LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Rbossie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2018 09:44

Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Ongelezen bericht door Rbossie »

Beste Eurocross,

Afgelopen donderdag ben ik in de SportclinicZillertal [commerciële link verwijderd door de moderator] binnen gebracht met een gebroken schouderkop. Dit werd pas duidelijk na een röntgenfoto en een CT-scan. De arts in Oostenrijk zag direct dat er een operatie nodig was omdat er 2 cm van het bot afgebroken was en omdat mijn schouder ontwricht was.

Na telefonisch overleg tussen de arts van Eurocross en de Oostenrijkse arts oordeelde de arts van Eurocross, tegen het advies van de Oostenrijkse arts in en zonder de CT-scan gezien te hebben, dat ik 2 dagen later wel in Nederland geopereerd kon worden en dat ik eerst wel met de auto naar huis kon.

Ik ben om 13:00 uur bij de kliniek binnengestapt en ik kreeg na lang aandringen en heel veel telefoontjes van mij, mijn vader en mijn broer die steeds bezorgder werden omdat ze zagen dat het steeds slechter met mij ging, toestemming voor de operatie. De operatie zou ongeveer €5000,- kosten.

Jullie hebben mij dus voor €5000,- tot 21:30 uur laten wachten met onmenselijke pijn, terwijl een organisatie als Eurocross er juist is om mensen die medische hulp nodig hebben in het buitenland bij te staan.

Hierin hebben jullie in mijn geval volledig gefaald. Ik heb daarom ook een case aan laten maken bij het Zilverenkruis en ik hoop ook dat jullie hier serieus mee omgaan. Ik heb dit gedaan om te voorkomen dat andere mensen hetzelfde mee zullen maken en dat jullie mensen die in nood zitten in het buitenland echt beter gaan helpen.

Ik moet mijn complimenten geven aan AXA Assistence die voor mij 3 stoelen in het vliegtuig heeft geregeld en ongeveer 10x hebben nagevraagd bij mij of ze nog iets voor mij konden doen. Zij gaven op een gegeven moment zelfs aan dat zij de operatie anders zouden vergoeden omdat Axa wel de foto’s van de CT-scan heeft opgevraagd.

De dokter in Oostenrijk wist niet wat hij hoorde toen er geen goedkeuring kwam na enkel een telefoongesprek waarin hij het advies gaf om de operatie direct uit te voeren omdat als er langer gewacht werd er een zwelling zou ontstaan en er minimaal 5 tot 7 dagen geen operatie mogelijk was.

Eurocross heeft mij dus met onmenselijke pijn eerst van 13 uur tot 20 uur laten wachten voordat er goedkeuring was voor de operatie, vervolgens wilde ze me 2 dagen ik Mayrhofen laten en mij met de auto terug laten komen om in Nederland pas 5 tot 7 dagen later te laten opereren met alle risico’s van dien.

Ik hoop dat ik binnen 2 weken via het Zilverenkruis te horen krijgen dat Eurocross fout gehandeld heeft. Anders kan ik niets anders doen dan een letselschade expert inschakelen om te voorkomen dat anderen hetzelfde overkomt.

Eurocross, op dit moment krijgen jullie 1 ster van mij omdat ik geen 0 kan geven en ik verwacht van jullie dat jullie serieus met mijn klacht omgaan en jullie manier van werken zullen verbeteren.

Met de techniek van deze tijd had het een kleine moeite geweest om jullie arts direct naar de CT scan te laten kijken, deze had dan zeker een ander oordeel gegeven dan dat hij gedaan heeft na alleen het telefonisch contact met de dokter in Oostenrijk.

Ik wil ook nog even kwijt dat ik ontzettend goed geholpen ben in SportclinicZillertal [commerciële link verwijderd door de moderator]

En Eurocross, als jullie mijn medisch dossier graag willen zien dan kan ik dat binnen 10 minuten bij jullie aanleveren via email, whatapp, messenger of welke dienst dan ook. Misschien zien jullie dan in dat de techniek van tegenwoordig heel goed in te zetten is om mensen in nood in het buitenland direct ondersteuning te geven. Want dat is jullie voornaamste taak en daar betaal ik ook een hoop geld voor.

