Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Moneyman

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Moneyman » 18 dec 2018 09:13

witte angora schreef:
18 dec 2018 08:48
Maar, Joep, als je een vent bent, zorg dan dat je geregistreerde partner vrijgesproken wordt van die schuld. Want die heeft er kennelijk weinig mee te maken.
Te laat. Die is immers al veroordeeld.

De enige manier om haar te vrijwaren van deze schuld is 'm af te lossen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 18 dec 2018 09:45

Maar ondertussen komt ze steeds verder in de problemen omdat 'meneer' dat 'varkentje' wel even zal gaan wassen.

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter » 18 dec 2018 09:51

Pagina 6, aantal gedeelte uitspraken = 0.

Kansloos topic dit, TS wil niet geholpen worden.

Djacob

Ongelezen bericht door Djacob » 18 dec 2018 17:17

Smaad en laster zijn pas smaad en laster als er gelogen wordt
Als de tegenpartij aantoonbaar de waarheid spreekt bent u de sjaak
En visa versa

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 19 dec 2018 08:34

Djacob schreef:
18 dec 2018 17:17
Smaad en laster zijn pas smaad en laster als er gelogen wordt
Als de tegenpartij aantoonbaar de waarheid spreekt bent u de sjaak
En visa versa
Bij de 1e zaak is ts niet komen opdagen, dus is er geen verweer geweest. Bij het hoger beroep heeft ts zelf het woord gevoerd en is wederom veroordeeld. Lees even terug naar de uitspraken die ts/partner gedaan heeft en de mailadressen die aangemaakt zijn.

Icasheb

Ongelezen bericht door Icasheb » 19 dec 2018 13:32

Dus samengevat een beetje:

U bent op vakantie geweest en daar had u op de dag van vertrek de mogelijkheid de sleutel in te leveren, maar degene die deze in ontvangst moest nemen, was er niet.

Later heeft u de sleutel gestuurd naar Oostkamp waarop u berichten kreeg dat de €100,- borg terug betaald zou worden.

Na een X aantal tijd was dit nog niet gebeurd, dus u gaat erachteraan, logisch. Maar blijkbaar doet u het in een dergelijke mate dat tenerifsud u aanklaagt voor smaad en laster (en andere zaken). Nu geloof ik niet dat dit gebeurd na wat reviews alleen en wat sms-verkeer, dus moet er flink wat gebeurd zijn wil je dat je hiervoor veroordeeld word. Anders zou iedereen na een negatieve review worden veroordeeld voor smaad en laster. Na dit vonnis is dus ook niet direct alles weggehaald. Er zijn een X aantal dagen overheen gegaan voordat e-mail adres en de reviews worden verwijderd, waardoor de som zo hoog is. Ik heb even nagerekend als ik die €19619,- deel door 200 kom je uit op 98. Dus 98 dagen. Nu is dit geen realistisch getal, want je krijgt ook alle proceskosten voor je rekening. Maar er kunnen toch zomaar+/- 3 maanden overheen zijn gegaan voordat hierin actie word ondernomen. Anders was het bedrag natuurlijk veel lager gweest als het na 3 dagen werd verwijderd.

Ik vind dit maar een raar verhaal en bizar dat het nog steeds bezig is (de politie komt immers aan de deur bij meneer). Nu kon ik verder helemaal niks hierover terug vinden bij opgelicht, alleen maar een magere review uit 2015 waarbij immers nog wel een goede beoordeling werd gegeven voor de rest.

Ik vraag me alleen af of 2 bedrijven langs elkaar heen hebben gewerkt hier. De sleutelbewaarder was denk ik niet aangesloten bij tenerifsud.be, maar bij het appartementencomplex. Is de sleutel niet terug gestuurd aan de verkeerde? Het enige wat Tenerifsud.be dan kan proberen is de borg terug te vragen bij de sleutelbewaarder van het appartementencomplex nadat hun de sleutel terug hebben gestuurd naar het appartementencomplex (daar moet de sleutel uiteindelijk eindigen). Dan zou inderdaad over de verkeerde negatieve reviews zijn geplaatst, want dan heeft tenerifsud.be er niks mee te maken en zijn het inderdaad leugens die zijn verspreid.

Nu missen we nog steeds heel veel van het verhaal en blijft het erg vaag.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 19 dec 2018 13:40

Icasheb schreef:
19 dec 2018 13:32
Nu geloof ik niet dat dit gebeurd na wat reviews alleen en wat sms-verkeer, dus moet er flink wat gebeurd zijn wil je dat je hiervoor veroordeeld word. Anders zou iedereen na een negatieve review worden veroordeeld voor smaad en laster.
Daar is inderdaad wel veel meer gebeurd dan wat er verteld wordt, maar ook dan wat u hier samenvat. U vergeet nog het op bezoek gaan bij het woonhuis van de mensen achter tenerifsud, nadat daar niet open wordt gedaan iets op de deur plakken. Dan komen er daarna nog aanklachten voor een vernielde ruit en bedreiging met brandstichting bij. En als je dan de rechtszaak zo'n lachtertje vindt en je niet komt verdedigen, omdat je vindt dat je in recht staat, dan zal zonder tegenspraak een oordeel volgen in het nadeel van ts. En daar zijn ze achter gekomen.

