LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanpassing tijden geboekte vlucht. Is dit misleiding?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Aanpassing tijden geboekte vlucht. Is dit misleiding?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Naar de supermarkt rennen? De winkels zijn in al die vakantieplaatsen tot 22 of 23 uur open.

Het is inderdaad een idee dat mensen die per se een bepaalde tijd willen, dat deze een lijnvlucht boeken en het hotel gewoon apart. Overigens kan dit stukken goedkoper uitvallen dan een pakket, maar ook stukken duurder.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Aanpassing tijden geboekte vlucht. Is dit misleiding?

Ongelezen bericht door prijk »

renewouters schreef: Veel mensen zullen de tijden die jij noemt weer niet handig vinden. Die gaan dan weer klagen dat er bijna een hele vakantiedag door hun neus is geboord.
Dat is nou juist het grote misverstand. Er valt niks te klagen voor die mensen, want je boekt een aantal nachten, niet een aantal dagen. Alles wat je vóór de eerste nacht en na de laatste nacht nog aan verblijf op je vakantiebestemming krijgt, is simpelweg een extraatje waarop je geen rechten kunt doen gelden bij een pakketreis.
De touroperators handelen in vliegtuigstoelen, om de prijzen laag te kunnen houden wordt er met contingenten geschoven en worden vluchten al dan niet gecombineerd, vandaar dat de definitieve vluchttijden pas kort tevoren bekend zijn.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Aanpassing tijden geboekte vlucht. Is dit misleiding?

Ongelezen bericht door kiz »

prijk schreef: Dat is nou juist het grote misverstand. Er valt niks te klagen voor die mensen, want je boekt een aantal nachten, niet een aantal dagen. Alles wat je vóór de eerste nacht en na de laatste nacht nog aan verblijf op je vakantiebestemming krijgt, is simpelweg een extraatje waarop je geen rechten kunt doen gelden bij een pakketreis.
Toch had ik behoorlijk de smoor in toen we (jaren geleden) om 1u 's nachts werden opgehaald uit ons hotel om de eerste ochtendvlucht te halen. Het zal volgens "de kleine lettertjes" ongetwijfeld geoorloofd zijn, maar 1 uurtje voldoet toch wel héél magertjes aan "een nacht".
En de keer dat we pas ná middernacht in ons hotel aankwamen vind ik ook op z'n zachtst gezegd discutabel. Dag 1 bestond dus uit "vliegreis" die wellicht net vóór middernacht is geland, maar aankomst hotel was echt pas op dag 2.

radem083
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2017 11:43

Re: Aanpassing tijden geboekte vlucht. Is dit misleiding?

Ongelezen bericht door radem083 »

redhead55 schreef:Kijk nog eens even de uitzending van Groeten van Max van vanavond terug.
1 persoon met een los ticket, 1 persoon met een pakketreis.
Zelfde situatie, vluchttijden die veranderen en hoe zit het met de compensatie.
Prima tip, bedankt!
De link: https://www.npo.nl/groeten-van-max/17-0 ... W_03522895

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: Aanpassing tijden geboekte vlucht. Is dit misleiding?

Ongelezen bericht door mangogirl »

radem083 schreef:Wij zijn waarschijnlijk rond 2.00 in het hotel. Als je dus de redenering doorzet dan is dag 2 ook naar de maan. Daarnaast zie ik dat het merendeel van uw 39 reacties zijn geplaatst met vol begrip voor het handelen van Tui en Arke. Als u dan toch in die markt thuis bent leg mij dan nu ook maar uit waar we kunnen achterhalen dat de initiële vlucht echt om 5.00 was afgestemd met de luchthaven. Dan zijn we namelijk direct weer on topic.
Ik zeg helemaal niks over Tui of Arke, ik zeg alleen maar dat u aangeeft dat iedereen de vertrektijden die u oorspronkelijk had fijner zou vinden en dat dat voor mij niet het geval zou zijn, dus dat ik vind dat Prijk een punt heeft dat het voor een touroperator lastig is om mensen te lokken met gunstige tijden als die gunstige tijden subjectief zijn.

Ton1257
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2017 19:58

Re: Aanpassing tijden geboekte vlucht. Is dit misleiding?

Ongelezen bericht door Ton1257 »

Ik heb de indruk dat Radem083 zo`n beetje de enige is die snapt wat ik bedoel, het gaat er niet om wie welke tijden ideaal vind, als de tijd je niet bevalt boek je de reis met een andere tijd die voor jou interessant is, in ons geval hebben we bewust voor die tijd gekozen met boeken, en op het moment dat je betaald hebt, word het door de uitvoerende maatschappij al veranderd.
Zet er dan geen tijden bij in de advertentie, dan weet je dat je moet afwachten hoe laat je vliegt,.
ik blijf het misleidend vinden, na enig mailcontact die ik heb gevoerd met de touroperator waar ik geboekt heb, gaan ze in overleg of ik met een vlucht van de dag erna terug kan, om me toch tegemoet te komen, dat is tenminste al iets, of het doorgaat of niet.

radem083
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2017 11:43

Re: Aanpassing tijden geboekte vlucht. Is dit misleiding?

