LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medegedupeerden Triskel Travel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik merk dat de beschrijvingen van de vermeende overmachtsituatie nogal uiteenlopen. Dat maakt de verdediging er niet geloofwaardiger op.
Ik wil nog wel geloven dat het geen boos opzet is van de huidige eigenaar, maar ik geloof ook dat het gaat om onervarenheid en ondeskundigheid.

Hans Verschuuren
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2018 09:48

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Hans Verschuuren »

Beste H Knoop,
Volgens mij bent u een beetje in de war. Ik leg uit waarom.


H Knoop schreef:
"Natuurlijk zitten we hier op een site waar we misstanden aan het licht brengen, dus zullen de reacties overwegend negatief zijn.
Natuurlijk is er niets zo vervelend als een vakantie die niet doorgaat.
Natuurlijk willen we enige vorm van compensatie of genoegdoening voor het geleden leed."


Er is zeker iets wat vervelender is als een vakantie die niet doorgaat en een voorstel voor een 'schijn compensatie'.
Dat is oplichting!
Triskel Travel heeft willens en wetens ons geld ge-int op 12 juni terwijl al lang bekend was dat hij ons niet de reis kon geven die hij verkocht had.
Dus buiten dat de eigenaar van Triskel Travel niet kan varen, een slecht ondernemer is, is hij in mijn ogen een doodordinaire geldgraaier.
Ons én van anderen geld gebruiken voor zijn brokkenmakerij terwijl meneer blijkbaar nog gewoon bezit heeft in Nederland. Misschien had hij eerst zijn eigen geld kunnen gebruiken in plaats van zicht te verschuilen achter zijn BV


H knoop schreef:
"Natuurlijk kies je er als schipper voor je boot te laten zinken zodat je zelf bijna omkomt
Natuurlijk huur je een lompe sleepboot kapitein in om je schip te laten ruïneren.
Natuurlijk heb je je schip graag een aantal weken niet tot je beschikking in het hoogseizoen.
Natuurlijk laat je je gasten stikken want het is immers toch overmacht.
Natuurlijk is het slecht ondernemerschap en oplichting als je gedupeerde vergoedingen en alternatieven aanbied wat helemaal niet hoeft.
Natuurlijk is dat voor een aantal mensen nooit goed genoeg. "


Je zegt het zelf, dat heet slecht ondernemerschap, onkunde, slecht inzicht en geen empathisch vermogen!


H Knoop schreef:
"Ja ik ken de eigenaar uit het verleden en heb vorig jaar met hem gevaren op zijn helaas gezonken boot, een fantastische ervaring en reden om opnieuw te boeken, en ik verheug me nu al op de komende reis in september. En ik draag er graag aan bij dat hij dan weer wat mensen kan compenseren die er niet voor hebben gekozen een fantastische ervaring te beleven."


Ik zou een zwemvest meenemen en een goede verzekering afsluiten!
Laatst gewijzigd door Hans Verschuuren op 12 aug 2018 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En geld teveel hebben.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Jablan »

:D Dat ook

Inderdaad, apart onderwerp met meerdere reacties van 'nieuwe' mensen. Niet alleen taalgebruik, ook de opmaakfouten lijken teveel op elkaar om nog van toeval te kunnen spreken. :evil:
Regggy schreef:Geen ANVR of SGR lid. Dit had je nooit moeten boeken.
Niet elke reisbureau of reisorganisator kan of wil hiervan lid zijn en uiteindelijk beslis je zelf of je wel/niet ergens boekt. Bij Triskel Travel staan mij de volgende dingen tegen:
- Relatief hoge aanbetaling, gegeven de weekprijzen.
- Eindbetaling veel en veel te vroeg, 6 weken van te voren zonder een annuleringsalinea kan echt niet meer anno 2018.
- Italiaanse BTW terwijl het bedrijf in Middelburg is gevestigd?

Ter vergelijking: dit soort rondreizen per zeilschip worden vanuit alle Europese landen rond de Middellandse/Adriatische/Egaeïsche Zee georganiseerd, ook in alle prijsklassen en mate van comfort aan boord. Bij goede ondernemers vind je een voorbehoud inclusief 100% terugbetaling voor slecht weer of schade aan de boot.