Overigens waren het geloof ik niet alleen de negatieve reviews, maar ook de manier van reviewen en vermoedelijk onwaarheden, als een negatieve review op waarheid is berust, is het immers geen laster/smaad. Tel daarbij op dat er een mailadres gemaakt is met [email protected] (of iets in die strekking).

Icasheb

Ongelezen bericht door Icasheb » 19 dec 2018 14:10

berndv schreef:
19 dec 2018 13:40
Icasheb schreef:
19 dec 2018 13:32
Nu geloof ik niet dat dit gebeurd na wat reviews alleen en wat sms-verkeer, dus moet er flink wat gebeurd zijn wil je dat je hiervoor veroordeeld word. Anders zou iedereen na een negatieve review worden veroordeeld voor smaad en laster.
Daar is inderdaad wel veel meer gebeurd dan wat er verteld wordt, maar ook dan wat u hier samenvat. U vergeet nog het op bezoek gaan bij het woonhuis van de mensen achter tenerifsud, nadat daar niet open wordt gedaan iets op de deur plakken. Dan komen er daarna nog aanklachten voor een vernielde ruit en bedreiging met brandstichting bij. En als je dan de rechtszaak zo'n lachtertje vindt en je niet komt verdedigen, omdat je vindt dat je in recht staat, dan zal zonder tegenspraak een oordeel volgen in het nadeel van ts. En daar zijn ze achter gekomen.

Overigens waren het geloof ik niet alleen de negatieve reviews, maar ook de manier van reviewen en vermoedelijk onwaarheden, als een negatieve review op waarheid is berust, is het immers geen laster/smaad. Tel daarbij op dat er een mailadres gemaakt is met [email protected] (of iets in die strekking).
Precies. Alleen zij claimen dat ze niet hebben gestalkt, gedreigd met brandstichting e.d. Dat is iets wat het bedrijf claimt dat deze mensen hebben gedaan en blijkbaar hebben zij daar bewijs voor, anders zouden ze niet zonder meer een zaak aanspannen en winnen. Ik ben bang dat TS achter de verkeerde is aangegaan en dat dit is aangegeven, maar dat TS toch vond dat die in zijn recht stond. Daar ondervind die nu inderdaad de gevolgen van. Dit is iets wat voorkomen had kunnen worden. Als de TS een ingebreke stelling had gestuurd naar de juiste partij, dan was dit allemaal niet gebeurd. TS nam, zoals ik hier lees, vooral het recht in eigen hand.

Edit: Ik moet er wel bijzeggen dat de site van tenerifesud een lachertje is. Totaal niet van deze tijd, helft van de foto's laden niet, geen KVK nummer oid. Het lijkt me eerder een vorm van onderverhuur dan echt een bedrijf. Correct me if I'm wrong though.

heerschap

Ongelezen bericht door heerschap » 19 dec 2018 14:44

angel1978 schreef:
17 dec 2018 17:12
Krijg hier weer een sterk troll gevoel
Ik heb wat burgerjournalistiek verricht en het blijkt dat dit verhaal geen broodje aap is.
Jammer dat TS niet tegen zichzelf in bescherming kan worden genomen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 19 dec 2018 15:28

heerschap schreef:
19 dec 2018 14:44
angel1978 schreef:
Ik heb wat burgerjournalistiek verricht en het blijkt dat dit verhaal geen broodje aap is.
Niets ten nadele van jouw 'burgerjournalistiek', maar ook na meerdere vragen is er nog geen enkele link naar een uitspraak geplaatst. Geen enkel bewijs van ook maar iets dat beweerd wordt is controleerbaar (ook jouw 'onderzoek' niet). Vooralsnog heb ik geen aanleiding om mijn vermoeden aan te passen.

pedro714

Ongelezen bericht door pedro714 » 19 dec 2018 16:41

Hoewel ik het een nogal onduidelijk verhaal vind, is het mij volledig duidelijk waarom U de "boete" is opgelegd. In Belgie geldt - evenals in Nederland - dat niet komen opdagen op een zitting leidt tot een veroordeling bij verstek. Dit betekent meestal dat de rechtbank tegemoet komt en in het voordeel van de eisende partij een vonnis uitspreekt. Niet zo vreemd eigenlijk, de rechtbank heeft geen stukken ontvangen of enig ander bewijs van tegenspraak van de gedaagde partij. De rechtbank kan dan vaak niet anders dan de gedaagde (U in dit geval) te veroordelen tot het door de eisende partij gevraagde. Neem een oproep van de rechtbank ALTIJD serieus. Ik neem aan dat de uitspraak is gedaan door een lagere rechtbank in de pikorde zoals bijv. in Nederland de kantonrechter. Bij een dergelijke rechtbank hoeft U geen dure advocaat in de arm te nemen. Gewoon verschijnen op de aangegeven datum en Uw lezing van het verhaal vertellen. En wilt U zich laten vergezellen door iemand die gewend is te procederen dan kunt U zich ook laten bijstaan door bijv. iemand met juridische kennis of een jurist.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 dec 2018 20:11

