LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook voor TS is het niet van de ene dag op de andere. Ook zij is gedagvaard, bij verstek veroordeeld, is in hoger beroep gegaan en ook in hoger beroep veroordeeld. Waarna ook zij de dwangsommen heeft laten verbeuren. Dus ook voor har is het een traject van maanden geweest.

Tenzij je het gegeven dat ze de kop in het zand hebben gestoken mee laat wegen :wink:

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd denk ik dat vooral zij de kop in het zand heeft gestoken. Heb de OP nog even gelezen, ze heeft de dagvaardingen inderdaad gezien, maar had volgens eigen zeggen geen idee wat het was.

Ach, er ontbreekt wel meer in het verhaal denk ik.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt, dat gebeurt. Maar dat is niet wat er in dit topic aan de hand is. Hier heeft gewoon iemand zijn kop tot de schouders in het zand gestoken.

Joep.sr
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 okt 2018 08:57

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Joep.sr »

Je zou als argeloze consument toch mogen verwachten dat de wetgever je bescherming zou bieden tegen dit soort malafide bedrijven/personen, niet dus! en zeker niet als je niet beschikt over een goed gevulde portemonnee. Grensoverschrijdende rechtspraak lijkt vooral weggelegd voor welgestelden. Ongelooflijk hoe het kan gaan en waartoe sommigen toe in staat zijn, ik wacht met ongeduld een strafproces af (wil er anders zelf een starten wegens valsheid in woorden) en blijf roeien de riemen die ik heb zeker wat betreft het bestrijden van deze gerechtelijke dwaling.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als u overweegt zelf een "strafproces te starten" wegens "valsheid in woorden", kunt u zich beter eerst bijscholen op juridisch gebied.

Wat u overkomt is buitengewoon onaangenaam, maar het is volledig te wijten aan uw eigen optreden.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door witte angora »

Joep.sr schreef:
27 dec 2018 12:19
Je zou als argeloze consument toch mogen verwachten dat de wetgever je bescherming zou bieden tegen dit soort malafide bedrijven/personen, niet dus! en zeker niet als je niet beschikt over een goed gevulde portemonnee. Grensoverschrijdende rechtspraak lijkt vooral weggelegd voor welgestelden. Ongelooflijk hoe het kan gaan en waartoe sommigen toe in staat zijn, ik wacht met ongeduld een strafproces af (wil er anders zelf een starten wegens valsheid in woorden) en blijf roeien de riemen die ik heb zeker wat betreft het bestrijden van deze gerechtelijke dwaling.
Kortom, het verhoor van afgelopen week was om te beoordelen of er sprake is van strafbare feiten, waarna het OM al dan niet besluit tot vervolging?

Snap je nu nog steeds niet wat je eigen inbreng in het verhaal is? Heb je al een (goede) advocaat, of niet? Zo nee, dan zou ik er met de hoogste spoed eentje gaan regelen.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Moneyman »

Joep.sr schreef:
27 dec 2018 12:19
Je zou als argeloze consument toch mogen verwachten dat de wetgever je bescherming zou bieden tegen dit soort malafide bedrijven/personen, niet dus!
Je kunt jezelf blijven voordoen als een zielig argeloos consumentje, maar dat ben je natuurlijk niet. Je hebt kilo’s boter op je hoofd.

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door heerschap »

moozoe89 schreef:
26 dec 2018 21:57
en werkgever werkt er ook nog serieus aan mee
Een werkgever of uitkerende instantie heeft de plicht "serieus" mee te werken, anders moeten ze het zelf betalen.
TS is bovendien niet zielig. Hij heeft kennelijk willens en wetens de goede naam en eer van een derde door het slijk gehaald, en is daarmee doorgegaan, of althans is daarmee niet opgehouden, toen de rechter hem dat bevolen had. Hij beseft zich evenmin dat zijn recht op vrijheid van meningsuiting ophoud waar het recht van anderen zwaarder begint te wegen. Hij mag de verhurende partij publiek niet beschuldigen van oplichterij, ook al is hij van mening dat hem onrecht is aangedaan door de waarborgsom niet teruggestort te krijgen, net zo min dat ik een artikel in de krant mag publiceren waarin ik zeg dat Moneyman een dief is omdat hij mij naar mijn mening onheus bejegende in zijn exploot en ik de wettelijke rente fors vond.

Wat "Joep" had moeten doen is de verhuurder aanschrijven / aanmanen en desnoods in rechte betrekken bij het uitblijven van betaling in plaats van een lastercampagne op internet voeren. Nu hij voor dat laatste gekozen heeft moet hij ook maar op de blaren zitten.

Joep.sr
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 okt 2018 08:57

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Joep.sr »

