LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ticket via vliegwinkel.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
winthoos
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:45

Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door winthoos »

Wie heeft voor mij een oplossing:

Het volgende is er gebeurt. Op 17 november heb ik 2 tickets via vliegwinkel.nl gekocht voor een vriendin van mij en voor mijzelf om via Brussel naar Dakar Senegal te gaan. Alles netjes via Ideal betaald. E-tickets binnen een paar minuten ontvangen. Dus alles was correct. Twee dagen later zegt mijn vriendin ik ga niet mee en ik betaal die € 508,25 ook niet terug :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: . Dus nu zit ik met een kostenpost. Ik heb gevraagd of de naam gewijzigd kon worden in iemand anders maar dat was niet toegestaan. Weet iemand wat ik het beste kan doen. Rechtsom of linksom kost het me geld wanneer het niet gewijzigd kan worden en dat is voor de straatkinderen in Senegal een grote strop.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door newmikey »

Dat is geen fijne vriendin om het maar eens zachtjes uit te drukken. Ik denk niet dat u er nog veel aan kunt doen maar misschien is het mogelijk de luchthavenbelastingen nog terug te krijgen, vaak vormen die een aanzienlijk deel van de ticketprijs.

winthoos
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:45

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door winthoos »

Inderdaad dat is dus geen best vriendin. Ik stond met mijn mond vol tanden toen me dit overkwam. Ik ben nu op dit moment nog in gesprek met vliegwinkel, dus ik wacht nog even af. Misschien dat er nog wat te halen valt middels de rechtsbijstandverzekering???

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat moet uw rechtsbijstandverzekering daar aan doen? U had uw vriendin eerst moeten laten betalen.

Maar wat hebben de straatkinderen in Senegal er mee van doen of uw vriendin komt of niet?

winthoos
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:45

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door winthoos »

Ze hadden zich erg verheugd op haar komst en zijn dus ook de dupe. Mijn vriendin ging er vanuit dat ik alles zou betalen. Achteraf toen ze hoorde dat dat niet het geval was heeft ze alles geannuleerd. Rechtsbijstandsverzekering is toch om je te helpen bij dit soort zaken.

winthoos
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:45

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door winthoos »

Ze hadden zich erg verheugd op haar komst en zijn dus ook de dupe. Mijn vriendin ging er vanuit dat ik alles zou betalen. Achteraf toen ze hoorde dat dat niet het geval was heeft ze alles geannuleerd. Rechtsbijstandsverzekering is toch om je te helpen bij dit soort zaken.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door newmikey »

winthoos schreef:Rechtsbijstandsverzekering is toch om je te helpen bij dit soort zaken.
Nee, dat lijkt me een verkeerd verwachtingspatroon tenzij u uw vriendin via een procedure wilt dwingen alsnog te betalen. Heeft ze daar ooit schriftelijk mee ingestemd?

winthoos
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:45

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door winthoos »

Ja. Ze heeft akkoord gegeven om dit te boeken.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door Dieke83 »

winthoos schreef:Ja. Ze heeft akkoord gegeven om dit te boeken.
En dit heeft u ook op papier?
Dan kan u er iets mee.

Maar kan u via de vliegtuig maatschappij de naam op het ticket niet laten veranderen? dat lijkt me sterk.

winthoos
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:45

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door winthoos »

Ja dat heb ik ook op papier. Ik heb zojuist de vliegmaatschappij aangeschreven in de hoop dat de naam verandert kan worden. Er gaan zelfs twee mensen meer mee op deze vlucht.

Verwijderd

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Dus uw 'vriendin' ging ervan uit dat u wel even een ticket van €500 voor haar zou boeken? Zo'n trut zou er bij mij in ieder geval nooit meer in komen. Als u op papier heeft dat ze u toestemming geeft om te boeken zou ik dit geld op haar verhalen. En als dit achter de rug is meteen het contact definitief verbreken. Aan zo'n profiteur heeft niemand iets.

