LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Rebelle
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2019 13:00

Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door Rebelle »

Op 10 augustus 2019 vlogen wij vanaf Barcelona naar Brussel met Vueling Airlines. Het 1e vliegtuig had vertraging vanwege technische problemen. Een 2e vliegtuig werd geregeld en na een tijdje konden alle passagiers aan boord. Na ongerust te zijn door vreemde geluiden van het vliegtuig werd na lang wachten door de piloot uitgebreid uitgelegd dat het hydraulische systeem niet goed werkte, dus moest iedereen uitstappen en terug naar de terminal. Uiteindelijk na weinig info en heel lang wachten stond er een 3e vliegtuig klaar en in plaats van vertrek om 18:35 uur stegen we om precies 00:00 uur op. Vueling beroept zich ten onrechte op de uitzonderingen van Verordening 261/2004! Technische problemen vallen daar NIET onder! Claim geweigerd. Klacht/claim naar AESA gestuurd. Nooit meer met Vueling!

JeannetteK
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jul 2008 20:53

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door JeannetteK »

Vueling compenseert nooit. Hebben ze een handje van. Nadat we het diverse keren bij hen geprobeerd hebben en steeds met smoezen werden afgewezen hebben we onze klacht ingediend bij de ILT. Daarna hadden we binnen de kortste keren de compensatie ontvangen.
Je moet wel bewijzen meesturen dat Vueling niet wil vergoeden. Succes en zie de link: https://www.ilent.nl/onderwerpen/passag ... ing-vlucht

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Inderdaad niet terecht. U zou kunnen proberen om via een claim maatschappij als nog succes te halen, kost een paar centen, anders zit er niks anders op om zelf te blijven aankloppen bij Vueling of er een zaak van te maken.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door meela »

Stuur een dagvaarding !

JeannetteK
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jul 2008 20:53

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door JeannetteK »

Kost alleen maar geld. Gewoon claimen via de ITL en je krijgt, mits de claim terecht is, 100% vergoed.

JeannetteK
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jul 2008 20:53

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door JeannetteK »

Sorry, ILT bedoel ik.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Helaas, ik zie hier vertrek tijd en de tijd van aankomst is bepalend.... die bepaalde de vertraging en daar zijn tijden voor.
De geplande tijd van landen en werkelijk geland bepaalde of en hoeveel je kunt krijgen.

Maar na 2 defecte toestellen zou ik nooit meer voor deze oude zooi vlieger of matig onderhoud kiezen.
Via een claim firma waaronder ook enkele No Cure No Pay werken zoeken het defect en vertraging op.
Dan krijg je iets minder maar nooit een rekening als het overmacht was en ze niets hoefde te betalen.

Je had als groep bij uitstappen moeten verzamelen en 1 Claim bedrijf kunt benaderen.
Voor 1 claim doen ze weinig, bij vele lopen ze harder!
Dit is vermoedelijk een reden waarom Ik als organisator bij een andere Low Budget niet meer een ticket kan boeken!
Bij invullen naam + geboorte datum kan ik niet verder!
Ik had voor ongeveer 90% van alle passagiers dit geregeld.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Komkommertijd, misschien kan ClaimConcept nog van uw diensten gebruik maken,

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Eerste voornaam geheel noteren, niet de initialen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door tttlocke »

JeannetteK schreef:
07 sep 2019 07:08
Sorry, ILT bedoel ik.
https://www.ilent.nl/onderwerpen/passag ... ing-vlucht
Die ILT-route is geen optie. Ik lees op de site van ILT:
Niet tevreden over afhandeling klacht bij vertraging of annulering vlucht?
Klachten en verzoeken om een financiële vergoeding bij vertraging en annulering van uw vlucht moet u indienen bij de luchtvaartmaatschappij. De Raad van State heeft bepaald dat de ILT geen rol heeft in de handhaving van individuele compensatieverzoeken. Het beoordelen van een compensatieverzoek is de taak van de kantonrechter. De ILT neemt daarom per 2019 geen individuele klachten over een financiële vergoeding bij een vertraging, annulering of gemiste overstap meer in behandeling. Dit voorkomt mogelijke verschillende beoordelingen van dezelfde situatie. Dit betekent dat de ILT niet kan ingaan op uw specifieke situatie of klacht.
Een terecht standpunt overigens, lijkt mij.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door renewouters »

Komkommertijd schreef:
07 sep 2019 10:20

Maar na 2 defecte toestellen zou ik nooit meer voor deze oude zooi vlieger of matig onderhoud kiezen.
De gemiddelde leeftijd van de Vueling vloot is 6,9 jaar. Bij KLM is dat 11,5 jaar. En Lufthansa nog iets ouder.

Dus hoezo oude zooi?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Matig onderhoud bestaat niet binnen de Europese unie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

2 defecte toestellen achter elkaar is erg zeldzaam, ik weet nooit een leeftijd of onderhoud, want elk toestel lijkt op andere...

Toeval kan natuurlijk maar gezien het drukke verkeer, maar ook tussen gewenst en noodzakelijk onderhoud zit groot verschil.
Mijn auto word bij 1.7 mm profiel wel goedgekeurd, maar met melding.... zo zal het bij vliegtuigen ook wel eens gaan... net als mensen met gladde banden soms even wielen van een ander lenen om door de APK te komen is dat bij vliegtuigen ook mogelijk.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja hoor, nou ook nog een vliegtuigmaatschappij van frauderen met onderhoud en keuringen betichten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Vueling compenseert niet bij vertraging door technische problemen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Komkommertijd schreef:
07 sep 2019 11:48
.... net als mensen met gladde banden soms even wielen van een ander lenen om door de APK te komen is dat bij vliegtuigen ook mogelijk.
Alleen als er komkommers werken bij de luchtvaartmaatschappij.

Gesloten