Alleen is TS ook in hoger beroep veroordeeld, op tegenspraak.

heerschap

Ongelezen bericht door heerschap » 19 dec 2018 22:54

angel1978 schreef:
19 dec 2018 15:28
heerschap schreef:
angel1978 schreef:
Niets ten nadele van jouw 'burgerjournalistiek', maar ook na meerdere vragen is er nog geen enkele link naar een uitspraak geplaatst. Geen enkel bewijs van ook maar iets dat beweerd wordt is controleerbaar (ook jouw 'onderzoek' niet). Vooralsnog heb ik geen aanleiding om mijn vermoeden aan te passen.
"Sommige gebruikers kunnen niet toegevoegd worden, omdat ze het ontvangen van privéberichten hebben uitgeschakeld."
Ik kan dat niet zo even op een publiek forum neerzetten. Als je meer informatie wilt dan moet je me even een PB sturen. Of aannemen dat wat ik zeg ook klopt ;-)

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 19 dec 2018 22:57

Waarom zouden we dat aannemen? Zo’n vonnis is toch openbaar?

breien

Ongelezen bericht door breien » 19 dec 2018 23:34

Heerschap. Ik hoop dat uw burgerjournalistiek niet gekopieerd is van mijn recherchewerk op Zoover.

heerschap

Ongelezen bericht door heerschap » 20 dec 2018 00:54

breien schreef:
19 dec 2018 23:34
Heerschap. Ik hoop dat uw burgerjournalistiek niet gekopieerd is van mijn recherchewerk op Zoover.
Je recherchewerk op Zoover is jouw verdienste ;-)
Lady1234 schreef:
19 dec 2018 22:57
Waarom zouden we dat aannemen? Zo’n vonnis is toch openbaar?
Nuja, ik heb geen idee of er een vonnis gepubliceerd is. Mijn methode van burgerjournalistiek is vrij simplistisch: hoor en wederhoor. Ik heb het gewoon bij de bron nagevraagd. De partij waarover gesproken is in dit topic heeft het verhaal bevestigd. Het is zelf te verifieeren door de genoemde website te bezoeken en het (Belgische) telefoonnummer te bellen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 20 dec 2018 10:30

heerschap schreef:
19 dec 2018 22:54
angel1978 schreef:
heerschap schreef:

"Sommige gebruikers kunnen niet toegevoegd worden, omdat ze het ontvangen van privéberichten hebben uitgeschakeld."
Ik kan dat niet zo even op een publiek forum neerzetten. Als je meer informatie wilt dan moet je me even een PB sturen. Of aannemen dat wat ik zeg ook klopt ;-)
Ik moet natuurlijk helemaal niets. Dit is een openbaar forum en ik zou niet weten waarom ik lastig gevallen moet worden met allerlei privé-berichtjes. Ik zie niet in wat ik moet met privé-gegevens van mensen en alle andere info die gewoon openbaar op het internet te vinden is, kan prima hier gedeeld worden ( link naar de uitspraak bijvoorbeeld ).

heerschap

Ongelezen bericht door heerschap » 20 dec 2018 11:25

angel1978 schreef:
20 dec 2018 10:30
heerschap schreef:
19 dec 2018 22:54
angel1978 schreef:

Ik moet natuurlijk helemaal niets. Dit is een openbaar forum en ik zou niet weten waarom ik lastig gevallen moet worden met allerlei privé-berichtjes. Ik zie niet in wat ik moet met privé-gegevens van mensen en alle andere info die gewoon openbaar op het internet te vinden is, kan prima hier gedeeld worden ( link naar de uitspraak bijvoorbeeld ).
Rustâââg. Wil alleen maar behulpzaam zijn ;) Enfin, ik heb mijn informatie falsifieerbaar gemaakt in een paar posts hierboven. Mocht je de behoefte voelen kun je het zelf controleren.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 dec 2018 11:30

Falsifieerbaar?

Bedoelt u niet?

Verifieerbaar.

heerschap

Ongelezen bericht door heerschap » 20 dec 2018 11:42

Lady1234 schreef:
20 dec 2018 11:30
Falsifieerbaar?

Bedoelt u niet?

Verifieerbaar.
Dat is min of meer hetzelfde. In de wetenschap is een theorie falsifieerbaar wanneer de uitkomst van een experiment de theorie zou kunnen invalideren. Verifieerbaar is mijn verhaal bij bronnen kunnen controleren. Of het dan ook echt waar is is niet gegarandeerd. Het is een beetje semantiek, maar verifieerbaar is in deze een betere woordkeus.

Plaats reactie