@Hans Verschuuren: het beste advies is al gegeven. Betaling terugvorderen wegen wanprestatie en bij uitblijven daarvan de zaak uit handen geven aan een incassobureau.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En de boot aan de ketting, of hij eigenaar is of niet.

mewhendriks
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:24

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door mewhendriks »

Natuurlijk is het slecht ondernemerschap en oplichting als je gedupeerde vergoedingen en alternatieven aanbied wat helemaal niet hoeft.
Natuurlijk is dat voor een aantal mensen nooit goed genoeg. “

Alternatieven die niet verwezenlijkt worden en vergoedingen welker nimmer worden uitgekeerd. En dan is het indrrdaad voor een aantal mensen nooit goed genoeg!!
Meneer Triskel Travel doet zich voor dat hij geen rooie cent meer heeft. Zou er bijna medelijden mee krijgen. Nog ff en meneer strandt bij de voedselbank...
onbegrijpelijk dat dit soort mensen nog rondvaart

Hans Verschuuren
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2018 09:48

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Hans Verschuuren »

Vrijdag heeft weer iemand zich gemeld bij me.
€ 5.000,00 betaald met 8 personen. Geannuleerde reis 21 juli - 28 juli. Corsica. Triskel Travel heeft geld gebruikt voor schade.
Heb gevraagd of ze hun verhaal op dit forum willen plaatsen.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog even en hij heeft een nieuw schip bij elkaar gesprokkeld.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door thecure »

Jos Luypaers schreef:Ook mijn partner en ik hebben bij Triskel Travel een cruise geboekt en de mail van 14 juni wél gehad die anderen zeggen niet te hebben gekregen.
Inderdaad, de gang van zaken is uitermate vervelend, lastig en teleurstellend voor alle betrokkenen. Ook wij hadden ons erg verheugd op deze zeilervaring.
Laat ons ook wel wezen; dit zijn nu eenmaal de risico's wanneer je boekt bij een kleine ondernemer in plaats van een grote touroperator. (Zie een eerdere reactie).

Ik reageer nooit op dit soort forums. Nu om twee redenen echter wél:
Allereerst omdat ik spreek vanuit een iets andere ervaring; ik ken de eigenaar van Triskel Travel namelijk al een aantal jaren. .
Als je die kerel zo goed kent,waarom had hij zich niet verzekerd??

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En als je iemand al jaren kent dan laat je je nog naaien.

Hans Verschuuren
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2018 09:48

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Hans Verschuuren »

Vanavond wordt Fred K. van Triskel Travel geinterviewd over onder andere dit item. Ze zochten hem op in Napels. https://www.maxvandaag.nl/programmas/tv ... _03774816/

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gezien. Hij dicht dus inderdaad het ene gat met het andere.
Wel grappig om screenshots van dit forum te zien bij Omroep Max.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Treurige verhaal gezien op Max. Men kan dus gewoon naar zijn geld fluiten.

Speedy123
Berichten: 1142
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Regggy schreef:Geen ANVR of SGR lid. Dit had je nooit moeten boeken.
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat na zoveel decennia vakantie ellende er nog steeds mensen zijn die ergens boeken zonder garantie regeling. Frits Bom zou zich omdraaien in zijn graf als hij dit hoorde.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Natuurlijk loop je een risico met een reisorganisatie die nergens bij aangesloten is. Maar in het item van MAX was ook te zien dat iemand al een prima ervaring had met een eerdere reis. En dat er veel goede recensies waren. Dan snap ik wel dat sommige mensen dan de keuze voor zo'n bijzonder schip maken. Inderdaad met risico.

Hans Verschuuren
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2018 09:48

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Hans Verschuuren »

Wij zijn al 4 x met een gulet / schip eerder mee geweest en nooit problemen gehad. Deze man heeft geen idee waar hij aan begonnen is. En betaalt zijn fouten met het geld van gasten, die hij vervolgens niets levert.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Cro »

Speedy123 schreef:
Regggy schreef:Geen ANVR of SGR lid. Dit had je nooit moeten boeken.
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat na zoveel decennia vakantie ellende er nog steeds mensen zijn die ergens boeken zonder garantie regeling. Frits Bom zou zich omdraaien in zijn graf als hij dit hoorde.
Ik snap dat hier wel, schijnbaar waren deze reizen al jaren van top kwaliteit en gaat het nu mis omdat er een andere kapitein / eigenaar op de boot zit.
Zeer vervelend maar niet onbegrijpelijk dat mensen daar boeken gezien de schijnbaar jaren lange uitstekende ervaringen.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hans Verschuuren schreef:Wij zijn al 4 x met een gulet / schip eerder mee geweest en nooit problemen gehad. Deze man heeft geen idee waar hij aan begonnen is. En betaalt zijn fouten met het geld van gasten, die hij vervolgens niets levert.
Dat lijkt mij (helaas) de juiste conclusie.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Jablan »

Speedy123 schreef:Het is inderdaad onbegrijpelijk dat na zoveel decennia vakantie ellende er nog steeds mensen zijn die ergens boeken zonder garantie regeling. Frits Bom zou zich omdraaien in zijn graf als hij dit hoorde.
Met garantieregeling krijg je een standaard reis. Zodra je wat anders wilt, is het een kwestie van de gok nemen. Voor de rest een goed item bij De Groeten van Max.

