LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Voor iemand die aangeeft niet meer via WTC te boeken zal er niet lang nagedacht hoeven te worden voor een compensatie. Het doel van een compensatie is om iemand positief te stemmen zodat de relatie in de toekomst nog stand houdt. Dit is dus niet meer nodig.
Dus doei!

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door juliomariner »

Met ale respect maar al deze moeite en negatieve energie voor nog geen 4 tientjes?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Anjani schreef:
10 mei 2019 12:33
De schade is:
1. dat ik een E-ticket toegezonden kreeg waarop mijn persoonsgegevens verkeerd door het systeem van het WTC werd overgenomen.
Dit is zeer onprofessioneel omdat je als klant recht hebt op een ticket waarop je gegevens correct overgenomen zijn.
Dat is geen schade voor u. U lijdt er immers geen verlies door.
Anjani schreef:
10 mei 2019 12:33
2. De service van het WTC was zeer onprofessioneel omdat ze mij, in eerste instantie, niet een ticket wilden sturen waarop mijn naam wel goed gespeld stond. Pas nadat ik vele malen had gemaild en gebeld kreeg ik een juiste ticket.
Ook hiervoor heeft u geen kosten hoeven te maken.
Anjani schreef:
10 mei 2019 12:33
3. Incorrecte informatie door WTC; mij werd verteld dat een verkeerd gespelde naam op E-ticket geen nadelige consequenties heeft. Echter tijdens mijn reis werd mijn E-ticket wel gecontroleerd.
U kon gewoon mee in het vliegtuig en hebt geen extra kosten hoeven te maken. Dus wederom geen schade voor u.
Anjani schreef:
10 mei 2019 12:33
Kortom; de service en de manier hoe i werd behandeld was zeer onprofessioneel en is heel kwalijk te noemen. Ik hoop daarom dat WTC mij een compensatie geeft in vorm van een geldbedrag.
Slechte service geeft geen schade die gecompenseert moet worden. Als ik bij elke ‘slechte’ behandeling een genoegdoening moet gaan eisen heb ik geen leven meer. Overal gaat er wel eens iets mis, maar elke fout hoeft niet afgekocht te worden.

Simpelweg nog een keer: u hebt geen schade geleden en er hoeft dus ook niets gecompenseerd te worden. Als de enige herinnering aan een mooi reis dit akkefietje is, dan mag ik hopen dat u wel foto’s gemaakt hebt.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helemaal eens met Neodutchio
Kort gezegd, zeuren om te zeuren.
Hopen om beter te worden van een fout van een ander (zie de fout ook nog op tijd heeft hersteld.
Als hij zijn zin niet krijgt gaan lopen klagen op internet "om andere consumenten te waarschuwen) jaja

Anjani
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mei 2019 07:53

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Anjani »

Ik moet mij schamen? Nou, als het mijn eigen fout was dat mijn naam verkeerd gespeld staat op een ticket ja dan hoef ik mij te schamen.
Echter, nu ging het om een fout van WTC zelf. Een fout die zij niet wilden herstellen en waarvoor ik zelf veel moeite moest doen.

Dat is echt not done!

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Jefdus »

Kom op zeg, stap uit dat sneeuwvlokjesgedrag. Jij (of welke consument dan ook) bent niet het centrum van de wereld en commerciële bedrijven bestaan niet alleen maar om het jou (of andere consumenten) optimaal naar de zin te maken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Moneyman »

Van schadevergoeding kan slechts sprake zijn indien er schade is. In deze casus zie ik slechts twee mogelijke schades: eventuele belkosten en eventuele tijd. Of er sprake is van die posten, valt niet uit de casus op te maken.

De standpunten dat er geen schade is, zoals o.a. door NeoDutchio keihard ingenomen worden, zijn dus nergens op gebaseerd en weer eens veel te stellig.

Let wel; dit staat los van de vraag wat we vinden van het claimen van deze kosten :wink:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat kan WTC wel zeggen, maar dat zegt natuurlijk niets. Als TS ergens in den vreemde een issue heeft omdat er ergens iets niet klopt, is het niet WTC die een probleem heeft, maar TS. WTC heeft gewoon iets fout gedaan en moet dat herstellen.

Als jouw loodgieter de afvoerpijp van de dakgoot een halve meter naar links bevestigd, accepteren we ook niet "ja maar, hij doet het gewoon".

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Arizonakid »


moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door moederslink »

Aan de andere kant :
wanneer je zelf een voorletter of naam verkeerd typt bij het boekingsproces kan dit wel degelijk gevolgen hebben en kun je ter plaatse zelf nog veel bijbetalen om het alsnog gecorrigeerd te krijgen.
Er zijn genoeg topics over aangemaakt en dan vinden we de boeker een oen.
Nu maakt WTC een fout bij het typen en zegt dat dit geen gevolgen heeft , maar het had wel een probleem kunnen opleveren bij het inchecken.
WTC heeft het alsnog op het laatste nippertje, op de allerlaatste dag, gecorrigeerd en ik snap best dat de TS hier stress van heeft ondervonden.
Moet deze stress en het gebel en gemail financiëel gecompenseerd worden? Misschien......
Daarover valt te twisten....
Zelf zou ik daar zeker geen negatieve energie in stoppen omdat dit idd geen Amerika is waar op iedere fout een claim wordt gelegd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door moederslink »

Tja dat had ik ook gelezen, maar dan moet je dat dus maar gewoon aannemen cq geloven... :?
Ik kan me best voorstellen dat je daar toch wel wat bezorgd over bent.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat zou mij ook te veel gedoe en negatieve energie kosten...voor die € 40 .
Ik zou dus ook niets claimen maar het is wel vervelend en stressend geweest.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door moederslink »

Of tijdens je vakantie.....ook niet goed!
Dan heb je misschien alweer zorgen over de terugreis bij het inchecken aldaar in den vreemde...