Jullie hebben mijn contactgegevens dus als jullie toelichting willen hebben dan kunt u mij bereiken.

Met vriendelijke groet,

Een teleurgestelde klant
Laatst gewijzigd door Radar op 22 feb 2018 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële links verwijderd

Rbossie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2018 09:44

Re: Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Ongelezen bericht door Rbossie »

Het is geen vraag maar een waarschuwing voor een ieder die een verzekering heeft die met Eurocross samenwerkt. Ik kan gelukkig mijn onderarm weer gebruiken omdat ik uiteindelijk geopereerd ben en kan mijn verhaal hier dumpen.

Ik heb dus geen vraag maar wel een waarschuwing voor de mensen die een zorgverzekering hebben die Eurocross als partner hebben.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 feb 2018 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde berichten verwijderd

Rbossie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2018 09:44

Re: Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Ongelezen bericht door Rbossie »

Ik heb Eurocross al een aantal dagen de tijd gegeven om inhoudelijk te reageren maar dat is helaas nog niet gebeurd. Wat ik al eerder aangaf, ik ben zeer tevreden over de kliniek waar ik geholpen ben en over mijn reisverzekering bij AXA Assintance. Die hebben top werk geleverd en aan de gezondheid van de patient gedacht. Bij Eurocross ging het alleen maar om de centen. Het is dus beter om te wachten met je oordeel totdat je weet of Eurocross de moeite heeft genomen om te reageren. Daarbij is gelukkig niet alles negatief ondanks de vervelende operatie.

Ik zal de afhandeling van de klacht ook op dit forum plaatsen. Ook als dit positief is.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 feb 2018 17:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde berichten verwijderd

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Ongelezen bericht door kokka »

@Rbossie,
ik heb een paar vragen. Je hebt blijkbaar voor je op wintersport ging een reisverzekering afgesloten, met wintersport dekking. had je op je zorg verzekering wel een aanvullend pakket om de hogere kosten van een behandeling in het buitenland te dekken?als je op je zorgverzekering niet de juiste dekking hebt, kan je eigenlijk ook niet verwachten dat ze extra kosten voor je gaan maken. Dan had je je dus eigenlijk gewoon beter moeten verzekeren.
waarom heb je niet meteen met de alarm centrale van je reisverzekering ingeschakeld? volgens mij zijn zij het eerste aanspreekpunt in dit soort situaties.
We fijn dat het uiteindelijk goed komt. Succes met je herstel.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Ongelezen bericht door yan »

dat ik met dit letsel 7 uur in een wachtkamer op toestemming heb zitten wachten
Nee hoor, u had gewoon direct geholpen kunnen worden: maar waarschijnlijk wilde u eerst akkoord van de verzekering horen?

Rbossie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2018 09:44

Re: Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Ongelezen bericht door Rbossie »

Dat klopt.

Rbossie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2018 09:44

Re: Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Ongelezen bericht door Rbossie »

kokka schreef:@Rbossie,
ik heb een paar vragen. Je hebt blijkbaar voor je op wintersport ging een reisverzekering afgesloten, met wintersport dekking. had je op je zorg verzekering wel een aanvullend pakket om de hogere kosten van een behandeling in het buitenland te dekken?als je op je zorgverzekering niet de juiste dekking hebt, kan je eigenlijk ook niet verwachten dat ze extra kosten voor je gaan maken. Dan had je je dus eigenlijk gewoon beter moeten verzekeren.
waarom heb je niet meteen met de alarm centrale van je reisverzekering ingeschakeld? volgens mij zijn zij het eerste aanspreekpunt in dit soort situaties.
We fijn dat het uiteindelijk goed komt. Succes met je herstel.
Beste kokka,

Ik heb een aanvullend pakket met wintersportdekking. Daarnaast een reis- ongevallenverzekering die de kosten dekt als die hoger uitvallen dan de Nederlandse norm bij AXA. Dus ik ben uitstekend verzekerd.

Eurocross is de alarm centrale van het Zilveren Kruis en daar heb ik direct contact mee opgenomen. Na een aantal uur heb ik teneinde raadt AXA Assintance gebeld en deze heeft mij de garantie gegeven dat zij desnoods alle kosten inclusief die van de operatie zouden dekken, waarvoor mijn complimenten.

