LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Discussie lippenstift in handbagage

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ridder777

Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede middag beste mensen van het forum.

Ik ga zoals jullie weten binnenkort naar Vietnam.

Mijn vrouw wil graag dat ik 30x lippenstift meeneem.

Ik heb het inmiddels gedaan, nu is de discussie of ik die mag meenemen als handbagage?
(ik vlieg met KLM of China Southern)

Weten jullie er meer over?
Ik heb ze gemaild maar wacht al 5 dagen op antwoord.
Het gaat dus om 30 lippenstift
Alvast bedankt!

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door rvjapio »

Bij elke maatschappij kunt u een lijst inzien waarop staat wat wel en niet mee mag.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door grun »

Ik lees alleen dat make-up artikelen in een doorzichtige plastic zak met zipsluiting moeten zitten. Die zak mag ten hoogste 1 liter groot zijn en je mag er eentje meenemen in de handbagage. Neem je geen koffer mee als ruimbagage, daarin mag het zonder meer?

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door geengast »

Je mag voor 170 Euro aan overige goederen invoeren. Als het dure lippenstift is (bv 18,- per stuk) mag je er dus 9 invoeren, maar....de regel bij parfum en aanverwante artikelen is dat je deze in redelijkheid mag invoeren (bedoeld wordt eigen gebruik).

Met 30 lippenstiften in OF handbagage OF koffer (maakt niet zoveel uit) loop je dus kans op zeer uitgebreide controle, waarbij de lippenstiften waarschijnlijk uit elkaar gehaald worden en zo onbruikbaar zijn.

Slecht idee dus!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door sjohie »

Je kan niet met droge ogen claimen dat je 30 stuks voor eigen gebruik nodig hebt lijkt me, dus dan zal je het bij aankomst aan moeten geven, om evt invoerrechten te betalen. En vervoeren in de koffer scheelt mogelijk lastige security vragen.

Ridder777

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door Ridder777 »

ik geef het aan mijn vriendin en haar familie
ze gebruiken het.
Ik neem het wel mee in mijn koffer
Ik heb er 1 euro per stuk voor betaald
Ik neem de bonnen wel mee

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door scontra »

Ridder777 schreef:Goede middag beste mensen van het forum.

Ik ga zoals jullie weten binnenkort naar Vietnam.

Mijn vrouw wil graag dat ik 30x lippenstift meeneem.

Ik heb het inmiddels gedaan, nu is de discussie of ik die mag meenemen als handbagage?
(ik vlieg met KLM of China Southern)

Weten jullie er meer over?
Ik heb ze gemaild maar wacht al 5 dagen op antwoord.
Het gaat dus om 30 lippenstift
Alvast bedankt!

Meenemen zal het probleem niet zijn, maar of u ze wel (kosteloos) mag invoeren is een ander verhaal.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zou je de douane van Vietnam moeten vragen. Is hier vermoedelijk weinig kennis van.

Ridder777

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door Ridder777 »

waar komt die 170 euro vandaan?
ik kan het niet terugvinden


Ridder777

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik ga thuis op mijn gemakje een berekening maken
Alvast bedankt iedereen erg lief van jullie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door moederslink »

Is het met al die flessen bodylotion de vorige keer goed gegaan?
Zo ja dan zal het met 30 lippenstiftjes ook wel goed gaan . Gewoon in een grote doorzichtige plastic zak plus de bonnen in je koffer in het ruim laten zetten. :P

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En u denkt dat er geen vragen gaan komen als u bij de douane staat met 30 stuks lippenstift als handbagage? De vlucht is niet een uurtje, dus zal u ook wel meer handbagage willen meenemen om de tijd mee door te komen. Resultaat: de vakken boven de stoelen worden gevuld met nutteloze zaken en rijen bij de douane worden onnodig lang vanwege vreemde aantallen in de bagage.
Iets voor eigen gebruik meenemen is geen probleem, wel als het niet voor eigen gebruik is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door sylvesterb »

[offtopic passage verwijderd door moderatie]

Je kun je ze beter alle 30 bij elkaar hebben met de bon erbij. Als die bon gewoon klopt en ze kosten werkelijk € 1,00 en hebben in NL ook deze waarde dan is er niets aan de hand. Hebben ze in NL een hogere waarde dan zul je invoerrechten en BTW moeten betalen.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 aug 2018 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat je je wel zult moeten realiseren, Ridder, is dat niet snel aangenomen zal worden dat jij als man die 30 stuks lipstick voor eigen gebruik meeneemt. ;)

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zes lippenstiften zijn heel duidelijk te zien op een scanner. Verdelen in 5x6 resulteert waarschijnlijk direct in de conclusie "verdachte situatie".

Op een kladblok schrijvend door de douane? Dan ben je direct interessant. Hoe je dat moet doen met handbagage of een koffer, of zelfs achter een trolley, ontgaat me ook.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En zes lipoenstiften in verschillende kleuren kunnen nog als een cadeautje gezien worden, maar dertig? Dat is handel. Niet aan beginnen.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door BL2 »

Hebben ze in Vietnam geen lippenstift meer en niet jij dat aanvullen ?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door witte angora »

hvff schreef:
Lady1234 schreef:En zes lipoenstiften in verschillende kleuren kunnen nog als een cadeautje gezien worden, maar dertig? Dat is handel. Niet aan beginnen.
Wat zijn lipoenstiften ?
Lipoenstiften zijn lippenstiften die de eigenaar/importeur veel geld gaan kosten.

Naar mijn mening kan Ridder het beste gewoon open kaart spelen bij de douane. Bonnetjes mee, dan zal een eventuele belastingheffing geen vermogen kosten. En als het niet ingevoerd mag worden kan hij in ieder geval niet van smokkel beschuldigd worden, hij geeft het immers netjes aan.

En wat ook een mogelijkheid is: de Vietnamese vrouw van Ridder kan zelf ook even navragen wat wel of niet ingevoerd mag worden. Zij spreekt immers de taal van het land dat al dan niet beperkingen ingesteld heeft.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Discussie lippenstift in handbagage

Ongelezen bericht door moederslink »

ridder 777, je sleept of stuurt van alles naar Vietnam en het kost jou als je het opstuurt ( of invoerrechten) allemaal gewoon veel geld .
Je vriendin verkoopt het daar met dikke winst.
De hier gekochte body lotion is daar voor bijna 8 x hogere prijs verkocht door je vriendin.
Gaat dat met de lippenstiftjes dan ook zo?
Is het niet handiger om gewoon 1x pm geld op haar rekening te storten? Dan heb je dit gedoe verder niet/ nooit meer met douane , teveel gewicht aan bagage , portokosten etc etc en kun je zelf wat relaxter op reis naar Vietnam gaan.

Gesloten