7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
paulkwee
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2019 11:59

7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door paulkwee » 08 jul 2019 12:07

Goedemiddag,

Jongstleden zijn ik en mijn vriendin op vakantie geweest naar Ibiza en hadden Corendon als vliegtuigmaatschappij. Wij hebben tijdens de heenreis een vertraging van 7.5 uur geleden en zijn bij terugkomst van onze vakantie een claim gestart richting Corendon Dutch Airlines.

Ons vluchtnummer was CND391. Op het vliegveld én van de medewerkers van Corendon kregen wij te horen dat de vertraging was opgelopen dankzij een technische storing aan hun vliegtuig en dat er een ander vliegtuig ingezet zou worden.

Op grond van de Europese Verordening 261/2004 hebben wij Corendon een mail gestuurd met de vraag om ons 2x 400 euro te vergoeding ten compensatie van de opgelopen vertraging en verloren tijd.

Na enkele weken te hebben gewacht op antwoord van Corendon kregen wij van hun Customer Service een mailtje terug. Daarin stond dat hun vliegtuig een blikseminslag heeft gehad en (kort gezegd) konden ze ons daarom geen vergoeding aanbieden. Want dit was iets van buitenaf en bij overmacht geven ze geen vergoedingen uit.

Dit vind ik een vreemd verhaal omdat op het vliegvelg in Nederland is gemeld dat het om een technische storing ging en óók was het zowel in Nederland als in Ibiza goed weer en was er geen onweer voorspeld.

Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen/bevindingen hiervoor en ook hoop ik dat medepassagiers van dezelfde vlucht dit bericht zullen lezen en contact met mij op zullen nemen.

Groet, Paul

Vluchtgegevens:
Corendon Dutch Airlines
Datum: 03-juni-2019
Vluchtnummer: CND391
Vertraging: 7.5 uur

sjohie
Berichten: 8854
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door sjohie » 08 jul 2019 13:05

Vliegtuigen krijgen onderweg wel eens te maken met een blikseminslag. Daar zijn ze op gebouwd, en ze zullen er niet zomaar door uit de lucht vallen, maar dat kan wel betekenen dat er bij nadere inspectie, dus na landen op de bestemming, er toch technische mankementen gevonden worden.

En complexe technische dingen, worden doorgaans niet in detail gedeeld met de grond stewardessen, dus het kan zeer wel zo zijn, dat hén is verteld dat het om een technisch mankement ging.

Theotrucker
Berichten: 3007
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door Theotrucker » 08 jul 2019 13:08

Probeer het via een bureau. Als die er niet aan beginnen dan vergeet het maar.

Jefdus
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door Jefdus » 08 jul 2019 13:26

De technische storing kan natuurlijk best ontstaan zijn door een blikseminslag en dit kan inderdaad best onderweg gebeurd zijn. Het een sluit het ander niet uit.

G7
Berichten: 1948
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door G7 » 08 jul 2019 15:03

Voor zover je er zelf nog niet opgekomen was, probeer het via euclaim.nl. Is no cure, no pay.

Je kunt gratis je gegevens die je ook hier hebt ingevuld invoeren en kun je gelijk al zien of je al dan niet recht hebt op teruggave en / of zij het aannemen of niet. Kost je bij winst dan wel een paar centen, maar beter wat dan niets. Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten, want ze komen er al veel te vaak goed mee weg. (eigen ervaring)

16again
Berichten: 9348
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door 16again » 08 jul 2019 15:51

Klinkt als een kluitje in het riet…….die blikseminslag

Geeft te denken dat consumenten alleen hun recht kunnen halen door aan te kloppen bij die claimburos.

Theotrucker
Berichten: 3007
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door Theotrucker » 08 jul 2019 15:54

Ook wel logisch dat bedrijven zoeken naar een mogelijkheid om onder die claims uit te komen. Dan moet er heftig geld bij voor de komende week.

