar mij op te sturen aangezien ik die nog niet ontvangen had. dezelfde dag heb ik de volgende mail aan de Customer Care van Schipholtickets.nl gestuurd met bewijzen van de verschillende bedragen.

Goedemorgen,

Vandaag heb ik contact gehad met de klantenservice van schipholtickets omtrent een probleem wat al bijna twee weken niet opgelost kan worden. Tijdens dit laatste gesprek is mij verteld dat de vraag is doorgezet naar de customer care afdeling. Graag wil ik even het probleem in deze email aan u toelichten.

Wij hebben maandag 13-03-2017 bij u getracht vier tickets te boeken op 19-06-2017 van Amsterdam naar Los Angeles en op 01-07-2017 van Salt Lake City naar Amsterdam terug, Dit betrof beide directe vluchten. Hiervoor hebben wij € 3998,66 aan Schipholtickets direct betaald. Bijgevoegd is is een bank afschrift waar dit op terug te vinden is.

Echter kregen wij binnen een uur een email dat het boeken van deze tickets mislukt was en dat er binnen 24 uur contact opgenomen zou worden. Wij werden de volgende dag dus gebeld door de klantenservice van Schipholtickets. Het bleek het geval dat in de 24 uur die verstreken was de tickets per stuk € 60 duurder geworden waren, optie nummer twee was een tussenstop op de terugweg in Minneapolis, hierdoor zouden de tickets goedkoper uitvallen dan de € 3998,66 die wij al betaald hadden, dit kwam neer op € 174,52 als wij via de telefoniste deze tickets zouden boeken. Echter werden deze tickets op jullie website ook aangeboden en wel goedkoper als via de telefoniste, dit bedroeg € 906,66 per ticket. Hierop hebben wij met de telefoniste afgesproken dat zij de tickets voor de € 906,66 zou boeken met de tussenstop in Minneapolis.

Bijgevoegd is de boekingsbevestiging van de tickets.

De Tickets zijn via de email ontvangen en ondertussen ook de boekingsbevestiging. Ondertussen heb ik € 174,52 van schipholtickets ontvangen, het te veel betaalde bedrag bedraagt € 342,52 dus is niet het hele bedrag terug gestort. Er mist dus € 168.

Kort samengevat, er is € 3998,66 aan u overgemaakt er is € 3656,14 in rekening gebracht voor de tickets. Er hoort € 342,52 terug te komen, er is € 174,52 terug gekomen. Wij hopen de resterende € 168 zo spoedig mogelijk terug op onze rekening te zien

Met vriendelijke groet,

Dhr. Peperkamp

Nadat ik vandaag weer contact gezocht heb met de klantenservice van Schipholtickets.nl ben ik terug gebeld door een medewerkster van Customer Care. Deze medewerkster vertelde mij dat er een fout gemaakt was in de boeking door de klantenservice medewerker die de boeking gedaan heeft. Dit hield in dat de tickets door Schipholtickets.nl wel geboekt zijn voor een hoger bedrag als de afgesproken € 906,66 p.p.. Maar omdat wij een boekingsbevestiging hebben met daarop het totaal bedrag van € 3656,14, zij ons dus wel het resterende bedrag van € 168 moesten overmaken. Hieruit maak ik op dat als ik niet zelf had gevraagd om de boekingsbevestiging en dus niet zwart op wit had wat de afspraak was, ik dus het resterende bedrag niet terug zou krijgen.

Er is mij nu verteld dat het geld vandaag overgemaakt wordt en dat het dan binnen één á twee dagen op mijn rekening zou moeten staan. We wachten af of het hiermee opgelost is.

SBoersma
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2017 10:58

Re: Schipholtickets.nl wil teveel betaalde bedrag niet betalen

Ongelezen bericht door SBoersma »

update:

geld is binnen.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Schipholtickets.nl wil teveel betaalde bedrag niet betalen

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Heel mooi
Bedankt voor de terugkoppeling en een hele prettige vakantie

Gesloten