U kunt dit ook via de Kantonrechter op haar verhalen:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -procedure

Volgens mij moet zo'n ticket wel om te boeken zijn, maar dit kost ook geld. Het extra geld dat dit kost zou ik op haar proberen te verhalen. Lukt dit niet, probeer dan het extra bedrag te verdelen onder de mensen die uiteindelijk wel met u mee gaan. Maar laat die 'vriendin' verder links liggen.

winthoos
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:45

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door winthoos »

Ik heb haar ook gezegd dat ik het geld terug wil hebben, maar dat doet ze niet want ze heeft zogenaamd geen geld. Tijdens boeking zou ze nog een annuleringsverzekering afsluiten, maar dat heeft ze dus ook niet gedaan. dus hoe je het ook went of keert wanneer de vliegmaatschappij niet genegen is om een naam te veranderen zit ik met een ticket van 500 euro die ik betaald heb. Contact heb ik inmiddels al verbroken want met zo'n gebruiker wil ik niets te maken hebben.

Verwijderd

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Dan zou ik naar de Kantonrechter stappen:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -procedure

winthoos
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:45

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door winthoos »

Dank voor uw antwoord, maar degene die mij heeft belazerd is een Nederlandse, woonachtig in Frankrijk en ik weet 1000% zeker dat zij nooit tot betaling over zal gaan. Dus een procedure starten kost mij alleen maar geld.

Verwijderd

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door Verwijderd »

winthoos schreef:Dank voor uw antwoord, maar degene die mij heeft belazerd is een Nederlandse, woonachtig in Frankrijk en ik weet 1000% zeker dat zij nooit tot betaling over zal gaan. Dus een procedure starten kost mij alleen maar geld.
Als u het op papier heeft niet. En dan zal zij de proceskosten moeten betalen. Dreigen met een rechtszaak kan eventueel ook al voldoende zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door renewouters »

Even terug naar de realiteit. Hoe zinvol is het om voor 500 euro een rechtzaak aan te spannen? Ja, je kunt het winnen. Ja, 500 euro is geen kratje bier. Maar in het grotere geheel van (in dit geval) zo'n reis valt het allemaal wel mee. Ik zou m'n energie spenderen aan het verder zo succesvol mogelijk maken van de reis en het verlies nemen.

winthoos
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:45

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door winthoos »

Ja, dat ga ik ook zeker doen. Blijf het natuurlijk wel jammer vinden, want dit verwacht je niet. Ik ga naar mijn geadopteerde kinderen in Senegal en wanneer ik aan hun snoetjes denk ben ik alles vergeten. Maar niet wat haar betreft. Ze heeft in haar omgeving nogal wat mensen rondlopen die haar niet zo'n warm hart toedragen. Dus wie weet komt ze er toch niet onderuit om te betalen.

Ridder777

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Is het misschien een idee dat u een betalingsregeling gaat treffen met uw vriendin.
Dus ze gaat mee en betaalt u elke week 10 Euro??
Het is maar een idee..

winthoos
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2008 16:45

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door winthoos »

Onee, zo'n gebruiker wil ik niet mee hebben. Wanneer ze er van uit is gegaan dat ik alles zou gaan betalen duurt het jaren voordat ze me dat terugbetaald en dan kost het me nog veel meer.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ticket via vliegwinkel.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

winthoos schreef:Ja. Ze heeft akkoord gegeven om dit te boeken.
Maar heeft ze ook akkoord gegeven dat dit op haar kosten geboekt zou worden? Als dat niet expliciet vaststaat, heb je geen poot om op te staan.
winthoos schreef:Tijdens boeking zou ze nog een annuleringsverzekering afsluiten, maar dat heeft ze dus ook niet gedaan.
Dat had niets veranderd: dit soort besluiten worden niet gedekt door een annuleringsverzekering.
winthoos schreef:Dank voor uw antwoord, maar degene die mij heeft belazerd is een Nederlandse, woonachtig in Frankrijk en ik weet 1000% zeker dat zij nooit tot betaling over zal gaan. Dus een procedure starten kost mij alleen maar geld.
Dan is het simpel: get over it. het is beroerd, en het kost je een vriendschap, maar denk dan maar aan die kindertjes :wink:

Gesloten