Namsiuh
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2018 20:57

Re: Medegedupeerden Triskel Travel

Ongelezen bericht door Namsiuh »

[persoonsgegevens door Moderator verwijderd] is op zich vriendelijk, enthousiast en zal geen kwaad in de zin hebbem...MAAR hij weet niet waar hij mee bezig is en daarom raad ik IEDEREEN af met die man mee te varen, mits je levensmoe bent!
In 6 dagen tijd zag ik hoe hij op zee zonder andere schepen in de buurt bijna een boei omver voer. 2x op een zandbank vastliep en na 45 min.steken om in de haven te aan te leggen zonder resultaat zijn stuurman het maar overnam die het schip in 1 keer op z’n plek lag (er was ruimte voor 3 schepen!).
Omdat de ijsmachine werd aangezet met alle andere stroomvreters sloeg de ‘stoppenkast’ eruit, dus weer terug naar de haven van Corfu, nieuwe kans voor [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] om aan te leggen daarbij ramde hij bijna een turks miljoenenjacht, vroeg aan ons gasten of het wel goed ging!!!
Daar 1 dag gelegen, terwijl we al in Italië hadden moeten zijn. Afijn weer weg uit de haven van Corfu richting noord Corfu waarna hij het schip te dicht langs de kust voer en vervolgens tot stilstand kwam op het rotsblok...Hij had alle goede raad van Wibe/Adam Voyages afgewezen, om het schip te leren kennen met de voormalige Turkse kapitein, die het schip al te goed kende omdat hij al 8 jaar kapitein was op de (Floris) New Horizons.
Hij liet geavanceerde dure apparatuur inbouwen en zou het beter doen dan de Turken. Hij komt niet in de buurt van hoe de turken met gastvrijheid en verantwoordelijkheid omgaan!
[persoonsgegevens door Moderator verwijderd] is een groot kind, die onverantwoordelijk bezig is.
Hij betaalde mij 4 dagen voor vertrek de reissom terug omdat ik dan niet hoefde te liegen omdat ik ondervraagd kon worden in de haven?! Later bleek dat hij geen vergunning had om betalende gasten mee te nemen!
3 dagen voor vertrek stuurde hij per app dat hij het niet zou redden op tijd te zijn in de haven te zijn en zegde onze vakantie af..sorry ik stort ook wel de vliegtickets terug dan kun je nog een last minute boeken.

Al met al een en al stress al voordat de vakantie kon beginnen....
Uiteindelijk heb ik en de andere reisgenoten i.o. met [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] ervoor gekozen om toch te gaan en te wachten tot hij zou komen en maar te wachten in Lefkas tot hij kwam (desnoods indien nodig in een hotel)
De rest is historie.....

We moesten do.31/5 van boord, gestrand op Corfu, een nieuw ticket kopen om terug te komen naar NL en intussen ons vermaken in een appartement (zonder eten/drinken).

Zaterdag 2/6 kwam ik thuis en kreeg ik mail van [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] of ik de reissom min 2 dagen plus 4x fooi en drankrekening even wilde overmaken.
Wibe van Adam Voyages heb ik de avond van de crash ingelicht en zei mij: BETAAL HEM NIETS hij heeft een WANPRESTATIE geleverd. Ik krijg nog veel geld van hem. Hij maakte zich al weken zorgen...hij was zelf in de 1e week meegevaren en toen was er al van alles niet in orde.

Om bij te komen van al die ellende ben ik met goedkeuring van mijn werkgever daarna een weekje met een andere gedupeerde van Adam Voyages (geplande reis Sicilië) op een last minute zeilcruise naar Turkije geweest, wat weer geweldig was, zodat ik even die rot ervaring kon vergeten en kon ontstressen/ontspannen.
Deze reis was nodig maar niet gepland dus nog meer extra kosten want ik had nog een zeilcruise voor Sardinïe in augustus staan die zeer onbetrouwbaar was geworden.
Ik heb Wibe/Adam Voyages gevraagd eea correct af te handelen, [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] wilde geld van de 1e reis zien, ik wilde weten waar ik aan toe was ivm de geboekte 2e reis, voordat ik er nog meer geld in zou stoppen. Bovendien heb ik een zakelijke transactie met Wibe/Adam Voyages en niet met [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] .
Ik wachtte af en kreeg toen mail van Wibe/Adam Voyages dat het schip niet op mijn geboekte datum in Sardinïe zou zijn. Ik kreeg de aanbetaling niet terug en de tickets ook niet omdat ik eerst de 1e week moest betalen.
Daar op besloot ik dan toch maar naar Sardinie te gaan en een low budget hotel te boeken en er het beste van te maken.

Ik ga een aanklacht indienen voor verziekt vakantieplezier, in gevaar brengen door onverantwoordelijk en onkundig handelen en het ‘illegaal’ aan boord zijn omdat er geen vergunning voor was.
En dan heb ik het niet eens over de slechte hygiëne en het beroerde eten/drinken.

Mijn rechtsbijstand en annuleringsverzekering zijn aan het werk gezet, ik heb er alle vertrouwen in.

Maar:
Wie heeft er nog zin om met [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] van Triskel Travel mee te gaan???

Gesloten