16again
Berichten: 9348
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door 16again » 08 jul 2019 16:12

Theotrucker schreef:
08 jul 2019 15:54
Ook wel logisch dat bedrijven zoeken naar een mogelijkheid om onder die claims uit te komen. Dan moet er heftig geld bij voor de komende week.
Anderzijds: Dat is nu eenmaal de regelgeving

Ik vind dat op dit soort ontwijkgedrag eigenlijk een sanctie hoort te staan. Wordt een eerder onterecht afgewezen claim alsnog toegewezen, dan volgt bijvoorbeeld een verhoging van xx %

Nu betaalt de consument die claimclub

sylvesterb
Berichten: 3278
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door sylvesterb » 08 jul 2019 17:04

16again schreef:
08 jul 2019 16:12
Nu betaalt de consument die claimclub
Maar de consument betaal ook de claim als hij wordt toegewezen en in jouw voorstel ook de boete.

youss
Berichten: 96
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:36

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door youss » 08 jul 2019 18:15

paulkwee schreef:
08 jul 2019 12:07
Goedemiddag,

Jongstleden zijn ik en mijn vriendin op vakantie geweest naar Ibiza en hadden Corendon als vliegtuigmaatschappij. Wij hebben tijdens de heenreis een vertraging van 7.5 uur geleden en zijn bij terugkomst van onze vakantie een claim gestart richting Corendon Dutch Airlines.

Ons vluchtnummer was CND391. Op het vliegveld én van de medewerkers van Corendon kregen wij te horen dat de vertraging was opgelopen dankzij een technische storing aan hun vliegtuig en dat er een ander vliegtuig ingezet zou worden.

Op grond van de Europese Verordening 261/2004 hebben wij Corendon een mail gestuurd met de vraag om ons 2x 400 euro te vergoeding ten compensatie van de opgelopen vertraging en verloren tijd.

Na enkele weken te hebben gewacht op antwoord van Corendon kregen wij van hun Customer Service een mailtje terug. Daarin stond dat hun vliegtuig een blikseminslag heeft gehad en (kort gezegd) konden ze ons daarom geen vergoeding aanbieden. Want dit was iets van buitenaf en bij overmacht geven ze geen vergoedingen uit.

Dit vind ik een vreemd verhaal omdat op het vliegvelg in Nederland is gemeld dat het om een technische storing ging en óók was het zowel in Nederland als in Ibiza goed weer en was er geen onweer voorspeld.

Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen/bevindingen hiervoor en ook hoop ik dat medepassagiers van dezelfde vlucht dit bericht zullen lezen en contact met mij op zullen nemen.

Groet, Paul

Vluchtgegevens:
Corendon Dutch Airlines
Datum: 03-juni-2019
Vluchtnummer: CND391
Vertraging: 7.5 uur

Helaas valt dit onder het kopje buitengewone omstandigheden waar de airline niks aan kan doen. Hierdoor kun jij geen aanspraak maken op een vergoeding of iets. Claimbureaus zullen je niet kunnen helpen en als ze dat wel kunnen dan zijn ze op je geld uit!


Voor allen die gaan vliegen komende tijd even kort de redenen waardoor je niet in aanmerking komt om te claimen:
Buitengewone omstandigheden bij een vluchtvertraging: wat wordt hier eigenlijk mee bedoeld? In elk geval spreken we van buitengewone omstandigheden als:

A) weersomstandigheden de uitvoering van de vlucht hinderen;

B) het vliegtuig waarmee de vlucht wordt uitvoerd, door sabotage of terrorisme in zoverre is beschadigd, dat de vliegveiligheid niet kan worden gegarandeerd;

C) het vliegtuig waarmee de vlucht wordt uitgevoerd, bij binnenkomst van de voorafgaande vlucht door een van buiten komende oorzaak, zoals een botsing met een van buiten komend voorwerp of met een of meer vogels, door weersomstandigheden, zoals een blikseminslag, of door een harde landing, mogelijk zodanig beschadigd is dat het niet zonder een extra inspectie voor de volgende vlucht kan vertrekken;

D) de fabrikant van de toestellen waaruit de vloot van de betrokken luchtvaartmaatschappij is samengesteld, of een bevoegde autoriteit, bekend maakt dat deze toestellen mogelijk een gebrek vertonen dat gevolgen kan hebben voor de vliegveiligheid en daarom zo spoedig mogelijk geinspecteerd moet worden;