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben benieuwd hoeveel tijd (maal fictief uurloon), en bel- en mailkosten je kwijt moet zijn om die 39 euro te kunnen claimen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Anjani schreef:
10 mei 2019 09:06
Ik heb in maart mijn vliegticket geboekt bij WTC. Nadat ik had geboekt kreeg ik een boekingsbevestiging en een E-ticket toegemaild. Tot mijn schrik bleek dat mijn voornaam verkeerd gespeld stond op het E-ticket. Op de website van het WTC wordt geadviseerd direct contact op te nemen indien dit het geval is. Daarom heb ik direct gebeld naar de klantenservice.

Toen ik eenmaal een medewerker aan de lijn kreeg werd mij verteld dat er een probleem was met het systeem waardoor deze fout was ontstaan. Ze vertelde mij dat deze fout geen consequenties zou hebben tijdens mijn reis omdat in het reserveringssysteem van de vliegmaatschappij, waarin de WTC medewerkers inzage hebben, mijn gegevens wel correct gespeld stonden. Toen ik haar erop wees dat een E-ticket regelmatig wordt gecontroleerd aan de hand van de paspoort gegevens, en dat een spelfout in de persoonsgegevens wel degelijk nadelige consequenties kan hebben, bleef zij toch volhouden dat deze fout geen reden tot zorg is en dat ik met deze E-ticket op reis kan gaan.

Nu, i ben een reisfanaat en ik heb toch echt vaak meegemaakt dat in sommige landen een E-ticket gecontroleerd wordt alvorens de reis wordt gecontinueerd. Bovendien vond ik het zeer onprofessioneel dat WTC, als bekend is dat er een probleem is in het systeem wat kan leiden tot spelfouten op de E-ticket, niet zelf de klant hierover had geïnformeerd. Wil WTC een goede klantgerichte service lenen, dan hadden ze op zijn minst mij zelf moeten benaderen en informeren over deze fout en vervolgens een E-ticket toezenden waarop mijn gegevens wel correct gespeld staan. Echter was dit niet gebeurd.

Uiteindelijk heb ik meerdere keren gebeld en gemaild. En pas de dag dat ik op vakantie ging kreeg ik, na heel veel aandringen, een E-ticket waarop mijn naam wel goed gespeld stond. Omdat dit zo lang had geduurd heeft het bij mij heel veel stress bezorgd. Ook hadden meerdere medewerkers van het WTC mij telkens gezegd dat mijn gegevens wel goed gespeld stonden op het E-ticket, terwijl ik als bijlage mijn E-ticket had verzonden waarop toch echt mijn naam verkeerd gespeld stond.

Na mijn reis heb ik WTC gebeld om te zeggen dat ik zeer ontevreden was hierover. Mij werd toen gezegd dat de medewerkers die ik eerder had gesproken wel gelijk hadden toen ze zeiden dat mijn naam correct gespeld was op het E-ticket. Haar argument was dat in het reserveringssysteem (dat niet voor de klant zelf in te zien is) mijn gegevens wel goed gespeld stonden. Toen ik duidelijk maakte dat de klant zelf recht heeft op een E-ticket waarop de naam goed gespeld wordt, en dat ik bovendien tijdens mijn reis twee maal mijn E-ticket moest tonen, hield zij vol dat WTC toch goed gehandeld had en dat ze een goede service hadden verleend.

Ik werd boos en ik eiste een vergoeding te krijgen nadat ik zo slechte ben behandeld. WTC weigerde ook maar enige vergoeding te geven.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Weet iemand wat de rechten van de klant zijn wat betreft een E-ticket?
Goh, naast een Deurwaarder nu ook een Officier van Justitie.
Maar even serieus. Zijn er problemen geweest nav de verkeerd gespelde naam, moest u nieuwe tickets aanschaffen, of heeft uw goede naam een deuk opgelopen.
Als er geen van dit alles u is overkomen zou ik mij niet al te druk gaan maken. Kost alleen maar energie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door moederslink »

Ze heeft op de dag van vertrek alsnog het juiste e ticket gekregen :wink:

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

moederslink schreef:
10 mei 2019 17:58
Ze heeft op de dag van vertrek alsnog het juiste e ticket gekregen :wink:
Sorry het is weekend :oops:

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Is het een enorme "invasion of privacy" als ik vraag wat de spelfout precies was?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ook al is het E-ticket bekeken, men neemt de gegevens over vanuit het paspoort. Als ze dat niet zouden doen, dan zou je gewoon een ticket kunnen boeken op naam van een zekere D. Duck uit Duckstad en zou je zo op de passagierlijst kunnen gaan staan. Ja, er zijn nog airlines waar je met een fysiek ticket aan de balie moet inckecken, maar in deze digitale tijd gaat het al vaker aan de paal met enkel je paspoort. Sterker, de laatste keren dat ik gevlogen heb heb ik geen ticket meer gezien.
Dat TS het niet vertrouwde is natuurlijk niet de schuld van de verkoper. De kosten die gemaakt zouden zijn zijn dus gewoon voor rekening van TS. Maar ja, welke kosten? Internet en een computer hoefde er niet voor aangeschaft te worden en de telefoon zal hij/zij echt wel zelf ter hand hebben genomen. Het was geen verplichting.
En een vergoeding vanwege de slechte service is natuurlijk van de zotte.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het e Ticket wordt gescand, het paspoort wordt bekeken. Dus de gegevens van het e ticket worden overgenomen.

Gesloten