Ongelezen bericht door radem083 »

Ton1257 schreef:Ik heb de indruk dat Radem083 zo`n beetje de enige is die snapt wat ik bedoel, het gaat er niet om wie welke tijden ideaal vind, als de tijd je niet bevalt boek je de reis met een andere tijd die voor jou interessant is, in ons geval hebben we bewust voor die tijd gekozen met boeken, en op het moment dat je betaald hebt, word het door de uitvoerende maatschappij al veranderd.
Zet er dan geen tijden bij in de advertentie, dan weet je dat je moet afwachten hoe laat je vliegt,.
ik blijf het misleidend vinden, na enig mailcontact die ik heb gevoerd met de touroperator waar ik geboekt heb, gaan ze in overleg of ik met een vlucht van de dag erna terug kan, om me toch tegemoet te komen, dat is tenminste al iets, of het doorgaat of niet.
Ik hoop voor U dat het alsnog goed opgelost gaat worden. Vanuit Tui geen enkel positief gebaar ontvangen. Mocht Tui volgende keer weer met gunstige tijden adverteren en ik zie een andere aanbieder die goedkoper of gelijk is dan gaan we zeker voor het alternatief. De vluchttijden bij Tui zijn bewezen onbetrouwbaar en geen enkele garantie dat het ook maar enigszins in de buurt zal komen. Dat staat voor ons in ieder geval vast.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Aanpassing tijden geboekte vlucht. Is dit misleiding?

Ongelezen bericht door sjohie »

radem083 schreef:
newmikey schreef:Het is vast al vaker voorbijgekomen maar vluchtwijzingen bij charterpakketten zoals deze mogen gewoon. Als u inderdaad tijdafhankelijk bent, is het beter een lijnvlucht te boeken. Hiervoor geldt dat vertragingen dusdanig kostbaar zijn voor de luchtvaartmaatschappijen dat ze het uiterste doen om deze te voorkomen/beperken.
Dat we geen garantie hebben om op de exacte tijd als aangeboden te vliegen is zeker duidelijk. Dat is ook niet het punt wat we hier bespreekbaar willen maken. Het lijkt er alleen op dat doelbewust gunstige tijden worden getoond waarbij het sterk op misleidende aanbieding begint te lijken. Waar is bijvoorbeeld na te gaan dat deze vluchten inderdaad op de oorspronkelijke tijd als aangeboden is overeengekomen met de luchthaven? Dat zou in ieder geval aantonen dat het echt gaat om een aanpassing en niet om een loze belofte.
Wat ze doen, is op het moment van boeken de dan bekende tijden tonen. Deze zijn, zoals ze duidelijk maken in de voorwaarden, onder voorbehoud. Dat mensen daar van alles aan op menen te kunnen hangen is hun eigen inschatting, welke bij wijziging van de tijden, wat nog wel eens gebeurd, dan toch wat opportuun blijkt te zijn geweest. De touroperator doet niks meer of minder dan waartoe ze zichzelf in de voorwaarden de ruimte voor geven. Of, en zo ja, dat billijk is, is een andere discussie. Het staat inde voorwaarden, TS is er mee akkoord gegaan, that's it.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Aanpassing tijden geboekte vlucht. Is dit misleiding?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij snappen ze ook niet dat ze geen specifieke vlucht met vluchtnummer boeken, omdat deze vluchten nog niet vaststaan. Bij lijnvluchten staan de vluchten vast en heb je ook een vluchtnummer erbij.

radem083
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jul 2017 11:43

Re: Aanpassing tijden geboekte vlucht. Is dit misleiding?

Ongelezen bericht door radem083 »

Nijogeth schreef:Volgens mij snappen ze ook niet dat ze geen specifieke vlucht met vluchtnummer boeken, omdat deze vluchten nog niet vaststaan. Bij lijnvluchten staan de vluchten vast en heb je ook een vluchtnummer erbij.
Ik weet niet waar u deze wijsheid vandaan heeft Nijogeth maar ik heb wel degelijk een bevestiging ontvangen met vluchtnummer direct na de boeking in januari. Bij de heen vlucht (die nu 13 uur later is) is dit nummer gelijk bij de terugvlucht is dit nummer aangepast.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Aanpassing tijden geboekte vlucht. Is dit misleiding?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is dan de eerste keer dat ik dit meemaak. Mijn ouders boeken altijd een pakketreis en altijd wordt pas een maand of 2 maanden van tevoren de exacte vlucht bekend gemaakt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Aanpassing tijden geboekte vlucht. Is dit misleiding?

Ongelezen bericht door renewouters »

Nijogeth schreef:Dat is dan de eerste keer dat ik dit meemaak. Mijn ouders boeken altijd een pakketreis en altijd wordt pas een maand of 2 maanden van tevoren de exacte vlucht bekend gemaakt.
Ik heb dezelfde ervaring met pakketreizen. Zelfs als die gebruik maken van lijnvluchten kunnen die nog in een later stadium worden aangepast. Bij groepsreizen wordt immers pas geboekt als er voldoende inschrijvingen zijn.

Gesloten