E) op een reeds aangekomen vlucht, dat wil zeggen nadat de blokken voor de wielen zijn weggehaald, een onverwacht vliegveiligheidsprobleem ontstaat en de piloot om die reden de start- of de vlucht afbreekt, bijvoorbeeld vanwege een botsing met een of meer vogels (birdstrike);

F) een besluit van het luchtverkeersleiding voor het vliegtuig, waarmee de vlucht zal worden uitgevoerd, de annulering een of meer vluchten of een vertraging van drie uur of meer veroorzaakt;

G) een staking van het personeel op een luchthaven of een staking van een luchtverkeersleiding gevolgen heeft voor de vluchtuitvoering indien;

1. de staking op een zodanig tijdstip is aangekondig dat de luchtvaartmaatschappij niet meer in staat was maatregelen te treffen om de geplande vlucht uit te voeren, of;

2. de staking plaatsvindt op de luchthaven van aankomst en er een aanmerkelijke kans bestaat dat het vliegtuig ten gevolge van de staking op die luchthaven komt vast te staan.
(Bron vlucht-vertraagd.nl)

Komkommertijd
Berichten: 1854
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 08 jul 2019 23:30

Een Claim bureau zal met vluchtnummer en datum zoeken of er op de gevolgde route onweer was.

Als er op deze route niets was komen er onderzoek kosten bij en zullen ze wel snel uitbetalen.
Ik heb meegemaakt dat ze dit vaker doen.
Als vele het laten zitten is voor hun winst.... maar een Claim bureau heeft alle info van alle vluchten op elke datum.

In Theorie kan het maar dan moet de reparatie ook Bliksem als opgave hebben... en vaak is er niets hersteld.

Vooral goedkopere maatschappijen hebben vaker dat ze naar de Bliksem gaan!
KLM heeft 5x minder Bliksem meldingen en daar geloof ik niet in!

Wie fraudeerde er dan!

Bob Schurkjens
Berichten: 6544
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 09 jul 2019 02:36

Naast EUclaim (=duur) zijn er ook nog o.a.:

Vlucht Vertraagd, FlightClaim, Aliter Melius, Consumentenclaim en AirHelp.

Zie vergelijking vluchtclaimbureaus:

https://www.consumentenbond.nl/vliegen/ ... nnodig#no3

ReisRecht lijkt het goedkoopst te zijn, fors goedkoper dan EUclaim.

16again
Berichten: 9348
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door 16again » 09 jul 2019 06:56

sylvesterb schreef:
08 jul 2019 17:04
16again schreef:
08 jul 2019 16:12
Nu betaalt de consument die claimclub
Maar de consument betaal ook de claim als hij wordt toegewezen en in jouw voorstel ook de boete.
Als er meer claims worden toegewezen, zal inderdaad de prijs van het kaartje omhoog moeten. En dat is alleen maar goed , voor bijvoorbeeld milieu en bewoners nabij Schiphol. Luchtvaart wordt zwaar gesubsidieerd, , ticketprijzen zijn kunstmatig laag.

Mark1992
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door Mark1992 » 09 jul 2019 07:58

16again schreef:
09 jul 2019 06:56
sylvesterb schreef:
08 jul 2019 17:04
16again schreef:
08 jul 2019 16:12
Nu betaalt de consument die claimclub
Maar de consument betaal ook de claim als hij wordt toegewezen en in jouw voorstel ook de boete.
Als er meer claims worden toegewezen, zal inderdaad de prijs van het kaartje omhoog moeten. En dat is alleen maar goed , voor bijvoorbeeld milieu en bewoners nabij Schiphol. Luchtvaart wordt zwaar gesubsidieerd, , ticketprijzen zijn kunstmatig laag.
Die vliegtuigen vliegen wel hoor, óók als het kaartje duurder wordt. Ik vind de ticketprijzen daarnaast niet ''kunstmatig'' laag, daarbij weet ik niet in hoeverre luchtvaart (nog) wordt gesubsidieerd.

renewouters
Berichten: 3183
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door renewouters » 09 jul 2019 08:25

Bob Schurkjens schreef:
09 jul 2019 02:36
Naast EUclaim (=duur) zijn er ook nog o.a.:

Vlucht Vertraagd, FlightClaim, Aliter Melius, Consumentenclaim en AirHelp.

