LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Liya Agidew
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2018 14:35

Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Liya Agidew »

Afgelopen zondag heb ik iets vervelends meegemaakt op de website Reizendeals.nl waar men kan bieden op een reis

Ik had eerst geboden om naar Rome te gaan, de site bleef toen hangen en ik kon niet zien of mijn bod geplaatst was. Toen besloot ik op een ander toestel verder te gaan met bieden op andere reizen. Ik deed toen een bod op een reisje naar Venetië. Dat lukte en ik kreeg meteen de verdere opties om data te kiezen wanneer ik wilde gaan.
Dezelfde dag kreeg ik twee bevestigingsmails waarin stonden dat ik beide biedingen gewonnen had en moet betalen.
Ik probeerde via de klantenservice hen te benaderen om te zeggen dat er iets fout is gegaan bij de reis naar Rome en of ze een van de twee reizen waar ik voor geboden had konden annuleren, omdat het dus niet de bedoeling was om op twee reizen te bieden. Ik kreeg eerst een mail terug dat ik het moet betalen (€620 in totaal) en de tweede mail kreeg ik gisteravond waarin stond dat ik voor beide annuleringen €200 moet betalen. Terwijl ik maar één wil annuleren. Bovendien vind ik een annuleringsbedrag niet eerlijk terwijl hun site de fout maakte waardoor ik geen overzicht meer had op mijn bod.

Mijn vakantieplannen voor mijzelf en mijn dochter zijn hierdoor verpest.
Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen? Of zijn er meer mensen die dit probleem hebben ervaren?
mvg,
Liya
Laatst gewijzigd door Radar op 28 aug 2018 15:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt op beide reizen geboden en blojkbaar voor beide reizen het hoogste bod uitgebracht.

Maar u hebt voor die eerste reis naar Rome toch nog geen data kunnen kiezen? Dus daar kunt u een andere datum kiezen dan naar Venetie.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heeft u bewijs van uw standpunten?

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door BL2 »

Liya Agidew schreef:Afgelopen zondag heb ik iets vervelends meegemaakt op de website Reizendeals.nl waar men kan bieden op een reis

Ik had eerst geboden om naar Rome te gaan, de site bleef toen hangen en ik kon niet zien of mijn bod geplaatst was. Toen besloot ik op een ander toestel verder te gaan met bieden op andere reizen. Ik deed toen een bod op een reisje naar Venetië. Dat lukte en ik kreeg meteen de verdere opties om data te kiezen wanneer ik wilde gaan.
Dezelfde dag kreeg ik twee bevestigingsmails waarin stonden dat ik beide biedingen gewonnen had en moet betalen.
Ik probeerde via de klantenservice hen te benaderen om te zeggen dat er iets fout is gegaan bij de reis naar Rome en of ze een van de twee reizen waar ik voor geboden had konden annuleren, omdat het dus niet de bedoeling was om op twee reizen te bieden. Ik kreeg eerst een mail terug dat ik het moet betalen (€620 in totaal) en de tweede mail kreeg ik gisteravond waarin stond dat ik voor beide annuleringen €200 moet betalen. Terwijl ik maar één wil annuleren. Bovendien vind ik een annuleringsbedrag niet eerlijk terwijl hun site de fout maakte waardoor ik geen overzicht meer had op mijn bod.

Mijn vakantieplannen voor mijzelf en mijn dochter zijn hierdoor verpest.
Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
mvg,
Liya
Wat heeft "boekingskosten" met je probleem te maken ?

Liya Agidew
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2018 14:35

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Liya Agidew »

Lady1234 schreef:U hebt op beide reizen geboden en blojkbaar voor beide reizen het hoogste bod uitgebracht.

Maar u hebt voor die eerste reis naar Rome toch nog geen data kunnen kiezen? Dus daar kunt u een andere datum kiezen dan naar Venetie.
Nee. Ik kreeg geen opties in beeld na het bieden op de reis naar Rome om data te kiezen. De pagina bleef gewoon vast hangen (zoals ik al eerder heb genoemd). Vandaar dat ik dacht dat mijn bod niet gelukt/geaccepteerd was en ben ik doorgegaan naar de volgende mogelijkheden om te bieden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hoe hoog zijn die boekingskosten?

Liya Agidew
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2018 14:35

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Liya Agidew »

Theotrucker schreef:Hoe hoog zijn die boekingskosten?
De kosten :

Rome = €320,- voor 3 dagen, 2 personen
Venetië = €300,- idem

Per annulering; €100,-

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Totale reiskosten zijn niet de boekingskosten.
Boekingskosten zijn meestal 20 of 25 €.
Kun je beter wel op reis gaan. Annuleren kost altijd veel geld.

Liya Agidew
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2018 14:35

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Liya Agidew »

Theotrucker schreef:Hoe hoog zijn die boekingskosten?
De kosten :

Rome = €320,- voor 3 dagen, 2 personen
Venetië = €300,- idem

Per annulering; €100,-

Liya Agidew
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2018 14:35

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Liya Agidew »

Theotrucker schreef:Totale reiskosten zijn niet de boekingskosten.
Boekingskosten zijn meestal 20 of 25 €.
Kun je beter wel op reis gaan. Annuleren kost altijd veel geld.
Het woord "boekingskosten" in het onderwerp heb ik gewijzigd. Het moest onnodige kosten zijn.
Mijn excuus voor de onduidelijkheid.

