LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleiding vliegwinkel.nl en cheaptickets.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
maddox1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2018 11:35

misleiding vliegwinkel.nl en cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door maddox1969 »

hallo, ben op vervelende wijze achter de misleidende praktijken van vliegwinkel en cheaptickets gekomen. ik weet nu ook dat het hetzelfde bedrijf is, maar kwam ik dus net te laat achter.
ik probeerde eerst vie cheaptickets een vakantie te boeken, 4 tickets en huurauto voor €2600,- naar florida, via de website geboekt en direct via ideal betaald, toen kreeg ik dus een error als bevestiging, oke gelijk gebeld, men kon de boeking helemaal niet terug vinden, uiteindelijk na lang wachten kon ze wel zien dat het geld wel binnen was maar er stong geen boeking bij, maar ze kon mij niet telefonisch helpen omdat het volgens haar om een "pakketreis"ging en dat kan ze niet telefonisch boeken, het enig wat ze kon doen was het geld terug storten, daar moest ik dus 5 dagen op wachten!! belachelijk dat dit zo lang moet duren, we leven toch niet meer in de vorige eeuw, als ik naar hun rekening betaal met ideal staat het er gelijk bij hun op en als ze terug moeten storten dan moet dat 5 dagen duren.
oke nadat het geld terug was ben ik gaan boeken bij vliegwinkel.nl, dezelfde tickets en auto maar nu zelfs €100,- goedkoper.
geboekt en betaald, kreeg toen een bevesting met waarschuwing, dat de vlucht nog niet bevestigd kon worden en of ik even wilde bellen.
bleek dat de geboekte vluchten NIET meer beschikbaar waren voor die prijs, maar dat ze wel nog tickets had die €200,- pp duurder waren.
daar dus niet akkoord mee gegaan, oke dan gaan we het geld wel terug storten zei ze, dan moet ik dus WEER 5 dagen wachten voor ik mijn geld terug heb.
maar het mooie is nog dat als ik nu na 4 dagen weer op de website van vliewinkel kijk, ze nog steeds met de vluchten adverteren voor dezelfde lage prijs, terwijl ze dus al weten dat deze niet meer beschikbaar zijn, dit noem ik pure misleiding.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: misleiding vliegwinkel.nl en cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door mahadma »

Er bestaan nog reisburo's, gewoon met mensen die je helpen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: misleiding vliegwinkel.nl en cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door renewouters »

maddox1969 schreef:daar moest ik dus 5 dagen op wachten!! belachelijk dat dit zo lang moet duren, we leven toch niet meer in de vorige eeuw, als ik naar hun rekening betaal met ideal staat het er gelijk bij hun op en als ze terug moeten storten dan moet dat 5 dagen duren.
Dat kan je niet met elkaar vergelijken. Jij beslist zelf of je dat geld overboekt. In een bedrijf zitten er nog extra controles in het proces om de boel in goede banen te leiden. Zeker bij dit soort bedragen kan niet iedereen dat zomaar even overmaken. Bij jou op het werk gaat dat hoogstwaarschijnlijk ook niet. 5 dagen is verder gewoon netjes voor zo'n proces.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: misleiding vliegwinkel.nl en cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door Revoked »

maddox1969 schreef:hallo...de misleidende praktijken van vliegwinkel en cheaptickets ... ik naar hun rekening betaal met ideal staat het er gelijk bij hun op
Nee, zo werkt dat gelukkig niet. iDeal geeft een akkoord dat het bedrag bij de betaler van de rekening af is gegaan en dat dat bedrag zal worden bijgeboekt. Kan tot wel 7 werkdagen duren...
maddox1969 schreef: dit noem ik pure misleiding.
Dat valt me reuze mee. Weet u zeker dat u niet toevallig ook oplichters en tuig bedoelde?
Renewouters en Mahadma werken ook allebei voor Cheap & Vlieg.

Gesloten