LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLM verhoogt tarief voor alleen reizende kinderen met 100%

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Janenjose
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2017 13:19

KLM verhoogt tarief voor alleen reizende kinderen met 100%

Ongelezen bericht door Janenjose »

KLM biedt een service voor alleenreizende kinderen tot 14 jaar.
De kosten voor deze z.g. Unaccompanied Minor service bedroegen voor vluchten binnen Europa tot deze zomer EUR 50 per kind per enkele reis. Vanaf augustus heeft KLM het tarief met 100% verhoogd tot EUR 100,- per enkele reis. Dat betekent dat wij voor de reis van onze kleinzoon naar zijn moeder in Trondheim EUR 200 moeten bijbetalen terwijl de ticketprijs EUR 199 is. Gevolg is dat hij zijn moeder veel minder vaak kan bezoeken.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: KLM verhoogt tarief voor alleen reizende kinderen met 100%

Ongelezen bericht door rvjapio »

Dien een klacht in bij KLM.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: KLM verhoogt tarief voor alleen reizende kinderen met 100%

Ongelezen bericht door vroem »

ik lees geen vraag, ik lees alleen een stelling. toch even my 2 cents:
Jammer dat dat zo gaat. Voor niets gaat de zon op. Ik vind het al heel wat dat een minderjarige zonder begeleiding blijkbaar MAG vliegen...Zou niet bij mij opkomen, maar goed.
wanneer ik lees wat er allemaal voor gedaan wordt snap ik wel dat 50,- niet (meer) uit kan...

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: KLM verhoogt tarief voor alleen reizende kinderen met 100%

Ongelezen bericht door Hatertje »

Tsja, ik baal er ook van dat alle prijzen omhoog gaan. Accepteren of een andere maatschappij zoeken. Meer opties heeft u helaas niet.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: KLM verhoogt tarief voor alleen reizende kinderen met 100%

Ongelezen bericht door Brahms »

Regelmatig alleenreizende kinderen in het vliegtuig gehad. De begleiding is dusdanig intensief en ook nog heel wat uren van moment ariveren op vliegveld tot overdragen op aankomst luchthaven dat E 50,- echt nooit uitkan.
Voor E200.- zou een ander familielid nog (bijna) mee kunnen vliegen. Wel zo gezellig.

stofzuigertje

Re: KLM verhoogt tarief voor alleen reizende kinderen met 100%

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U mag ook een maatschappij boeken dan KLM.....
Als ze geen enkel kind meer kregen en lege stoelen word het weer terug gedraaid.
Verder weet ik niet of de begeleiding wel moet, zag diverse kinderen die hun ouders begeleiden in de Engelse taal gestelde borden.
Alleen moet ik als groot ouder wel de paspoorten geven want die balie is te hoog voor mijn 6 jarige kleinkinderen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: KLM verhoogt tarief voor alleen reizende kinderen met 100%

Ongelezen bericht door renewouters »

stofzuigertje schreef:U mag ook een maatschappij boeken dan KLM.....
Als ze geen enkel kind meer kregen en lege stoelen word het weer terug gedraaid.
Verder weet ik niet of de begeleiding wel moet, zag diverse kinderen die hun ouders begeleiden in de Engelse taal gestelde borden.
Alleen moet ik als groot ouder wel de paspoorten geven want die balie is te hoog voor mijn 6 jarige kleinkinderen.
Lees jij ooit wel eens waar het over gaat voordat je gaat antwoorden?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KLM verhoogt tarief voor alleen reizende kinderen met 100%

Ongelezen bericht door sjohie »

Janenjose schreef:KLM biedt een service voor alleenreizende kinderen tot 14 jaar.
De kosten voor deze z.g. Unaccompanied Minor service bedroegen voor vluchten binnen Europa tot deze zomer EUR 50 per kind per enkele reis. Vanaf augustus heeft KLM het tarief met 100% verhoogd tot EUR 100,- per enkele reis. Dat betekent dat wij voor de reis van onze kleinzoon naar zijn moeder in Trondheim EUR 200 moeten bijbetalen terwijl de ticketprijs EUR 199 is. Gevolg is dat hij zijn moeder veel minder vaak kan bezoeken.
Tsja, ze bieden, en boden, een betaalde service aan. Dat doen ze nog steeds, maar ze hebben de prijs aangepast. Het is redelijk lang 50 euro geweest, en dat kan niet altijd maar hetzelfde blijven. En als je weet dat zeg een Easyjet of Ryanair dit helemaal niet heeft, en zeggen dat een kind van <14 jaar altijd vergezeld moet worden van een betalende volwassene, die elk ook nog extra moeten betalen om naast elkaar te zitten, dan is dit niet exorbitant. Ze dragen toch de verantwoordelijkheid voor een persoon gedurende voor, tijdens en na de vlucht.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: KLM verhoogt tarief voor alleen reizende kinderen met 100%

Ongelezen bericht door Dirkie »

Janenjose schreef:KLM biedt een service voor alleenreizende kinderen tot 14 jaar.
De kosten voor deze z.g. Unaccompanied Minor service bedroegen voor vluchten binnen Europa tot deze zomer EUR 50 per kind per enkele reis. Vanaf augustus heeft KLM het tarief met 100% verhoogd tot EUR 100,- per enkele reis. Dat betekent dat wij voor de reis van onze kleinzoon naar zijn moeder in Trondheim EUR 200 moeten bijbetalen terwijl de ticketprijs EUR 199 is. Gevolg is dat hij zijn moeder veel minder vaak kan bezoeken.
Dat is maar hoe je het bekijkt. Je kunt ook stellen dat U niet bereid bent om iets meer te betalen zodat hij zijn moeder net zo vaak kan zien. U moet Uw probleem niet op de KLM schuiven.

Gesloten