Pagina 1 van 1

Transavia wijzigt vluchttijden, nu mis ik mijn aansluiting

Geplaatst: 05 jan 2019 13:27
door petrabem
Transavia heeft mij gister laten weten dat ze "helaas" de tijden van mijn vlucht gewijzigd hebben. In plaats van om 06u45 is de vertrektijd nu 14u50 geworden. Hierdoor kom ik behoorlijk in de problemen omdat ik nu een aansluiting met een andere maatschappij (een vlucht die ik apart geboekt heb) niet kan halen. Kan iemand mij zeggen of Transavia zo'n wijziging zomaar kan doen en wat mijn rechten zijn? Ik heb geprobeerd hen te bellen, maar na bijna een uur in de wacht heb ik dat opgegeven. Daarna heb ik via whatsapp contact gezocht, maar daarop heb ik na ruim twee uur nog geen reactie gekregen.

Re: Transavia wijzigt vluchttijden, nu mis ik mijn aansluiting

Geplaatst: 05 jan 2019 14:05
door heerschap
U heeft recht om de vlucht te annuleren tegen volledige restitutie of om te gaan en een schadevergoeding te eisen. Nu hangt de hoogte van die schadevergoeding af van de afstand die u aflegt met de bij Transavia geboekte vlucht. Ik zou proberen de aansluitende vlucht om te boeken, en een schadevergoeding te claimen bij Transavia.

Edit: TheoTrucker's advies is wel van belang. Ik heb aangenomen dat de vlucht binnen 2 weken vertrekt.

Re: Transavia wijzigt vluchttijden, nu mis ik mijn aansluiting

Geplaatst: 05 jan 2019 14:26
door mahadma
Als dit een lijnvlucht is heeft u mogelijkheden, echter als dit een charter is, heeft u geen rechten.

Re: Transavia wijzigt vluchttijden, nu mis ik mijn aansluiting

Geplaatst: 05 jan 2019 14:29
door Theotrucker
Als de tijd tot de vlucht langer als twee weken is heeft U geen recht op schadevergoeding.

Re: Transavia wijzigt vluchttijden, nu mis ik mijn aansluiting

Geplaatst: 05 jan 2019 15:01
door Theotrucker
Het maakt ook verschil of je zelf die boekingen rechtstreeks hebt gedaan of dat je een reisbureau gebruikt hebt. Dan zou het reisbureau voor een oplossing moeten zorgen.

Re: Transavia wijzigt vluchttijden, nu mis ik mijn aansluiting

Geplaatst: 05 jan 2019 15:28
door G7
Wat je ook nog kunt proberen is, als je tenminste op Facebook zit, naar hun facebookpagina gaan en je vragen via een prive bericht (messenger) aan hen te stellen. Mijn ervaring hiermee is, dat zij dan snel of zeker binnen korte tijd reageren en je van informatie kunnen voorzien.

Zelf doe ik het altijd zo en ben altijd snel en goed geholpen. Of het je probleem oplost weet ik niet, maar zo ben je wel eerder in beeld bij hun.

Re: Transavia wijzigt vluchttijden, nu mis ik mijn aansluiting

Geplaatst: 13 jan 2019 11:35
door petrabem
Dank voor alle reacties! Het heeft voor mijn gevoel echt heel lang geduurd voor Transavia reageerde en dingen in gang kwamen. Het kan zijn dat het allemaal nogal traag ging omdat het om een boeking in april ging, maar uiteindelijk is het via whatsapp op een goede manier opgelost. Ze hebben me omgeboekt naar een rechtstreekse vlucht naar mijn beoogde bestemming. Die rechtstreekse vlucht had ik zelf niet gekozen omdat hij en veel later aankwam dan de vlucht met overstap, en duurder was, maar gezien de situatie is dit wel de meest elegante oplossing.

Re: Transavia wijzigt vluchttijden, nu mis ik mijn aansluiting

Geplaatst: 13 jan 2019 12:14
door BL2
Bedankt voor de feedback, dat missen we hier nog vaak.

Re: Transavia wijzigt vluchttijden, nu mis ik mijn aansluiting

Geplaatst: 13 jan 2019 12:17
door Lady1234
En kon u dan die aparte vluch wel weer kosteloos annuleren?

Re: Transavia wijzigt vluchttijden, nu mis ik mijn aansluiting

Geplaatst: 13 jan 2019 12:49
door sylvesterb
petrabem schreef:
13 jan 2019 11:35
Dank voor alle reacties! Het heeft voor mijn gevoel echt heel lang geduurd voor Transavia reageerde en dingen in gang kwamen. Het kan zijn dat het allemaal nogal traag ging omdat het om een boeking in april ging, maar uiteindelijk is het via whatsapp op een goede manier opgelost. Ze hebben me omgeboekt naar een rechtstreekse vlucht naar mijn beoogde bestemming. Die rechtstreekse vlucht had ik zelf niet gekozen omdat hij en veel later aankwam dan de vlucht met overstap, en duurder was, maar gezien de situatie is dit wel de meest elegante oplossing.
De definitie van traag is door de komst van Facebook, Twitter, Whatsapp enorm gewijzigd. Vonden we het vroeger snel als een bedrijf binnen 5 werkdagen reageerde, nu klagen we al als het niet binnen 2 uur een reactie ontvangen en gaan we op een forum van een televisie programma klagen.

Wel dank voor je terugkoppeling, erg netjes geregeld dus van Transavia, zeker gezien er geen wettelijke rede was om coulance toe te passen.

Re: Transavia wijzigt vluchttijden, nu mis ik mijn aansluiting

Geplaatst: 13 jan 2019 16:33
door renewouters
sylvesterb schreef:
13 jan 2019 12:49
De definitie van traag is door de komst van Facebook, Twitter, Whatsapp enorm gewijzigd. Vonden we het vroeger snel als een bedrijf binnen 5 werkdagen reageerde, nu klagen we al als het niet binnen 2 uur een reactie ontvangen en gaan we op een forum van een televisie programma klagen.
En buiten dat: we willen alles zo goedkoop mogelijk kunnen krijgen, maar verwachten wel dat er een gigantische customer care afdeling 24/7 beschikbaar is.

Re: Transavia wijzigt vluchttijden, nu mis ik mijn aansluiting

Geplaatst: 10 feb 2019 15:22
door petrabem
Met de twee laatste antwoorden ben ik het natuurlijk helemaal eens. Ik gaf ook al aan dat het voor mijn gevoel lang duurde, maar uiteindelijk was het binnen een dag of 5 opgelost. Ik ben heel tevreden met de manier waarop Transavia dit heeft afgehandeld. Bij het annuleren van de aparte vlucht ben ik niet achter eventuele restitutie aan gegaan. Daar heb ik denk ik geen recht op, maar dat zou ik ook niet redelijk vinden, gezien het feit dat ik uiteindelijk op de door mij gewenste dag, zij het een paar uur later, gewoon op mijn bestemming aankom zonder dat ik daarvoor extra kosten heb moeten maken.