Pagina 1 van 1

TUI prijsverhoging na boeking

Geplaatst: 12 apr 2017 12:32
door rgopal
Ik voel mij behoorlijk belazerd door TUI. Via de website 's-ochtends een vliegreis geboekt. Reisspecificatie en Factuur ontvangen. Deze ook betaald. Krijg 's-middags een mail dat het verkeerd bedrag op de website vermeld was.
Ik heb de volgende dag met een medewerker van TUI telefonisch gesproken en voorgesteld het prijsverschil te delen. Hiermee is TUI niet akkoord gegaan.
Volgens de medewerker van TUI hebben zij recht binnen 2 dagen de reis te mogen annuleren.

Nieuwe prijs van Tui via mail ontvangen. (prijsverschil voor 2 personen ad € 521,--) Deze klopte ook niet met de prijs wat aangepast is op de website van TUI (prijsverschil voor 2 personen ad €475,--)
Opeenstapeling van fouten door TUI.
Ik was niet beroerd om met TUI het prijsverschil te delen, zo'n starrige houding van een grote reisorganisatie had ik het niet verwacht.
TUI U HAD TOCH OOK KUNNEN TEGEMOETKOMEN ?

Re: TUI prijsverhoging na boeking

Geplaatst: 12 apr 2017 21:45
door NeoDutchio
Wat was de prijs die u betaald heeft? Een verschil van €521 klinkt mij als behoorlijk veel. Dusdanig veel dat je had kunnen weten dat je te weinig betaald zou hebben. En de wet zegt nog altijd dat als je had kunnen weten dat de prijs niet zou kloppen dat je dan mag annuleren of bijbetalen. Delen of andere constructies is dus geen optie.

Re: TUI prijsverhoging na boeking

Geplaatst: 12 apr 2017 22:08
door BL2
We hebben het hier over E 260 per persoon prijsverschil. Dat lijkt me in de reisbranche niet een bedrag dat gelijk opvalt als fout. Of het reisbedrag moet wel,erg laag zijn, maar dan nog, de ene organisatie is wat goedkoper dan de andere.......
TS moet maar even wat meer info geven.

Re: TUI prijsverhoging na boeking

Geplaatst: 12 apr 2017 23:24
door rozemarijntje
Staat meestal in de voorwaarden dat prijzen kunnen veranderen ,omhoog of omlaag,gebeurd veel met online boekingen.

Ik zou de voorwaarden even goed uitpluizen.

Tui kan halsstarrig zijn,of accepteren of annuleren....al veel over gelezen hier,helaas

Re: TUI prijsverhoging na boeking

Geplaatst: 13 apr 2017 09:31
door olaf79
In geval van een fout mag de prijs niet zomaar veranderd worden. De fout moet gedragen worden door de ondernemer.

Re: TUI prijsverhoging na boeking

Geplaatst: 13 apr 2017 09:53
door 16again
olaf79 schreef:In geval van een fout mag de prijs niet zomaar veranderd worden. De fout moet gedragen worden door de ondernemer.
Prijsverhoging mag wel, maar consument heeft het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden.

Re: TUI prijsverhoging na boeking

Geplaatst: 13 apr 2017 11:01
door olaf79
16again schreef:
olaf79 schreef:In geval van een fout mag de prijs niet zomaar veranderd worden. De fout moet gedragen worden door de ondernemer.
Prijsverhoging mag wel, maar consument heeft het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden.
Prijsverhoging als gevolg van een niet in te calculeren verandering, zoals bijvoorbeeld duurdere wisselkoers, kerosine etc. Maar een fout in de prijs omdat een medewerker de website verkeerd heeft ingevuld valt daar niet onder. Het is dan gewoon leveren voor de geadverteerde en verkochte prijs.

Re: TUI prijsverhoging na boeking

Geplaatst: 13 apr 2017 11:34
door 16again
Allereerst verdient het niet de schoonheidsprijs (eerder een koude douche) om vrijwel direct prijs aan te passen.
Maar dit is volgens de voorwaarden wel toegestaan. En ik ga ervan uit dat die voorwaarden geen verschil maken voor veranderde wisselkoers of fout in website.
Een dergelijk beding in de voorwaarden is niet onredelijk bezwarend als de consument het recht heeft om te ontbinden.

Re: TUI prijsverhoging na boeking

Geplaatst: 16 apr 2017 17:50
door Margarita
Ik hoor niet anders als ellende over TUI, klantenservice is een ramp, dat is het nadeel van een groot bedrijf. Wat mij betreft zal ik daar nooit boeken, liever bij een kleinere reisorganisatie en die zijn vaak helemaal niet duurder.

Re: TUI prijsverhoging na boeking

Geplaatst: 16 apr 2017 21:15
door Moneyman
Ik heb alleen maar goede ervaringen met TUI, ook als er nog een en ander achteraf aangepast moest worden.

Re: TUI prijsverhoging na boeking

Geplaatst: 16 apr 2017 22:17
door stofzuigertje
Als je meld dat je hier een klacht plaatste, soms is dan coulance mogelijk.

Normaal is dat zodra betaald is de prijs vast staat.
Als ik een ticket koop reken ik erop dat ik voor die prijs weg kan en niet nogmaals moet zoeken omdat ze veel duurder werden.
Nu boek ik zelden reizen, losse tickets en als prijs daalde, jammer dan maar nooit verhoging gehad.
Alleen een brandstof toeslag kan nog als de prijzen daar stijgen maar normaal is prijs vast.

Stuur ze een link en vraag om reactie, misschien zien ze ook dat heel Nederland kan meelezen en niet blij is met binnen 2 dagen aanpassen prijzen!

Re: TUI prijsverhoging na boeking

Geplaatst: 17 apr 2017 07:39
door kweenie
16again schreef: Maar dit is volgens de voorwaarden wel toegestaan. En ik ga ervan uit dat die voorwaarden geen verschil maken voor veranderde wisselkoers of fout in website.
Een dergelijk beding in de voorwaarden is niet onredelijk bezwarend als de consument het recht heeft om te ontbinden.
Dat is wel heel algemeen gesteld. Volgens jouw redenering zou een webshop dus ook een product tegen een lage prijs op de site kunnen zetten en dan, nadat je de bestelling hebt geplaatst, alsnog de prijzen met tien procent omhoog kunnen doen. Want je hebt toch het recht om te ontbinden...?

Re: TUI prijsverhoging na boeking

Geplaatst: 17 apr 2017 12:06
door 16again
kweenie schreef:Volgens jouw redenering zou een webshop dus ook een product tegen een lage prijs op de site kunnen zetten en dan, nadat je de bestelling hebt geplaatst, alsnog de prijzen met tien procent omhoog kunnen doen. Want je hebt toch het recht om te ontbinden...?
Dat mag, zolang de webshop dit in de voorwaarden opneemt. We zullen het eens zijn dat dit zeer klant-onvriendelijk is.