Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
smordac
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2019 09:12

Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door smordac » 20 mei 2019 18:31

Ik plaaste gisteren een booking op Cheaptickets.nl voor 5 tickets, 1500 euros. De booking ging prima, betaling ging prima, alles lijkt in orde .... Tot dat ik de volgende ochtend de volgende email kreeg van cheaptickets.nl

"
Helaas is je boeking op Cheaptickets niet gelukt. Tijdens het boeken heeft de luchtvaartmaatschappij foutieve informatie aan ons doorgeven over de prijs van de beschikbare stoelen die je had geselecteerd. We hebben geprobeerd om je stoelen opnieuw in te boeken maar dat is niet gelukt.
We hebben je boeking CHNL-14362845 geannuleerd en je betaling van €1.573,90 teruggedraaid.
Door de verwerkingstijd kan het 5 - 10 dagen duren voordat je het bedrag op je rekening terugziet.
"

5 - 10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest tussen Cheaptickets.nl en de luchtvaartmaatschappij: Schandalig !

Verder is de helpdesk/contact center waardeloos: Standard verhaal waarmee zij zeggen dat het kan gebeuren en dat het zo staat gemeld in de kleine letters van de "algemene voorwaarden" ...

scontra
Berichten: 1771
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door scontra » 20 mei 2019 19:23

Geduld is, ook in deze, een schone zaak.
De administratieve verwerking neemt nu eenmaal wat tijd in beslag.
Wees blij dat u uw geld netjes terug krijgt, al moet u er dan enkele dagen op wachten.
Meestentijds nemen bedrijven een ruime marge bij de aankondiging van een retourbetaling, in de praktijk is het vaak al binnen een paar dagen opgelost.
Nog maar even, al nagelbijtend, afwachten op hetgeen er komen gaat, want hier kan niemand de verwerking voor u versnellen, al is de goede wil zeker aanwezig.

NeoDutchio
Berichten: 5466
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 20 mei 2019 19:38

Bij herroeping staat er een wettelijk termijn voor van 14 dagen, waarom zou het hier anders zijn? Thuis kunt u gewoon met uw bankpasje of een app online alles doen, maar voor bedrijven ligt dat wat anders. Betalingen gaan in shifts en moeten gecontroleerd worden. 5 tot 10 dagen is dan niet extreem lang.

Bob Schurkjens
Berichten: 6544
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 20 mei 2019 19:39

Wel cheap van ze om iemand anders de schuld te geven. Maar ja, dat kun je verwachten met zo'n bedrijfsnaam.

alfatrion
Berichten: 15129
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door alfatrion » 20 mei 2019 20:56

Ik vind vijf tot tien dagen helemaal niet zo vreeslijk lang.

Een ander punt is dat -als u een andere boeking plaatst- u nu mogelijk duurder uit bent. De extra kosten hiervan kunt u verhalen op cheaptickets.nl

Costnix
Berichten: 1087
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door Costnix » 20 mei 2019 21:02

Maar of ze die extra kosten gaan betalen?
Wat als de vragensteller goedkopere tickets vind? Moet deze het verschil dan aan Cheaptickets betalen?

sylvesterb
Berichten: 3276
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door sylvesterb » 20 mei 2019 22:11

alfatrion schreef:
20 mei 2019 20:56
Ik vind vijf tot tien dagen helemaal niet zo vreeslijk lang.

Een ander punt is dat -als u een andere boeking plaatst- u nu mogelijk duurder uit bent. De extra kosten hiervan kunt u verhalen op cheaptickets.nl
Cheaptickets heeft de overeenkomst niet bevestigd, immers zijn zij reseller en sturen ze pas de bevestiging als dit rond is. Waarom weer iemand blij maken met een dode mus.

fonsflons
Berichten: 1164
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door fonsflons » 20 mei 2019 23:34

smordac schreef:
20 mei 2019 18:31

"
......
Door de verwerkingstijd kan het 5 - 10 dagen duren voordat je het bedrag op je rekening terugziet.
"

5 - 10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest tussen Cheaptickets.nl en de luchtvaartmaatschappij: Schandalig !

Verder is de helpdesk/contact center waardeloos: Standard verhaal waarmee zij zeggen dat het kan gebeuren en dat het zo staat gemeld in de kleine letters van de "algemene voorwaarden" ...
Ik kan mij de verontwaardiging goed voorstellen, vooral omdat niet iedereen het geld kan missen om opnieuw ergens anders te boeken voordat het originele bedrag teruggeboekt is.

Ik denk wel dat de nadruk op 'het kan 5 - 10 dagen duren' moet liggen. Vermoedelijk dekken zij zich daarmee in om te voorkomen dat ze 3 dagen zeggen en het er 4 zijn. Beter een ruime termijn noemen en eerder leveren dan een korte termijn en te laat leveren.

De helpdesk is ook gewoon eerlijk. Dat kan waardeloos overkomen, maar ook zij zullen (hopelijk) niets beloven dat niet nagekomen kan worden.

