LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met Corendon all inclusive naar Spanje nu 600 euro goedkoper

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Met Corendon all inclusive naar Spanje nu 600 euro goedkoper

Ongelezen bericht door mahadma »

16again schreef:De reis annuleren (met bijbehorende kosten), en opnieuw boeken kan goedkoper zijn. Zeker als vertrekdatum meer dan 42 dagen weg is.
En dan maar hopen dat er dàn nog een plekje is .........

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Met Corendon all inclusive naar Spanje nu 600 euro goedkoper

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Stel, men boekt 20 kamers en 20 plaatsen in het vliegtuig. De organisatie betaalt hier 500 per combo voor, dus in totaal 10000 euro, voor. Men zal dus altijd 10000 terug willen krijgen en winst willen maken. Stel, men wil 4000 euro winst op het complete pakket maken, dan zal men de vaste prijs van 700 euro hanteren, volgens uw systeem. Echter, dan moet men wel alle plaatsen verkopen, anders gaat de winst tegenvallen en men maakt pas bij de 15e verkochte bundel winst.

Doet men het op de huidige manier, dat men de eerste 5 pakketten voor 800 euro aanbiedt en de volgende 10 voor 1000 euro, dan heeft men de beoogde winst bij 15 verkochte plekken al binnen. Worden er van die 10 voor 1000 euro slechts 4 verkocht, dan heeft men alsnog 11 plekken over, maar wel 8000 euro omzet. Om geen verlies te maken, kan men in de laatste week deze pakketten voor een spotprijs van 300 euro aanbieden om alsnog alles verkocht te krijgen en een klein beetje winst te maken.

Zo vreemd lijkt het me allemaal niet.

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Met Corendon all inclusive naar Spanje nu 600 euro goedkoper

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mahadma schreef:
16again schreef:De reis annuleren (met bijbehorende kosten), en opnieuw boeken kan goedkoper zijn. Zeker als vertrekdatum meer dan 42 dagen weg is.
En dan maar hopen dat er dàn nog een plekje is .........
Dus eerst voor die spotprijs kopen en dan annuleren?

PBuijs1957
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2018 10:41

Re: Met Corendon all inclusive naar Spanje nu 600 euro goedkoper

Ongelezen bericht door PBuijs1957 »

Als laatste wil ik zeggen dat ik ook wel weet van last minute boekingen maar daar is hier geen sprake van toen ik dit prijsverschil ontdekte was het 22 mei en mijn vertrek datum is 25 juni dus ruim een maand eerder is de prijs al met 50% verlaagd.
Dus of de instapprijs was te hoog of verkeerde marketing strategie want marketing moet leiden tot tevreden klanten.
Maar ik geef wel toe dat € 815,00 voor 1 week 2 personen all inclusive nooit een gezond business model kan zijn.
Dus oke mijn betaalde prijs vind ik wel te begrijpen alleen komt dit grote verschil vervelend over en zeker met mijn bescheiden inkomen.

Soi finis nu.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Met Corendon all inclusive naar Spanje nu 600 euro goedkoper

Ongelezen bericht door sjohie »

PBuijs1957 schreef:Als laatste wil ik zeggen dat ik ook wel weet van last minute boekingen maar daar is hier geen sprake van toen ik dit prijsverschil ontdekte was het 22 mei en mijn vertrek datum is 25 juni dus ruim een maand eerder is de prijs al met 50% verlaagd.
Dus of de instapprijs was te hoog of verkeerde marketing strategie want marketing moet leiden tot tevreden klanten.
Maar ik geef wel toe dat € 815,00 voor 1 week 2 personen all inclusive nooit een gezond business model kan zijn.
Dus oke mijn betaalde prijs vind ik wel te begrijpen alleen komt dit grote verschil vervelend over en zeker met mijn bescheiden inkomen.

Soi finis nu.
Nogmaals, last-minutes zijn het bekendste onderdeel van het flexibele prijs ecosysteem wat er oa voor zorgt dat u eerder 600 euro meer moest betalen als nu. Het is een systeem, werkend op basis van voorspellingen (aankoop accommodaties en stoelen in vliegtuig/ bus door touroperators op voorhand), actuele vraag & aanbod (populariteit land/regio, uitkering van vakantiegeld) en externe factoren zoals ik al eerder noemde. (een natuurramp of aan land komende vluchtelingen kunnen plotsklaps veel doen voor de populariteit).