Sir1
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2018 00:31

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Sir1 »

Ik ken iemand die dit uitgemaakt heeft. Je moet wel duidelijk maken dat je financiele problem hebt en niet kan betalen, en de reizen wil annuleren, via een e-mail.
Daarna, niet meer reageren. Je gaat veel e-mails ontvangen van Reizendeals, een incasso bureau, en een deurwaarder... niet reageren!
Na 3 maanden stoppen ze. Case closed.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Regggy »

Sir1 schreef:Ik ken iemand die dit uitgemaakt heeft. Je moet wel duidelijk maken dat je financiele problem hebt en niet kan betalen, en de reizen wil annuleren, via een e-mail.
Daarna, niet meer reageren. Je gaat veel e-mails ontvangen van Reizendeals, een incasso bureau, en een deurwaarder... niet reageren!
Na 3 maanden stoppen ze. Case closed.
Jij bent een parel van de maatschappij.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door tttlocke »

Sir1 schreef:Ik ken iemand die dit uitgemaakt heeft. Je moet wel duidelijk maken dat je financiele problem hebt en niet kan betalen, en de reizen wil annuleren, via een e-mail.
Daarna, niet meer reageren. Je gaat veel e-mails ontvangen van Reizendeals, een incasso bureau, en een deurwaarder... niet reageren!
Na 3 maanden stoppen ze. Case closed.
Kunt u uw contactgegevens even plaatsen?
Want als 'ze' na die 3 maanden toch nog om het geld komen, dan betaalt u. Toch?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus als je niet reageert stopt de deurwaarder ook?

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sir1 schreef:Ik ken iemand die dit uitgemaakt heeft. Je moet wel duidelijk maken dat je financiele problem hebt en niet kan betalen, en de reizen wil annuleren, via een e-mail.
Daarna, niet meer reageren. Je gaat veel e-mails ontvangen van Reizendeals, een incasso bureau, en een deurwaarder... niet reageren!
Na 3 maanden stoppen ze. Case closed.
Onzin en een gevaarlijk advies.

Sir1
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2018 00:31

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Sir1 »

Ja, dat was echt zo. Het advies kwam ook van een juridische forum. Jullie moeten zelf vissen he...
Het incassobureau noemt SM-A en de gdw Pat Gre, toch?

Mijn kennis is heel blij dat hij niets betaald heeft. Hij was ook niet bang van dat fraude reisbureau. Bedrag is te laag om naar rechtbank te gaan.

Maar jullie moeten mij niet geloven.
Ik wil gewoon delen. Dat is ook mijn probleem niet.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als de deuwaarder komt als incassobureau, dat kan, dan is er niet zo veel aan de hand. Maar als hij komt met een dagvaarding en je doet helemaal niets, dan komt hij vanzelf terug met een brief in naam van de koning (als die openingsformule nog gebruikelijk is). Dat kan wel even duren, ja.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sir1 schreef:Ja, dat was echt zo. Het advies kwam ook van een juridische forum. Jullie moeten zelf vissen he...
Het incassobureau noemt SM-A en de gdw Pat Gre, toch?

Mijn kennis is heel blij dat hij niets betaald heeft. Hij was ook niet bang van dat fraude reisbureau. Bedrag is te laag om naar rechtbank te gaan.

Maar jullie moeten mij niet geloven.
Ik wil gewoon delen. Dat is ook mijn probleem niet.
En omdat jouw kennis dat zo gedaan zou hebben, zou dat een goed advies in alle zaken zijn? Natuurlijk niet. Het is op basis van de bekende gegevens gewoon een heel slecht advies.

Sir1
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2018 00:31

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Sir1 »

@Liya, vanaf 1 juli 2018 is er een nieuwe wet over reis boeken en financiele probleem. Google maar.
Maar als je die reden wil gebruiken, moet je alle 2 pakketen laten gaan, denk ik.

Hebben de anderen gekeken wat dat [Tekst verwijderd door de Moderator] bureau doet? Mensen krijgen minder dan 5min om een reispakket te bieden, maar de kleine lettertjes zijn zo lang, moet minstens 15min lezen. Maar mensen willen de prijzen winnen, en daarom drukken ze de "bied!" tuts. Voila... op reis... met de [Tekst verwijderd door de Moderator], incassobureau en deurwaarder ... [Tekst verwijderd door de Moderator].
Mensen denken, ach 't is maar een bod... de kans om dat te winnen is echt klein. Maat tja, na 5min krijgen ze een rekening. Aub, maal 2 ook.. de [Tekst verwijderd door de Moderator], misbruik maken van de wet.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 aug 2018 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet-onderbouwde beweringen

Sir1
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2018 00:31

Re: Onbedoeld dubbel geboekt bij Reizendeals.nl

Ongelezen bericht door Sir1 »

@Moneyman, ben jij OOT? Het is over Reizendeals toch? Natuurlijk niet over alle zaken, seriously..
Every case has different solution.
En niemand is verplicht om mijn advies te gebruiken.

Gesloten