Al met al een begrijpelijke zure ervaring. Zo is het leven nu eenmaal soms. Ik vind dat TS het bijna prima verwoord. Menigeen zou over oplichting, express geld achterhouden voor rente etc schrijven. Ts deelt de frustratie en dat is prima. Hopelijk komt het geld snel retour en wordt dat hier vermeld.
Laatst gewijzigd door fonsflons op 21 mei 2019 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 15129
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door alfatrion » 21 mei 2019 00:24

sylvesterb schreef:
20 mei 2019 22:11
Cheaptickets heeft de overeenkomst niet bevestigd, immers zijn zij reseller en sturen ze pas de bevestiging als dit rond is.
Als verkoper een boek te koop zet en een klant aanvaard dat aanbod, dan kan hij zich later niet verweren met het argument dat hij een reseller is en geen bevestiging gestuurd heeft. Hier geld hetzelfde. Cheaptickets doet een aanbod, de klant aanvaard dat aanbod, dus hebben beiden partijen verplichtingen.
Costnix schreef:
20 mei 2019 21:02
Wat als de vragensteller goedkopere tickets vind? Moet deze het verschil dan aan Cheaptickets betalen?
Nee.

yan
Berichten: 660
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door yan » 21 mei 2019 10:11

vooral omdat niet iedereen het geld kan missen om opnieuw ergens anders te boeken voordat het originele bedrag teruggeboekt is.
Dan is het wellicht ook niet verstandig dit te boeken

Costnix
Berichten: 1087
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door Costnix » 21 mei 2019 10:33

@moneyman: Natuurlijk ben je dat geld niet aan Cheaptickets verschuldigd, het was een retorische vraag.

Komkommertijd
Berichten: 1855
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 21 mei 2019 11:04

Het beste is bij een firma zelf boeken en niet via tussenpersoon.

Vaak niet goedkoper, maar ze vergelijken alle maatschappijen en mogelijkheden.
Daarbij kreeg ik KLM ticket met overstap die 18 uren duurde... en voor €34,- meer een rechtstreekse vlucht van 2.50 dus minder dan 3 uren op betere tijden....

Ook weet je na betalen dat de tickets in je mailbox staan en via een andere firma moet je daar langer op wachten.
Kijk of deze vlucht nog beschikbaar is en tegen welke prijzen.

fonsflons
Berichten: 1164
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door fonsflons » 21 mei 2019 12:25

yan schreef:
21 mei 2019 10:11
vooral omdat niet iedereen het geld kan missen om opnieuw ergens anders te boeken voordat het originele bedrag teruggeboekt is.
Dan is het wellicht ook niet verstandig dit te boeken
Wat een rare opmerking :?

alfatrion
Berichten: 15129
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door alfatrion » 21 mei 2019 12:40

Costnix schreef:
21 mei 2019 10:33
@moneyman: Natuurlijk ben je dat geld niet aan Cheaptickets verschuldigd, het was een retorische vraag.
Je vraag doet vermoeden dat je vind dat Cheaptickets ook het verschil moet vergoeden aan de klant, maar een dergelijk standpunt gaat er aan voorbij dat er door aanvaarding van een aanbod een overeenkomst tot stand komt en Cheaptickets haar verplichting niet nakomt.

witte angora
Berichten: 19253
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door witte angora » 21 mei 2019 12:44

En? Is het geld inmiddels al op de rekening gestort?

Costnix
Berichten: 1087
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door Costnix » 21 mei 2019 17:18

Ik vind van wel, maar Cheaptickets is daar helemaal niet toe verplicht. Het geld voor de tickets natuurlijk wel.
Maar wat als de vragensteller een dekkingskoop had gedaan door ergens anders nieuwe vervangende tickets te kopen?
https://www.wetboekplus.nl/burgerlijk-w ... elijkheid/

Moneyman
Berichten: 12800
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door Moneyman » 21 mei 2019 20:34

Costnix schreef:
21 mei 2019 10:33
@moneyman: Natuurlijk ben je dat geld niet aan Cheaptickets verschuldigd, het was een retorische vraag.
Wablief? Waar reageer je op?

witte angora
Berichten: 19253
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door witte angora » 21 mei 2019 21:39

Moneyman schreef:
21 mei 2019 20:34
Costnix schreef:
21 mei 2019 10:33
@moneyman: Natuurlijk ben je dat geld niet aan Cheaptickets verschuldigd, het was een retorische vraag.
Wablief? Waar reageer je op?
Hij reageert op Alfa:
alfatrion schreef:
21 mei 2019 00:24
Costnix schreef:
20 mei 2019 21:02
Wat als de vragensteller goedkopere tickets vind? Moet deze het verschil dan aan Cheaptickets betalen?
Nee.

Moneyman
Berichten: 12800
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door Moneyman » 21 mei 2019 22:14

Aha. Ik was me al van geen kwaad bewust :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 15129
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Ongelezen bericht door alfatrion » 22 mei 2019 00:10

Costnix schreef:
21 mei 2019 17:18
Ik vind van wel, maar Cheaptickets is daar helemaal niet toe verplicht. Het geld voor de tickets natuurlijk wel.
Waarom vind je dat Cheaptickets daar niet toe verplicht zou zijn?
Costnix schreef:
21 mei 2019 17:18
Maar wat als de vragensteller een dekkingskoop had gedaan door ergens anders nieuwe vervangende tickets te kopen?
https://www.wetboekplus.nl/burgerlijk-w ... elijkheid/
Juridisch technisch is dit artikel niet van toepassing, maar praktisch gezien is het dat wel. Dat artikel is een codificatie van het rechtsgevolg van niet-nakoming op basis van de meer algemene regels. De dekkingskoop is een manier om de schade te begroten.

Plaats reactie