Eurocross bleef tegen het advies van de arts in Oostenrijk erop aandringen om me 2 dagen later in Nederland te opereren met alle risico’s van dien en ze vonden dat ik wel met de auto terug kon reizen, zonder dat de dokter van Eurocross de foto’s van de CT scan had gezien. (Dit vertelde de Oostenrijkse arts mij).

Maar eigenlijk wil je je niet bezig houden met dit soort zaken als je zoveel pijn hebt. Je wil direct geholpen worden.

Bedankt voor de beterschapswensen!

Rbossie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2018 09:44

Re: Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Ongelezen bericht door Rbossie »

De afhandeling van mijn klacht door Eurocross is echt niet te geloven.

Ik heb een klacht ingedient over de beoordeling van de arts van Eurocross en deze arts beweerd met droge ogen dat de arts in Oostenrijk heeft aangegeven dat de operatie kon wachten en dat ik terug naar Nederland kon reizen, dit terwijl de arts in Oostenrijk duidelijk heeft aangegeven dat vanwege de pijn en het 2x flauwvallen direct ingrijpen noodzakelijk was.

Ik heb Eurocross ook de contactgegevens van mijn arts in het VU gegeven zodat zij informatie konden opvragen.

Vandaag werd ik teruggebeld door de klachtenafhandeling van Eurocross en die gaf aan dat mijn arts in het VU heeft gezegd dat de operatie in Oostenrijk niet juist is uitgevoerd, terwijl hij tegen mij tijdens het eerste consult aangaf dat hij de operatie precies hetzelfde zou uitvoeren.

Ik heb vervolgens mijn arts gebeld omdat ik schrok van het bericht. Mijn arts in het VU gaf aan dat hij dat niet heeft gezegd tegen Eurocross en dat hij heeft aangegeven dat de operatie juist is uitgevoerd in Oostenrijk, maar dat het resultaat niet het gewenste is.

Ik vind het echt ongelofelijk dat een arts, blijkbaar om zijn verkeerde inschatting van de situatie, de waarheid probeert te verdraaien en glashard aan het liegen is om zijn eigen straatje schoon te vegen.

Ik zal proberen deze klacht bij zijn leidinggevende te krijgen want dit is echt schandalig en ik hoop hierdoor dat anderen een zelfde soort behandeling door Eurocross bespaart blijft.

Een simpel “sorry, ik heb de situatie verkeerd ingeschat.” had voldoende geweest. Het gaat in dit geval niet eens om een claim, maar alleen om een klacht. Ik wil niet weten hoe het zou gaan als er ook een claim aan vast zou hangen....


Heeft iemand goede ervaringen met hulp in het buitenland door zijn zorgverzekering en zo ja welke zorgverzekering was dat? Want volgend jaar zal ik de overstap maken naar een andere verzekeraar.

Alvast bedankt voor het delen van jullie advies.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik zou zeker uitkijken naar een andere verzekeraar als u zo'n last heeft van de huidige. Dat is uw goed recht en gegeven uw frustratie misschien niet onverstandig.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Ongelezen bericht door Gegrand »

Waarom heb je niet direct je reisverzekeraar ingeschakeld?
Die zijn er op gericht om direct te kunnen schakelen bij ongevallen als deze.
Eurocross richt zich meer om vervoer te regelen voor zieken vanuit het buitenland in opdracht en voor kosten van zorgverzekeraars waarbij de insteek is om dit zo voordelig mogelijk uit te voeren.

Je reisverzekeraar geeft jou de service , de afhandelaar van je zorgverzekeraar in het belang van hun opdrachtgever.

Rbossie
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2018 09:44

Re: Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Ongelezen bericht door Rbossie »

Gegrand schreef:Waarom heb je niet direct je reisverzekeraar ingeschakeld?
Die zijn er op gericht om direct te kunnen schakelen bij ongevallen als deze.
Eurocross richt zich meer om vervoer te regelen voor zieken vanuit het buitenland in opdracht en voor kosten van zorgverzekeraars waarbij de insteek is om dit zo voordelig mogelijk uit te voeren.