Dat hele systeem is wat het is, gezond of niet, transparant of niet, eerlijk voor de consumenten of niet, het is wat het is op dit moment. Zekerheid door op tijd boeken kost geld, als je dat niet belangrijk vindt dan zijn last-minutes vaak goedkoper, maar dus veel onzekerder.

PBuijs1957
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2018 10:41

Re: Met Corendon all inclusive naar Spanje nu 600 euro goedkoper

Ongelezen bericht door PBuijs1957 »

Er was hier ook geen sprake van een last minute prijs ; de datum dat ik er achter kwam was 22 mei en wij gaan pas 25 juni weg.
Nu nog slecht weer erbij ha ha.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Met Corendon all inclusive naar Spanje nu 600 euro goedkoper

Ongelezen bericht door renewouters »

PBuijs1957 schreef:Ik kom niet uit deze branche dus het zal allemaal wel zo zijn maar echt blij ben ik niet. Misschien een goede upgrade qua accommodatie nog enige soelaas kunnen bieden.?
Je komt niet uit de reisbranche, maar in jouw branche zullen dit soort dingen toch net zo goed gebeuren? Als er te weinig werk binnenkomt zal je werkgever toch ook speciale dingen doen om door te kunnen blijven draaien. Je kunt immers nog altijd beter tegen kostprijs werken dan niet werken. En andersom, als er teveel werk is, dan verhoogt hij de tarieven voor de klanten.

Ik snap niet dat mensen deze mechanismes niet snappen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Met Corendon all inclusive naar Spanje nu 600 euro goedkoper

Ongelezen bericht door tttlocke »

PBuijs1957 schreef:Als laatste wil ik zeggen dat ik ook wel weet van last minute boekingen maar daar is hier geen sprake van toen ik dit prijsverschil ontdekte was het 22 mei en mijn vertrek datum is 25 juni dus ruim een maand eerder is de prijs al met 50% verlaagd.
Dus of de instapprijs was te hoog of verkeerde marketing strategie want marketing moet leiden tot tevreden klanten.
Maar ik geef wel toe dat € 815,00 voor 1 week 2 personen all inclusive nooit een gezond business model kan zijn.
Dus oke mijn betaalde prijs vind ik wel te begrijpen alleen komt dit grote verschil vervelend over en zeker met mijn bescheiden inkomen.

Soi finis nu.
Het vervelende gevoel is best te begrijpen: balen!
Maar uw persoonlijke negatieve ervaring bepaalt natuurlijk niet of er sprake is van een 'verkeerde marketing strategie'. Misschien bent u wel de enige die er zo negatief in zit.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Met Corendon all inclusive naar Spanje nu 600 euro goedkoper

Ongelezen bericht door Ivo.w »

PBuijs1957 schreef:Er was hier ook geen sprake van een last minute prijs ; de datum dat ik er achter kwam was 22 mei en wij gaan pas 25 juni weg.
Nu nog slecht weer erbij ha ha.

Een maand van tevoren kun je al aardig over last minute prijzen spreken. De meeste mensen boeken 3 tot 6 maanden van tevoren hun zomervakantie. En als het gaat om data in de schoolvakanties, boeken veel mensen zelfs tot wel 12 maanden vooraf. Om maar de zekerheid te hebben dat het onderkomen wat ze hebben uitgezocht beschikbaar is.

U heeft hier, net als de massa, ook voor gekozen en dat kost geld. Zekerheid kost altijd geld. Hypotheekrente lang vast zetten, all-risk verzekering voor de auto etc...

De mensen die wat later beslissen hebben veel minder keuze aan vakantie accomodaties. De meest populaire bestemmingen zitten al in december of januari vol.

Daar tegenover staat dat reisorganisaties al minstens een jaar van tevoren hun vluchten hotelkamers, busreizen etc inkopen. Als dan een paar weken voor vertrek nog de nodige kamers beschikbaar zijn, dan is het tegen de concurrentie vechten om de laatste kamers aan de beperkte hoeveelheid late boekers te verkopen. Concurrentie zorgt voor dalende prijzen.

En echt last minute, komen er altijd wat plekken vrij wegens annuleringen van gasten die al eerder geboekt hebben. Ziekte en sterfgevallen in de familie houden immers geen rekening met geboekte vakanties.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Met Corendon all inclusive naar Spanje nu 600 euro goedkoper

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mijn reis naar Tenerife van € 1100 die 4 dagen voor vertrek door mij geannuleerd werd ging voor € 250 als last minute in de verkoop. Ik vind dit heel normaal. Ik mocht niet vliegen vanwege een hersen infarct. Kan er nog iemand blij met worden.

Gesloten