Zie vergelijking vluchtclaimbureaus:

https://www.consumentenbond.nl/vliegen/ ... nnodig#no3

ReisRecht lijkt het goedkoopst te zijn, fors goedkoper dan EUclaim.
En wat is de success rate van de goedkoopste vergeleken met bijvoorbeeld EUclaim?

16again
Berichten: 9348
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door 16again » 09 jul 2019 08:49

Mark1992 schreef:
09 jul 2019 07:58
Ik vind de ticketprijzen daarnaast niet ''kunstmatig'' laag, daarbij weet ik niet in hoeverre luchtvaart (nog) wordt gesubsidieerd.
Om maar eens wat te noemen: Er zit geen btw op je ticket, op kerosine zit geen accijns.
Recent onderzoek (pay-wall)
https://www.ftm.nl/artikelen/een-goedko ... en?share=1

Moneyman
Berichten: 12813
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door Moneyman » 09 jul 2019 08:54

Dat de luchtvaart gesubsidieerd en/of financieel beoordeeld wordt, is evident inderdaad.

Theotrucker
Berichten: 3007
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door Theotrucker » 09 jul 2019 10:15

Verhoging of gemakkelijker toepassen van vergoedingen zal altijd via de ticketprijs afgerekend worden, waar ook niks mis mee is.

Komkommertijd
Berichten: 1854
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 09 jul 2019 11:27

Youss?

Die link bekeken en de claims.

Maar waarom komen er bij KLM die veel meer vluchten in meerdere kisten uitvoerde minder
claims binnen dan het nog kleine Cor & Don... ?

Ik denk dat op de genoemde vlucht niets is gebeurd maar hoe weet je of deze Kist op een eerdere vlucht en
andere bestemming geraakt is... je moet toestel code hebben naast het vluchtnummer en dan herstel en/of controle rapport
opvragen en daar valt niet mee te sjoemelen....

De goedkopere doen dit bij vertragen wel vaker, een reden noemen die buiten de Claim voorwaarden viel.
Bij Baltische firma ruzie van Personeel gezien en daar werd ook een technisch defect uit lijstje youss misbruikt!

Omdat er ook passagiers in zaten die deze taal beheerste, ook daar geboren wisten ze dat ze nog 2 maanden salaris tegoed hadden en eiste voor vertrek online overboeking!
Dit duurde ook uren, en parkeren is op Schiphol niet zo voordelig!
Nadat bleek dat alle 3 medewerkers hun achterstallige salaris zagen waren ze binnen 10 minuten weg....

Als je een technisch defect claim voor salaris achterstand door meerdere gehoord....
Ja, vooral de iets voordeliger hebben wel eens meer een Ryanair probleempje die ze met techniek proberen
te beperken!


Een claim firma heeft meer info en weet hoe je moet zoeken op vorige vluchten van deze Kist.
Ja, ik weet dat een persoonlijke zelf ingediende vaker word afgewezen met deze broodje Aap verhalen!
Wel veroorzaken ze hiermee kosten omdat deze mensen nu alsnog via duurdere weg gaan claimen!

Martrijn
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2017 11:09

Re: 7.5 uur vertraging bij Corendon zonder enige vergoeding!

Ongelezen bericht door Martrijn » 10 jul 2019 13:16

Ook ik heb op deze vlucht gezeten en een afwijzing van mijn claim gekregen. Blikseminslag is inderdaad een reden voor de afwijzing, echter het is voor mij niet na te gaan of dit ook daadwerkelijk de echte reden was.
Er blijft bij mij toch iets knagen van ..... ja ja klopt dit wel.
Ga nu toch de claim bij een bureau neerleggen.

Plaats reactie