LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijbetalen voor persoon 5 en 6 in 6-persoonscaravan Sunweb?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ellenweb
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2018 11:01

Bijbetalen voor persoon 5 en 6 in 6-persoonscaravan Sunweb?

Ongelezen bericht door ellenweb »

In mei een 6 persoons caravan geboekt voor een vakantie in Blanes in juli voor 2 weken. op dat moment was het voor 4 personen zeker dat ze meegingen en die namen heb ik opgegeven. Sunweb hanteert een per persoon prijs, ook bij caravans maar uiteindelijk is de eindprijs hetzelfde alleen de prijs pp hoger of lager.
Ik heb 2350 eur0 betaald voor 2 weken , een behoorlijk bedrag.

Gisteren was zeker dat er nog 2 reizigers bijkomen voor 1 week. Ik dacht geen probleem ik bel even met Sunweb. Nou echt niet!
Bijkomend detail is nog dat dezelfde reis nu voor ruim 350 euro goedkoper te boeken is, 1996 euro voor 6 personen.

Ik bel en krijg een nieuw meisje (zegt ze zelf), ik krijg te horen dat ik 2 x 329 euro moet bijbetalen, daardoor ga ik dus ruim 3000 euro voor die caravan betalen.
natuurlijk ben ik het hier niet mee eens, probeer een manager te spreken te krijgenn, wordt 4 x in de wacht gezet maar krijg geen manager.
Uiteindelijk krijg ik 4 x 80 euro korting omdat de prijs nu lager is en moet ik dus nog 1 x 329 bijbetalen. Dit is natuurlijk ook net oke! Ik heb gewoon al de volle pond voor die caravan betaald.

Toen moest ik maar een klacht per mail sturen. Heb ik gedaan. Antwoord: wij hanteren per persoon prijzen dus u moet 2 personen bijbetalen!

Nooit meer Sunweb, die steken dus nu zo 1000 exra in hun zak voor dezelfde caravan!

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Bijbetalen voor persoon 5 en 6 in 6-persoonscaravan Sunweb?

Ongelezen bericht door geengast »

Dit probleem bestaat zeker al 30 jaar. Elk reisbureau is er mee bekend en als u bij een onafhankelijk reisbureau boekt, zullen die zeker (automatisch al) zes namen invoeren, ook al zijn het fake namen. Niet alleen omdat er meer mensen mee kunnen, maar ook om u te beschermen tegen overboekingen en ze geven u bv een 4-persoons caravan.

Dit zijn eigenlijk van die typische weetjes waar boeken bij een onafhankelijk reisbureau voordeel kan opleveren.

stofzuigertje

Re: Bijbetalen voor persoon 5 en 6 in 6-persoonscaravan Sunweb?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dus als ik een caravan boek voor Donald Trump, Osama Bin Laden, Halbe zijlstra en Vladimir Poetin en ik en partner nog erbij?

Als ze het wel lezen moet iedereen zich dan dagelijks legitimeren, alleen Osama Bin Laden met in Urn zonder vervoerd worden!
Ook als er 3 nog levende niet komen loop je toch zeker een risico als iemand die namen ziet....

Verder ga ik geen 6x toeristen belasting betalen als we met 2 personen komen.
Verder zijn de meeste parken zo open dat ik 4 personen illegaal kan binnen laten en zeker in hoogseizoen is er nauwelijks controle.
Alleen de pasjes voor Subtropisch zwem paradijs is gekoppeld aan geboekte.....

Ik heb besloten om toch maar niet te frauderen!

Ivo.w
Berichten: 1742
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Bijbetalen voor persoon 5 en 6 in 6-persoonscaravan Sunweb?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Toeristenbelasting hoef je pas te betalen als je er daadwerkelijk met het aantal personen bent, en alleen voor de daadwerkelijk genoten overnachtingen. Daar hoef je je dus sowieso geen zorgen om te maken.

Volgende keer dus gewoon de tip volgen en als persoon 5 en 6 dan toch niet mee kunnen terwijl ze bij de boeking wel zijn aangemeld, meld je bij aankomst gewoon iets als:
"de kinderen wilden graag zonder hun ouders ergens anders op vakantie"
Of "onze vrienden zijn niet mee gekomen om privé redenen" en niemand vraagt er verder naar.

Overigens is de toegangscontrole de laatste jaren op veel parken best aardig in orde.

stofzuigertje

Re: Bijbetalen voor persoon 5 en 6 in 6-persoonscaravan Sunweb?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat achteraf bijboeken duur en lastig is en de controle beperkt......
Maar geld terug, ik weet van mensen die wegens hoosbui eerder hun plek verlieten en die kregen voor de niet genoten dagen niets terug!
Dus geen geld van Park maar ook geen Toeristen belasting!

Er lijkt een controle te zijn maar als je met 2 personen aanmeld en de andere 4 lopen door zonder te melden, elke week honderden nieuwe gasten en zolang de toegang zonder pasje gaat krijg je dit soort bezuinigingen.
Als er om 15.00 uur een lange rij staat is de controle minimaal...... chaos bij de meeste parken.
En de 25% - 65+ korting vervalt zodra ik de kruimeldiefjes mee zou nemen!

Een ervaren fraudeur kan ik mezelf wat dat betreft noemen!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bijbetalen voor persoon 5 en 6 in 6-persoonscaravan Sunweb?

Ongelezen bericht door renewouters »

De 2 extra personen gebruiken niet alleen 2 overgebleven bedden in de caravan, maar maken ook gebruik van de voorzieningen van de camping. Dus ondanks dat je een hele caravan hebt geboekt is niet onlogisch dat je voor 2 extra gasten moet bijbetalen. Of het bedrag dat ze daarvoor vragen realistisch is weet ik niet.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bijbetalen voor persoon 5 en 6 in 6-persoonscaravan Sunweb?

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Een ervaren fraudeur kan ik mezelf wat dat betreft noemen!
Dat was me inmiddels wel opgevallen ja :mrgreen:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bijbetalen voor persoon 5 en 6 in 6-persoonscaravan Sunweb?

Ongelezen bericht door olaf79 »

renewouters schreef:De 2 extra personen gebruiken niet alleen 2 overgebleven bedden in de caravan, maar maken ook gebruik van de voorzieningen van de camping. Dus ondanks dat je een hele caravan hebt geboekt is niet onlogisch dat je voor 2 extra gasten moet bijbetalen. Of het bedrag dat ze daarvoor vragen realistisch is weet ik niet.
Maar als ze direct voor 6 personen namen hadden opgegeven, was de prijs hetzelfde geweest en bij aankomst was 1 of 2 personen niet meegekomen wegens omstandigheden. Dat heeft dus niks met betalen voor voorzieningen te maken.

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Bijbetalen voor persoon 5 en 6 in 6-persoonscaravan Sunweb?

Ongelezen bericht door Meint »

Bureaucratische nonsense.

Die caravan is bezet of vrij. Die zou bij 2 personen gewoon hetzelfde moeten kosten als bij 6, eventueel met een (kleine) toeslag p.p. vanwege zwembad, beddengoed, handdoeken e.d..

Gesloten