Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

Het wordt zo langzamerhand een herhaling van een herhaling van feiten.
We wachten even op bericht van de rechtsbijstandverzekering...................


Klopt, afwachten maar



Op het moment dat je de verkeerde bagage terugkreeg, heb je verzuimd om onmiddellijk van Transavia eisen, dat die bagage van je vriend kostenloos en diezelfde dag nagezonden zou worden.

Eerst volgende vliegtuig ging pas 4 dagen later van Transavia, wat ik gelijk heb nagevraagd.



Ik kan mij voorstellen dat Transavia de deur volledig dichtgooit als ze het gevoel krijgen dat je een financieel slaatje wilt slaan uit de situatie. De grondoorzaak van het probleem ligt toch echt bij jouw paspoort. De rest is een uitvloeisel van de grondoorzaak. Dat daar fouten gemaakt zijn, is ondergeschikt.

Eigenlijk zijn het 2 aparte zaken die met elkaar te maken hebben. Ongeldig paspoort en verkeerd labelen door Transavia

Financieel slaatje wil ik er niet uit slaan alleen een reële coulance vergoeding omdat er aan beide kanten fouten zijn gemaakt, dit en niet anders !
Laatst gewijzigd door richardkiter op 12 dec 2017 06:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 4131
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Aan de andere kant. Als men de kosten voor het nasturen van de bagage van uw vriend zou vergoeden, dan zou 40€ best een goede schatting zijn als dit met een pakketdienst was gedaan.

richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

Nijogeth schreef:Aan de andere kant. Als men de kosten voor het nasturen van de bagage van uw vriend zou vergoeden, dan zou 40€ best een goede schatting zijn als dit met een pakketdienst was gedaan.

Volgende vlucht van Transavia ging pas op woensdag.
Mijn vriend had dan 2 dagen(donderdag en vrijdag) met zijn eigen spullen kunnen varen en had voor 4 dagen bij Mitu op kite beach een set moeten huren met een totale prijs van 360 euro. (zie hieronder de site van Mitu) en 50 euro kosten retour taxi om zijn kite bag op te halen van het vliegveld. Is totaal 410 euro

http://www.mitudjokiteschoolcaboverde.com/rental

Nijogeth
Berichten: 4131
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar er vliegen wel meer vliegtuigen die kant op. Er is daar geen monopolie van Transavia.

Dieke83
Berichten: 462
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

richardkiter schreef:
Nijogeth schreef:Aan de andere kant. Als men de kosten voor het nasturen van de bagage van uw vriend zou vergoeden, dan zou 40€ best een goede schatting zijn als dit met een pakketdienst was gedaan.

Volgende vlucht van Transavia ging pas op woensdag.
Mijn vriend had dan 2 dagen(donderdag en vrijdag) met zijn eigen spullen kunnen varen en had voor 4 dagen bij Mitu op kite beach een set moeten huren met een totale prijs van 360 euro. (zie hieronder de site van Mitu) en 50 euro kosten retour taxi om zijn kite bag op te halen van het vliegveld. Is totaal 410 euro

http://www.mitudjokiteschoolcaboverde.com/rental
Je kan wel continue hetzelfde blijven herhalen maar dat uw vriend extra kosten had moeten maken staat er los van, Transavia heeft ook contacten om door andere vluchten die wel eerder gaan de bagage mee testuren. De eerst volgende vlucht voor u via Transavia zou pas die woensdag zijn dat heeft niks met de bagage te maken.

Dat die vriend van je extra kosten had moeten maken is pech hebben maar die kon dat later nog wel terug claimen.
Dus ja het verkeerd labelen was een foutje van Transavia maar u heeft er zelf een puinhoop van gemaakt door de tas mee te nemen en na te reizen en Transavia nooit de kans te geven het bagage probleem optelossen.

Ik vind het persoonlijk erg coulant van Transavia dat ze u die 40eur bieden dit is gewoon proberen

richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

Je kan wel continue hetzelfde blijven herhalen maar dat uw vriend extra kosten had moeten maken staat er los van

Je ga op een kite surf vakantie, als je dan geen kite spullen heb dan moet je toch huren ? dus extra kosten



Dus ja het verkeerd labelen was een foutje van Transavia

Foutje, ik vind het nogal wat. Als ze dit foutje niet hadden gemaakt was ik waarschijnlijk gewoon thuis gebleven.



en Transavia nooit de kans te geven het bagage probleem optelossen.

Dat deden ze wel toen de vakantie voorbij was. Achteraf zeiden ze: je had dit en je had dat en als je dit had gedaan dan etc etc. koop je niks voor allemaal achteraf !

arvandongen
Berichten: 1186
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door arvandongen »

richardkiter schreef: Je kan wel continue hetzelfde blijven herhalen maar dat uw vriend extra kosten had moeten maken staat er los van
Je ga op een kite surf vakantie, als je dan geen kite spullen heb dan moet je toch huren ? dus extra kosten
Ja één dag huur zou redelijk zijn. Dat is de tijd die nodig zou zijn om de spullen na te sturen.
Helaas heeft een persoon in Nederland die spullen mee naar huis genomen. Transavia kon niets meer nasturen dezelfde dag.
richardkiter schreef:Dus ja het verkeerd labelen was een foutje van Transavia
Foutje, ik vind het nogal wat. Als ze dit foutje niet hadden gemaakt was ik waarschijnlijk gewoon thuis gebleven.
Schiphol verwerkt 175.000 passagiers per dag. Labelen gaat iedere dag bij iemand wel een keertje fout. Je zal er een dagtaak aan hebben om dat iedere dag voor anderen op te lossen door zelf op een vliegtuig te springen met de bagage onder je arm.
richardkiter schreef:en Transavia nooit de kans te geven het bagage probleem optelossen.
Dat deden ze wel toen de vakantie voorbij was. Achteraf zeiden ze: je had dit en je had dat en als je dit had gedaan dan etc etc. koop je niks voor allemaal achteraf !
Precies het punt. Je hebt niet nagedacht en daar word je nu fijntjes op gewezen door de meeste forumleden en door Transavia.
Achteraf ja. Als je dit gepost zou hebben op de dag zélf, dan had je het antwoord op de dag zélf gehad. Ook van Transavia.

Dieke83
Berichten: 462
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

[quote="richardkiter"]Je kan wel continue hetzelfde blijven herhalen maar dat uw vriend extra kosten had moeten maken staat er los van

Je ga op een kite surf vakantie, als je dan geen kite spullen heb dan moet je toch huren ? dus extra kosten quote]

Ja en die extra kosten had uw vriend gewoon kunnen claimen bij Transavia en zoals ookal meerdere keren is aangegeven Transavia had zeer waarschijnlijk de bagage de dag erna via een andere maatschappij na kunnen sturen. U heeft Transavia die kans ontnomen om het netjes recht te zetten door zelf alles mee tenemen.

richardkiter
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2017 07:59

Re: Recht op compensatie na fouten van Transavia én van mijzelf?

Ongelezen bericht door richardkiter »

Ik denk dat alles wel gezegd is

Ik wacht de rechts bijstand verzekering af

Iedereen bedankt voor alle opmerkingen en adviezen

Plaats reactie