Je reisverzekeraar geeft jou de service , de afhandelaar van je zorgverzekeraar in het belang van hun opdrachtgever.
De reisverzekering vergoed de kosten die niet gedekt worden door de ziektekostenverzekering. Maar het eerste aanspreekpunt is altijd de alarmcentrale van je zorgverzekering.

Dit is ook wat Zilverenkruis aangaf tijdens het contact dat ik met ze heb gehad.

Ook op de website van het Zilverenkruis staat deze informatie:

https://www.zilverenkruis.nl/Consumente ... trale.aspx

Annemaire
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2018 13:08

Re: Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Ongelezen bericht door Annemaire »

Hier ook verdrietige ervaring met eurocross. 15 januari ski ongeval in Frankrijk, tibiaplateau fractuur. Gelukkig kon ik de volgende morgen geopereerd worden. Kreeg geen toestemming hiervoor omdat de kliniek geen EHIC voerde (soort garantiestelling voor kosten op laagste prijsklasse). In de dossieroverdracht naar anwb alarmcentrale werd beweerd dat ik sowieso in nederland geopereerd wilde worden??? Ik zou gerepatrieerd worden naar Nld voor operatie en dus binnen 5 dagen geopereerd worden. Okay dan maar. Uiteindelijk ben ik na veel onduidelijkheid en ongemak 10 dagen later in Nld geopereerd. Achteraf bleek dat de kliniek in frankrijk wel de EHIC garantie voerde, foutje van eurocross. Er is veel miscommunicatie geweest tussen eurocross en de anwb alarmcentrale. Ik heb welwillende mensen aan de telefoon gekregen. Zelfs heb ik een uitdraai van mijn dossier gekregen maar niemand neemt enige verantwoordelijkheid voor wat er is gebeurd. De aardige mevrouw van eurocross die mij vorige week zou terugbellen hietover, heeft niets meer laten horen. De machteloosheid die ik hierbij voel is groot.

CZO
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2018 13:43

Re: Eurocross Assistance heeft volledig gefaald

Ongelezen bericht door CZO »

Het maakt niet uit wie je als eerste of als enige inschakelt. De alarmcentrale (alc) waar je de melding doet maakt een dossier aan en "voert de regie". Is het die van de reisverzekering dan nemen zij contact op met de alc van de ziektekostenverzekeraar en vragen hen de betaling met de zorgverlener te regelen. Dat wat de ziektekostenverzekeraar niet dekt wotdt geregeld via de alc van de reisverzekeraar uiteraard mits gedekt wordt door de reisverzekeraar. Dat men u niet in Oostenrijk wilde laten opereren maar in Nederland is puur eem centenkwestie. Alle alc's hebben "zwarte" lijsten met daarop namen van zorgverleners. Oostenrijk is daarop veelvuldig vertegenwoordigd. Deze lijst zegt niets over de uitvoering van de zorg maar enkel iets over hun tarieven. Een alc, geen uitzonderingen, zal er alles aan doen om een behandeling aldaar te voorkomen. Indien uitstel en een behandeling in Nederland niet wenselijk is zal men eerst overwegen of een evacuatie naar een zorgverlener welke niet op de lijst staat in de buurt mogelijk is alvorens men accoord zal geven voordat men een betalingsgarantie zal sturen naar een zoegverlener op de "zwarte" lijst. Of dit handelen is in opdracht van de zorgverzekeraar of op eigen initiatief van de alc is weet ik niet. Dat de alc van de reisverzekeraar vervolgens heel meelevend is en zo die van de zorgverzekeraar kan overtroeven is niet ongebruikelijk. Andersom als een alc van een reisverzekeraar moeilijk doet bij een reisprobleem zal een alc van de zorgverzekeraar ook niet schromen om in een goed boekje te komen staan bij de klant.

Klagen bij Zilverenkruis over Eurocross zet evenveel zoden aan de dijk als bij de ANWB een klacht indienen over de Wegenwacht.

Een goede tip, zorg dat uw verzekering, zowel zorg als reis, in orde is. Indien u in de problemen komt en de alc moet inschakelen... houdt alles goed bij, gedraag u niet als een mak schaap vraag precies wat zij gaan regelen en maak DUIDELIJKE vervolgafspraken met datum en tijd.

Mvrgr,
Claudio.

Gesloten