LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diefstal uit mijn koffer

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Eon7
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2018 06:55

Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door Eon7 »

Je zal het niet geloven. We zijn met school 4 dagen op vakantie geweest naar Athene - Griekeland. Ik nam mijn jas mee van 350 euro omdat ik dacht dat als we snachts naar buiten gingen ik het niet koud zou krijgen. Ik ben iemand die goed op mijn spullen let en niet tot bijna niet iets vergeet. Laatste dag mijn koffer ingepakt in de ochtend vertrokken.
Ik weet 1000% zeker dat ik mijn jas in mijn koffer heb gedaan. Maar mijn koffer was meer een sporttas zonder slotje. Op aankomst in Athene was er geen probleem dus waarom wel bij vertrek tóch?
We waren terug op schiphol en wat denk je, jas weg. Maar nog niet opgemerkt. Na een lekker warme Nederlandse week ( en ik heb het over 20-25 graden warm ) kom ik erachter dat mijn jas weg is. Gebeld naar het hotel, niks van gehoord. 350 euro jas die ik pas een maand had weg! 100% gestolen op de luchthaven

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door Revoked »

Goed verhaal ook. En dan de bewijsvoering...echt overtuigend.
Grappig dat je de jas niet mist bij het uitpakken van je koffer. Wedden dat je em gewoon vergeten bent?
En voorlopig heb je em ook niet nodig...

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uw eerste zin is helemaal terecht, ik ga dit niet geloven.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eon7 schreef:Je zal het niet geloven. We zijn met school 4 dagen op vakantie geweest naar Athene - Griekeland. Ik nam mijn jas mee van 350 euro omdat ik dacht dat als we snachts naar buiten gingen ik het niet koud zou krijgen. Ik ben iemand die goed op mijn spullen let en niet tot bijna niet iets vergeet. Laatste dag mijn koffer ingepakt in de ochtend vertrokken.
Ik weet 1000% zeker dat ik mijn jas in mijn koffer heb gedaan. Maar mijn koffer was meer een sporttas zonder slotje. Op aankomst in Athene was er geen probleem dus waarom wel bij vertrek tóch?
We waren terug op schiphol en wat denk je, jas weg. Maar nog niet opgemerkt. Na een lekker warme Nederlandse week ( en ik heb het over 20-25 graden warm ) kom ik erachter dat mijn jas weg is. Gebeld naar het hotel, niks van gehoord. 350 euro jas die ik pas een maand had weg! 100% gestolen op de luchthaven
Het vetgedrukte deel breng je als feit, maar is een aanname. Je kunt hier niets mee. Wat wil je bereiken met dit topic?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lekker vriendelijke reacties weer...
Heb je een reisverzekering? Dan deze inschakelen! Zo niet, dan is het heel jammer maar weinig aan te doen. Voor een jas gaat de politie echt niet zoeken. De jas kan trouwens ook op schiphol gestolen zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door moederslink »

@TS : ik lees tegenstrijdigheid :
op Schiphol jas weg maar nog niet opgemerkt . Hoezo is er dan iets op Schiphol gebeurd? Kan ook al in Athene zijn gebeurd .
Of heeft u daar op Schiphol de tas open gemaakt ?
Maar u schrijft nl :
pas na 1 week opgemerkt bij het uitpakken vd koffer .
Dit kan dus niet kloppen , U zult met een ander verhaal bij uw verzekering moeten aankomen 8)
Laatst gewijzigd door moederslink op 18 jun 2018 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door tttlocke »

breien schreef:Neem uw verlies. U kunt toch niet bewijzen dat de jas gestolen is. Lijkt mij onwaarschijnlijke dan dat de jas vergeten is bij het inpakken.
Kennelijk dacht TS dat zelf ook al. Hoewel hij zeker wist dat de jas in de koffer was gedaan ('1000%') belde hij toen de vermissing ontdekt werd, direct naar het hotel.

Dit is heel vervelend, maar lijkt een kwestie van pech gehad.
Natuurlijk wel even checken wat de reisverzekering hier precies over zegt in de voorwaarden. Wellicht kan TS daar nog iets mee.