Theotrucker schreef:
23 dec 2018 13:57
Als het valse beschuldigingen en verklaringen zijn maar je verdedigd je niet op de plaats waar dat had moet gebeuren en waar je een uitnodiging voor had, dan houdt het op. Elke beschuldiging die je nu nog uit moet gestaafd zijn met keiharde bewijzen anders ga je nog een keer door die hel.
Meneer Theo, mijn beschuldigingen zijn gestaafd met spijkerhard bewijs, nu moet ik alleen nog zien te bereiken dat er serieus naar gekeken wordt. Ik heb inmiddels een verzoek tot aanstelling van een advocaat ingediend bij een rechtbank in België. (Hoe dat moet is als niet Belg al een ontdekkingsreis) om zelf een (straf)zaak aan te spannen, graag wijs ik op het volgende citaat: " Er is sprake van laster indien een persoon smaad of smaadschrift pleegt, terwijl hij weet dat hetgeen hij zegt niet waar is. Ook een valse aangifte kan onder laster vallen ." dit laatste is bewijsbaar het geval.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Joep.sr schreef:
28 dec 2018 10:35
Theotrucker schreef:
23 dec 2018 13:57
Als het valse beschuldigingen en verklaringen zijn maar je verdedigd je niet op de plaats waar dat had moet gebeuren en waar je een uitnodiging voor had, dan houdt het op. Elke beschuldiging die je nu nog uit moet gestaafd zijn met keiharde bewijzen anders ga je nog een keer door die hel.
Meneer Theo, mijn beschuldigingen zijn gestaafd met spijkerhard bewijs, nu moet ik alleen nog zien te bereiken dat er serieus naar gekeken wordt. Ik heb inmiddels een verzoek tot aanstelling van een advocaat ingediend bij een rechtbank in België. (Hoe dat moet is als niet Belg al een ontdekkingsreis) om zelf een (straf)zaak aan te spannen, graag wijs ik op het volgende citaat: " Er is sprake van laster indien een persoon smaad of smaadschrift pleegt, terwijl hij weet dat hetgeen hij zegt niet waar is. Ook een valse aangifte kan onder laster vallen ." dit laatste is bewijsbaar het geval.
Je kunt geen strafzaak aanspannen dat kan enkel het OM, volgens mij is dit in Belgie niet anders.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door witte angora »

In Nederland kun je aangifte doen van een strafbaar feit. Vervolgens is het het OM dat beslist of er al dan niet nader onderzoek wordt gedaan en vervolgens tot strafvervolging over wordt gegaan. In België zal dat inderdaad niet anders zijn.

Die aangifte van laster/valse aangifte had je al veel eerder moeten doen. Nog voordat de eerste rechtszaak begon. Je kunt het inderdaad proberen, maar hoeveel kans je hebt om een zaak die onherroepelijk is op deze manier te laten herzien? Ik twijfel.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door grun »

Joep.sr schreef:
28 dec 2018 10:35
Meneer Theo, mijn beschuldigingen zijn gestaafd met spijkerhard bewijs, nu moet ik alleen nog zien te bereiken dat er serieus naar gekeken wordt.
Maar u was zelf aanwezig bij het hoger beroep, waar u volgens eigen zeggen drie minuten spreken mocht. Hebt u daar dat bewijs dan niet laten zien? Of vond de rechter het niet overtuigend genoeg? Dan zal een nieuwe strafzaak geen zin hebben, ben ik bang.

moozoe89
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 dec 2018 01:11

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door moozoe89 »

Moneyman schreef:
27 dec 2018 09:13
moozoe89 schreef:
26 dec 2018 21:57
Wat erg! Ging alleen maar om die sleutel en borg van 100 euro, en dan wordt je op een van een andere dag beschuldig voor stalking,bedreiging brandstichting, en bij verstek veroordeeld, en werkgever werkt er ook nog serieus aan mee, dit is gewoon diefstal wat er gebeurt.. dit kan toch niet zomaar?
Dit geloof je toch zelf ook niet?
Achteraf gezien, kan het niet kloppen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door renewouters »

Joep.sr schreef:
28 dec 2018 10:35

Ik heb inmiddels een verzoek tot aanstelling van een advocaat ingediend bij een rechtbank in België. (Hoe dat moet is als niet Belg al een ontdekkingsreis)
Als je slechte reviews op internet kunt schrijven, dit forum kunt vinden en gebruiken, dan kan je ook deze site https://www.advocaatzoeken.vlaanderen vinden....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door moederslink »

Joep.sr schreef:
28 dec 2018 10:35
-------
mijn beschuldigingen zijn gestaafd met spijkerhard bewijs , nu moet ik alleen nog zien te bereiken dat er serieus naar gekeken wordt. Ik heb inmiddels een verzoek tot aanstelling van een advocaat ingediend bij een rechtbank in België..........
Inmiddels dus advokaat nr 10 :shock:
Die andere 9 en die 2 bureau.s voor rechtshulp konden u niet bijstaan ondanks uw spijkerharde bewijs :roll:
Uw situatie wordt hoe langer hoe treuriger en pijnlijker....ik wens u beiden succes en sterkte 8)

Joep.sr
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 okt 2018 08:57

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Joep.sr »

Dank iedereen voor de aandacht en adviezen, ik snap ook wel dat het deelname aan dit forum niet voor een feitelijke oplossing kon zorgen maar er over schrijven geeft wat opluchting en dat voelt goed. Dat niet iedereen begrip heeft is logisch het is ten slotte ongelooflijk wat er gaande is, met normaal gezond verstand is het niet te vatten en ik weet eigenlijk niet precies hoe ik het in moet schatten; is het kwaadwil of wellicht een (ouderdoms) ziekte of verslaving van m'n opponent? Er zijn ook positieve bijwerkingen, ik heb al veel geleerd en hier zal mogelijk nog het nodige bijkomen, zo heb ik dus geen saaie ouwe dag. AOW krijgt zo extra betekenis nl.: "Altijd Onder Weg".

Hieronder plaats ik het bericht aan de tegenpartij wat ik zonet verzonden heb, ben benieuwd wat hiervan komt maar erger dan het nu is kan het niet worden dus...……..!


[Tekst verwijderd]


Dan attendeer ik ieder graag op m'n lijflied: "Niets te verliezen" van Stef Bos
(Als ik daar nu maar weer geen gelazer mee krijg)
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2019 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van bericht aan 'tegenpartij' neigde naar laster en naar het uitvechten van een onderling geschil.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Verbijsterend. Ik kan niets anders schrijven.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
02 jan 2019 15:56
Verbijsterend. Ik kan niets anders schrijven.

En dom, of mag je dat niet zeggen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Niets te verliezen!?

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De dreigementen en chantage gaan maar door. En dit forum gebruiken om het hart te luchten? Waarom grijpt de moderator niet in?

Gesloten