Waarom is de topic titel overigens niet 'Diefstal uit mijn sporttas zonder slotje'?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Eon7 schreef:We zijn met school 4 dagen op vakantie geweest naar Athene - Griekeland. Ik nam mijn jas mee van 350 euro omdat ik dacht dat als we snachts naar buiten gingen ik het niet koud zou krijgen.
Zo oud bent u dus niet dat u nog op school zit. Er is niemand in uw omgeving geweest die u gewaarschuwd heeft niet met een nieuwe dure jas dit soort tripjes te maken?
Eon7 schreef: Op aankomst in Athene was er geen probleem dus waarom wel bij vertrek tóch?
Wat voor problemen zouden er zijn bij aankomst of bij vertrek?
Eon7 schreef:We waren terug op schiphol en wat denk je, jas weg. Maar nog niet opgemerkt.
Hoe weet u dan dat de jas weg was als u het nog niet opgemerkt had?
Eon7 schreef:Na een lekker warme Nederlandse week kom ik erachter dat mijn jas weg is.
Want de hele week heeft u uw koffer wat een sporttas blijkt te zijn niet uitgepakt?
Eon7 schreef:100% gestolen op de luchthaven
Want u heeft hier bewijzen voor?

U weet niet wat er waar gebeurd is, maar u beschuldigd wel.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door BL2 »

Tip, meld het maar niet aan bij de reisverzekering. Je verhaal is zo onduidelijk en tegenstrijdig op punten dat een beschuldiging van fraude snel gemaakt is. En dan ben je verder van huis.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Elk normaal mens, ook een scholier, pakt zijn tas uit na thuiskomst van vakantie. Gebruikte kleding in de was, toiletartikelen naar de badkamer, tas in de kast.

En u doet dat ná een week?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door mahadma »

BL2 schreef:Tip, meld het maar niet aan bij de reisverzekering. Je verhaal is zo onduidelijk en tegenstrijdig op punten dat een beschuldiging van fraude snel gemaakt is. En dan ben je verder van huis.
Inderdaad, dan staat er al op jonge leeftijd een sterretje bij je naam, stel dat j erg oud wordt, heb je daar nog zeker 60 jaar last van.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door Brainless »

Lady1234 schreef:Elk normaal mens, ook een scholier, pakt zijn tas uit na thuiskomst van vakantie. Gebruikte kleding in de was, toiletartikelen naar de badkamer, tas in de kast.

En u doet dat ná een week?
Heb 3 pubers in huis en kan je vertellen dat dit helaas niet standaard gebeurd hoor.
Bij 2 van de 3 komt alleen de zak met was bij de wasmachine te liggen en de rest blijft soms tijden in de tas op hun kamer.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Brainless schreef:
Lady1234 schreef:Elk normaal mens, ook een scholier, pakt zijn tas uit na thuiskomst van vakantie. Gebruikte kleding in de was, toiletartikelen naar de badkamer, tas in de kast.

En u doet dat ná een week?
Heb 3 pubers in huis en kan je vertellen dat dit helaas niet standaard gebeurd hoor.
Bij 2 van de 3 komt alleen de zak met was bij de wasmachine te liggen en de rest blijft soms tijden in de tas op hun kamer.
Maar doen ze dat ook met hun plinternieuwe veel te dure jas van €350,- waar heel goed op gelet wordt?

stofzuigertje

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je dure kleding hebt en niet goed oplet wanneer de sporttas verdacht lichter is geworden?

Mijn beide kleinkinderen hebben nog duurdere jassen, namelijk 895 Zloty's.....
Voor een schoolreis dergelijke kleding dragen woon je in Wassenaar of gelijkwaardig en maakt dit flut bedrag niets uit of je verspilde geld voor kinderen die erg snel eruit groeien!

De in Februari 2018 in Warschau gekochte jassen en mijn kruimeldiefjes hebben nu al korte mouwen gekregen!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door moederslink »

huidige koers : 895 Zloty = € 208 :wink:

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door limburgs »

Neem gewoon niet zulke dure kleding mee op schoolreis !

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door Gegrand »

Ik mis in het verhaal of er sprake was van ingecheckte bagage of een handbagage-tas.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diefstal uit mijn koffer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gegrand schreef:Ik mis in het verhaal of er sprake was van ingecheckte bagage of een handbagage-tas.
Gezien de aard van het verhaal kan het niet anders dan om ingecheckte bagage gaan. Anders slaat het verhaal helemáál nergens op.

Gesloten